2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2740 on: August 21, 2021, 20:41:39 PM »
eu vad numai linii colorate, mai lungi sau de aceeasi lungime :)

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2741 on: August 22, 2021, 10:34:04 AM »
Ok, cedez.
Marind caderile la 3 grade, s-au apropiat portfuzetele una de cealalta in partea de sus, iar distanta dintre gaurile aferente capetelor de bara s-a micsorat semnificativ. Asta a facut ca insasi geometria si cinematica directiei sa se fi schimbat, ceea ce duce la convergenta anormala in viraj. Daca ar fi fost caseta de directie in spatele puntii, ar fi ajutat, dar nu e.
Adica am foarte mult camber care ajuta aderenta, dar ca o consecinta am convergenta proasta, care n-o ajuta. Probabil ca sweetspotu' e undeva la mijloc.

In concluzie, imediat ce se iveste ocazia (dar nu vrea andea, insa asta-i intre noi), regandesc toata abordarea. Probabil mai putin camber, mai mult caster si mai putina anvelopa, ca sa nu ating pe unde nu trebuie. Momentan ramane asa, n-am ce sa-i fac. Aderenta are ceva de speriat si e perfect neutra, dar configuratia nu e ideala se pare.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2742 on: August 22, 2021, 11:57:18 AM »
pai..exact asta am zis si eu...numai pe scurt :)

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2743 on: August 22, 2021, 12:00:16 PM »
...Aderenta are ceva de speriat si e perfect neutra, dar configuratia nu e ideala se pare.

Si atunci ce te deranjeaza, doar vizual ca trage de cauciuc cand dai mai mult de volan? :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2744 on: August 22, 2021, 12:35:33 PM »
Pai si maioneza e buna si tine de foame, dar pe termen lung uzeaza inutil anvelope si rulmenti si altele de genul 🤷
Gen e loc de armonie mai multa in geometria asta.
« Last Edit: August 22, 2021, 12:55:48 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2745 on: August 23, 2021, 09:18:16 AM »
Daca tinuta de drum te satisface suficient (piticii sunt multumiti), iar termenul lung este suficient de lung, eu as lasa asa. Rulmentii si anvelopele sunt consumabile. Dar evident exista si gasca aialalta de pitici (cu armonia...  :D)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2746 on: October 09, 2021, 22:47:15 PM »
Mi-am facut un concediu de 2 saptamani in septembrie, cu subarul.
Mai intai l-am pregatit de drum.



Apoi am plecat. Prin jurul casei...





Subarul se plimba prin jurul casei, Suzuchiul se plimba prin oras, ii aducea materiale.



De ce nu invers? Pentru ca motor, cuplu, si chiar pentru ca AWD. La mersul cu spatele, prin iarba si musuroaiele alea, cand frana remorcii se bloca, subarul ii dadea cu patinare din toate rotile. Si cu un miros de ars din ambreiaj de s-a simtit in tot orasul, dar ncsf.

Iar concediul a continuat si pe alte laturi ale casei.





A venit pana si pisica cu noi, a fost o vacanta minunata...



Iar vacanta s-a-ncheiat intr-o miercuri.
Joi dimineata, cand sa pornesc subarul, aud un relanti balbait. Il scot la plimbare, doar ca sa realizez cu durere-n suflet ca la intrare pe boost se pune-n nas, smuceste, iar ceasul de wideband cu failsafe palpaie trist si rosu.
Vorbesc cu Andea, ii trimit niste loguri facute cu softul AEM, nu-i dam de cap.
"Imi ramane suzuchiul" imi zic, si-i multumesc subarului ca a rezistat eroic tot concediul ala groaznic.
Ies cu suzuchi pe centura, ma vede marr, eu il vad pe el. Mai incolo, insist, in fix aceeasi zi, suzuchi se pune-n nas a lipsa de benzina. Ma uit la nivel, este. Fac o scanare, cod de eroare de senzor pozitie arbore cu came. A 2-a zi, cu ajutorul unui fost membru de pe forum, Pfaizar parca, rezolv problema suzuchiului.



Dar ce ma fac cu vacuta aia mare...? O scot ezitant la inca o plimbare si merge perfect draga de ea. Oh well... se accepta.
Iar problema cu mersul intrerupt si smuciturile s-a repetat inca o data, in zilele urmatoare, si am reusit sa izolez specificul celor 2 ocazii. Si anume spalat masina-n curte, rece. Explicatia mea ar fi ca apa intra prin scoop IC si se duce pe vreo mufa careia nu-i place apa. Dupa ce se incalzeste motorul si apa se evapora, masina merge ok. Ca urmare, imi va ramane doar sa astept sa crape motorul, sa-l fac bucati si sa schimb cablajul motor, ceea ce oricum aveam de gand. Pana atunci, spal subarul doar cald. Simplu.

Apoi, in timpul concediului, aveam bara scoasa. Ma uitam eu tamp la ea, la cele 3 culori foarte usor de distins de pe ea si ma loveste ideea. Asa ca o pregatesc remediindu-i o imperfectiune ramasa de la fostul proprietar.









O duc la vopsitor, iar acolo sufera tratamente inimaginabile. Rezultatul insa, ireprosabil.



Mi se indica s-o las la uscat 1-2 zile, ceea ce fac cu maxima grija.



Apoi, sus cu ea pe sugar.



Arata ea bine departe de masina, dar odata amestecate, nu prea imi mai placea, fapt confirmat si de fi-mea.





Asa ca m-am intors la vopsitor si am lasat-o iar, de data asta insotita de masina.



...si doar 2 zile mai tarziu am fost invitat sa-mi iau raciurile. O buna ocazie sa traversez Brasovul pe bicicleta.



Da, mult mai bine de data asta. Nu perfect, dar probabil ca pentru perfectiune de potrivire, o revopsire totala s-ar impune. Iar asta, daca toate bune, n-am sa fac vreodata.



Imi notez chestii.
- leduri in lampile de numar, pentru ca lampile de numar topite si facute varza de becurile cu filament in doar 19 anijori.



- retus cu vopsea unde bara a frecat in aripa.



- bureti de protectie asezati strategic, plus distantier flexibil la colt, astfel incat sa se indeparteze laterala stanga de aripa.







Bara stransa cu dinamometrica, am uitat valorile, da' am folosit 2 dinamometrice, ca sa iasa bine si abaterea sa fie minima. Reverific la primavara.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2747 on: October 10, 2021, 10:43:04 AM »
Ca posesor de gri aka hargintiu in 5 nuanțe pe brec, pot să îți spun că deși pare simplu, că doar e gri, ce mama lui, este in top ca și complexitate de perfect match.

Eu fac retușuri la cod de culoare original. Dar la gri se vede tot imediat. Dacă metalul e mai mare sau mai mic, mai mult sau mai puțin, daca baza este alta sub vopsea, lacul mai nou sau mai vechi între componente pentru că în timp se îngălbenește usor, toate influențează nuanța finală.

Important este sa se vadă bine de la 2m. :)) Altfel, revopsire totala, dar e nebunie să faci așa ceva la un Subaru vechi și să încerci să găsești toate clipsurile și micile accesorii care se rup la pregătirea caroseriei.

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2748 on: October 11, 2021, 13:29:31 PM »
Dap, asa-i, mi-au mai zis si altii ca griul e greoi.
_________________

Inca un drum de Iasi si Piatra Neamt ieri.





Am vazut pana si autostrada in Sholdova!  :o



Bara s-a comportat bine, restul masinii la fel. Mai putin rotile, care la temperaturile astea sunt rigide rau. Si, din nou, fac un zgomot infernal. Ma gandesc serios sa le vand, sa mai adaug la bugetul de a 6-a treapta.
Consum de 9.9 la dus si de 9.4 la intors, unde am mers mai domolit, ca era noapte si eram obosit rau. Consumurile astea fiind dupa o corectie de 5% din cauza rotilor mai mari. Ca fapt divers si inedit, food for thought, consumul scade cand avem anvelopele uzate si cu diametru mai mic. Bine, nu scade in mod real, doar ne pacalim noi cand facem calculul. Doar zic.
Consum de ulei, cam 0.5l in astia 700km, ca am plecat cu nivelul pe maxim si in dimineata asta era la jumatate. Explicabil, cum in concediu a vazut zeci de porniri la rece, mers in gol, apoi oprit, deci uleiul era contaminat cu benzina grav, si acum s-a curatat.
Oricum, am comandat acum inca 12l, sa ajunga, in caz ca mai creste.

Spalat, sters anvelopele cu laveta umeda in fata garajului, reverificat suruburile de la colturile barei spate cu dinamometrica si bagat in casa, ca vin ploi.
O mai scot pentru ITP, ca Registrul Auto Roman vrea sa verifice anual daca e vrednica. Si sa-mi prajeasca diferentialele pe tamburii aia de franare.

WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2749 on: October 11, 2021, 13:59:07 PM »
...
O mai scot pentru ITP, ca Registrul Auto Roman vrea sa verifice anual daca e vrednica. Si sa-mi prajeasca diferentialele pe tamburii aia de franare.
...

Conform a ceea ce inteleg eu, doar diferentialul spate ti-l prajeste. Lucky me, acu 3 saptamani am avut placerea sa mi-l prajeasca de doua ori, ca a venit si supra controlul.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2750 on: October 11, 2021, 14:09:47 PM »
Exact, doar pe spate am LSD, si optez pentru procedura cu rotire tamburi in sensuri opuse, cand centralul nu face nimic.
Da' cand si daca oi pune o cutie cu autoblocant si pe fata, si cu discuri de 180mm pe spate, ce ma fac?

Vreo recomandare de ulei de servo? As scoate ce am acum acolo.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2751 on: October 11, 2021, 18:59:58 PM »
Coincidenta sau nu, cand am pus acest ENEOS, au inceput problemele cu servo. Poate o fi fost si pompa pe duca si ceva din procedura mea de inlocuire a uleiului nu i-a plaut, dar nu dadea semne ca e dusa inainte de acest moment. Deocamdata am lasat uleiul acesta pentru ca nu mai aveam alt ulei si chiar nu mai aveam chef sa mai fac ceva la masina pe partea de servo dupa 6 luni de incercari.

Singurul pe care l-am incercat in trecut si am folosit aceleasi proceduri de inlocuire si fara pump failure a fost Amsoil.

Cum spuneam, coincidenta sau eroare umana undeva din partea mea... nu stiu. Nu imi caut scuza. Doar impartasesc din propria experienta.
« Last Edit: October 11, 2021, 19:01:07 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2752 on: October 11, 2021, 19:01:15 PM »
Ok, mersi!
Am sa incerc cu Motul, ca e aprozarul lor aproape.

Later: pana atunci, ulei motor de 2 schimburi / 2 ani / putini km. Adica o sa cumpar altul in 2024.

« Last Edit: October 14, 2021, 18:10:21 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2753 on: October 25, 2021, 11:38:52 AM »


Maserati Ghibli. Probabil dieselul de 275 cai, de vreme ce am mers in paralel tot timpul.
WRX SW 2002

dan_b

  • 1236
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2754 on: October 25, 2021, 11:47:36 AM »
:))
Foarte frumos se aude motorul... Poezie :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

georgeg

  • *
  • 87
  • IMPREZA STI JDM
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2755 on: October 26, 2021, 17:43:22 PM »
Te pot intreba de unde ai achizitionat jantele? Sunt interesat de acelasi model insa nu am banii momentan sa le iau pe ale tale, plus ca as vrea si alta culoare.
Multumesc
« Last Edit: October 26, 2021, 17:47:00 PM by georgeg »

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2756 on: October 26, 2021, 17:45:24 PM »
publi24 parca. Sau ceva site de piese auto. Erau pe vreo 10 saituri.
Eu le am la vanzare de vreo 2 saptamani, si in afara de laic si inimioara, nimic.
WRX SW 2002

georgeg

  • *
  • 87
  • IMPREZA STI JDM
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2757 on: October 26, 2021, 22:12:09 PM »
Probabil pentru ca sunt nou in zona nu ma prind daca vorbesti serios sau nu cu sursa indicata.
Pentru mine sunt cele mai potrivite jante de pus pe subaru, doar ca in alta culoare, dar na, asta e chestie doar de gust. M-am gandit inclusiv la a le lua pe ale tale si a le vopsi insa depasesc bugetul.

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2758 on: October 26, 2021, 22:48:50 PM »
=)))))))))))))))

Publi24 si pieseauto.ro parca. Ma lasa memoria. Era o doamna care a luat stocul de piese al unei reprezentante falimentare din Italia, avea droaie de anunturi. Mie nu-mi trebuiau jante, ca aveam niste Sparco Drift pe 17 excelente. Dar efectiv ma plictiseam rau anul trecut de sarbatori si a trebuit sa le am, pentru ca, cum bine zici, astea sunt cam cele mai profi jante pentru Impreza.

M-am chinuit sa le fac sa incapa sub aripile neevazate de wagon cu brate de STI, ducand caderile la -4* spate si -3* fata. Asta imi induce uzura in anvelope, si nu e combinatie. Pe sedan sunt direct-fit.
Anvelopele fac un zgomot sinistru, citisem despre asta dar a trebuit sa patesc ca sa ma conving.
Consumul mi-a explodat. Cum creditul casei m-a transformat intr-un zgarcit, parca mi-e dor de consum de 9 la suta, acum am 11.
Aderenta e incredibila, dar o folosesc atat de rar incat n-are sens.
Si, cea mai mare problema, joi, la ITP, efectiv mi s-a facut greata de mustrarile ce mi s-au adresat, de parca nu lasam clasicul 50 de lei in plus. Se uita si cainele din poze stramb la ala.





N-ai intrebat, dar d-aia le vand. Mi-am facut damblaua, m-au tinut ocupat, arata bine, sunt senzatie, a fost fun, dar pentru mine-s prea mult.
Dar sunt curios, ce fereasca culoare ti le-ai dori? Arata atat de OEM si la locul lui gri-ul asta incat te rog.
« Last Edit: October 26, 2021, 23:15:40 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2759 on: October 27, 2021, 09:43:43 AM »
Este pieseauto.ro site-ul. Am luat si eu niste accesorii pentru Forester, parca la firma ii zice ADF si a fost descoperita de Mihai acum cativa ani buni.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon