Cardan, nu mai zic ce epopeea dracu' a fost cu el, e in sfarsit, gata!
Ba nu, zic.
Initial, era un cardan taiat, sudat scurt (-20mm), defazat, neechilibrat aparent, si ruginit grav.
A plecat la Ploiesti la schimb cu altul, dar DCCD-ul are pitch circle diameter diferit pe dif, mai mare. Din lipsa de alternativa, s-a-ntors dupa juma' de an la Brasov, dar tot nu puteam sa mi-l inchipui pe masina. Gasit cardan incomplet pe la VTM. Incomplet pentru ca lipsa rulment, lipsa unul dintre cele 4 suruburi la mijloc. Pentru ca rulment nou nu exista, Subaru vinde doar cardan complet, recuperat rulment cardan vechi, care nu se prea demonteaza fara distrugere, dar am cam reusit. Curatat rugina de pe rulment, cosmetizat cat de cat.
Cautat set de 4 suruburi de mijloc noi, Subaru nu face asa ceva, din nou, vinde cardan complet. Gasit alternative pe la Toyota si Nissan. Comandat
mai multe repere, doar ca sa fiu sigur ca am din ce alege. Saibe de Land Cruiser, suruburi, piulite si saibe grover de Silvia. Au ramas doar elemente de Nissan in cele din urma. As zice chiar sensibil upgrade fata de Subaru, pe parte de rezistenta, forfecare, contact radial.
Pe scurt - e gata.
Timoneria, kind reminder,
asa era.
A indurat:
- demontare;
- curatare chimica rugina;
- zincare acasa;
- vopsire peste zincare (c-asta sunt);
- inlocuire burduf de separatie cu unul nou;
- inlocuire bucsa mare pe cutie cu poliuretan SuperPro (producatorul meu preferat la dintr-astea);
- inlocuire miez bucsa maneta, cu unul cu joc minim (de fapt asta e pe drum).
- reasamblare ieri.
Bucsele de pe cruce erau in stare nesperat de buna, dar le-am ajustat fin jocurile, de fapt le-am dus pe usoara strangere.
Timoneria acum. Adica gata de montajul final si ea:
Si vad ca
functioneaza blocatorul de mers inapoi, ca nu stiam ce tampenii am facut in capacul ala de transfer.
Iar planetarele spate sunt gata si ele. Zonele corodate ar trebui sa nu mai distruga simeringurile acum.
Se apropie momentul mariajului tigaie - cutie.