2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3080 on: May 16, 2023, 17:57:37 PM »
Din pipaite si auzite, europenele stiau de mult sa faca d-astea, asiaticele in general iti rupeau rinichii daca nu voiai sa te rastorni si vitzavercea.

Da de unde, X5 ul iti spargea pietrele de la rinichi doar ca sa nu decoleze de pe asftalt in curbe. Singura solutie a fost  sa ii puna perne si sa selectezi tu cand vrei moale = mers drept, sau tare = curbe. 

@Muttley
Cu protectiile praf să ințelegem noi profanii ca ai pus arculetele mici jos in loc de sus ?
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3081 on: May 16, 2023, 18:07:37 PM »
Da, si am mutat ansamblul de arcuri mai jos cu 30mm.

Edit de uichend.
Am saltat si spatele 3mm. Acum are, fata de maxim prospect:
- fata +3mm
- spatele -1mm
Apoi, pentru ca-mi tragea sensibil dreapta, o geometrie.
Spatele era aproape pe zero, m-am mai chinuit pe stanga, ce era usor inchisa. E cam zero si aia acum.
Fata era inchisa, i-am dat pe ambele parti 2 laturi de hexagon, acum e usor deschisa. O las asa o vreme. Altfel, inapoi cate 1 latura de hexagon.
Martorii de uzura de pe anvelope aratau binisor, deci va urma uzura accentuata pe fata de acum incolo (caderi negative + deschidere).
Presiunile din anvelope erau la fix.
Tot trage insesizabil dreapta, deci nu poate fi decat din bucsele de brat, adica fie-i de bine.
« Last Edit: May 20, 2023, 15:23:51 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3082 on: May 23, 2023, 21:58:50 PM »
Sigur am mai aberat p-aici si-n trecut despre jantele BBS forjate de hatch 2008, cele mai misto jante de Subaru de cand e el.
Modelul asta de janta fiind si unul dintre multele motive pentru care am vrut 5x114.

In sfarsit!!!







Fu, totusi, doar proba pentru poza, pentru ca:
1) nu care cumva sa pui alta dimensiune de anvelopa decat cea din carte, sau te bate tumnesio. C-asa-i la noi. Zic mersi ca am 225/45/17 pe carte, macar atat.
2) nu merg pe masina mea fara sa tai din aripile spate. P-asta nu cred c-am mai zis-o, initial ma gandeam fie la brate reglabile, fie la pus inapoi bratele de wagon, dar... Am planetare de widetrack pe brate de non-widetrack sedan. Am masurat jocul axial al planetarei si am uitat cat era, dar era mic rau, deci cu bratele astea ramane. Adica nicio sansa de 8.5x18".

Si daca tot eram acolo, iar unii-s ciudati si nu le plac placutele de frana care scartaie ca trenu-n gara, iar eu nu ma pot gandi la ceva mai adorabil...



"In uichend le pun siiiiiigur!" ii ziceam eu lui Faizar. Ti-ai gasit, nici n-am bagat-o bine-n curte ca era in aer, cu placutele Prempo afara.
Anywayz, am iesit la pasuit, scartiala asa si-asa. Am zis ca trebuie insistat, am facut o Poiana, am jantele negre si toata zona e in ceata de praf de frane. Tot nu. Ma rog, cand franez la mers cu spatele scartaie cum trebuie, dar cu fata asa... anemic, cam ca matza mea.
Oare sa scot tablele antivibratie/antiscartiala? Le-am lasat, am sperat ca poate n-or face mare lucru. Mi-e aiurea sa mai desfac o data. Sau mai astept sa se "aseze"?
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3083 on: May 24, 2023, 11:43:40 AM »
Sigur am mai aberat p-aici si-n trecut despre jantele BBS forjate de hatch 2008, cele mai misto jante de Subaru de cand e el.
...

Cele mai misto in ce sens? Design? Pentru mine, sau cel putin pe vagonu' tau, imi par meh...
Sau altceva, gen rezistenta/greutate?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3084 on: May 24, 2023, 12:25:30 PM »
Subiectiv, da, designul.
Obiectiv greutatea. Sunt de departe cele mai usoare (post #3) roti de 18 cu 5x114 din toata istoria lor.

Arata meh pe wagonul meu pentru ca-s culoarea gresita si pentru ca anvelopele din poze sunt 245/40, deci foarte mari. Nu ca ar conta, de vreme ce nu le-as putea folosi.

Haideti, ziceti de scartaiala. Cat mai multa scartaiala as dori.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3085 on: May 24, 2023, 18:52:54 PM »
paai .. poti incerca cum ai zis mai sus sa scoti placuta aia sau schimbi discurile :)
pe aici prin zona am observat la vreo 3-4 masini cu aceleasi CLuri ca nivelul de scartz este puternic influentat de discuri dar do not worry ca oricum discurile nu vor tine mult (10-15k maax)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3086 on: May 24, 2023, 19:57:27 PM »
Din politete, am sa spun ca nu ma exprim eu bine.
Doresc sa scartaie. Tare!

Cu una singura am mers care scartaia, aia gri a lui Dan. Mi s-a parut fun pana la al treilea speed bump de pe aceeasi strada.

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3087 on: May 24, 2023, 20:40:01 PM »
... oricum discurile nu vor tine mult (10-15k maax)

Duap, e jale cu placutele astea. Pietre de polizor.



andea, voua va pocnesc placutele astea cand schimbati sensul?
Le-am comparat cu placutele Brembo si astea au placile suport mai mici cu mult, gen 1mm. Probabil ca sa aiba unde se dilata.
« Last Edit: May 24, 2023, 20:48:12 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3088 on: May 24, 2023, 21:52:13 PM »
da, pocnesc, scartzaie, fac mizerie :) dar daca le incalzesti bine se umfla in pene si se calmeaza/dispare pocnitul ...

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3089 on: June 02, 2023, 15:43:14 PM »
Scos tigaia sa se incinga in soare.
A se observa evacuarea de tot rahatul. Conduc un troleibuz acum. De fapt nu-l conduc, ca ma deprima, e degeaba fara zgomotul ala, e o mizerie. Si nu exagerez cu nimic.
Miercuri seara o pun la loc p-aia ILEGALA, altfel, masina asta nu exista.



Fun fact - cum reduci costurile in industria auto.
LOCK scris cu alb - Impreza din 2002. Bani cheltuiti pe vopsire cu alb.
LOCK in matrita de injectie - Impreza din 2003 sau 2004, malakay stie exact. Marcaj moka.



Ca urmare, am folosit din ansamblurile de STI doar manerele propriu-zise si doua rame, care la mine s-au rupt la episodul difuzoarelor de prin 2017.
Fun fact 2 - japonezii le mai dadeau de gard din proiectare si in urma cu 20 de ani. Toate cele 8 ansambluri erau crapate in zona boltului, pentru ca boltul, la unul dintre capete e umflat si forteaza plasticul.
Fun fact 14 - piesele sunt identice fata-spate, foarte misto faza, habar n-aveam. Si in loc sa profit de chestia asta si sa pun manerul cel mai uzat, cel de sofer de Anglea, in spate, a ajuns tot pe fata, de data asta la pasager. Mi-am calcat pe OCD si am lasat asa.

Ca urmare, acum are "crom" nu doar la schimbator, ci si-n alte 4 locuri.





Nota pentru mine: actuatorul de IC dreapta spate pare cam lenes, butonul de lock nu se roteste complet.

Daca zilele urmatoare ploua, poate ma apuc de romridere si loggere. M-as mira totusi, sigur gasesc eu vreo alta tampenie de facut, doar ca sa evit  :-\
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3090 on: June 07, 2023, 20:37:43 PM »
hai ca nu a fost asa greu sa le schimbi :)
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3091 on: June 07, 2023, 20:59:52 PM »
Dap, recunosc, a fost chiar usor. Mersi inc-o data!  ^-^

A se observa evacuarea de tot rahatul. Conduc un troleibuz acum. De fapt nu-l conduc, ca ma deprima, e degeaba fara zgomotul ala, e o mizerie. Si nu exagerez cu nimic.
Miercuri seara o pun la loc p-aia ILEGALA, altfel, masina asta nu exista.

Nu pot sa nu repet, anunt si accentuez cat de mizerabila e masina cu finala OEM.
Aud pietricele, aud zdranganit de plastice prin masina, aud un suierat imbecil de turbo prin depasiri si nimic altceva. Nu motor, nu turatie, nimic. E ca atunci cand ai chef de-o bere si bei apa. De biscuiti si mananci paine. De Gina Pistol in tinerete si o prinzi pe Sosoaca dupa un episod de ocluzie intestinala.

Oricum, e miercuri seara, m-am intors de la RAR, si am oprit motorul abia dupa ce am urcat-o pe rampe.
Am scos atrocitatea aia. Aia e, sa-mi retina talonul, il recuperez, si tot asa.



Detalii despre ce-am facut la RAR, dupa ce-mi iau CIV-ul inapoi. Ca circul dureaza de 3 luni, si inca mai am. Zic ei, 2 zile.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3092 on: June 08, 2023, 20:02:39 PM »
Asta a fost primul episod.

........ am 225/45/17 in CIV.

Iar asta a fost al 2-lea, poza e de adineauri.



Am sa recunosc, daca stiam ca RAR retine taloane pentru coilovere, luam amortizoare OEM. Dar n-am stiut, am cumparat suspensia cu deplina naivitate, si apoi am aflat din presa.

Povestea a durat din martie, deci 3 luni. A fost condimentata in exces cu absurd, cu nervi, cu dezamagire si cu stres. A costat semnificativ mai mult decat primul episod, dar si-asa-i deficit la bugetul de stat, deci cu placere!
Sunt stors psihic, dar, acum, eliberat si linistit.

Cel putin raportat la normele institutiei in discutie, masina e cat de cat legala acum, exceptie facand evacuarea. De ea am mai zis in urma, deci aia e.

Mizez intr-o anumita masura (poate-s iar naiv) pe faptul ca un necunoscator de Subaru (toata populatia in cele din urma) vede un break banal si urat. Cu jante gri OEM, cu garda la sol comuna, cu aparatori de noroi de pensionar.



Poate faptul ca, zic eu, nu bate la ochi, ajuta. Nu de alta, dar masina nu e deloc gata, a mai ramas ceva.

Pentru moment, cam aia fu cu masina asta la RAR. Daca nu mai ajunge niciodata, mi-am atins scopul. Daca mai ajunge, fac anunt de dezmembrare.
Momentan insa - fluffin' phew!
« Last Edit: June 08, 2023, 20:06:38 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3093 on: June 08, 2023, 22:27:34 PM »
Asta a fost primul episod.

Iar asta a fost al 2-lea, poza e de adineauri.



Am sa recunosc, daca stiam ca RAR retine taloane pentru coilovere, luam amortizoare OEM. Dar n-am stiut, am cumparat suspensia cu deplina naivitate, si apoi am aflat din presa.

Povestea a durat din martie, deci 3 luni. A fost condimentata in exces cu absurd, cu nervi, cu dezamagire si cu stres. A costat semnificativ mai mult decat primul episod, dar si-asa-i deficit la bugetul de stat, deci cu placere!
Sunt stors psihic, dar, acum, eliberat si linistit.


Wow, am trecut si eu pe la RAR de cateva ori pentru omologare alte dimensiuni jante..dar pentru suspensie, nu as fi crezut ca e posibil in Romania. Ai reusit fara testul dinamic?

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3094 on: June 08, 2023, 22:55:28 PM »
Eu n-am reusit nimic, doar le-am urmat indicatiile la virgula. Obtinut acte si adeverinte de la KW din Germania, traduceri legalizate, instructiuni de montaj, tot ce au cerut, am dat.
Nu stiu ce e testul dinamic, nu stiu ce s-a-ntamplat in hala.

Precizez ca suspensia are omologare TUV. Desigur ca n-a fost nicidecum suficient, dar cumva, cred ca a cantarit.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3095 on: June 08, 2023, 23:22:56 PM »
Am vrut eu sa iau un BRZ din Timisoara cu Tein Flex Z pe ea. Avea trecuta in carte suspensia pe fiecare colt si chiar evacuarea Remus. Fusesera montate in Germania in reprezentanta cu factura si aveau TUV.  Deci nu e unic. Bine, la Timisoara au scris ceva de genul "amortizor sport verde" , "arc verde" ca atat s-a putut, nu Tein sau altele.

« Last Edit: June 09, 2023, 07:16:49 AM by MihaiFlorescu »

MNU

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3096 on: June 09, 2023, 07:02:22 AM »
...
Bine, la Timisoara au scris ceva de genul "amortizor sport verde" , "arc verde" ca atat s-a putut, nu Tein sau altele.

...

Tot la mine, la Timisoara, cand mi-am facut CIV la RAR, dupa ce nenea care mi-a luat masina mi-a spus ca stie marca si ca e oarecum pasionat.... ma intreaba: "... asta e integrala, nu?... cum dezactivez tractiunea integrala?". Cand i-am spus ca nu poate... "%$#& , nu o sa pot sa-i fac franele!". Iar masina nu a mers la tamburi. Prin usa deschisa am vazut ca a accelerat scurt si a franat in hala. Cineva mai tarziu mi-a spus ca "sigur a testat-o cu accelerometru" 🤣🤣🤣
« Last Edit: June 09, 2023, 07:03:19 AM by MNU »
Impreza 2.0R 2005

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3097 on: June 09, 2023, 09:00:55 AM »
Mda, mai era unu' care se agita pe la RAR, ANPC si reprezentanta cu LSD-uri pe tamburii aia. Ma rog, frustrarile vietii.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3098 on: June 09, 2023, 10:38:23 AM »
Stai linistit ca nu te opreste nici naiba cu subaru. Pe mine nu m-a oprit politia decat de cateva ori in  4 ani , cand erau filtre/ actiuni. Niciodata la control mixt RAR/ politie.   Cand aveam benveu eram client fidel cu motivarea "stiu eu cum mergeti voi" ...
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3099 on: June 11, 2023, 10:17:40 AM »
Despre frane.
Andea zice bine, sunt absolut suficiente. Dar acum, veriga slaba sunt anvelopele, la orice franare de urgenta ma duc sanie pe ABS.

Si am o mica problema, ziceti daca ati mai patit.
Se intampla uneori, aleator, ca clapeta de acceleratie, in pozitie inchisa, sa agate, sa nu mai vrea sa se deschida usor. Gen incetinesc in frana de motor, si cand sa mangai acceleratia, nu misca cum ar trebui. Sunt nevoit sa apas mai tare pedala din dreapta ca s-o deztepenesc, si normal ca se duce la fund, si face ca toti dracii, smucesc cotineata.
Nu e cablul, e clapeta, am verificat la mana.
Mentionez ca am curatat corpul clapeta prin 2016, in urma cu ~50k km.
Idei?
WRX SW 2002