2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3240 on: January 07, 2024, 19:04:27 PM »
Au ajuns ieri EBCS-ul, cooling modu' de 4 si colectorul de evacuare.



Am masurat intrarile in colector si iesirea.
De fapt am poza frumi cu iesirea.



Intrarile oricum sunt conditionate de chiulasa, si original si IAG sunt la 39mm.
Dar unde originalul varsa in uppipe la 43mm, asta e cu 57... Adica +75% sectiune de curgere, ceea ce e cam mult sincer sa fiu, si nu stiu daca foarte smart, in conditiile-n care cilindrii ii dau cu gaze de evacuare pe rand. Habar n-am.

Si o alta chestie mi-a atras atentia cat timp scriam aici.

Un colector clasic 4 in 2 in 1 de 4 cilindri cu ordine de aprindere comuna 1-3-4-2 arata cam ca in poza asta:



Adica pulsurile de evacuare se incruciseaza alterneaza, e cu pauze, frecventa e constanta, totul e smooth si uniform, nu se bate nimeni cap in cap.

Meanwhile, la Subaru...



Ordinea de aprindere, vad acum cu google, pare a fi 1-3-2-4. Nu ca ar schimba ceva in povestea pe care aberez eu acum.
1 cu 3, adica cilindri alaturati trag unul dupa altul, 2 cu 4 asemeni.
Aia-nseamna ca evacuarea asta functioneaza corect doar la anumite regimuri de turatie (frecventa), anumite regimuri de sarcina (viteza gaze), ori combinatie de cele doua.
Deci e un haos total acolo, probabil d-aia si suna atat de inconfundabil de superb. Ca chestie, e singurul aspect la care NU am dorit sa optimizez. Puteam sa iau ELH, dar fara sunet, masina asta isi pierde jumatate din farmec.

Bun, de fapt voiam sa ma leg de faptul ca IAG-ul nu mai e 4-2-1, asta e 4-1, se vede clar intr-a 2-a poza. Adica nu se mai alatura 2 cate 2, iar alaturarile se unesc mai incolo in teava finala, aici se baga toate 4 in acelasi nod, e un Y cu 4 capete.
(O paranteza de fapt divers si general, 4-2-1 e pentru cuplu bun la turatii medii, 4-1 e pentru cuplu bun la turatii mari. Dar asta la aspirate, la turbo nush cum influenteaza, iar la Subaru nici atat, ca aici e dubios)

Revenind, ma gandesc la 2 chestii:
1) clar si indiscutabil masina va suna cu totul altfel, evacuarea ca definitie e alta. Adica m-as mira grav sa sune cu acelasi ton.
2) pe parte de eficienta a procesului de evacuare, desi in continuare e haos cauzat de lungimi diferite, totusi cred ca haosul e mai mic gratie constructiei 4-1.
Nu stiu, ma mai gandesc.

Singurul lucru pe care-l stiu sigur e c-o sa ma distrez grav de tot cu heat wrapu' ala fancy, colectorul asta e serparia naibii...  :(
« Last Edit: January 07, 2024, 19:21:57 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3241 on: January 10, 2024, 22:03:16 PM »
Awwwww, dreapta jos in poza  ::)
Rotunzi, despicati, 8 bucati, gata de luat la pila.
La o adica, macar am sursa, primavara e departe, iar asfaltul albit de sare, sunt pregatit moral si de "a 3-a oara-i cu noroc".



'muitat sa zic, normal ca nu mai puteam de relaxare iar flatirons voiau sa ma scoata putin din zen. Illuminati astea lipseau din cutie. De 10 ani cumpar mizerii din state pe filiera asta si e prima oara cand patesc asa ceva.
Dat mail la flatirons, primit raspuns dupa o ora, cica de fapt p-astea le-au trimis abia acu' 2 zile, separat, da' au zis sa nu ma deranjeze cu trackingul.
Si doar le-am zis clar sa le trimita pe toate o data, ca vin in iuropa de est, si sunt taxat ca la dedicatii cu manele.
Mno, aia e, mai zic o data, daca aveam Golf 4 era mai simplu... Sau o electrica care nu se strica niciodata si merge gratis.
« Last Edit: January 10, 2024, 22:13:52 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3242 on: January 12, 2024, 14:01:30 PM »
Si cu contributia lui Pfaizar din nou, ca are si ceva laser p-acolo, tocmai mi-am facut planuri pentru uichend  ^-^



Facut proba si iese greu din cilindru, ca pistoanele-s acolo si face vid. Discurile mici sunt pe la 91.7, alezajul 92, si nah...
Ori ii fac o gaura strapunsa random, ori scot pistoanele mai intai. Vad maine, dau cu banu'.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3243 on: January 13, 2024, 21:43:05 PM »
O chestie n-am zis-o episodul trecut, c-am uitat.
Eu n-am gasit nicaieri pe net valori ajustate pentru fantele de segmenti OEM. Nu zic ca n-a mai facut nimeni ori ca-i premiera mondiala, ci doar ca n-am gasit pe net. Deci am mers la inspiratie, feeling si dupa cum a batut vantul.

O varianta ar fi sa mai iau un set de segmenti, sa echilibrez gapurile...
O alta varianta ar fi sa stau naiba cuminte...
Dar e o lupta, va dati seama. Mai vad.

In primul rand, rabdarea da roade, am aflat astazi. Eu n-am rabdare, insa de data asta am scancit prelung si am avut. Si, spoiler, a iesit perfect tot.
Dar a iesit perfect si penca-ntr-al 2-lea rand, practice face perfect. Prima oara am incercat, am descoperit ce n-a mers, am invatat.

Cateva idei, sa ma ajute data viitoare, daca si cand o fi aia:
- material se ia din segment la apasare ffff usoara. Altfel, nu se ia nimic. Vezi scantei, inseamna ca se duce mult.
- alinierea pistonului cu camasa e totul la masuratoare. Totul!
- ....... De fapt se incropeste o nenorocita de cala, fie strunjita, fie la pila. Functioneaza infinit mai bine decat pistonul.

Astea au fost detaliile esentiale. Le-am controlat si a fost bine.

Nenorocita de cala. Pardon, nu cala, tumnesio direct.



Deci nici nu va ganditi vreodata sa asezati segmentul pentru masuratoare cu pistonul. Sub nicio forma, e autosabotaj.

Referitor la paralelismul capetelor, cred ca in stare destinsa, segmentul 1 si 2 n-au acelasi diametru exterior. N-am verificat.
Am observat ca daca asez pe polizor segmentul 1 dupa un anumit reper, iese drept. Pe acelasi reper, segmentul 2 nu iese drept, trebuie mutat lateral putin.
Pun informatia aici sa ma ajute peste 1 an sau 2, ca la cum arata lucrurile cu motoarele astea...  :-\



Paralelism perfect. Si valoare de altfel.



Apropo de valori, segmentii astia au venit cu vopsea verde pe ei, orice ar fi insemnand asta. Fiind pe cota standard de 92mm, ma gandesc ca s-au dorit a fi acoperitori pentru toate clasele dimensionale de diametru de fabrica al camasii, ca urmare erau cam stransi. Primul cu 0.25, al 2-lea cu 0.4.
Totodata, vag retin ca blocul meu e mai strans, ca era discutia cu pistoane 4032.

De aspiratoare, sarme, artificii, am zis data trecuta.

Notez aici.
Dopurile de bolt, 3 la numar, le-am aranjat dupa cum urmeaza:
- in spate, sub capacul de separator gaze, am bagat un dop de fata, manjit de silicon (imposibil a se curata ala);
- un dop din fata a fost dopul din spate, pentru ca ala nu avea silicon, ca sta in vapori de ulei;
- alt dop din fata a venit de pe blocul vechi, ca in 2002 nu se folosea silicon pe astea.
Toate cele 3 garnituri de aluminiu de pe blocul nou.

La dopurile din fata si la surubul negru de pe capacul separatorului am folosit ce apare-n poza, thread sealant. Voiam sa cumpar asa ceva de ani buni, atat m-a dus capul sa iau. In fisa produs zice ca rezista la de toate, ulei, temperaturi... E si cam scump. Sper sa fie ok.



Apropo, cateva ore bune oricum am curatat la silicon. De ce? Pentru ca la sfarsitul primului episod, in noaptea aia, am pus silicon. Ca daca asteptam pana a 2-a zi, nu puneam, iar acum eram bine. Adica n-am rabdare!

Si a fost si o parte neplacuta.
Zgarieturi:
- pe fusta unuia dintre pistoane. Fie sanatos, asta nu m-a deranjat;
- pe fetele blocului. Aici, neliniste. Adica nu e ca si cum garniturile de Subaru ar avea probleme vreodata...



Sursa zgarieturilor - presa mea de segmenti.
Nu mi-ar fi trecut prin cap vreodata ca din tabla dura din otel fiind, agreseaza blocul din aluminiu. Ca daca imi trecea, comandam o presa d-aia fixa, conica.
Aia e, data viitoare.

Am vazut ca nu-s zgarieturi radiale, care sa permita transfer lejer de presiune de cilindru, dar tot eram ofticat. Asa ca le-am mai estompat putin cu smirghel de 2000. Si daca tot ma apucasem, am matuit tot.



Si daca tot e atat de sensibil aluminiul asta, l-am tras si-n folie.



As fi tentat s-o uit acolo, si sa pun chiulasele peste, ca sa etanseze mai bine. Pareri va rog.
_________________________________________



Cum am zis, la feeling si inspiratie.
Data trecuta m-am raportat la valorile de la forjate, am zis ca daca alea merg cu 0.50 - 0.55, aici o fi bine 0.4. Dar apoi am aflat ca alt material, alta distanta segment - cap piston, deci alt transfer termic, samd. Mi s-a parut mult 0.4, mai ales la targetul meu de putere, dar mai ales de boost, implicit temperatura pe admisie, cu impact pe temperatura ardere, bla bla.

Si intr-un final, totul e un compromis intre:
- eficienta. Un piston etans e un piston ideal, putere, consum, de toate. Nu ca tematica eficientei ar avea cea mai mica relevanta la Subaru turbo, dar nah, zic si eu.
- consum de ulei. Un segment cu gap mare trimite ulei in admisie, apoi in spatele masinii. Motivul pentru care de fabrica, gapul e mic. Aia nu prea ma atrage, sunt prea comod sa mai verific si saracia aia de joja de 3 ori pe zi, dupa mese.
- fiabilitate. Gap mare inseamna, in mintea mea cel putin, risc mai redus de piston rupt. Gen ce am gasit in motorul original. Dar eu nu vreau putere mare...

Mno, am mers cu 0.35 la primul si 0.55 la al 2-lea.
De ce? Chiar nu stiu sa zic exact. Cum am spus la inceput, la feeling si intuitie. Interpretari pot fi multe, de exemplu:
- am marit fata de nominal cu 0.1.
- am marit fata de maximul admisibil de fabrica pentru un motor nou cu... ceva. Cu mai mult decat intervalul de toleranta de altfel (ma refer la primul segment).
- repet, o vreme am sa merg cu boost mic, gen maxim 16psi, timp in care, in teorie, ar trebui sa mai creasca gapul.

In final si pe scurt, eu sunt foarte impacat cu valorile astea. Si-s si mai impacat cu faptul ca le-am marit. Poate n-o plezni chiar in primul an.
Ah, si-s incantat ca nu le-am lasat in prima versiune, ca muream incet si sigur  ;D

Maine, baia de ulei. Sa-l inchid macar la un capat.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3244 on: January 14, 2024, 10:48:11 AM »
andea e prea gigea. M-am trezit dimineata cu discount code de la el.
Asa ca, dupa o scurta colecta pe la prieteni...



Detaliile-s cenzurate dintr-un motiv foarte simplu. Efectiv l-am simtit ca s-a implicat, m-a ascultat, le-a pus cap la cap si si-a folosit know-howu' pentru ca dupa vreo 3 luni de discutii intense sa-mi zica ce sa cumpar.
Spuneti-i proprietate intelectuala. Drepturile-i apartin exclusiv lui.


Si cu asta, cumparaturile planificate si ample s-au incheiat. D-acu-ncolo-s doar maruntisuri, pe masura ce le descopar. Furtunuri, piulite, agheazma, habar n-am.
Chiar e milestone important pentru mine. Am datorii de dracu' ma ia, dar macar am terminat.
« Last Edit: January 14, 2024, 10:51:15 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3245 on: January 14, 2024, 18:45:06 PM »
Un montaj de o ora, o droaie de poze.
Totusi, e primul bolt-on pe noul motor.
Chiar sper ca nu-mi scapa nimic si ramane acolo, adica nu va trebui s-o scot c-am omis ceva. Sau mai rau...  :-[

Aici am turnat assembly lube pe paliere si manetoane, dac-o binevoi sa se infiltreze in cuzineti, bine. Nu eu i-am montat p-aia.



Poate cea mai inutila piesa "da apgreid" din repertoriul intregului motor.



...si spun asta pentru ca piesa OEM e mai mare, acopera si zona bielei 1, asta nu. Pe de alta parte, vad ca si altii fac la fel, deci fie si-asa.



Sorbul, ma rog, fie. Nu prea vad cum s-ar fisura cel original daca nu sari pe macadam prin Finlanda cu masina. Dar eu am tampoane mecanica rigide, deci sa zicem.
Cam mare cuplul pe M6 in aluminiu, dar daca asa zic ei...



Sa fie unghiuri multe, ca eu aici nu vreau sa mai intru.



Baia e ok. Vazusem un film pe iutub unde garnitura e prea lunga. Si peretele interior e ciobit, sau cu ceva defect de turnare. Nup, toate-n perfecta regula aici.



Si asta fu tot  ???



Raman la parerea c-asta-i una dintre cele mai meh modificari, daca nu cea mai.
Capacitatea crescuta si fundul baii mai jos, alea-s bune. Racirea superficiala, hai, treaca si aia.
Ca arata bine, pe mine aia nu ma excita deloc, nu-s genul. Mai ales ca nici nu se vede.
Ah, mai are un avantaj mic, care din nou, sper sa fie nul in cazul meu. Se scoate usor, nu e lipita de motor. Desi instructiunile de montaj spun sa se puna silicon la imbinarea dintre semiblocuri, eu am montat-o uscat, ca mi se pare insesizabila imbinarea aia.

Nu stiu daca am mai zis, al 2-lea review de aici. Cica pe masina mea, asta vine ca ciuru', am gasit povestea abia dupa ce era cumparata.
Ca urmare, cand am asezat baia am lasat suruburile slabe, am tras baia maxim spre distributie si am strans asa. Maxim spre spate se duce mult, peste 1mm. La cat de nasoala pare problema, orice crestere de gap e binevenita. Aflu cand ajunge pe masina daca e rau tare.

Urmatorul pas, din motive incalcite si neinteresante ce tin de spatiu util in garaj si macarale, e cutia inapoi pe masina. Iar aia, cand ajung piesele de RHD.
Bun uichend!  ^-^


_________________________

Am fost la Pfaizar. Chiar nu m-asteptam sa fie atata diferenta  ???



Uitandu-ma la cum arata antivalul ala de la IAG, sunt sanse bune nici sa nu intre toata joja originala. Aflu mai incolo.
« Last Edit: January 15, 2024, 16:11:09 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3246 on: January 18, 2024, 10:58:42 AM »
Am scos ieri din stash volantul de STI cu care am luat transmisia. I-am dat o fata curata cu masina de slefuit, iar la final, inainte de a-l pune la loc in vederea montajului, am zis sa verific planeitatea.



Masurat cu lere, am 0.15mm diferenta fata de periferia exterioara.
Apoi, Cristi de la Clooj a zis ca daca-l rectific, trebuie luat si din umerii de fixare a placii de presiune, altfel patineaza. Adica sa-l las asa. Ceea ce si aveam de gand de altfel, dar....
Mi-am dat seama ca in cazul ala foarte neprobabil in care sunt probleme, engine out. M-am uitat cat costa un volant OEM, mi s-a parut chiar pomana pentru garantia unei bune functionari, asa ca am comandat, voi avea volant nou.

Au ajuns si astea de la George.



Practic, ultimul kit de Samco black pe care masina asta nu-l avea.
Nici acum nu se poate folosi, din simplul motiv ca WRX n-a avut racitor de servo si-s vreo 2 furtunuri in plus acolo. In curs de remediere (link ca info, e comandat local).

Am realizat ca la pretul total al motorului ar trebui sa adaug modzurile din 2016, Samco, AOS, Koyo, si ce prostii mai am p-acolo. Am o banuiala ca estimarea mea intiala si pesimista e la fix  >:(
« Last Edit: January 18, 2024, 11:02:53 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4930
Re: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #3247 on: January 23, 2024, 16:25:34 PM »




Asta e crossmemberul de cutie al masinii. Traversele inchise, dublate. Le curatam de rugina in 2016.

De fapt vad c-am gasit poze in telefon de anul trecut.
Traversele cu care a venit swapul sunt simple, ori nedublate, ori dublate partial. Emisii (masa vehicul), economie de manufactura, don' care.



In fundal e cutia de WRX. Pe cea in 6 am folosit traversele noi si slabe, ca doar muncisem mult prea mult sa le curat si vopsesc.
Cert e ca hotaram atunci sa refolosesc traversele originale cu prima ocazie. Mi-am amintit abia cand le-am scos de pe cutie pe cele subtirele de craciunu' vietii.
Cum pe gerul asta mai degraba bagi antibiotice (fmm tinder :-\ ) decat sa cureti la perie si sa vopsesti, am externalizat. Si fix cand le scoteam de pe raft pe cele vechi descopeream ca au rugina la imbinarile de table, cam 3cm in total, toate elementele. Dar decat sa-mi mai bat capul cu toate prostiile, i-am dat inainte. Vopsite electrostatic, isprava care pe mine nu ma mai impresioneaza cine stie ce, cum am 3 jante pe Dacie electrostagnate si ruginite de la pijou de motani. Dar atat s-a putut.



Baiatul cu sablarea mi-a facut si etrierele, si a fost intelegator cand i-am explicat cu icoana maicutei domnului stransa la piept si lacrimi de crocodil in ochi ca tre' sa tina o viata in conditii de traversat muntii iarna, prin alti munti de sare si nisip si viscol. Si ca sa le degreseze cu agheazma, sa le pieptene, ce stie el, numai sa tina. Bine, ca masina asta nu stie ce gust are sarea, aia-i altceva, dar am zis sa-mi las o marja de siguranta. Deci or sa tina. Sau nu, ca am fost minoritate si i-am zis sa le faca ieftin (3cm de rugina).

Se contureaza insa o mica problema, ce anticipez ca-mi va muta termenul de finalizare al masinii mai in vara. Eu voiam aprilie-mai, dar nu cred ca mai merge.
Am datorii multe, cheltuieli multe.
Pentru acoperit colectorul de evacuare (headers), am primit oferta de 600e (da, am scris bine). Deci n-am bani de aparat de sudura si inca 2 cutii de material.
Astept sa ajunga piesele de la Autokino, poate mai strecor un CNC chiulase pe bonuri de masa si cam atat. Dup-aia impas financiar. Macar nu-s pe antibiotice  :-[
« Last Edit: January 29, 2024, 17:53:06 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #3248 on: January 23, 2024, 17:58:35 PM »

Pentru acoperit colectorul de evacuare (headers), am primit oferta de 600e (da, am scris bine). Deci n-am bani de aparat de sudura si inca 2 cutii de material.


Baietii din Bucuresti? Mie mi'au luat 150e doar pentru turbo..
Am cantarit eu pe atunci ca fata de blanket, macar nu am riscul de a se imbiba in ulei...si poate/sper, va tine mai mult.

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3249 on: January 23, 2024, 20:25:21 PM »
Da, unde m-ai trimis.
O fi justificat, nu ma pricep la tarife pentru ca evit cat pot, zic doar ca eu nu dau atat.

Si oi fi si hater ca zic asta, dar o cabina de sablat, praf pe plamani, kkt, hala inchiriata, frig... Aia-i ieftina, iti sablezi tot neamul, apoi ii scoti la masa ca-ti raman bani.
Aici e un aparat de sudura. Ah, si o foarfeca...
« Last Edit: January 23, 2024, 20:27:33 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3250 on: January 23, 2024, 21:52:31 PM »
Nu te contrazic.
Poti da 150-200e manopera pentru schimbat distributie sau o poti face singur relativ rapid. 

Materialele + foarfeca + aparat de sudat in puncte ar fi in total sub cat cer baietii aia pentru o singura lucrare; iti invelesti ce ai de invelit, ramai cu aparatul + puncte la experienta; cu foaia de Inconel in brate si tutoriale pe youtube am avut o tentativa de a-mi taia si inveli singur downpipe'ul. Am renuntat; nu am gena de Sisif.

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3251 on: January 26, 2024, 14:16:51 PM »
Si astfel, in ciuda daunelor, lista grava s-a-nchis.









Acum vad, ar fi mers sa bag si intercularu', chit ca ar fi fost offtopic.
« Last Edit: January 26, 2024, 14:35:40 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3252 on: January 28, 2024, 18:35:02 PM »
Andea, WIM, altii, pareri va rog.
Eu cum fac?



Adica am o vaga idee, dar sa vad ce zic si altii.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3253 on: January 29, 2024, 00:08:33 AM »
nu sunt sigur ca am inteles, "nu exista" la prezent sau trecut ... anyway din punctul meu de vedere se unesc chiulasele cu blocul si spre AOS cu ele si daca mai ai un rand de stutzuri pe chiulase le unesti sec intre ele stanga cu dreapta ...

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3254 on: January 29, 2024, 09:16:30 AM »
Se pare ca cele 3 stuturi in plus, unul in mijlocul blocului si cate unul pe fiecare chiulasa, sunt de la AVCS.
Si de fabrica, pe motoare AVCS, se unesc intre ele si atat, conform celei de-a 2-a poze.

Eu:
- am un stut nou pe bloc, ca e bloc nou, pentru AVCS;
- nu am stuturi in plus pe capacele de chiulasa, ca-s capacele masinii, care masina nu are AVCS. Nu exista nici la prezent, nici la trecut. Exista la viitor daca gauresc capacele si adaug stuturi.
________________________
Concluzie: am un stut nou pe bloc cu care nu stiu ce sa fac.

Pe nasioc am gasit ca au adaugat cele 3 stuturi la AVCS ca sa pompeze blocul presiune in chiulase si sa sufle uleiul inapoi in baie. Care ulei e acolo doar la AVCS din cauza ca asa-s comandate fuliile alea defazoare, cu ulei, si apare un surplus.

Deci eu n-as avea ulei extra in zona chiulaselor, ca urmare pomparea lui n-ar fi necesara, deci as astupa stutul central, cel "nou in peisaj".
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3255 on: January 29, 2024, 19:26:14 PM »
dar la tine pe unde ies gazele de carter din bloc ? ai un alt stutzuletz pe langa cel din mijloc ? :)

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3256 on: January 29, 2024, 19:37:56 PM »
Ofcors. Toate il au. Il gasesti si in poza cu longblockul de mai sus.



Stutul PCV din spate, ala cu AOS de fabrica, AOS continut de placa aia cu multe suruburi care acopera boltul de la cilindrul 3.

Stutul asta e baffled, la fel sunt stuturile de pe capace. In capace sunt separatoare de ulei, tablele alea nituite pe interior.
Ce reclam eu, si anume stutul nou de pe bloc si stuturile lipsa de pe capace, alea-s directe, fara separare de ulei. D-aia se leaga intre ele. Si d-aia eu l-as astupa p-ala nou de pe bloc.

Hai c-am gasit si explicatie.
Sistemul e foarte misto si simplu, probabil si relativ eficient pana-ntr-un punct.
Insa repet, ideea-i c-asta-i baffled, uleiul e separat. Pe la stutul din mijloc e robinet de ulei, acolo ai un arbore cotit care se agita cam tare... Nu l-as lega nici mort p-ala la PCV.
« Last Edit: January 29, 2024, 19:49:41 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3257 on: January 29, 2024, 19:57:53 PM »
yes yes ... you're right... blocheaza ala in plus de pe bloc si aia e ...

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3258 on: January 29, 2024, 19:59:05 PM »
🤗

Sper sa traga cat de cat. Si sa scada si consumul  :-\



« Last Edit: January 30, 2024, 12:30:07 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4930
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3259 on: February 06, 2024, 08:40:17 AM »
N-am facut spumele marii decat de la aproximativ nasterea la mantuitor pana astazi, februarie.



Cica spre sfarsitul programului, dar asa imi vine sa iau leptocu' de munca si sa lucrez din parcarea lor de nupoxavazic...

Mno, diseara sper sa fie poza cu o pleiada de vreo 200 de piese uoiem, iar 3 repere minuscule de 6MT sa stea la loc de cinste, in varful gramezii.
TUAMNEAJUTA!!!!!  :o :o :o
WRX SW 2002