2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3260 on: February 06, 2024, 12:24:19 PM »
🤗

Sper sa traga cat de cat. Si sa scada si consumul  :-\



Mwamaaaa câta melcuuuuuuuu  ;D ;D ;D ;D
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3261 on: February 06, 2024, 13:51:28 PM »
Piesele vor fi gata maine, ca-s mult prea multe. Dar n-am rezistat si m-am dus dupa una singura.
MORAICI si nimic altceva.........



Stiu c-am mai zis de 17 ori, si-am s-o mai spun de cateva sute de ori.
Asta era turnoffu' suprem al masinii. Poa' sa mi se rupa cate un piston pe an, e ok. Dar sa bagi 11ke intr-o conversie la 6 trepte si sa nimeresti din 3 in 5, doar pentru ca Subaru a avut unu' sau doi ani de imbecila ratacire ergonomica, e frustrarea suprema. Si motivul pentru care am scos si desfacut cutia. Pentru ce e in poza.
Si nici macar nu stiam care e problema, am avut un noroc CHIOR sa am un moment gen "wait a minute..." si sa pun pauza pe un film de pe iutub, ca sa compar cu o poza din telefon.

Uichendul asta cutia se intoarce pe burta masinii, nu de alta, dar vreau sa ma urc la volan si sa dau in 3, fara sa se duca-n 5. Si vreau asta-ntr-un hal de nu pot sa-l exprim.

^-^ ^-^ ^-^
« Last Edit: February 06, 2024, 13:56:28 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3262 on: February 06, 2024, 14:03:39 PM »
🤗

Sper sa traga cat de cat. Si sa scada si consumul  :-\


Ala micu’ e td04?

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3263 on: February 06, 2024, 14:06:33 PM »
Da.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3264 on: February 06, 2024, 21:15:53 PM »
Patasti cand esti OCD ordinar si nu vrei sa bati cu ciocanelul de traforaj in splintul unei tije de selectie care se plimba pe niste ghidaje liniare cu bile cat varful de ac. Folosesti un... cum naiba i-o zice aluia. Si merge!  ???



Si tre' sa va reamintesc, sa citeasca nepotii vostri cu tesle si springi, de-or sa fie atat de pistificati c-or sa planga in hohote daca nu se da cu sare pe jos cand ploua in august. Deci rugina nu putrezeste doar caroseria, phiute si mecanica grav. Gen cum am patit cu planetarele spate, de au trebuit pacalite cu mansoane pe etansarile-n dif. Ori etrierele. Sau ca aici, tija de selectie putrezita, care rontaie-ntr-un simering de capac spate la orice a 5-a bagata din greseala.



Deci cam aia e.
Before - o tampenie crunta.
After - normalitate, naiba!



Si daca tot ajunsesem pana acolo, mai trebuia un capac agatat superficial pentru o proba mica...



Inainte era fleasca, acum e absolut TEAPANA MOARTA spre dreapta. Se vede pe filmare cum imi tremura manuta ciunga ca sa se duca-ntr-acolo.
Nu stiu ce sa fac cu cursa de dreapta (5 si 6) totusi, daca s-o las asa sau s-o maresc putin. Daca o fi vreun reglaj sau loc de vreo romaneasca in mecanismul blocatorului de mers inapoi. Amaizis, mie-mi place asa, dar parca as double-starpi riscul ala.

Pana ma hotarasc, pe bune c-asta era cea mai mare problema a masinii, cu cea mai redusa speranta de remediere si cu solutie gasita gratie unei obsesii bolnave. Dar... "era"!  ^-^

_____________________

'ai c-am bagat o masuratoare pe un reper gradat fix.



- 27mm stanga
- 25mm dreapta.
Pe masina am masurat 24 cu 22 acu' vreun an, alta lungime levier.
Diferenta de doar 10%, desi la sentiment pare mai mult.

Deci acum, eu le vad cumva echilibrate.
- stanga - cursa mare, rezistenta mica.
- dreapta - cursa mica, rezistenta mare.
Nu ma pot hotari, s-o las asa sau sa incerc sa egalizez cursele? Cum ati face?

______________________

Si am mai fatait-o inca, de fara nicio gluma, ma doare umarul. Chiar se duce foarte greu spre 5-6 acum. Adica se vede pe piesa ca e exagerata asta noua.
Apoi m-am mutat in Ignis, si abia acum realizez, si la aia merge usor mai greu spre 5, pana acum n-am observat. Deci o fi o chestie la japoneze. Idee care a facut sa ma mut in dreapta si sa fatai schimbatorul cu mana gresita. Da, categoric e altceva. Ergonomic vorbind, e mai usor sa tragi decat sa impingi.
Aia e, piesa intermediara nu exista.
Si la momentul asta as creste cursa.
Urmeaza cateva zile de zombaiala pe subiect.
« Last Edit: February 06, 2024, 22:29:10 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3265 on: February 06, 2024, 22:28:05 PM »

Deci acum, eu le vad cumva echilibrate.
- stanga - cursa mare, rezistenta mica.
- dreapta - cursa mica, rezistenta mare.
Nu ma pot hotari, s-o las asa sau sa incerc sa egalizez cursele? Cum ati face?

Aidoma speed-sensitive variable assist steering la Mercedes; cu cat viteza mai mare, cu atat rezistenta mai mare a directiei/gradual redus servo assistance.
Cum iti dicteaza OCD-ul? Simetrie ori ba?
De fapt nici simetrie nu ar fi..ca stanga ai de la 1 la 4 iar dreapta doar 5 si 6.
Singura cutie manuala 6 de care m-am bucurat vreme de multe sute de mii de km a fost pe Mercedes, unde parca nu am simtit vreo diferenta de rezistenta..ceea ce parea firescul absolut.

LE: acu am vazut ultimul tau edit.
Chiar, daca ai prin cercul de cunostinte, ori vreuna de vanzare pe OLX prin apropiere, incearca o cutie manuala 6 de Mercedes w210 sau w211.
« Last Edit: February 06, 2024, 22:33:05 PM by Ilie »

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3266 on: February 06, 2024, 22:33:37 PM »
Ce sa rezolv daca incerc o europeana, nu e ca si cum as avea ce regla la a mea. E ori piesa veche care e moale pe 5-6, ori asta noua care e foarte-foarte tare.

Nu cred ca cursele contribuie la echilibrul imaginat de mine, unde cursele si opozitia se cumuleaza si combina pentru un soi de "total". Incep sa cred ca totul se rezuma la curse si atat. Deci as mari cursa spre dreapta si fie sanatoasa.

La mine, etalonul de feeling timonerie ramane STI-ul, de departe. Nu cutia mea, ca vad ca e dubioasa asta. Dar altele erau vis. Detasat, cutia de pe masina lui WIM, nu inteleg de ce.
« Last Edit: February 06, 2024, 22:34:40 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3267 on: February 06, 2024, 22:47:40 PM »
Imi dau cu parerea total in blind, nu am condus niciodata o japoneza manuala 6.

Cumva e logica cursa mare cu rezistenta mai mica in stanga unde ai 4 trepte versus dreapta unde ai doar 5 si 6, nu?
Acum, tu ai pus o piesa noua intr-un angrenaj uzat; rezultatul nu poate fi altfel decat diferit atat fata de o cutie noua cat si de una deja uzata..
Ai zis bine acolo, cutie corcita.
« Last Edit: February 06, 2024, 22:48:40 PM by Ilie »

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3268 on: February 06, 2024, 22:54:16 PM »
Am scris adineauri, tragi mai usor decat impingi, d-aia la RHD 5-6 e mai greu. Probabil tot d-aia au schimbat, apoi au avut problema de-o am eu si au schimbat inapoi, habar n-am.
Piesa noua care ar putea influenta ceva e arcul, ca levierul ala de anglea e o bucata de fonta si atat. Cel mult sa se uzeze/lustruiasca suprafetele in frecare, aia da.

Cred ca supraanalizez, dovada faptul ca abia acum am observat ca si Ignisul se duce mai greu dreapta. Screw it, dau cu banul maine seara.

Am mai avut Swiftul Sport din primele pagini ale topicului, tot in 6, dar ala avea probleme mult mai mari, cutia chiar imi placea, insa n-am fost atent la aberatiile astea.

_____________________

Am facut o proba cu blocatorul de mers inapoi deblocat, care permite manetei sa se duca mai mult in dreapta. Pare mult mai natural asa, cu curse egale. Mai vad.

_____________________

A, da. Am volant nou. Imi pasa de nu mai pot  ;D

« Last Edit: February 06, 2024, 23:48:11 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3269 on: February 07, 2024, 13:11:33 PM »
...
Apoi m-am mutat in Ignis, si abia acum realizez, si la aia merge usor mai greu spre 5, pana acum n-am observat. Deci o fi o chestie la japoneze. Idee care a facut sa ma mut in dreapta si sa fatai schimbatorul cu mana gresita. Da, categoric e altceva. Ergonomic vorbind, e mai usor sa tragi decat sa impingi.
...

Reamintesc ca japanii conduc pe partea ailalta... deci ei trag spre 5  :)
Presupun ca d-astea te-ai mutat pe partea ailalta... acu' inteleg
« Last Edit: February 07, 2024, 13:12:27 PM by Forester »
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3270 on: February 07, 2024, 13:18:53 PM »
Am masurat fix acum efortul, am 1.2kgf stanga, 2.3kgf dreapta. Daca maresc cursa in dreapta, si efortul va creste. Dependenta cursa/efort fiind liniara, la +10% cursa am +10% efort, deci 2.5kgf. Merge...  ::)
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3271 on: February 08, 2024, 00:05:48 AM »
Mno, deci limitarea de cursa-n dreapta e in blocatorul de mers inapoi.
Pe poza:
- galben - mecanismul de blocare, p-asta-l trage cablul, probabil e o cama inauntru, n-am avut motiv sa ma bag;
- verde - pinul de limitare cursa, comandat de galben, pretensionat de un arc. Pentru mers inapoi, se retrage.



Pe levierul de comanda incropit aseara retin ca aveam 27 stanga si 25 dreapta.
Daca as fi fost mai curajos, m-as fi dus catre un +2, ca sa am curse egale. Dar imi fu fricuta, ca daca cresc cursa pentru 5-6, creste si aia de mers inapoi. Iar daca depasesc furca de selectie de mers inapoi din cutie e distractie mare, benzina, chibrit, vene lungi. Asa c-am zis ca merge un +1.4mm. Voiam 1.5, dar modelul de calcul mi-a dat -0.3mm pe pin, prea rotunda valoarea.
Poza e cu crestere de 2mm, ca sa se cracaneze mai tare segmentele alea si sa se vada ceva. Adica e didactic, eu am avut 1.4 cu 0.3.



Asa ca am facut romaneasca de care am zis in urma.
Smirghel in bot pana au disparut 0.28mm, apoi refacerea geometriei sferei aleia si lustruire pe strung improvizat pana la 0.3.



Piesele de cutie se imputinasera tentant de mult.
Asa ca un simering nou pe tija de selectie la randu-i noua, curatat silicon vechi, degresat, batut doweluri, bagat ceva diferential si priza de cardan, silicon nou...



Si e gata.



Apare-n poza levier mai lung, ajuta la cresterea preciziei masuratorii. 30mm stanga si cam vreo aproximativ circa 30mm dreapta.



Io-s mult mai excitat de faza asta decat de noul motor, chiar daca aici reparatia fu nu stiu... 200 lei? Motorul, chiar daca sensibil mai scump, e comun si rasuflat, face toata lumea. Sa nu zic ca e simplu, inventat acu' vreo 150 ani. Dar sa modifici intern mecanismul de selectie la 6MT cu DCCD, eu n-am gasit pe net.

N-am poza, dar tre' sa zic. Repet, e prima cutie de-o desfac vreodata, n-am reper. Tija de selectie translateaza si se roteste. Are jos un ghidaj axial, totodata si rulment, idem sus, in capac, sub simering, acelasi ghidaj. Practic sunt 2 rulmenti mici cu joc, ca orice rulment are.
Insa pe carcasa principala e o axa perpendiculara pe tija, pe axa o gaura, in gaura o bila mare, arc, buson cu garnitura si antrenare cu 14mm. Practic ceea ce eu as numi "anulator de joc in tija de selectie". Bai, stiti cat e jocul ala? Sutimi de mm. Atat! Dar ei l-au anulat, l-au vrut zero.
Sunt mort dupa ce au facut nebunii aia cu transmisia asta. Daca-si dadeau putin mai tare interesul si la motor, faceau masina suprema.

PS: cea mai buna idee anti plictiseala am avut de maicuta domnului uatevar. Cea mai!
« Last Edit: February 08, 2024, 00:16:04 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3272 on: February 08, 2024, 18:06:52 PM »
Haaaaaaabar n-am unde vine fiecare. Dar bine ca sunt  ???

WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3273 on: February 08, 2024, 18:45:20 PM »
Am trecut si eu prin ele recent, deja recunosc 70% din ele :)
Iti vor veni natural la mana pe masura ce te apuci de construit..

Masinile astea, cel putin in cazul meu in ultimele 12 luni, au devenit mai degraba un mare Lego Technic.
In cazul tau, diferenta ar fi in nivelul de varsta/complexitate  :)
« Last Edit: February 08, 2024, 18:46:31 PM by Ilie »

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3274 on: February 08, 2024, 19:07:52 PM »
... nivelul de varsta

Asaaaaa, ce-i cu ala?  >:(
WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3275 on: February 08, 2024, 19:12:18 PM »
Asaaaaa, ce-i cu ala?  >:(
La lego technic age range ma refeream :))
Tu deja "corcesti" cutii de STI... altii sunt inca la nivel de taiat clapete din TGV uri si schimbat distributii.

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3276 on: February 11, 2024, 13:34:17 PM »
In continuare sufar de ceea ce as numi "anxietate Subaru". Adica dorm foarte putin cand am chestii misto sa-i fac copaii, ma trezesc gen  :o :o :o si alerg in garaj schimbandu-ma-n haine de lucru pe drum pana acolo, apoi nimic nu mai conteaza.
Ca urmare, m-am trezit sambata "dimineata" la 01:00, adica putin dupa miezul noptii si mi-am petrecut cu blestematia doar 19 ore legate. Daca ar avea constiinta masina asta, mi-ar face o statuie cu o inscriptie frumos gandita care sa contina "dedicare" si "sclav".

Simeringurile de planetara s-au facut praf la extragere, si acum stiu de ce, siguranta/circlipu' ala de pe capatul canelurii agata in buza simeringului. Dpmdv, sistemul vechi cu splint e mai ok, dar ncsf.
Imi notez aici scula improvizata de montaj a noilor simeringuri, ca ieri habar n-aveam cu ce sa le bat, dar am avut norocul de a le gasi impreunate de anul trecut, si atunci m-a lovit memoria.



In ultimii ani, la valuri nasoale in asfalt, aveam o pocnitura ingrozitoare in stanga fata, si nu stiam de unde e. De fapt nici acum n-am garantii, dar lucrez cu ce am. Deci am descoperit cand am scos cutia ca bucsa mica a bratului stang e sfasiata. Brate de STI normal luate de prin Ungaria prin 2020, cam jumulite.
Asa c-am scos bratele de Spec-C din raft, in stare mult mai buna, ca sa depresez bucsele bune de pe alea si sa le mut p-astea de pe masina. De ce depresare si nu bucse noi? Pentru ca provizorat, inca as pune poliuretan, dar nu-s pe deplin decis.
Mno, n-am reusit cu o presa cu surub improvizata.
Asa c-am facut o roza a vanturilor pentru impresie artistica...



Si mi-am pus (iar) brate de Spec-C pe masina.

Pe langa simeringuri, cutiei i-am mai adaugat elemente de fixare cablu de mers inapoi noi, saiba si siguranta...



In dreapta pozei... Cautam in manual orientarea sigurantei de fixare si am gasit o cota de reglaj/verificare interesanta. E ok si la mine, lejer in intervalul de toleranta.

...si am remontat timoneria si jugul "nou", care again, de fapt e cel original al masinii, mult mai solid, iar acum si vopsit electrostatic. Imi notez aici ca la primavara/vara sa il sparcai interior cu ceara, ca am uitat acum.



Reasezarea cutiei pe masina, anul trecut a avut loc cu 3 ajutoare, deci 4 mecanici de ocazie. De data asta, doar unul. Au mai fost vreo 2 cricuri si o chinga, multe blocuri de inaltare, insa macaraua de 2 tone a facut toata diferenta. Desi ma incurca rau pe parte de depozitare scula asta, trebuie sa recunosc ca e neasteptat de utila.



Alte poze n-am, ca desi simplu, n-a fost simplu. Doar zic ca bagatul schimbatorului prin podea m-a scos la pensie. Dar e cea mai ok metoda, cutia si timoneria impreuna.

Bun, astazi i-am dat un branci afara, ca nu mai puteam de curios sa vad daca ma zgarie deplasarea inspre fata a rotii fata. Reminder, bratele Spec-C au... am si uitat cat erau, 1.5 grade caster in plus?
Daca atunci cand au mai fost pe masina, roata arata necentrat rau cu aripa, de data asta, subiectiv ofcors, parca arata mai normal.



Sunt 2 chestii care contribuie la "normalizare":
1) acum am flanse amortizor cu offset, iar alea muta punctul de sus al amortizorului spre spate, implicit si axul rotii, chiar daca cu doar 1-2mm.
2) am alte aparatori de noroi, mai grase si umflate, care umplu mai mult gapul ala cu aripa.
(3?) acum am niste roti frumoase, care, mie cel putin, poate-mi distrag atentia de la descentrare. Nush.

Adica mi se pare suportabil vizual.
Ce sunt curios sa vad e altceva, si anume cum e directia acum. Retin foarte clar ca cu bratele astea, acele 2 sezoane cat au fost pe masina (2019 si 2020, pana am pus roti de 18 ce nu incapeau, si am pus brate normale), directia era muuuult mai incarcata la viteza mare, lucru foarte misto. Acum am in plus flanse cu offset, care mai dau 0.8 grade de caster. Bratele 1.5 (am cautat in urma, atat e). De fapt...

Introductiv 2, informatie culeasa de aici:
- WRX, caster 3.5*.
- STI, modele de inceput, caster 3.5*
- STI, modele mai tarzii, caster 5*.

Ar fi 5 grade default, mai adaug 0.8 din flanse, se mai adauga putin din coborarea suspensiei, mai ezact apropierea capetelor de articulare axa amortizor. Deci ~6grade caster fata de 3.5 ale masinii originale sau 4.5 pana ieri, etc, etc, ca am avut multe combinatii. Deci arata rezonabil si cred c-o sa se simta directia-ntr-un mare hal. Win.

Bun, inapoi la elefantul din sufragerie.
Pus cutia, pus cardanul, rotile, lasat pe sol, sarit intr-un suflet (ce mai ramasese din el dupa nesomn si 19 ore de munca grea) in masina, sa descopar miracolul.
Teapa, problema nu a disparut. Logic, naiba, aveam sa realizez mai tarziu. Ce am facut eu, intarind arcul, a fost un workaround, o carpeala, ca daca va amintiti, mai in urma am zis ca nu vreau sa polizez din furcile selectoare.
Aseara deja ma gandeam ca am verificat tija de selectie daca e indoita, dar NU am verificat piesa mica din capacul de transfer ce se articuleaza cu noua piesa de RHD daca e indoita. Adica asta:



Si iata de ce doar la aia ma (mai) pot gandi:



Am mazgalit axele mediene ale furcilor de selectie. Cu sageata neagra e degetul de selectie.
Daca e ceva indoit defavorabil, degetul de selectie, in repaos pe liber, ar sta pe furca de 3-4, insa puuuutin spre 5-6. Iar asta ar face sa survina incidentul fatidic.
Doar didactic, pe poza degetul e putin spre 1-2, insa lipseste arcul de neutral acolo.
Too late cred.
Pe de alta parte, reamintire, STI-ul 2006 al lui Calin se simte la fel, deci asa o fi modelul.

La spartul targului, un filmulet explicativ. Poate cu asta ar fi trebuit inceputa toata aceasta poveste, nu m-am gandit, scuzoaie.



Ce se poate vedea acolo:
- cursele centru/stanga si centru/dreapta, acum sunt aproape identice. Pe cuvant va zic ca inainte, centru/dreapta era mult mai mica.
- orice forta laterala, ori impingere "pe diagonala" a levierului la scoaterea din 2, il duce fie in 5, fie intre trepte (sunt 2 ocurente de acest gen pe filmare).

Si concluziile mele:
- nu se vede pe filmare asta. Da, e mai tare dreapta acum. Insa nu cu mult, se simte natural si ok. Ipotetic vorbind, daca n-as fi stiut, nu mi-as fi dat seama. Iar practic, visinia era cu cutie RHD, am mers cu ea 5000km, si n-am simtit nimic anormal. Deci e ok faza asta.
- din nou, intarirea pe dreapta a fost o mascare a problemei si atat. Nu stiu daca pot cuantifica beneficiul prea precis, as zice ca e cu 50-70% mai bine acum. Restul de 50%-30%, adica bagat in 5 in loc de 3, par a se petrece doar daca schimb treapta neglijent, cu o usoara apasare parazita pe dreapta. Am sa fiu optimist si am sa spun ca daca anul trecut invatasem sa nu mai am problema la mers normal si mai pateam doar la sarcina plina si mers blana, cand probabil se si misca lateral cutia pe masina si masina cu totul, acum ar trebui sa nu se mai intample deloc. Proba de drum pe parcursul a cateva sute/mii de km va confirma.

Pana atunci, desi a fost o mica prima deceptie in prima faza, mi se pare ca ceva tot am obtinut, si-s ok cu deznodamantul. Pana data viitoare cel putin, ca se pare ca-s cam imprevizibil pe parte de decizii Subaru-related.

Inapoi la motor si faliment.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3277 on: February 12, 2024, 11:15:47 AM »
Cred ca-i a 5-a oara cand fac masuratoarea asta pe chiulasa pentru ca nu-mi notez undeva.
Acum notez.
(11mm de la electrod central - sus)



Ce apare in stanga e dummy camera de ardere, pentru test, frezata dupa scanul facut in decembrie. Nu de alta, dar daca le stric, nu cred ca mai gasesc chiulase V6 big-port non-avcs, si nici alte 2ke nu mai am.

Offset model

« Last Edit: February 12, 2024, 11:59:48 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3278 on: February 13, 2024, 22:48:22 PM »
Nu vrea si pace amicul cu ceneceu' sa foloseasca dummy-ul ala.
M-a luat tare ca el vrea gaura bujiei pe modelul scanului. Motiv pentru care a trebuit s-o gasesc si pe modelul modificarii. Nu intru-n detalii nemuritoare, dar camera nefiind complet circulara, era cam imposibil. Mi-am stors neuronul stingher pana s-a stafidit de tot si am avut un moment de evrika.
Nu e camera rotunda? Dar un piston cu ringland spart n-o fi oare?  ^-^



Serios ca-mi epuizasem toate ideile de Pitagora si geometrie de a 7-a, cand m-a salvat ideea cu pistonul, venita de nicaieri.
Ce ma sperie e cat de pilaf erau modelele anterioare. Bujia de pe scan pusa la ochi, cea de pe modificare potrivita dupa prima...
Deja incep sa cred ca testul va fi neconcludent, precizia scanarii e cam slaba. Dar sunt cam increzator ca chiulasele vor iesi bine (poza 2). Stiu, am mai zis dintr-astea si tot s-a dus intr-a 5-a.

Mno, aflu curand sper, astept sa fiu chemat cu chiulasele la Pitesti. Un fail aici inseamna ca masina ramane in garaj tot anul.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3279 on: February 17, 2024, 19:11:01 PM »
Malakay mi-a zis, nu retin in ce imprejurari, ca daca am motorul afara, sa rezolv si alte probleme in compartimentul motor. Si n-a zis rau.
Aveam o problema de cand am luat masina in 2015, conducte de servo umede si manjite, desi nu curgea strop sub masina.



N-am luat conducte noi pana acum pentru ca mi se pareau foarte, foarte scumpe. Insa cum perceptia mea financiara, din cauza masinii asteia s-a atrofiat complet...



Apropo, o chestie n-am s-o-nteleg. Nu vreau sa fac reclama, doar nu inteleg.
Am vazut pe alte topicuri, burjauto, polonezi, tot felul de surse. Pai daca aveti 30% discount anuntat pe forum, cu excel cu preturi, cu transport moka in tara asta, de ce nu profitati, fereasca? Adica chit ca piesa ramane scumpa, aia 30% off chiar nu va baga la o usoara indoiala? La mine, si la swapul de anul trecut, si la compresia slaba de anul asta, am... luat. Am luat ce imi trebuia, ca pretul e bun. Daca a fost mai ieftin in US, am luat de acolo. Dar grosul a fost local.
Ori nu stiti, ori nu va inteleg.
Insist, nu fac reclama, dar pentru cauza noastra comuna e maxim de misto faza.

Mno, revin, mi-am luat conducte de servo cu reducere.

Doar imi notez aici, ca sigur o sa-mi curga.
Am omis sa iau oringuri noi, ca doar stiam de ele, ca am schimbat caseta in 2017.
- pe tur (cel mic) a ramas cel vechi, deci sanse sa curga;
- la cel mare am pus unul de sectiune usor mai mare de valva tubeless de bicicleta, nu stiu daca rezista la ulei, deci sanse sa curga si asta. Pentru ca simteam ca nu preseaza cu cel vechi.
Imi notez sa verific des.


__________________

Apoi...
Eu am aflat ca exista cooler de servodirectie cand am am vazut pe visinie, altfel n-as fi stiut veci. Si daca tot era pe excelul de l-am pomenit...



Chestia tare e ca e plug'n'play tot. De exemplu, se fixeaza cu 3 gauri filetate care deja exista pe masina. Murdare, goale de 22 de ani, de au trebuit curatate la tarod, dar sunt acolo.



Iar daca esti cu creierii si nu-ti place ca nu se aliniaza cu transversala masinii, doar adaugi un tampon din cauciuc cu miez metalic si e la fix.



Bine, pe langa tamponul ala au mai fost o vopsea, niste tub termo sau banda ca sa nu se ciufuleasca protectiile din plastic, o protectie pe muchia mastii de far, rahaturi de om nebun. Dar piesa se potriveste ceva de vis. Si nici n-a trebuit scoasa bara, chestie de care ma cam temeam.
Partea nasoala e ca ieri m-am uitat la un tutorial pe net si am aflat ca vasul nu e la fel, stutul mic la vasul de racitor o ia in jos.
Poate daca as fi folosit furtunuri OEM, as fi improvizat ceva, sa fac bucla aia de 270*. Insa sa amestec cauciuc cu silicon e aiurea.



In poza pare ok dar nu e deloc, sunt tensionate ca dracu' toate.
Ce ma oftica e ca vasul e o mini-avere, si ca nu era planificat. Comandat, aia e.

De ce racitor... Pentru ca pompa de WRX e dimensionata pentru raport directie 17:1, pentru ca pe masina e caseta de 13:1, pentru ca geometria e agresiva, pentru ca mai dau in ea, pentru ca kitul Samco e pentru racitor, etc. Si pentru ca-i relativ ieftin, pana afli ca trebuie si saracia aia de vas, desi nu e obligatoriu.

Poza de ansamblu. Conducte de servo noi, racitor de STI, de Japonia, de grupa N, de toate felurile, ca sunt multe denumiri.



Mi-a mai ramas un singur lucru neatins pe directia masinii asteia, pompa. Ma ocup maine.
« Last Edit: February 17, 2024, 19:37:47 PM by Muttley »
WRX SW 2002