2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3280 on: February 18, 2024, 19:38:35 PM »
M-am mirat sa constat ca am facut azi 30 de poze. Cand te uiti la pompa de servodirectie, n-ai zice ca ai la ce. Mi-o fi fost teama de ea cred. Eu n-am mai vazut subiectul tratat pe forumul asta (mi-or fi scapat topicuri), asa ca am sa le pun cam pe toate. La americani e material garla, insa n-am gasit pentru 2002, ori n-am avut eu suficienta rabdare.
Deci 2002 - 2003 la ei, probabil 2001-2003 la noi, sunt alte pompe. A mea de exemplu e Kyb, ce am vazut pe la ei, din 2004 incolo, sunt Showa. Neinteresant asta, ce e notabil totusi e ca a mea n-are rulment, axul se roteste pe o bucsa, celelalte-s cu rulment, implica depresare/presare. Mai greu sau nu, nu stiu, ca si la mine a fost ceva ce m-a terminat.

Ok, pompa mea nu facea galagie. Insa m-am hotarat s-o refreshuiesc cand, la demontarea de pe motor, am vazut ca e umeda.
Acum, ca am studiat-o mai atent, vad ca era umeda intr-un singur loc, la ce naiba o fi chestia aia mare, ca habar n-am ce face. Cert e ca acum, curata fiind, se comporta ca un buton, apesi si revine. Daca stiti, ziceti ce face aia va rog, pozele din mijloc.

No, poze cu infatisarea initiala a pompei.



Apropo de tufut pompe, azi am citit pe nasioc, e topic dedicat. Cica astea se duc naibii la bracaj maxim si ture mari. Adica?? Da, corect, cerculete pe zapada. Sau pe umed sau uscat daca masina poate dar creierul nu, insa in situatia aia, creca pompa de servo e cea mai mica paguba.
Si-mi amintesc c-a nins candva recent, prin ianuarie parca. Si e un grup Subaru pe facebook, unde era ploaie de filmulete de genul. Bai, si unuia-i miorlaia pompa... Nu mai stiu daca avea evacuare sau nu, insa doar bazaiala aia de pompa se auzea.
Mno, am facut ceva cercuri pe zapada o singura data, in 2015, sa vad cum e, desi retin vag ca erau mai mult glisade decat cercuri, ca nu-i pemfeu pisicuta tigaie etc. Apoi am renuntat la zapada definitiv.
Iar la manevre de intoarcere prin curte ori parcare turatia e mica, durata de bracaj maxim redusa... Am sa evit cat pot pe viitor.
Nu stiu cat rau i-am facut, aia e, n-am stiut.
Atat despre asta.

4 suruburi pe capacul din spate. Apropo, am desfacut absolut tot la impact. Ori sunt eu moldovean nemancat, ori n-ai cum sa tii pompa teapana. Poate cu menghina merge, dar inca n-am d-aia.
Odata expusa pompa propriu-zisa, ansamblu rotor si stator, am incercat sa-l rastorn afara, cum vazusem prin tutorialele celuilalt model. Insa se opune o miiiiiica, imposibil de mica siguranta.
Eu, cu asta m-am chinuit vreo 2 ore, ca n-am scule tari atat de ascutite. Am ascutit o lama de cutit si am batut-o sub siguranta, in partea opusa despicaturii. Apoi am saltat, si doar asa a mers data afara. De altfel, o siguranta noua e inclusa in kit.



Odata data aia afara, au iesit toate, inclusiv axul cu fulia. De fulie stiam de aici ca nu trebuie desfacuta de pe ax. Da-i-ar tumnesio sanatate.



Creca asta era momentul in care eram tentat sa desfac si alte chestii de pe corpul pompei insa am avut inspiratia sa compar ce am in kit cu o schema de pe opposed, sa numar componentele, sa vad unde se monteaza si sa NU desfac unde nu am garnitura noua.
Deci maxim de inspirat, ca astfel am lasat 2 elemente la locul lor, chestia aia cu firul si fittingul de care se leaga conducta tur.



Apropo, ce naiba face firul ala?

Deci conform schemei, mai aveam de desfacut minunea aia mare, de se actioneaza cu cheie de 30, si care reamintesc, are "buton" in capat si astept sa spuneti pentru ce e.
Asteia i-am montat oringurile noi si am pus-o urgent la loc. Urma sa spal carcasa si n-as fi vrut sa fie gauroiul ala desfacut.



Pompa si diverse deschideri ale carcasei, dupa spalare cu jprei de frane si suflare.



Pe capac insa am descoperit mai intai urme de coroziune in proximitatea garniturii. Apoi am vazut si urme de uzura cauzate de pompa. Asa ca l-am "rectificat"/lustruit cu 1500 si cu 2000 umed. Ultima poza e cu rezultatul.



Simeringul intra usor, iar pentru aliniere cu muchia carcasei, o saiba mare a functionat foarte bine.



Bagat axul la loc, mai mult ca sa am o baza stabila sa sprijin carcasa si sa bag restul maruntaielor.
Ansamblul rotor-stator cam greu sa-l apuci si sa-l arunci in carcasa, daca se desface ala plangi cateva ore, cautand palete. Apropo, eu nu l-am desfacut p-ala, ca n-am crezut ca am motiv. Insa are 2 pini de centrare si orientare peste care am bagat 2 manere/furtunuri pentru mutare in carcasa.



Am cautat de zor un tub rigid cu care sa presez noua siguranta de blocare pe ax. Se pare ca un 8mm in 12 colturi e la fix. Nici nu trebuie batut, doar se apasa.



Pompa a iesit foarte greu din suport, cu leviere. Si am vazut de ce, suportul are o bucsa presata pe surubul lung, sistem similar cu ce am mai vazut pe la alternatoare parca. Asa c-am depresat-o cateva zecimi de mm. A intrat usor si cu joc, iar la strangere, bucsa s-a dus la locul ei.



A mers mai bine decat credeam.
Totusi am o mica neliniste. Incercand sa scot siguranta aia mica, am rupt un varf de cutit care a cazut inauntru, apoi am uitat de el. S-o fi spalat, nu stiu. Sper ca da, ca am golit 2 turburi de spray de frane. Mi-am amintit de ala abia cand era totul pus la loc. Pompa se invarte normal.
Si cred ca am sa schimb conectorul ala daca mai exista de cumparat nou, altfel dau mail la i-wire, poate au aia ceva.
34433fe000 il cheama, cica discontinued, dar sursa mea locala despre care n-ati auzit niciunul vreodata mi-a gasit absolut tot ce am cerut pana acum.
Adaug 34123AA040 si 731259130, oringuri caseta.

Eu zic ca n-are motive sa curga ceva din ea, desi nici inainte nu plangea cine stie ce.
Ah, am uitat sa zic. Majoritatea oringurilor casante. Nu stiu cum etansau, dar etansau.
Fie ce-o fi.



Mai zic o data, ca poate v-am ametit.
1) ce face "butonul" de jos?
2) ce face conectorul electric?
Multamesc.

___________________________________________

Cu firul m-a lamurit Vali.
Cu "butonul" mai vedem, ca manualul de servis nu m-a lamurit.
Ma oftic putin pentru ca americanii spuneau ca operatia de schimb garnituri nu e documentata in manual, cu atat mai putin cuplurile de strangere. Da' de unde, pentru 2002 e totul acolo, la virgula. Eu am strans ca ciobanul, la impact. Aia e, nu moare, nu-s cupluri de reglaj.

Dar am gasit valorile de toleranta la joc axial, ca radial n-am deloc. Eu credeam ca am joc mare (video din urma cu multi ani)... Nu prea.



______________________________________

Vesti IMENSE de miercuri seara!  :o

A sarit zdreanta pe capota fara sa stie ca capota nu e acolo. A iesit de sub masina si a plecat in treaba ei, cat eu ma stricam de ras.

« Last Edit: February 21, 2024, 23:07:40 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3281 on: March 04, 2024, 15:53:21 PM »
Dupa o pauza fortata, dincolo de puterea mea de influenta, s-a revenit la testul maret. A 2-a oara.
In film, pasul 1, reproducerea camerei originale. Il astept pe urmatorul cu sufletu-n gura. Abia dup-aia plec cu chiulasele la plimbare.

Imi place filmul asta de nu mai pot  ^-^



Iar asta ar fi rezultatul. Cam la fel cu cel de prima oara, iar amicul spune ca nu e deloc impresionat de calitatea suprafetei. Eu sunt, ca stiu ce urmaresc.





______________________________________


Oduamne  ::)



« Last Edit: March 05, 2024, 11:38:27 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3282 on: March 05, 2024, 13:37:02 PM »


Nu mai pot, dupa serviciu fug la Pitesti, sa vad cu ochii mei si tactilul meu daca si-n realitate testul e atat de reusit pe cat apare-n poze.

__________________________


Later: nope, nu e reusit, e absolut impecabil ce-a iesit, peste asteptari. Si eu voiam sa le fac manual...
Ramane sa iasa si chiulasele la fel. Care chiulase, in sfarsit, dupa aproape 3 luni, nu mai sunt la mine.



Fingers crossed sa nu se ia curentul, sa nu se rupa freza, habar n-am, ca nu ma pricep, eu doar am proiectat camera.
« Last Edit: March 06, 2024, 00:50:44 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3283 on: March 07, 2024, 14:55:09 PM »
Ma misc atat de lent incat la comerciantul de piese Subaru local au ajuns oringurile alea de caseta, de ultima oara dadeam cu banu' daca vor curge. Si petul ieftin.
Si am zis ca daca tot am segmentat motorul si i-am bagat staniol in cuzineti, sa fie si sistemul de alarma nou.

WRX SW 2002

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3284 on: March 08, 2024, 15:05:01 PM »
Reamintire, deshrouding si modificare quench area (pana la anulare) pe camera de ardere pentru potrivire optima si precisa pe alezajul de 92mm al cilindrului. Ocazie cu care se reduce si raportul de comprimare static.




















Ma asteptam la probleme, pentru ca practica mi-a demonstrat ca vin din senin.
Chiulasa cu vopsea neagra a iesit perfect, pentru ca p-aia s-a facut scanul 3D. Chiulasa cealalta n-a iesit perfect, pentru ca abateri de forma si pozitie urmare a turnarii, probabil Subaru nu avea matritele de turnare in perfecta oglinda in 1999.

Ramane ca dupa ce le aduc acasa sa montez supapele si sa masor volumele stanga-dreapta si, daca e nevoie, sa le echilibrez. Fun!  ^-^
_______________________

Later, revelatie tarzie.
Folosind cilindrul ca reper de pozitie, exista 2 elemente cu pozitionare relativa fata de el:
- gaura de bujie;
- camera de ardere.

Eu am folosit, la insistentele amicului care s-a ocupat de prelucrare, gaura de bujie.

Camera de ardere are un contur circular, din care eu am sapat, pentru suprapunere perfecta cu cilindrul.
Daca as fi folosit conturul original al camerei pentru pozitionarea frezarii, asa cum initial doream, am o banuiala ca acum, chiulasele ar fi fost bune de pus pe pervaz si bagat ghiocei in ghidurile de supapa.
Nu de alta, dar s-a folosit gaura de bujie si concentricitatea pare ok pe poze. Confirmat si remote. Mai vad si eu maine.
« Last Edit: March 08, 2024, 19:54:25 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3285 on: March 08, 2024, 16:18:30 PM »
Opera de arta, povestea ta de aici ! Felicitari! Pasiune si devotament, la maxim...maxim am zis. 😁

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3286 on: March 09, 2024, 21:47:13 PM »
Multumesc.

Am fost astazi dupa ele, cu coli de granulatie 1200, 1500 si 2000, cu care m-am jucat pe fuga vreo juma' de ora pe o masa de control de-au curs apele pe mine.





Nu mai intrasem in atelierul asta de vreo 15 ani, de cand imi faceam primul motor modificat, al primei masini. A fost asa, cumva ca un deja-vu placut.
Motorul ala a inclus operatiuni mult mai aveon decat niste camere de ardere ajustate, insa costa infinit mai putin. Chiulasa aia de exemplu, chit ca i-am facut toate porcariile posibile, era pe toate drumurile la vremea aia...  ^-^

Dupa ce mi-am spart daily-ul prin asfaltul Argesului care e asfalt doar in hartiile din primarii, si am ajuns acasa, abia atunci am putut sa ma uit la lucrare.
Ieri imi faceam griji absolut degeaba.







Pozele mele nu spun mare lucru, dar esplic - totul e smooth, blended, iar pe romaneste, asa ramane. Sau nu.
Da, chiulasa "albastra" e mai sapata pe peretele ala despartitor decat cea "neagra", insa pot compara volumele doar dupa asamblare completa, deci mai dureaza cateva zile. Evident ca-s optimist, dar totodata nu exclud varianta de a avea ceva mica diferenta, relativ usor remediabila. Doar c-o sa sufere putin raportul de comprimare, bla bla, e prematur.
Insa, repet, in linii mari, imi faceam griji de pomana.

Si o poza detaliu cu textura, desi telefonul meu exceleaza la sms-uri, nu la poze.
Se vede acolo (greu) si un R0.2 de l-am cerut pe muchie. Andea, scuze, n-am rezistat (hugz)



Acum postez cu un pahar de vin alaturi, desi evit de ceva vreme.
Asta a fost hopul/provocarea aia mare a motorului astuia. Si tocmai am promovat-o peste orice asteptare.
Am zis in urma, daca astea se strica, masina mai ramane in garaj un an. Mai gaseam chiulase d-astea? Probabil ca nu. Mai aveam 2ke pentru inca un set? Probabil ca nu acum.
Am inceput sa fac 3D-ul de modificare dupa scanul lui Pfaizar prin decembrie parca. L-am ajustat de dracu' l-a luat de cateva ori. Zeci de ore cu ochii-n monitor, zeci de tigari, miliarde de neuroni phututs incercand sa acopar toate detaliile (si tot n-am reusit, fmm toleranta de pozitie la turnare).
Nu realizati, n-am pretentia s-o faca nimeni.
A fost stres.
Si s-a dus.

Urmeaza sa inchid LONG blockul.
« Last Edit: March 09, 2024, 21:49:36 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3287 on: March 10, 2024, 19:52:34 PM »



In poza pare ok dar nu e deloc, sunt tensionate ca dracu' toate.
Ce ma oftica e ca vasul e o mini-avere, si ca nu era planificat. Comandat, aia e.

Acum e bine.



Inapoi la chiulase.
Inainte de spalare trebuia sa se consume ultima operatiune generatoare de mizerii indezirabile. Am folosit doar pasta fina.



Spalarea a fost cel putin obsesiva. Msv, manual cu apa cu bule folosind un stropitor d-ala de gradina, cu apa chioara, cu 4 tuburi de jprei de frane. Cu aer comprimat la 6 bar dupa fiecare etapa.
Nu stiu daca am scos tot spanul de frezare, mai ales ca din interiorul chiulasei n-am reusit sa scot dopurile (am rotunjit imbusul unuia), iar de afara n-am reusit sa scot unul din 4 (rotunjit si asta). Bine macar c-a iesit ala-n care vine senzorul de temperatura ulei.



Astept pana maine sa se zvante vede40-ul.



Mi-a venit o idee foarte-foarte sclipitoare, sa-mi iau concediu. Dar de marti incolo.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3288 on: March 11, 2024, 19:04:29 PM »
Ce faci cand, ametit fiind, ai doua seturi de simeringuri de supapa. Sau pardon, ORINGURI, cum zicea un mare dobitoc in viata.

1) stii deja pe care le alegi.
2) ceri confirmare de la WIM, Cristi si MicaiStan.



In ipostaza 2 se vede ceea ce in alte imprejurari, de alta natura, ar fi preferabil, AM sunt mai stramte, cu tot cu vitonul lor.
Ca urmare:
1) alegi OEM, ca nu vrei sa se macine imediat si sa mergi pe ulei ca tedeiu';
2) te feliciti, cum ai primit "OEM" ca raspuns si din partea celor chestionati.

Cu alte cuvinte, pana duminica sunt peste-n apa. Sa-nceapa concediul de Subaru!

_____________________

intre 8.5 si 8.7 eu zic ca e boierie

Ar veni intre 54 si 52cmc.

Daca dorm eu noaptea asta e miracol DUMNEZEIESC  ::)
« Last Edit: March 11, 2024, 19:36:12 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13902
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3289 on: March 11, 2024, 19:45:01 PM »
Hmmm... asta explica de ce de multe ori motoarele reconstruite avand chiulasele rectificate la ateliere specializate ajung sa consume ulei din cauza chiulasei. Oare cate ateliere folosesc piese originale Subaru?

Multumim de pont!

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3290 on: March 11, 2024, 20:18:18 PM »
Eu am pus elring pe un motor de behamve cunoscut pentru probleme cu simeringurile. Nu au fost probleme 50k km
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

andea79

  • *
  • 4008
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3291 on: March 11, 2024, 22:20:08 PM »
oricum ar fi .... just enjoy it :)

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3292 on: March 12, 2024, 22:25:07 PM »
Am ingioit-o 14 ore. Am facut mai multe decat ma asteptam, si aparent n-am stricat nimic.

Am curatat supapele the lazy way, ocazie cu care le-am verificat grosier daca-s strambe.



Pentru montaj simeringuri imi luasem din proprie initiativa o tubulara de 10mm in 12 puncte, desi cred ca mai buna ar fi fost de 9mm. Oricum, astea OEM intra absolut lejer si usor. Ghidarea am facut-o cu o supapa cadio de la Ploejti.
Inspiratie de aici.



Arcurile-s progresive, desi eu credeam ca-s constante. Abia dupa ce am citit in manual ca-s bou, m-am uitat mai bine la arc si i-am dat dreptate manualului. Altfel aveam sa fac o mare tampenie.



Montaj talere superioare si sigurante. Idee culeasa de aici.



Bujiile noi au ramas cu gapul de producator, notat pe poza.



Si marele verdict...
Am bagat 50ml full, apoi cu seringa mica, cat a intrat din 5ml. Adica 5ml minus ce apare-n pozele alea multe.





...adica 2ml ce se adauga celor 50 din seringa mare, deci fericire totala. Chiar am raport de comprimare static de 8.7:1. Atat am vrut, atat a iesit.
Desigur ca masuratoarea a fost relativ din topor, ca n-am coloana d-aia gradata, insa am repetat-o de cateva ori unde am varsat sau a curs, deci as fi relativ increzator ca n-am dezechilibru intre bankuri.

Insist, 8.7:1. Vis!!!

Ah, daca tot eram cu balti in chiulase, am zis sa ma distrez putin la 10 bar.



Praf!
Eu le-am "extra"-rectificat p-alea foarte bine, m-am si uitat sa fie amprenta uniforma pe circumferinta. Am o banuiala ca omniprezentul par de zdreanta de matza a ajuns si-n scaunul de evacuare din film, ori vreo scama de carpa, ceva. Adica nu-mi fac griji.
Desi mi-am facut, asa c-am turnat alcool si am verificat si la presiune atmosferica. Curge fix la aia. I-am dat pliculet, in semn de multumire.



Si astfel am ajuns in stadiul in care le-am prezentat nasii.



Pun poze asa, de fantezie, sa fie.



Ah, aici vedeam p-unii ca verifica sa iasa uniform din bloc. Nu ca ar fi avut de ce sa fie probleme la un bloc nou, dar nefiind mare efort... Da, ies la fel toate 12.



Inapoi la poze de fantezie.









^^^ Nu puteam sa nu adaptez. Adica ARP da secventa de strangere pentru unu' care are de mers acasa dupa ce-i face motorul altuia.
In dreapta e secventa MEA de strangere. La care se adauga o restrangere la final. Adica am strans de m-au gasit dracii, la 122Nm de doar 24 ori. Si acolo urcat peste baia de ulei, ca altfel nu statea nenorocitul.
Ah, si am adus shortblockul din spatele masinii in fata masinii in brate, de parca ma maritasem cu el. Numai usor nu e.

Desi eram destul de rupt, inca era lumina, asa c-am mai adaugat componente.
Paharul asta are joc sesizabil. L-am masurat, e fix la fel ca cel de alaturi. In manual am vazut ca exista cote si intervaluri de toleranta si pentru pahar si pentru chiulasa, dar n-am cu ce masura alezajul ala, asa c-o pun pe seama tolerantelor si fie-i de bine.



Si mi-am bagat picioarele-n el maraton cand am descoperit ca m-am nenorocit.



Bataie de joc, sa nu intre lera de 5 sutimi pe evacuare... Pe admisie am si cateva cu contact/frecare. Pai acolo-mi mai lipsesc 2 zecimi, iar eu shimuri noi nu cumpar din vreo 79 motive. Deci cam cate saptamani am de rectificat la 16 saracii dintr-astea din cel mai dur material cunoscut speciei umane...
Mno, trebuia sa ma distrez cumva concediul asta. Am gasit si cum.
« Last Edit: March 12, 2024, 22:26:14 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3293 on: March 12, 2024, 23:24:51 PM »
hmm..poate gasesti in celelalte chiulase pahare potrivite ...

Le: dar astea nu erau parca chiulase facute ? s-au asezat supapele "mai bine" dupa prelucrari sau sunt amestecate intre ele sau ?

Le2; sau te distrezi cu cozile supapelor ?
« Last Edit: March 12, 2024, 23:33:57 PM by andea79 »

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3294 on: March 12, 2024, 23:31:26 PM »
Zdai seama ca masor, dar mi-e greu sa cred ca m-ar putea ajuta.
Chiulasele celelalte sunt de fabrica, cu shims de fabrica.
Astea au fost cu scaunele rectificate, jocul s-a micsorat. Si au, ofcors, shimz tot de fabrica.
Aflu maine.

Vanzatorul a zis in anunt ca "valve clearance" e treaba cumparatorului. Gen nu s-a bagat.

Cozile supapelor sunt pe niste chiulase pe care eu nu le mai desfac nici picat cu ceara incandescenta. Si sa le am si-n mana n-as sti cum sa le scurtez, ca n-am masina de rectificat  :laugh:
Eu sunt acum stresat rau de ce apare in filmulet. Ma duc sa inventez un leakdown tester.
« Last Edit: March 13, 2024, 08:42:14 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3295 on: March 13, 2024, 11:55:25 AM »


Vestea (oarecum) buna e ca toate 8 sunt la fel, gen nu-i un defect singular la o supapa anume, ca ma gandeam deja la scaun dezaxat fata de ghid. Mai rau, la scos si redesfacut chiulasele.
Deci o sa am un motor care o sa mearga prost tare la inceput. Sper sa se imprieteneasca pe parcurs scaunele cu supapele.

Morala - cand traiesti cu iluzia ca nu te grabesti, e totusi posibil s-o faci. Auslamine, par de matza...  ^-^
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3296 on: March 13, 2024, 12:20:59 PM »
oricum ar fi daca te razgandesti ... desfacutul in acest moment nu este chiar traumatic, been there done that :)
adica prezoanele nu au nimic , garniturile la fel nu au fost incalzite nu au nimic ... big deal :)

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3297 on: March 13, 2024, 12:36:47 PM »
Pai ce se poate intampla daca o las asa? Cel mult sa se arda cateva supape de evacuare.

Brb!  :laugh:
WRX SW 2002

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3298 on: March 13, 2024, 19:07:54 PM »
Vestea (oarecum) buna e ca toate 8 sunt la fel, gen nu-i un defect singular la o supapa anume.

Nope, aici am gresit.
Cilindrul 1, evacuarea dinspre distributie, practic capatul dinspre fata al bankului aluia era cam cea mai nasoala. Mai mult, aia curgea ieri inclusiv la testul cu alcool lasat in camera si plecat la fumat. Gen se umezea usor portul. Acolo am dat-o p-aia din putul gandirii cu parul de zdreanta meaonatoare.
Si mai era sora-sa mai mica, evacuarea de pe acelasi bank drept, cea mai apropiata de volant.
Deci chiulasa din dreapta, evacuarile de pe capete.

Myke m-a luat in privat, pe un ton grav care nu trada altceva decat profund dezaprob. In timp ce asta ma facea cu ou si otet, apare notificare cu andea, care-mi dadea speranta pe garnituri, ca de prezoane stiam.
Decat sa scot motorul la vara, posibil si prajit, mi-am trecut peste comoditate si mai ales, peste optimism.



De data asta am luat-o-n serios.
Pasul 1, alcool in camere si suflat.



Admisiile ok toate 4, evacuarile din mijloc bune, capetele de evacuare cum le stiam, una rau de tot, una rau si atat.
Ca urmare, repetat cu pasta fina. Dar daca data trecuta a fost o senzatie de genul "hai sa fac ceva in plus", de data asta a fost "hai sa le fac naiba sa functioneze". Adica mi-am dat cam dat insistent silinta.



La final, dupa curatarea pastei si dezinfectie totala, am dat cu marker albastru, am reintrodus supapele, le-am rotit putin, cat sa stearga urma de marker, si asta era, o amprenta de etansare, zic eu, de pus pe rana.



Alcool in camere, aer comprimat, de data asta la 9 bar, ca oricum se pierdea.
Jesus Christ mi se aratase in chiulasa aia, nu cadea in ispita deloc.
Deci nu ca nu curgea lichid, ala e level beginner. La 9 bar in port, nu scapa o molecula de aer, nicaieri.

Pus la loc chiulasa.

Ca am pomenit, as face o ierarhizare.
1) zeama (benzina stiam eu ca se poarta, da' miroase) in camera cu mecla-n tavan, lasat, asteptat, verificat porturile. Ce alte doua motoare am mai facut in tinerete, m-am rezumat la atat.
2) aer comprimat in porturi. P-asta am vazut-o pe net recent, ca daca n-o vedeam, nici ca ma apucam. Bagi 9 bar, pe talerul supapei sa tot fie jumatate? A 10-a parte? Habar n-am, ca se pierde presiunea, nu e incinta etansa.
3) ce am facut de dimineata, leakdown cu zeama-n port. Aici e cel mai sever test, fiind presiune curata in cilindru.

Puteam sa rezist?



Le-am suflat pe toate.
In prima jumatate a filmului e chiulasa dreapta.
In primul sfert al filmului sunt fix alea 2 nenorocite de supape de evacuare din capete pe care tocmai le slefuisem la modul om nebun.
Toata chiulasa dreapta nu scapa bula de aer la aer suflat in port. De lichid in camera nu mai zic.
La aer in cilindru insa, bolborosesc toate ca uitate pe foc.
Ce fierbe pe admisie la 2-4 e posibil sa fie de la lipsa jocuri cozi, ca acolo am lasat axele stranse, dar nici nu-mi bat capul cu alea, sa se pasuiasca la rodaj.

Concluziile:
- bine am facut ca am desfacut si am remediat ce parea flagrant. In conditiile-n care una nici nu tinea lichidul, chiar era.
- acum e bine.

Eu n-am studiat niciodata povestea cu leakdown test. Ce am facut astazi e ce mi-a fatat logica incercand cu greu sa adorm ieri. Nu stiu ce ar trebui sa se intample, care e teoria oficiala, ori daca si exista vreuna.
O zi in care am dat inapoi, dar am castigat liniste. Episodul asta seamana putin cu ala cu segmentii. Dar linistea e nepretuita  ^-^

WRX SW 2002

Muttley

  • 4931
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3299 on: March 13, 2024, 22:00:50 PM »
Bine c-am scapat de una  ::)



Cam mari si useless si cele de pe chiulasele masinii.

« Last Edit: March 13, 2024, 22:33:13 PM by Muttley »
WRX SW 2002