2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3300 on: March 14, 2024, 20:31:10 PM »
Nominalul e pe 0.2 admisie si 0.25 evacuare.

Pentru ca buildu' e axat pe temperaturi cat mai joase, cu boost redus si debit mare, regimul termic n-ar trebui sa fie mult saltat, daca nu cumva chiar deloc. Asa ca am zis sa raman cu valorile de fabrica.
Totusi, in secret, asa ca nu zic aici, mi-ar cam placea ca motorul asta sa tina. D-aia am si mers cu pistoane OEM de 2.0. Iar lenes fiind, si cumva plictisit de chestii inconsistente, deci fara chef sa reverific jocurile la fiecare 10km, am ajustat calculul la 0.21 admisie si 0.27 evacuare.
Pe masura ce scaunele de supapa se erodeaza, jocurile se micsoreaza. Se micsoreaza prea mult, nu se inchid supapele, se ard, stiti povestea cu totii.



Asa ca m-am pus pe treaba, cu coli in progresie de granulatie.



M-am chinuit putin, nu zic nu...
Au iesit absolut PERFECT.



A trebuit sa fac o poza, sunt frumoase bucketurile fara shims over them... O fi de la mine, ca-s tampit, da' mi se par superbe in lumina potrivita, urmele alea de masinare sunt altceva.



Am folosit cheia dedicata de strans stergatoare la cuplu si pentru cei 20Nm de la capacele de lagare arbori cu came, merge la fix.



Jocurile mi-au iesit la 0.18 admisie si 0.23 evacuare. Stiam ca asa se va intampla, pentru ca pasta de montaj super vascoasa la 16 grade, sau cat erau azi in garaj. Si-s toate uniforme.
Cu 5W30 sau cat naiba i-oi pune, ca inca nu stiu, se vor mari la cat doresc eu.

Faza dubioasa, ca am avut si una d-asta. Aseara masurasem 2 jocuri de zero. Ca atat s-a putut. De fapt, unul dintre alea doua era cu strangere, arcul de supapa era in tensiune. Normal ca mi-a dat peste cap supapa aia, mi-a iesit stransa. Am avut noroc sa fie un joc prea larg la alta supapa cu 2 sutimi diferenta pe pastila. Facut o rocada, perfectiune.

Mno, deci astea ar fi ultimele elemente functionale din interiorul noului motor. Stranse final (inca nu-s convins, dar pana atunci...).



Adica motorul, desi cu capace asezate de forma, ca sa nu curga pe podea... Motorul E GATA   ???



____________________________

Ok, am mintit.
Am incercat sa subtiez pastila din poza de mai sus, iar dupa o ora luasem o sutime.
Io-s mai sociopat, oamenii, gloata aia mare si dezgustatoare, imi provoaca chestii. Dar am cativa amici buni, pe care-i apreciez.
Saptamana trecuta, imi scrie unu' sa ma-ntrebe daca mai am vreo bicla de vanzare, cacauta un coleg de-ai lui de serviciu. O scurtez, aveam, vine colegul amicului si cumpara bicicleta. Bla bla, aflu c-a fost sef de matriterie, da' nu mai este. Adica o matriterie similara celei de la Pitesti, unde mi-am facut chamber modu' si multe alte chestii in trecut.
In fine, ma previne ca se intoarce cu bicla la reglaje si intretinere, ii raspund ca-l astept, ca nah, era om civilizat si decent.
Si-i scriu astazi, ii spun ca am nevoie urgent de rectificare pe 14 pastile de reglaj.
Imi trimite un numar de telefon, sun, "va rezolv cat de repede, daca veniti din partea lui xxxx".
Inchid telefonul, i le duc, la intoarcere imi iau o pizza din sat, n-apuc s-o termin, ca sunt chemat inapoi dupa alea rectificate. "Scuze, au abatere 1-2 microni". M-a-nmuiat de tot la faza aia.

Ce vreau sa spun, tineti-va oamenii de calitate aproape. Terminati sunt pe toate drumurile, timp si energie irosite.
Cu placere!
« Last Edit: March 14, 2024, 20:39:44 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3301 on: March 17, 2024, 13:05:49 PM »
Am sperat prost. Daca nu e oring dedicat, risti. Se facuse terci oringul de valva tubeless de bicicleta, doar de la contact cu putin ulei.



Nu stiu ce-a fost in capul meu de am comandat bureteii anticontaminare zona distributie. Un puzzle ingrozitor, dezlipirea celor vechi, degresare, masuratori, estimari de lungime. Multa bataie de cap pentru o masina care sa zicem, vede omniprezentul praf, dar mai subtire, gen nu face macadam in spatele altor masini, iar ploaia o evita. Desi nu prea-i iese de fiecare data.
Impacat cu isprava, dar n-as repeta.



Am stat cateva ore bune uitandu-ma la colectorul asta, incercand sa-mi dau seama cum naiba-l imbrac eu. Adica aveam drept maxima ingrijorare partea de sudura, insa nici partea de foarfeca si petice eu nu prea o vizualizez.
Mno, fie ce-o fi, s-ajung acolo...



Pe parte de antigel o sa vreau recomandari d-alea super-hiper bune. Crossover pipe, la fel ca chiulasele, era corodat bine la flanse. Am slefuit vesnic la ele ca se la fac curate (n-am poza).
NU stiu daca e de la Hepu G11 pe care l-a avut 2016-prezent sau de la naiba stie ce-a fost pana-n 2015.
Dar imi trebuie grav un atigel cu proprietati anticorozive extraordinare.
La o adica comand si original daca n-aveti propuneri la sigur.

Cine se prinde ce am facut aici (inventie proprie, rodul unei minti odihnite) si urmeaza sa fac mai departe primeste o ciocolatica.



Am astupat stutul extra de pe bloc cu un buson de golire cutie automata ZF (parca) de pe...... Pemfeu dizel! Plang de necaz, dar totodata s-a potrivit ceva de speriat. L-oi prinde-n poze p-altundeva.
Iar teava filetata de la cooler, ca s-o pot strange la 55Nm, a necesitat sa-mi fac scule.

Altfel, un imens puzzle, cu drumuri constante la manual, la opposed, la pozele din urma.
Incep si eu sa descopar mataraia de pe motoarele astea.



Nu prea mai am ce-i face, ca un cablaj motor e inca pe ceva vapor, iar rolele de distributie si intinzatorul le iau AM cand mi le-oi permite.
Dar fu un concediu plin si distractiv.
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3302 on: March 17, 2024, 21:05:52 PM »
Ravenol HJC FL22. Asta am in motor.
Sau Dacia Glaceol RX Type D. Fara vreo urma de ironie.

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3303 on: March 18, 2024, 10:23:16 AM »
Dacia a cam facut switchu' la blocuri din aluminiu pe toata gama, a renuntat la K4M, K7J/M, D4F si K9K. Iar fiind OEM, sunt reglementate relativ sever.
Deci inclin spre a 2-a optiune, dar mai vorbim.
Mersi!!!
« Last Edit: March 18, 2024, 10:24:21 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3304 on: March 20, 2024, 15:07:44 PM »
Ma plang si eu unde pot, manualul de service e plin de cupluri gresite.
De exemplu:
- capacele de arbori cu came - 20Nm toate 6 pe parte. Pe naiba, cica cele dinspre fulii sunt la 10 sau 12. Bine ca n-au pleznit chiulasele, am aflat din intamplare, de pe nasioc.
- role distributie - 39Nm toate, trei mari si una mica. Desi cele mari sunt M10, cea mica M8. De fapt e 25Nm la cea mica, ca la intinzator.
- etriere Brembo fata pe portfuzeta, nu stiu daca am mai zis, americanii smulgeau filete pe banda rulanta pe la inceputuri.

O mare problema, si cam fara solutie, altceva decat scepticism si rabdare cu google.
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3305 on: March 21, 2024, 10:15:09 AM »
Eu nu am decat o curiozitate: de unde stie Nasioc-u' cuplurile mai bine decat manualu de service?
Nu zic, suna perfect logic, dar... curiozitatea trebuie tufută satisfăcută.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3306 on: March 21, 2024, 10:18:27 AM »
Alte versiuni de manual service uneori. La rola de distributie, manualul meu arata tampenie, iar pe forum american, poza din alt manual, era cu cuplu corect.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3307 on: March 21, 2024, 12:54:55 PM »
Fluidampr are o degajare lipsa la inventar. OEM are degajarea aia ca sa ajute capacul sa fie mai rigid si sa etanseze cu serpentina zona distributiei.
Fluidampr zice sa se elimine total si complet nervura asociata de pe capac dar eu, ca-s mai special, am dorit sa-i mai las putina structura capacului si nici sa nu permit sobolanilor cu tot cu pui sa intre sa rontaie cureaua.



Adica pnm, am cumparat si montat atati buretei OEM. Cum sa decupez capacul si sa compromit tot...

Capacul e schimbat in 2016, si cu toate astea s-a-ndoit in acesti cativa anijori si 50kkm. Indreptat, apoi folosit un calibru pentru cilindricitate ciot ramas, care oricum n-a ajutat cu nimic, cum capacul e imprastiat rau, povesti. Pentru scurtare am folosit partea frontala a unei panze de flex de polizare, apoi a uneia de taiere, la finisaje.



Cu fulia "semi"stransa, parea bine.



Sa constat la montajul final, cu fulia stransa tare la impact (135Nm exacti abia dupa ce are volant), ca e contact. P-undeva-mi convine asa, se vor pasui impreuna pentru lipsa acces sobolani.
Aiurea-i ca fluidampru' nu e compatibil cu cheia mea de fulie, va trebui sa bricolez ceva pentru viitoare extrageri.

La distributie am folosit elementele ce le-am crezut eu critice OEM: cureaua si pompa de apa.
Apropo, MihaiFlorescu sau cine stia, care rotor e mai eficient la pompa, ala turnat sau ambutisat? OEM e turnat. SKF-ul dinainte, stantat, nu mi-a facut vreodata probleme de racire, de aici curiozitatea.
Restul componentelor: role SKF si intinzator NTN, adica ce chinezarii am gasit.

Procedura de aerisire a pistonul din intinzator, descrisa si in manual dar si pe net, as fi aplicat-o cu mare bucurie daca as fi avut presa cu piston sau macar o menghina. Sau rabdare, ca sa ma duc la cineva care are. Asa ca l-am montat cum era, iar acum stau cu griji, c-am citit niste povesti nasoale cu curele sarite si supape indoite.
Ca dupa montaj sa gasesc pe alt forum ca daca-l lasi 3h in pozitia de lucru INAINTE de montaj/scoatere pin, ajuta. Too late cred.
Pot doar sa sper sa nu prinda bulijuara de aier si sa-mi imprastie frumusete de EJ20.

Fuliile de pe stanga am reusit sa le tin cu supapele deschise cam simplu. Si cu emotii. Am evitat sa respir in preajma lor si au stat.
Ce e ciudat, dar nu am referinta anterioara, e ca pe profilul de ridicare, poate la cursa maxima chiar, fulia cam sta grade bune, nu tinde sa sara sub actiunea arcurilor de supape. O fi normal, or fi camele de Laponia cu alta geometrie, habar n-am.



Si sa fie la dosar si poza.





Initial am zis ca d-al naibii si din convingere las suruburile ruginite, ca mie nu-mi pasa de aspect, ci doar de functie.



...insa se pare ca m-am tampit de tot :'(



Mai pun pe el ce senzori mai gasesc pe aici, dar nu prea-s multi. Daca n-apar cablajele alea de la I-Wire, cred ca iar ma apuc de bicicleta si uit de Subaru. Cum o vre' tumnesio.
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3308 on: March 21, 2024, 14:11:18 PM »
Ai de bandajat frumusețe de galerie de evacuare, asa ca nu te mai gandi la bicicleta  :D

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3309 on: March 21, 2024, 14:22:05 PM »
Zibre, tu amorsai intinzatoare inainte de montaj? Ca momentan caut un ciocan mai mare sa scot fluidampru' si distributia.
WRX SW 2002

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3310 on: March 21, 2024, 15:54:56 PM »

     Salut,

   urmaresc cu admiratie ceea ce reusesti pui in practica si ,daca-mi permiti ,as avea o intrebare/observatie :
-nu am vazut ghidurile pentru curea sau le-ai montat ulterior  (mi s-a-ntamplat  ca la un motor ,cu distributi schimbata intr-o reprezentanta diferita ca marca ,sa nu le mai monteze si a sarit cureaua) ?

Spor si succes !
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3311 on: March 21, 2024, 16:20:57 PM »
Apar prin poze toate 3, reglate pe la ~1mm.
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3312 on: March 21, 2024, 17:37:11 PM »
Zibre, tu amorsai intinzatoare inainte de montaj?
Menghina de mana prinsa in menghina de banc, intinzatorul prins in menghina de mana, cu pistonul in sus, evident. Strans menghina de mana cam juma de tura, pauza 30 de secunde sau mai mult, repeat. Si asta doar in cazul in care simeringul nu prezenta urme de ulei. Daca a transpirat ceva pe acolo, la revedere si piesa noua. SNR de preferinta, e NTN in cutie.

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3313 on: March 21, 2024, 22:04:08 PM »
Hai ca m'ai pus pe ganduri cu diferenta de cuplu la rolele de la distributie  :o Eram cu manualul in fata si cu nasioc pe telefon, imi amintesc de 39nm dar nu (mai) sunt sigur de 25nm la rola mica :-\
Pe de alta parte, am amorsat intinzatorul cu un cleste papagal mare..cred ca ii zice; arhaic si riscant..dar asta am avut atunci la mana si a mers, complet uscat.

Ce ai facut din motorul asta...ma inclin!
« Last Edit: March 21, 2024, 22:05:02 PM by Ilie »

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3314 on: March 25, 2024, 13:43:22 PM »


Si cu aceasta ocazie, cea mai sumbra estimare a fost prea optimista. Si mai sunt de luat.
Fmm de cazan...

WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3315 on: March 25, 2024, 14:16:57 PM »
La administrativ ai trecut doar berea si tigarile? 😜

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3316 on: March 25, 2024, 14:31:01 PM »
Bere, tigari, filtre, anvelope, uleiuri, frane, RCA, ITP, vigneta, benzina, adica consumabile, adica ce nu se vede pe masina, alea nu intra in calcul. Doar ce am considerat eu a fi valoare adaugata.

Mersi, acum am vazut c-am omis omologarea suspensiei acolo, desi ar fi intrat la swap aia.
La administrative sunt adusul masinii in noua tara, acte, omologari anvelope si suspensie si valsul cu statul roman, plateste taxa, cauta avocat, bate-ti capul, recupereaza taxa. Mizeriile clasice, cu care lumea, spre uimirea mea, s-a obisnuit.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3317 on: March 26, 2024, 21:55:05 PM »
Fluidampru' m-a cam ofticat cu cateva chestii.
In primul rand, instructiunile de montaj nu includ codul de Subaru. Pfuai, daca pui pe LS2, Supra, Coyote, mortii harburilor lor, esti acoperit, ii arati foaia si se monteaza singura. Eu voiam doar un prapadit de cuplu de strangere, dar nimic. Nu stiu la ce au mai bagat hartia aia in ambalaj.
Mai era un cartonas mic, scria pe el "agzipilt de conformitate" dupa nush ce norma d-ale lor, m-am bucurat, am zis ca stickaruiesc capacul distributiei. O duda, niciun lipici pe cartonul ala. Gunoi direct.
Are 3 gauri filetate dupa dimensiunile lor si doar atat. Nicio treaba cu PCD-ul de fulie de Subaru, va trebui sa-mi fac scula pentru desfacut cu motorul pe masina.

Insa cea mai dubioasa fu cu filetele alea 3. Am incercat un M8x1.25, nu intra mai mult de o tura. Am zis ca e M7, am cautat suruburi de fixare scaun de Dacie 1310, da' de unde, ca erau prea mici. Asa ca le-am tarodat. Am scos span la greu, deci acolo nu era ce trebuie, si-n niciun caz vopsea, cum initial credeam.
NU cred ca era M8x1.5. N-am asemenea surub ca sa fac proba, nici nu cred c-am vazut vreunul vreodata. Si uitandu-ma cu lumina pe gaura dupa tarodare, parca nu arata a filet incrucisat, pas de 1.25 peste original de 1.5.
Am o vaga banuiala ca alea erau filete imperiale, cu TPI, nu cu milimetri. Mno, acum sunt metrice.
In caz ca vreodata va trebuie saracie d-asta de fulie, bine ca-i ieftina, sa aveti in vedere inainte de a pierde accesul in zona aia. Sau daca aveti suruburi de americani, sunteti safe.

Apoi am inceput cooling modu'. Restul pe masina.



Si am zis sa fac niste probe preliminare, ca sa nu stric acoperirea tevilor, cand o fi sa existe.

Abia acum inteleg sistemul de fixare suplimentara cu bridele astea doua. Si, mai ales, inteleg cat de fail a fost sa n-am niciodata de cand e masina la mine un surub lateral pe brida mare. Ok, n-are acces, iti vine sa-l arunci in foc, dar ala face cam tot.
Iar drainul ala fita de AOS, de cica implica renuntarea la brida mare... Nope, nu pe masina asta. Vor fi si drainul, si brida. Nu stiu cum, dar aflu.
Poza cu bridele atomice. Ca arata foarte interesant impreuna, neeclipsate de turbo.



Apoi, ca sa asez turbo a fost nevoie sa desfac tot, iti vine sa zici ca-i esapament, desfaci, pozitionezi, apoi strangi dupa o logica de moment. Ciudat.
Dar s-a integrat binisor si asta.



Bun, nu mai stiu cum e OEM, probabil nu mult mai stralucit, dar astea ar fi proximitatile alea ingrijoratoare si nu prea.

Sunt unii peste balta de merg cu evacuarile astea asa, la vedere. Si aia o ard cu 2.5-uri de 5-600 cai, de exemplu ala pufi de la Gears and Gasoline. Mi se pare absolut aiurea sa lasi o teava incandescenta, care radiaza pe la 600-700*C, atat de aproape de o garnitura din cauciuc. Care de altfel lasa sa picure ulei putin inflamabil pe o teava, repet, incandescenta.



Si ar mai fi asta. N-am masurat-o, ca nu-mi pasa, la ochi pare rezonabil de mare. As putea poliza din bloc, dar nu vad rostul, nu e miscare relativa acolo.
Ah, uitasem, poza cu buson de cutie automata de pemfe dizel!!!



Concluzia ar fi ca par a se aseza binisor toate, cel putin pana-n punctul asta. Am sa mai adaug ce mai pot, ce mai merge.
Garniturile de capace de la AK cica vin saptamana viitoare. Le voiam cu pasiune ca sa bag longblockul in conserva, dar deja dupa seara asta cam ezit. Parca as termina evacuarea inainte.
Iar vaporul cu cablajele mele, cu senzorul de IAT care implica ceva burghiu mare pe galerie... Nu se stie unde e. Asa c-am sa ma apuc de galerie si fara alea. Macar de mi-as aminti cum vin toate.

Care aveti de dat un scut termic de turbo si un brat de fixare de IC parte stanga de STI +2008, accept donatii, cu prima ocazie cand ajung pe la biserica va pun o vorba. Nu stiu de ce, dar imi rasuna-n cap "Prahova"...  ???
« Last Edit: March 26, 2024, 21:55:55 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3318 on: March 26, 2024, 22:27:56 PM »
Daca nu rezolvi cu bratul de fixare IC si nu te deranjeaza ceva bricolaj..taiat bratul original si sudat un element ce il lungeste suficient cat sa uneasca ambele prinderi; ulterior polizat si vopsit.
Eu nu am gasit brat..asa ca am lungit bratul IC ului original.

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3319 on: March 26, 2024, 22:30:02 PM »
N-am nicio problema cu bricolajele. Dar daca exista din presa, cam vreau  ^-^
WRX SW 2002