2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #180 on: November 20, 2015, 13:51:35 PM »
Merci Wrangler, atunci outback, legacy, ce model ar avea carenaje si s-ar apropia ca platforma de Impreza?

La podeaua soferului vad ca se apropie Outbackul.
Le-am comandat p-astea, de Outback +2003... :/
Probabil ca cele din spate vor fi inutilizabile (Outbacku' e lung, nu se mai termina), insa fata ma intereseaza, sa acopere tot.

« Last Edit: November 20, 2015, 13:53:53 PM by Muttley »
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #181 on: November 20, 2015, 14:24:24 PM »
La modelele vechi Impreza = Forester si Legacy = Outback
La modelele noi Impreza = XV, Legacy = Outback si Forester.

Tie iti trebuie presuri de Forester.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #182 on: November 20, 2015, 20:58:29 PM »
Mersi pentru ajutor, am vorbit cu vanzatorii, mi-au cerut cote, le-am zis ce sa verifice, si maine se hotarasc ce sa-mi trimita.

In seara asta chiar c-am golit stocul. Pun si aici poza cu filtrul vechi de habitaclu, nu pentru nivelu' de jeg ci pentru HALUL in care a putut fi montat/indesat.







Cauciucurile-s pe drum se pare, da' dupa pretul dubios, acum asta.







Vazand pe yt ca bujiile se schimba usor nevoie mare, m-am dus la magazin sa caut o tubulara de 16 adanca da' nu foarte. Si, spre surpriza mea, in Hornbach aveau ce apare pe eticheta  ;D
Nu m-as mira sa fie (totusi) prea scurta. Ajunge bujia fix pana la patratul clichetului, iar chiulasa-i crossflow, bujia ingropata... Ma lamuresc maine, daca vremea-i buna.



Si mi-am mai luat ceva, tot pentru schimbul de bujii. Da' e pe drum. Ghiceste cineva? (a se citi ca provoc la dialog :-\ )

« Last Edit: November 20, 2015, 21:10:23 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #183 on: November 20, 2015, 22:29:49 PM »
Tamaie?  :D :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #184 on: November 20, 2015, 22:36:50 PM »
un soi de cric sa ridici motorul ? :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #185 on: November 20, 2015, 22:49:51 PM »
La imprezele noastre se schimba printre cel mai usor bujiile, daca se poate spune asa. Ar trebui sa rezolvi destul de repede fara ridicat de motor sau bagat pe sub masina.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #186 on: November 20, 2015, 23:36:52 PM »
La mine au schimbat bujiile fara sa dea jos motorul sau altceva. S-au cam chinuit, e adevarat...
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #187 on: November 21, 2015, 00:03:56 AM »
Tamaie, cric... nu.

Dupa ce am schimbat filtrul de habitaclu ma gandeam la bujii si la cat de greu se umbla la ele, si atunci m-a lovit, mi-am amintit ca tre' sa-i iau tensiunea, ca e "noua" si tre' sa stiu pe langa bataia aia ce mai ascunde. Bujii, masurare compresii... se lega cam tare. Am sunat un mecanic sa-l intreb daca are timp sa treaca pe la mine cu compresmetrul. A zis ca nu prea crede ca poate maine, se codea, asa ca am renuntat. E un service in apropiere, da' nu-mi inspira chestii bune, si atunci m-a lovit ideea de a mi-l cumpara. Am avut marea surpriza de-a vedea ca-s atat de ieftine (eu ma asteptam la +100e, a costat 160 lei, probabil e foarte prost), olx, cateva telefoane, un prieten tocmai pleca din Bucuresti... Si acum e al meu  ;D



Mai lipseste totusi ceva... bujiile  :-\
Maine ar trebui sa le am, da' dupa seria aia de factura m-astept la orice.

PS: am facut iar o Poiana (deh, alt prieten a trecut prin BV), si cand il duceam acasa, mers normal, croaziera, paf. CEL, iar.
Mai am asa: bujii, pompa de benzina (ma uit si eu dupa un Walbro d-ala, prea l-a laudat Mihai, si pare compatibila eroarea de amestec sarac cu o pompa obosita), si atat. De aici mai departe mi se termina stiinta. Ramane sa aloc o duminica ploioasa citirii topicului de pe Nasioc, la care mi-a dat link andea, poate se mai leaga ceva. Pana atunci, pe bune ca m-a dezumflat bine faza asta.

PPS: 4 postari consecutive nefacute de mine. La mai mare! :P
« Last Edit: November 21, 2015, 00:13:20 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #188 on: November 21, 2015, 01:28:56 AM »
Chiar te rog sa dai de veste si p'aici ce oferta gasesti ptr Walbro, sunt si eu interesat, dar nu intr'atat incat sa fi verificat pana acum oferte.
Compresmetrul ala nusht cat de usor va fi de montat. Bujiile se schimba in ~30-40 min daca ai sculele potrivite.

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #189 on: November 21, 2015, 08:40:27 AM »
Pai am s-o iau de aici sau de afara, functie de pret.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #190 on: November 21, 2015, 10:04:27 AM »
La capătul ala de crichet pt bujii mai ai nevoie de un cardan si e suficient si ca lungime si ca manevrabilitate.
Subaru Impreza WRX 2001

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #191 on: November 21, 2015, 10:24:21 AM »
D-aia am vrut-o scurta, sa pot pleca din ea functie de nevoi. Mersi!  ;)
WRX SW 2002

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #192 on: November 21, 2015, 17:57:36 PM »
Zi lunga si agitata, si cu final reportat pentru maine.

Mai intai, la 8 dimineata ma suna un cumatru c-are niste cauciucuri pentru mine. La 9 erau in portbagaj.
Fabricatie vara lui 2013, de parca mi-ar pasa. Adica e bine, m-asteptam la 2012 la cat au costat.



Bujiile nu le aveam inca, dupa amiaza urma sa sun dupa ele. Afara batea vantul ingrozitor si eu urma sa las 4 gauri in motor. Asa c-am parcat taraba intr-un colt al casei, sa fie mai ferita de vant, am lasat-o sa se-ncalzeasca vreo 10 minute si... la ora 10 m-am apucat sa desfac. Vas spalator parbriz, baterie, admisie aer. Totul a fost in mare graba, din dorinta ca atunci cand ajung sa masor compresiile, motorul sa se fi racit cat mai putin.
Bine, au fost emotii legate de tubulara de 12 pentru desfacut bobinele de aprindere, da' bagat in garajul proprietarului si cu el in telefon, am reusit sa gasesc tot ce-mi trebuie.

Cam asa arata divaisu' incropit de mine pentru scos si montat bujiile. N-am incercat cu un singur cardan, da' tind sa cred ca ar fi fost extrem de greu. A se nota, cheia aia de bujii din Hornbach si-a facut toti banii, si n-au fost deloc putini pentru o amarata de tubulara.





Asta am dat afara. Sunt NGK-urile cod original, alea de apar in manualul masinii, nu scrie Iridium pe ele. Probabil Platinium. Distanta dintre electrozi peste 1mm, centralul mancat pana la cotor. Clar nu erau in regula, si maine aflu daca de la ele-mi intrerupea.
In schimb, culoare uniforma la toate 4, gri cu usoare tente de cenusiu. Adica ok spre amestec sarac. Da, stiam de la CEL  ;D
Una peste alta, bujiile arata excelent in opinia mea, motorul functioneaza de la binisor spre bine. Mai multe urma sa aflu dupa masuratoarea compresiilor.





Din kitul compresmetrului am folosit furtunul flexibil, care, spre sansa mea, avea M14.
Ma asteptam la nevoia unui ajutor, care sa dea la cheie, dar am avut vizibilitate foarte buna de la volan, asa ca m-am descurcat singur.



Procedura pe care am aplicat-o e cea clasica, pe care o stiu de mult timp si am folosit-o la o masina ceva mai simpla. Acu', din cauza TGV-urilor alora, sa mai fi trebuit facuta vreo manevra electrica, sa suntez vreun circuit ca sa stea clapetele alea deschise... nu stiu, sa spuneti voi. Ce am facut:
- cum am zis, am incalzit-o cat de cat inainte de a demonta bujiile, pentru a avea cotele functionale (la cald) ale pistoanelor, segmentilor, cilindrilor, etc;
- toate bujiile afara. Asta elimina timpii de compresie ai motorului pe ceilalti 3 cilindri, iar acesta se-nvarte mult mai liber, iar bateria nu oboseste intre masuratori. Mai mult, turatia de antrenare creste mult, iar acuratetea afisarilor pe manometru creste si ea (varfurile de presiune se succed mai repede si mai curat). Or fi care masoara si cu restul bujiilor montate, nu stiu alte practici, mie asa mi se pare corect;
- la volan se apasa simultan si la podea atat ambreiajul cat si acceleratia. Ambreiajul pentru a nu trebui invartita de pomana si cutia, acceleratia pentru a nu permite aparitia vacuumului in galeria de admisie, vacuum ce o data ar frana motorul, a 2-a oara cred ca ar altera citirile (valori mai mici si mai imprecise). Nu stiu cum se face la masinile fly by wire, da' nu ma intereseaza, sa nu mai aud de ele;
- se actioneaza demarorul cu ochii-n manometru, pana ce afisarea se stabilizeaza la un maxim oarecare.

Valorile la mine le-am notat undeva pentru fiecare cilindru-n parte, da' chiar nu mai conteaza. Sunt absolut identice peste tot, un 8bar afisat de manometrul asta. Daca e valoarea reala, asta voi afla dupa ce-l voi verifica cumva, la cat a costat are voie sa arate ce vrea el. Ce e important insa, cel mai important de altfel... NU exista discrepante. Asadar, pe parte de compresii, un motor perfect echilibrat, uzat uniform si sanatos!  :D :D :D



Partea de masuratoare a compresiilor a durat cel mai putin (maxim 30 min).

Carcasa filtrului de aer are 2 urechi in baza, in care se infig 2 picioruse din capac. Am una din urechi rupta. Am lipit-o pe la amiaza, si abia maine pot incerca sa pun traseul de admisie inapoi pe masina. D-aia spun ca finalul - maine.
Pe la 13:00 am plecat sa-mi iau bujiile, a durat cam o ora cred.

Pentru montaj, peste tot am citit ca nu trebuie folosita pasta antiblocare (anti seize), ca e izolator electric si strica masa bujiei. Nici macar nu stiu ce-i aia anti seize. Eu am pus o picatura de ulei proaspat pe filetul fiecarei bujii si atat, c-o fi bine sau rau, asa fac dintotdeauna.
In filmuletul de pe yt, ala zice ca se strange la mana, apoi 1/4 tura. Am zis sa fac asa, da' mi s-a parut extrem de slaba strangerea. Am plusat la 1/2 tura, si tot mi se pare slaba. Dar am lasat asa.
Pentru citirea jumatatii de tura, am mazgalit la ora 6 pe scula cu un marker, si am urmarit sa ajunga sus.





Pentru suruburile bobinelor am folosit cate o picatura de Loctite.



Bateria nu era montata deloc bine, ca m-am chinuit sa scot vasul de spalator, nu prea avea loc de filtrul de benzina. La remontare insa, vasul a intrat singur. Din nou, aplauze pentru mecanicii italieni si mecanici in general.
Cascand gura prin mataraia de sub capota, am vazut ca furtunul de apa dintre turbo si vas trage sa iasa de pe stutul turbinei. La capatul dinspre vas, intepat. Am apreciat eu ca as avea destul loc sa-l scurtez la ambele capete, ceea ce am si facut.
Pun poza aici ca un reminder pentru sine, ca altfel sigur uit sa-l comand.



Si s-a facut ora 16:00.
Asadar, 6 ore, cu mici pauze. Scad masuratorile de compresii, cautatu' sculelor si mersul dupa bujii si raman cu un 4-5 ore. Ori sunt eu lent, dar promit ca nu sunt, ori, Andrei, tu esti optimist cu alea 40 minute :P

Cam asta fu. Operatia nu e grea, da' e extrem de incomoda, trebuie toate sculele, prelungitoarele si cardanele. Si injuri mult, ca pozitiile-s uneori de-a dreptu' obscene.
A 3-a oara spun - maine proba. Se va lasa cu CEL mai mult ca sigur.

Sa nu uit!
A stat toata ziua cu borna scoasa. CUM FAC? Ma duc la un drum lung? Mihai, esti in Bucuresti maine dimineata?  ;D
Sau merg normal si invata si ea ce poate?


Edit: pentru cultura mea, care-i numaratoarea cilindrilor la asta? Daca ar fi sa ma iau dupa regula 1 la volant, ar da
1 - sofer spate
2 - pasager spate
3 - sofer fata
4 - pasager fata.
Obiectii?

Edit 2: malakay, sau altcineva, capac filtru, poate aveti vreunul si nu v-ati atasat emotional de el. Fara debitmetru, fara nimic altceva, doar capacul. Nu are cod, probabil vine carcasa completa ca piesa noua, si n-o fac. Mersi.
« Last Edit: October 07, 2016, 11:16:23 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #193 on: November 21, 2015, 20:49:43 PM »
Numaratoarea cilindrilor este:
1 - filtru aer
2 - vasul de supraplin, ala in care nu ai gaura pentru furtun
3 - turbina
4 - filtrul de benzina

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #194 on: November 21, 2015, 23:11:20 PM »
Mai devreme uitasem ca au lucrat 2 persoane, fiecare pe cate o parte cand au schimbat bujiile.
Si eu asa retin, c'ar fi fost vreo 40 min. Deocamdata nu s'a facut decat o data operatiunea, o sa fiu mai atent la ceas data viitoare.

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #195 on: November 21, 2015, 23:59:02 PM »
am carcasa completa stoc filtru de aer 150 ron
p.s anvelopele le-ai cumparat de la anvelope.ro? pt ca sunt fix la emo ( fxt2.5 )  in atelier cei de la anvelope
« Last Edit: November 22, 2015, 00:00:45 AM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #196 on: November 22, 2015, 06:08:08 AM »
Mersi, iau carcasa (de fapt am gresit mai sus, nu capacul imi trebuie, ci cutia mare de jos).
Da, de la ei am luat anvelopele :)

Mihai, mersi pentru info. Numara de la distributie astia  :-\
« Last Edit: November 22, 2015, 06:30:54 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #197 on: November 22, 2015, 19:18:57 PM »
Dupa pornire, CEL. Nu se tura, parea-ntr-un limp mode sever.
Remediat scotand mufa debitmetrului, si bagand-o la loc  :-\



Astazi am mers cam 300km. Fataiala prin oras, apoi un Brasov - Lepsa - Brasov. Motivarea cu invatarea ECU a tinut si m-am bucurat de intelegere, insa a trebuit sa fiu si eu intelegator.
Nu stiam drumul, asa ca d-rica s-a nimerit sa conduca fix in serpentine. A invatat ECU-ul ala de s-a saturat.
Dupa schimbarea bujiilor: masina merge o idee mai fin si mai cursiv. As spune ca intreruperile nu mai exista. Da' tot se pune-n nas, ezita, si CEL-ul cu amestecul sarac tot se aprinde. Azi de 3 ori.
Si are momente-n care parca refuza sa traga, alteori merge perfect normal si misca foarte bine.

Masina a avut 2 proprietari, raposatu' mos si unu' mai tanar, primul. Pe mosneag nu-l banuiesc de mizerii, da' de primul nu stiu nimic, decat ca atunci cand a luat (sau primit) masina in 2002, avea putin sub 30 de ani. Intreb: e posibil sa se fi bagat vreun "specialist" in ECU, si sa nu-i prea fi iesit? Se poate verifica? Cum, unde? Se poate face un "factory reset"?
Sau cum imi recomandati sa continui? Din punctul asta, in afara pompei noi, alta idee nu mai am, dar si faza cu pompa e o presupunere, bazata pe mai nimic. Repet, cred ca am mai zis pe la inceput, sunt paralel total cu electronica. Ajutor, va rog.

____________________________

Poze de azi, complet nereusite, da' o sa spuneti ca masina-i de vina, ca e bugeye  :D







Alte impresii, dupa aceasta plimbare, doar 2 idei, alea mai importante:
- cutia e execrabila. Rapoarte praf, si parca freaca timoneria cand schimbi, zici c-are nisip in ea. Dar rapoartele-s problema. La drum intins de campie, negrabit, relaxat, ok, fie, da' cu fugareala n-are-o treaba, e moartea pasiunii.
- directia e vaga. Cred ca undeva (si banuiesc unde, ca mi-a aratat Mihai filmul ala) ceva e prea moale. Iar denivelarile si sleaurile imi trag cam mult de volan. Asa e ea probabil, insa banuiesc si o convergenta dereglata, parca la ochi ceva nu se leaga.

Si i-am facut primul consum!!!! Am mers dupa cum am citit in tutorialul de reset, tare si fara sa depasesc 4000 de ture. La dus, ca la intors m-am plictisit si i-am dat mai mult. 9.7l/100km, consum calculat pe 190km, metoda plin-plin.

Si ploua, si-ntr-un giratoriu mai larg si pustiu am incercat s-o arunc de fund. N-a vrut, ii place doar drept, cu botu' 'nainte. Dar avem timp sa ne mai cunoastem  :)

______________

1 day later edit: unul dintre cele mai bune filme pe care le-am vazut vreodata:
. Impreuna cu partea a 2-a. Absolut nepretuit.
« Last Edit: January 04, 2023, 19:51:29 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #198 on: November 23, 2015, 19:00:54 PM »
Plecand de la filmul de mai inainte am inteles si eu una-alta despre trimuri, bankuri, MAF, sonda O2, aer fals si P0171.

Am setat pe torque sa-mi arate:
- short term fuel trim bank 1;
- long term fuel trim bank 1;
- short term fuel trim bank 2;
- long term fuel trim bank 2.

Intentia era sa:
- compar trimurile 1-2. Daca diferite, aer fals acolo sau problema injectoare acolo;
- sa vad variatia trimurilor functie de sarcina si turatie. Crestere aprox direct proportionala - MAF defect sau pompa slaba. Scadere trim la acceleratie - aer fals.

Dezamagire insa, nu afiseaza decat pe un bank  :'(



Cine e de vina, programul de kk, sau masina nu stie bank 1 si 2?
Mai mult, short term-ul nu stie mai mult de 25%, iar la 25% ajunge la o mangaiere delicata a acceleratiei.
In frana de motor, oricat de slaba ar fi (2000rpm in 5), short term-ul se duce la zero, long term-ul ramane la 14.8.
Nu stau amandoua la zero la niciun regim.

Ce am reusit (CRED) sa clarific e treaba cu aerul fals. In prezenta sa, la deschidere clapeta, debitul din sursa parazita ar trebui sa scada, iar trimul de benzina sa nu mai fie necesar. Cum la mine creste trimul scurt, concluzionez ca nu, nu am aer fals.
Cu doar atat amar de informatie, mai mult o presupunere, am scos MAF-ul si l-am spalat. Nu pareau murdare la interior rezistentele alea. Am folosit un solvent industrial (asa scrie pe ambalaj), apoi spray de contacte pentru limpezire (scrie pe ambalaj ca nu lasa reziduuri). Uscat bine, remontat, reintors in probe. Treaba-i buna, motorul nu mai ezita, trage cursiv in 2 de exemplu, de la 1200 la 6000 rpm. Idem in rest. Am frecat-o juma' de ora si nicio ezitare. CEL-ul nu s-a mai aprins, insa la o scanare, am descoperit ca sta la panda in umbra...



Pareri? Idei?

 :-\
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #199 on: November 23, 2015, 20:49:05 PM »
Eu cand am trecut la rampe de injectie cu furtunase egale am plecat de fapt de la o problema de alimentare. Mai exact un furtun de benzina care la rece scapa la imbinarea cu o conducta metalica.

Vezi sa nu fie ceva similar si la tine. Altfel posibil injector defect?

Porneste la rece masina intr-o dimineata. O sa ai ocazia saptamana asta. Si ia imediat la mirosit motorul. Unde simti benzina, nu e de bine.