2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #420 on: February 29, 2016, 10:33:49 AM »
Aha. Pai atunci logica mea imi spune ca e altceva. Niste inertie inmagazinata in difful spate care este transmisa inapoi in cutie de un diferential central obosit, ale carui reactii sunt intarziate. La plecari foarte usoare de pe loc eventual cu rotile bracate la maxim, nu da impresia ca spatele impinge cu o mica intarziere?

PS1: Sau un joc nefiresc de mare in cardan, care fiind din doua bucati se poate deforma la franarea initiala si apoi se "indreapta" (el nu sta perfect drept niciodata) si atunci mai da un mic soc de energie intre punti?

PS2: Sau totul sa plece de la franele spate obosite care permit o diferenta de viteza intre punti (fata/spate) si corelata cu faptul ca toata greutatea se pune pe fata, spatele usurat sa ramana in inertia lui si sa tot impinga (nefiind oprit de frane asa cum ar trebui).
« Last Edit: February 29, 2016, 10:38:48 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #421 on: February 29, 2016, 10:39:14 AM »
Da, sigur e din spate, se manifesta doar cand masina curge cu maxim 2km/h si o plantez cu frana de mana. Balangane elastic fata-spate. Iar acolo nu pot fi decat bratele alea longitudinale (tiranti, trailing arm, etc). Iar la bratele astea nu pot fi decat cele de sus, care au volum mare de cauciuc in compozitie, cele de jos, de pe portfuzeta, fiind mult mai mici.

Pentru siguranta, am sa ma uit diseara, cu o oglinda ceva, rog prietena sa ma ajute. Daca trece cu masina peste manutele mele o sa posteze ea rezultatul.

Nu-i din niciun diferential, la mine e tigaia pe liber de vreme ce o opresc complet. Uitati-va inca o data la filmuletul din hyperlinkul de mai devreme, se vede clar de cata miscare sunt capabile bucsele alea.

cea de sus e cu problema. 
« Last Edit: February 29, 2016, 10:40:58 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #422 on: February 29, 2016, 10:44:51 AM »
Pai sa ne spui si noua atunci daca schimbi ceva si se schimba si modul in care se comporta masina.

Poate nu am inteles eu bine efectul/problema. Sau vorbim de doua probleme diferite la Muttley si UXE.
« Last Edit: February 29, 2016, 10:52:52 AM by MihaiFlorescu »

UXE

  • 1731
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #423 on: February 29, 2016, 10:53:59 AM »
Teoretic se vorbeste doar de problema lu Matli, eu doar m-am bagat ca musca  ;D

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #424 on: February 29, 2016, 10:59:40 AM »
Pai lui UXE ii balangane toata taraba, ceea ce inseamna ca are joc/elasticitate si pe fata, si pe spate.
La mine-i doar pe spate, astfel incat se manifesta doar pe frana de mana. La franare de serviciu e teapana, pentru ca o tine pe loc fata, unde am articulatiile (probabil) in stare buna.
WRX SW 2002

UXE

  • 1731
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #425 on: February 29, 2016, 17:12:23 PM »
Mihai,  echilibrarea cardanului se face doar cu el dat jos de pe masina din cate stiu eu.  In afara de evacuare se mai desfac multe?

Exista teste profesionale care pot determina daca un diferential central este obosit sau nu? 

PS: am facut un topic nou, daca poti muta acolo ce este de mutat. 
Mersi

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #426 on: March 01, 2016, 00:08:11 AM »
Daca nu-ntrebam aici nici ca ma duceam sa ma uit sub ea.

Film.
Frana de mana trasa bine tot timpul. Usor balans din ambreiaj.

Bucsa de sus, de pe caroserie, misca insesizabil spre deloc. Clar nu e de acolo.
Bucsa de jos, de pe portfuzeta, nu misca. Ramane cum e. Nu e de acolo.
Si surpriza serii, roata se invarte  :D

Deci teoria mea cu bucsele vinovate ar fi implicat ca roata sa stea pe loc, si doar caroseria sa miste inainte-inapoi. Dar cum roata se invarte cateva grade, iar caroseria in directa legatura, simptomul nu poate fi decat din mecanismul franei de mana. Tind sa cred ca e normal, probabil ceva joc in articulatiile sabotilor. De data asta nu ma mai agit, nu e graba. Cand mai intalnesc pe cineva cu Impreza, verific, compar. Pana atunci, sau pana desfac de amorul artei, no worries.
Fara nicio legatura cu subiectul, ma mai gandesc totusi daca sa schimb bucsele de sus. Totusi parca alea nu-s ce trebuie, prea moi, prea elastice. Mai vad.
WRX SW 2002

AXXI

  • 117
Răspuns:
« Reply #427 on: March 01, 2016, 09:00:55 AM »
Aceeași situație am întâlnit-o si la mine , dar nu mi-am bătut capul. Pentru  ca e prima masina 4×4 si nu am idee de cum ar trebui sa fie am de cis sa nu ma stresez de e pomana . Daca te ajuta fac si eu un film si il postez sa comparam .

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #428 on: March 01, 2016, 09:05:23 AM »
Ah, nu, e suficient ca spui c-ai avea acelasi comportament. Nu are treaba cu AWD-ul, ci cu sistemul ala dubios cu frana de mana separata, pe saboti. Sau cu uzura, dure-m-ar. Ai dreptate, nu e motiv de stres :)
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #429 on: March 05, 2016, 14:28:02 PM »
exista ceva device de genul



sau construiesti tu ceva similar daca insisti ....




Pai... sa vedem ce iese  :D

Edit: ma gandeam eu la cum ar functiona, si mi-am dat seama ca de fapt e nefunctional, n-are pe unde sa refuleze presiunea. Asa ca i-am facut o gaura mica intr-o laterala, intre garnituri. Si i-am pus rugozitate mica pe etansarea de jos. Andea, daca observi ceva anapoda, spune-mi te rog.



« Last Edit: March 05, 2016, 16:08:04 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #430 on: March 05, 2016, 19:21:14 PM »
aaa ... pentru un device care verifica la ce presiune deschide capacul nu ar fi mai simplu sa gasesti la dezmembrari un radiator spart / defect la care sa ii tai partea pe care se pune capacul ? (cred ca se potriveste de la diverse masini)

si nu ai intrebat pe la service-uri nu are nimeni prin zona ta ? in Cluj gasesti ....

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #431 on: March 05, 2016, 19:57:39 PM »
Ba da, ar fi mai simplu...  :-\
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #432 on: March 08, 2016, 18:41:44 PM »
 :D

WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #433 on: March 08, 2016, 19:14:59 PM »
Acum de ce ie doo omide avortate?  :o :D :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #434 on: March 08, 2016, 19:15:50 PM »
"ie" biturbo :)

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #435 on: March 08, 2016, 19:17:20 PM »
Pai m-am gandit c-ar prinde bine o omida de backup  ;D
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #436 on: March 08, 2016, 19:28:26 PM »
Hai sa pun esentialul aici, de dragul cursivitatii si de dragul firului epic.

Quote
Hello Jon,
 
The parts I've ordered have arrived, thank you!
 
I have a small issue with the Samco turbo inlet though.
If you look at the photo I've made ( http://i.imgur.com/11YcWSt.jpg ), you can see that on the filter end of the hose, probably during manufacturing, the aluminium core was not properly centered with the silicone tubing, there's an slight offset, rendering the surface that plugs into the post-MAF hose uneven. Simplified, the post-MAF can not sit on the turbo inlet as it should, the surface is insufficient inside the elbow, less than 1/2".
I have looked at other photos of the part online, and all are fine, the join surface is big enough.
Examples:
http://www.oakos.com/Merchant2/graphics/00000001/TB997COMP2.jpg
http://www.oakos.com/Merchant2/graphics/00000001/TB997RED.jpg
 
I'm not all that happy about using this part, it is very expensive as you know already, I've chosed it instead of other manufacturers just because I've wanted a perfect fit. Now I'm rather dissapointed :(
 
What do you advice me to do? I have contacted Samco on the problem, and no answer yet, it's been 2 days. Should I insist? Any other ideeas?
 
Thank you so much for your answer,
Daniel

Mi s-a raspuns cum ca Samco nu vede nicio problema. De fapt nu intelesesera nimic.
Am insistat.

Quote
Hi, and thank you.

It looks like the guys at Samco did not understand what the problem on my hose is and that is fine, maybe I've explained it badly.
After seing this message, went out to the car to take off the other hose and try a fitment.

Here is what I've found:

Photo 1: http://i.imgur.com/Z4I0HoX.jpg

Photo 2: http://i.imgur.com/NadLuXq.jpg

Photo 3: http://i.imgur.com/q4WDyVS.jpg

Simplified - the OEM left hose is straight and cylindrical, the Samco right one is not. The fitment, as shown in the photos, is bad.
I'm sure their products are high quality, but it just happens once in a while, that one part in a thousand has small flaws.

Hope you can help me once again by transfering this message to your supplier, maybe this time it will be clearer.
Waiting for their answer and thanking you for your help and patience,

Daniel


Si, spre bucuria mea, raspunsul a fost...

Quote
I just heard back from Samco, and it with these pictures they do see that the hose has an issue, so they will be sending you a replacement.

Si l-am primit. Si e ok.



E a 2-a oara cand mi se-ntampla. Pentru Dacie cumparasem demult un catch-tank Forge de la Racing Nick. O porcarie abominabila, s-a crapat, s-a rupt, curgea. Le-am scris direct celor de la Forge in UK si mi-au trimis o bijuterie de separator, facut la comanda dupa specificatiile mele.
Concluzii, doua:
- piesele tuning sunt scumpe, cu QC deficitar se pare, cu subcontractanta dubioasa uneori, pe scurt sunt deseori cu probleme;
- clientul lor stapanul lor. Daca ai motive fondate pentru a refuza un produs, te vor despagubi cu scuzele aferente.

Sa mai spun cat de suparat am fost cand mi-a venit primul furtun si am vazut problema? Sau cum am stat cu inima stransa asteptand trackingul, ca sa ma trezesc direct cu el la usa? Happy end. Pot sa ma apuc de scos galeria  ;D
« Last Edit: March 08, 2016, 19:34:28 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #437 on: March 08, 2016, 19:59:05 PM »
Asa se esplica linistea de aici din ultima perioada...  ;)
Succes mai departe!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #438 on: March 08, 2016, 20:01:46 PM »
Ma uitam la soare, la masina, si ma intristam.
Inca mai am piese de adunat, nu ma apuc de treaba pana nu le am pe toate. Sau ma apuc si las masina desfacuta o vreme indelungata, mai vad...
Totusi, buna observatia ;)
« Last Edit: March 08, 2016, 20:03:41 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #439 on: March 10, 2016, 21:23:05 PM »
Maine (vineri) seara plec la Iasi.
Imi spune azi jumatatea... "eu nu merg cu Subaru. Daca mergi cu el, te duci singur". Ajung acasa de la serviciu, mai bag o incercare promitandu-i solemn ca am sa merg la consum si poa' sa-si ia stick cu ce muzica vrea ea, sa acopere esapamentul. Imi raspunde ca n-o intereseaza, ea nu merge cu "cazanul". Eu le stiu p-ale mele, scot cu greu (avem 3 masini, curtea ingusta) "cazanul" din curte si ma duc sa-i fac plinul. La OMV, abur de sub capota. Presupun ca e antigelul ce a curs sambata anterioara, cand am masurat gatul ala, ignor, ma intorc acasa. In total, cam 12-15km probabil. Acasa inca aveam abur. Hai sa ma uit... Si gasesc un dezastru sub capota, toate improscate cu antigel. In vas, nivelul sub minim. Buuuuun... Scot din curte Swiftul si Ficatul, bag "cazanul" inapoi la locul lui, in fund, ma schimb in haine de scandal si ies cu lanterna sa caut defectul. Inainte de asta-i spun... "a crapat Subaru, e macel cu antigel sub capota". Am primit un sincer "Imi pare rau...". Soarta asta...  :D

Afara, la masina, se auzea destul de clar fasaind, motorul se racea si instalatia tragea aer, cel mai probabil pe la sursa problemei. N-am reusit sa localizez zona, asa ca am cerut o a 2-a parere. A ascultat, si imediat a vazut fisura din poza:



Am confirmat turnand detergent de vase de-a lungul fisurii, zgomotul a disparut.
Deci imi trebuie radiator nou, masina nu mai pleaca nicaieri pana nu i-l schimb.
Ce producator, ce model? Andea, STI, altii, va rog, ce-mi recomandati?
____________________________________

Si cum o bucurie nu vine singura, am o alta problema, asta e mai grava. Nu glumesc, radiatorul s-a spart, am gasit problema, strang bani, il schimb, ma descurc. Dar cu ce urmeaza sunt blocat total. Nu mi se mai aprinde plafoniera cand deschid usile, pe pozitia din mijloc a comutatorului. Se aprinde doar pe pozitia de continuu aprins. Am zis ca-i din cauza ledului, am incercat cu becul original, face la fel. Ce-a patit si aia?
WRX SW 2002