Urmeaza post lung rau si cu poze inutile. E placerea mea.
Cam asa arata de dimineata piulita distrusa.
Planul era sa tai prezonul cu un dremel pana ajunge in ras cu piulita. Asta am si facut, si i-am imprimat putina cavitate.
Cavitatea o doream pentru burghiu. Planul era sa gauresc prezonul pana cade piulita. Am gaurit la prezonul ala vreo 2 ore, i-am nenorocit proprietarului vreo 5-6 burghie (va trebui sa i le reascut candva) si n-am avansat mai deloc, materialul era foarte dur, opusul piulitei. N-am avut incotro, am luat dremelul, am stricat vreo 3-4 panze d-alea mici pana mi-a picat o juma' de piulita incandescenta-n bot. In sfarsit, reusisem!
Ca sa nu indoi baia cand ridic motorul, am taiat o scandura la dimensiune si am folosit un carton gros in cateva straturi, care sa se muleze pe cat posibil pe baie.
De lenes abject ce sunt, nici nu m-am sinchisit sa ridic capota, sa vad daca nu smulg ceva p-acolo. Dupa ce au iesit suportii am mai ridicat putin si s-a auzit un trosnet puternic. Am catacdisit sa ridic capota, ca sa vad ca prima sonda O2, aia de am schimbat-o-n iarna, era proptita in lonjeron. Cu blestemele de rigoare adresate proprie-mi persoane, am coborat putin motorul, m-am uitat de jos, numai ca sa vad ca de fapt este loc, ce vedeam pe sus era o iluzie. Bun, scapasem.
Referitor la schimbarea tampoanelor, am citit pe forumurile din state mai multe pareri cum ca ar fi mai indicat sa se schimbe pe rand, probabil ca sa nu cada sandramaua in lateral. M-am gandit asa: las motorul agatat intr-o parte, il fortez sa se ridice doar in cealalta, oare nu indoi baia? Apoi m-am mai gandit ca daca-s foarte atent cu centrarea cricului, si cu putin ajutor din partea pitch-mountului ar trebui sa fiu safe. Deci l-am ridicat din mijloc.
Suportii iesiti de pe cadrul motor, in ordine dreptul (cel taiat) si stangul:
Bun... stiam ca suruburile din spate sunt lucratura necuratului dpdv acces. Da' nu m-asteptam sa fie atat de rau... Culcat pe spate, cu capul ridicat si sustinut cu o mana, incercam cu cealalta sa angajez suruburile cu inelara de 14. Am incercat si am tot alternat 3 inelare, ca loc sa le rotesti ioc. Mai ales pe partea stanga, unde coloana de directie statea fix unde trebuie, a fost un deliciu.
Neimaginandu-ma scotand suruburile cu inelara (mi-ar fi luat lejer o ora de bucata), am descoperit o traiectorie dubioasa prin fata. Norocul meu era sa am cea mai mare tubulara din trusa mea mica de 14. Am reusit sa le desfiletez rapid cu scula asta:
Apoi suportii au iesit fara comentarii.
In poza, in stanga, Cusco echipat si original dezbracat, in dreapta invers.
In ghidul de instalare de pe forumul american, cetateanul respectiv a decupat ecranele termice de pe placile suport, pe motiv ca ar atinge in tampoanele Cusco. Eu le-am indoit putin. Mult mai simplu, iar functia de protectie termica nu vad de ce n-ar fi utila si cauciucului din bucsele noilor tampoane.
Apoi, tamponul drept mai are un ecran termic si dedesubt, o tabla subtire. Americanul a spus ca nu-i necesara. Am tinut sa-l contrazic, asa c-am decupat-o putin, i-am facut 2 antirotatii si am montat-o, pentru ca am un fix cu protectia termica.
Americanul a facut tutorialul mai demult. Aparent, in vremea aia, tampoanele erau altfel, aveau niste saibe intercalate intre bucse si cusca in forma de U exterioara. Stiu, nu se intelege nimic, dar cine va avea de montat tampoane asemanatoare, daca va dori sa inteleaga ce scriu, va reusi. Revenind, americanul a montat suportul, dar nu i se alinia prezonul de jos cu cadrul motor. Asa ca l-a scos iar, a mutat saibele in alta pozitie, pana i-a batut la gaura.
Eu n-am saibele alea, cusca in forma de U vine fest si direct pe bucse. Am pus un suport si la fel ca aluia, nu mi-a batut la gaura. Asa ca l-am scos, crezand c-am fixat tamponul de placa suport invers. Dar era bine. Asa ca am continuat, l-am pus si pe celalalt.
Evident, stransul suruburilor din spate a fost distractiv. Nu stiu daca am depus mai mult efort strangandu-le sau injurand tot neamul japonez.
Am strans la cuplu cu dinamometrica tot ce s-a putut, insa am plusat cu putin la toate fixarile, mi s-au parut slabe cuplurile din manual.
Referitor la rigiditatea noilor tampoane... Placile suport le-am desfacut si strans in menghina. Tampoanele originale s-au torsionat extrem de mult inainte de a ceda piulitele. Cele noi n-au miscat un grad la strangere. Nu stiu ce sa zic... Sa nu-mi iasa pe nas tampoanele rigide cand oi merge cu ea.
Deci le-am fixat pe amandoua, doar ca prezoanele de jos erau departe rau de gauri, prezoanele erau spre fata masinii cu mult, 10-15mm.
Aveam o puternica banuiala, cum ca americanul n-a facut deloc bine. Putina teorie aplicata: cosinusul scade pe masura ce cresti unghiul. Motorul era agatat in spate, de tamponul de cutie. Normal ca ridicandu-l din fata, distributia ar pleca spre spate daca ar putea. Dar la el nu putea.
Asa ca am lasat motorul jos cat prezoanele aaaaaaabia sa se sprijine pe cadru. M-am dus sus si am desfacut pitch-mountul, pe fixarea de pe motor, unde e gaura alungita pe suport. Cum s-a slabit surubul, motorul a plecat in directia in care ma asteptam sa plece, inspre spate. M-am uitat iar dedesubt, prezoanele erau in marginea gaurilor, mai trebuiau 5mm. Si am scos complet surubul. Motorul a mai plecat o data in spate. M-am uitat sub masina, ambele prezoane erau perfect centrate pe gauri.
Iata cat s-a miscat motorul:
Bucuros de isprava am lasat motorul jos si am scos cricul. Centrare absolut-absolut perfecta.
Privelistea noua:
Odata asezat pe pozitie, am reasezat si pitchul. Pe gaura si asta.
Dar daca tot il desfacusem pe jumate, cat era sa mai desfac un surub? Asa ca am pus pe masina singura piesa colorata pe care am luat-o intentionat astfel. Reamintire - in joaca, pentru ca oricum nu se vede.
Dogbone-ul nou e
mai scurt intre gauri decat cel vechi. Probabil cel vechi e deformat remanent de batranete.
Am strans doar fixarea de pe peretele de foc, pe motor voi strange abia dupa ce schimb si tamponul de cutie. Sunt de parere ca pitchul se strange la final, in pozitia dictata de ceilalti suporti. I-am lipit o bucata de banda pe el ca sa nu uit.
Referitor la pitch, mica paranteza - de ce Perrin si nu Kartboy, a 2-a optiune? Pentru ca Perrin are duritate 90 pe bucsa din fata, cea mica, si 70 pe aia din spate, mult mai mare. Mi s-a parut mai echilibrat decat celalalt, care are 90 pe ambele. Si o idee mai confortabil, cel putin in teorie.
Si ca tot am adus vorba - de ce Cusco si nu Gr N? Pentru ca atat KET si (parca) kinderjoy, mai apoi si Mihai au spus ca Gr N crapa si se rup. Apoi a venit 2xGhe si a spus ca are Cusco si-s ok. Si am citit reviewuri si i-am luat p-astia.
Revenind, nici suportii motor nu-s stransi jos, ca o piulita e lipsa. Va trebui sa cumpar niste piulite noi, neaparat mai tari decat cele originale, unde japonezu' a cam dat-o de gard cu duritatea.
La cat sunt de buimac, am toate sansele sa uit, sa plec cu ea asa cand o fi gata si sa ma trezesc cu motorul p-o parte. Asa ca mi-am pus reminder undeva unde sigur n-am sa-l omit.
Cand trag linie, o zi reusita, toate au mers bine, am uitat de suparari.
Doar ca banda aia era pe bancheta spate. Cand am deschis usa...
...nod in gat.
Isprava e de acu' vreo luna, cand scoteam admisia pe ploaie, si tampitica s-a urcat in masina cand m-am intors pentru o clipa cu portiera deschisa. Stiam de urme, insa uitasem de ele. Am sa le acopar cu scotch transparent, sa le mai am cu mine o vreme...
Pauza minim 2 zile.
Paste fericit.