2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1220 on: October 10, 2016, 12:36:29 PM »
Nu, cea de faruri e elastica, ductila si aderenta. Cea de parbriz e rigida, altfel n-ar functiona stergatoarele. Se zgarie foarte repede si foarte rau, dar e asa sau schimbi parbrize.
Ai o mostra de folie de parbriz pe Swift.
« Last Edit: October 10, 2016, 12:38:11 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1221 on: October 10, 2016, 19:47:10 PM »
Mi-am luat bujia noua si, partea tare, am gasit intr-un magazin cu piese de Dacia 1310 un set de lere identice cu unele pe care mi le-am cumparat acu' vreo 15 ani, dar nu le am la mine. Best buy pentru 10 lei.
Distanta intre electrozii celei noi: 0.7 intra cu joc, 0.8 nu intra. La cea sparta la fel, deci in cateva (nu stiu cate, am omis sa verific) mii de km, probabil vreo 10k, electrodul de NGK Irridium nu s-a mancat deloc. Asta in ideea ca aveau aceeasi distanta, ceea ce la cat costa ar fi de bun simt.

Am bagat-o-n chiulasa, iar bobinele le-am inversat la loc, adica asa cum erau initial. De ce? Urmare a balivernelor pe care mi le-a-nsirat astazi un coleg de birou. A zis ca daca bobina nu face treaba, bujia se afuma si survin intreruperile. Bujie noua - merge bine pana se afuma.
Am iesit s-o plimb, am incalzit-o, am tras de ea, n-a marait absolut nimic. Ca urmare vad ca variante:
1) bujia era sparta si d-aia-mi intrerupea. Mi-e greu sa cred, am auzit-o trosnind cand am scos-o.
2) bobina e cu probleme. Se va confirma daca vor reaparea intreruperile. Sau se confirma daca schimb iar bobinele intre ele, da' mi-e prea lene.
3) altceva  ::)



Sa parcurgem putin si cauzele posibile, poate-mi scapa ceva.
1. bujii uzate sau cu distanta gresita - am avut CEL pe 4, avea distanta perfecta, era destul de noua, doar ca era sparta. Posibil sa fi fost nesparta inainte de-a o scoate, nu voi sti vreodata;
2. Injectoare cu probleme - posibil, face figuri 4 doar la cald, n-o exclud pe asta. Filtru de benzina cu probleme - eu as zice un NU categoric. Asta pentru ca intrerupe la tranzitie de la off-boost la boost, la regimuri sus nu face. Ori acolo ar trebui sa se manifeste daca ar fi privata de benzina...;
3. Jocuri supape si compresie - posibil, nu stiu;
4. MAF - posibil, daca reapare am sa incerc cu cel nou;
5. Aer fals - ii dau foc. Nu, n-are voie;
6. Fire de masa slabe sau oxidate - posibil;
7. Distributie sarita - nu, ar face tot timpul.
8. Gaze carter care scad CO. Nu, are cel mai bun separator de pe piata;
9. Depuneri. La cum merg cu ea n-ar prea trebui, in plus are separator, ulei bun, benzina cat pot de buna... as zice ca nu;
10. Fulie usoara - nu, ca aia da rateuri false. Ale mele-s reale;
11. Bobina naspa sau cablaj - posibil;
12. Regulator de benzina - posibil;
13. Sonda O2 cu probleme - e noua, originala;
14. Pinion de distributie pe arborele cotit deteriorat - ultima oara arata bine.

Pareri va rog. Iar eu intre timp continui s-o plimb a paguba.

PS: a facut adineauri 206g/s, deci putin peste 270 cai. Dar parca nu trage cine stie ce, deci ECU ar fi in avarie. Noah, poate mi se pare, mai vad...
_______________________________________


PPS:
O caut de cateva luni... bla bla bla

Astazi s-a implinit 1 an de cand am masina asta!  :D :D :D
« Last Edit: October 10, 2016, 21:55:52 PM by Muttley »
WRX SW 2002

puiu

  • 786
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1222 on: October 11, 2016, 06:22:10 AM »
1. gzenoane poate gasesti vreun kit de conversie osram/philips, ceva de firma care sa respecte temp. de culoare si calitatea becurilor.
2. ledurile aftermarket sunt P.O.S. Ca idee la seria 5 f10 cu leduri in far sunt aprinse 8 leduri pe faza scurta. Leduri care alimentate in curent constant la 9v iau 1500mA fiecare sau daca primesc PWM sunt in stare de 2000mA. Adauga la asta si reflectoarele speciale pt ca ledul e o pata de lumina nu un punct ca becul, faptul ca jumatate din blocul optic e aliaj usor cu rol de radiator si ai o idee despre ce inseamna faruri cu led. 8 x 9 x 1,5 = 108W
Dar chiar "rup noaptea" .

LE: acum ma uit la cifre... Sigur e pwm acolo ca sa respecte consumul "eco" de curent si sa aiba lumina cristal.
« Last Edit: October 11, 2016, 06:28:10 AM by puiu »

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1223 on: October 11, 2016, 07:30:59 AM »
Habar n-am ce zici acolo  :D
Stiu ca exista ceva cu led care se pune-n soclul H4 al cazanului si ma ajuta sa vad p-unde merg. Iar aici se termina stiinta mea. De exemplu.
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1224 on: October 11, 2016, 07:59:31 AM »
As fi curios cum e cu aceste leduri H4 - as incerca la cazanelul ala de hyundai.
Doar ca ma ingrijoreaza acel "160W", becul H4 clasic merge pe una dintre faze, de 55 sau 60W, deci nici insumate nu dau atat de mult - care o fi ideea?

PS: Cum puii mei la selector pe marci imi zice ca nu e compatibil cu Accentul.
Vad ca in poza mai are un fel de soclu, ala negru - daca trebuie si ala intr-adevar nu merge, dar atunci nu se mai cheama ca e H4. Confuzzled!
« Last Edit: October 11, 2016, 08:02:35 AM by Forester »
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1225 on: October 11, 2016, 08:02:54 AM »
Exagerari de kinezi. Vezi ca sunt si pe la noi de vanzare. Cand si daca decid sa-mi iau, am sa cer cuiva priceput link cu ce-mi recomanda sa cumpar si gata.

Ala o fi un soi de radiator, n-are treaba cu fixarea pe oala farului. Daca are loc sau nu, aia nu mai stiu  ::)
« Last Edit: October 11, 2016, 08:05:34 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1226 on: October 11, 2016, 20:09:52 PM »
Am fost sa fac geometria.
Rezultatele de anul trecut aici.
______________________

Sa incep cu spatele, unde lucrurile-s cat de cat ok.



Caderea se apropie de verticala, a crescut cu ~1 grad. Diferenta stanga/dreapta se mentine. Ma rog, a scazut ca valoare, pentru ca e proportionala cu unghiurile pr-zise, dar e aceeasi. Se poate remedia prin folosirea de camber bolts pe spate. Nu le exclud, mai ales ca mi-a promis cineva un set, dar in lipsa lor am sa ignor diferenta asta pentru moment.
Desi valorile-s pe rosu, personal imi convine, uzura anvelopelor va scadea semnificativ, iar spatele va iesi in derapaj mai usor, adica masina ar fi in teorie mai neutra (default e subviratoare rau). Insa din cauza valorilor de pe fata (urmeaza), n-am castigat de fapt nimic la capitolul asta, ci dimpotriva.

Convergenta e reglabila, deci ok acolo, aparent e pe nominal.

______________________


Acum fata, unde e supararea mare.



Inclinarea longitudinala a pivotului, cea care determina compromisul dintre "directie usoara" si "revine singura", numita-n popor si "fuga", neajustabila in mod normal, e in parametri. Cum am mai povestit, eu am s-o ajustez candva, dar nu e o prioritate acum.
In schimb e foarte ciudat ca a crescut. Inaltandu-se masina ar fi trebuit sa scada. Mai mult, s-au inversat mic cu mare. Cauze posibile: schimbul de bucse mari de brat pe care l-am facut recent, ce a defazat putin bratele sau, pur si simplu eroare normala a standului (parca a fost si un cutremur mai acatarii recent).
In fine, ok asta.

Convergenta, reglabila fiind, s-a tras la nominal. Dar inainte de reglaj era destul de aiurea, ceea ce explica instabilitatea pronuntata pe traiectorie a masinii.

Si tristetea mare... caderea pe fata. E pozitiva  :'(
Explic pentru cine ar putea fi interesat:
- patrulater deformabil, cu brat mare jos si mic sus - la ruliu, cand suspensia se comprima, tinde sa se negativizeze mult. Caroseria se inclina mai putin. Se aduna si da negativ. Din cauza asta, nominalul caderii e pozitiv, astfel incat in viraj, roata sa fie cat mai perpendiculara pe sol;
- arhifolositul McPherson, inclusiv cazul de fata - se negativizeaza si aici atunci cand se comprima, dar mai putin decat variatia de unghi a caroseriei sub efectul ruliului. Adunate, da pozitiv. In consecinta, la o masina cu dinamica de fabrica, se merge pe cadere negativa, astfel incat in viraj, roata sa fie, din nou, cat mai perpendiculara pe sol.
Iar a mea e pozitiva, pe dos! Adica in viraj va fi si mai pozitiva, adica pata de contact pneu-sol redusa, aderenta redusa. Reamintire, si pe spate e cam acelasi lucru.
Culmea, asta nu-i tot! Masina e mai inalta, centrul de greutate e mai sus decat era inainte.
Si asa, practic am omorat un WRX acolo unde, in mod normal, ar fi excelat: stabilitatea.

Acum sa nu se inteleaga ca masina e compromisa. Diferenta fata de niste valori normale de cadere si garda la sol probabil ca e greu sesizabila de catre un sofer normal, eu inclus. Dar... sta pe creier  :)

Solutii:
- camber bolts, atat fata cat si spate. Pe fata sunt deja sus, ar trebui sa mai adaug un rand jos. E ultimul lucru pe care l-as face masinii asteia, absolut ultimul. Pe spate da, dar din cu totul alt motiv, ca sa anulez diferenta aia de cadere si atat;
- bare antiruliu mai groase. Reduc ruliul, rotile raman "mai perpendiculare" pe sol. Insa cand nu exista ruliu exista derapaj subit si violent. Neavand vreo afinitate pentru santuri si copaci devine simplu - categoric nu;
- arcuri mai scurte. Scad valorile de cadere, coboara si centrul de greutate, arata masina muuuuuuult mai bine. Pare solutia ideala, dar n-avem drumuri ideale. Ma mai gandesc;
- desfacut intr-o sambata si ovalizat gaurile de sus de jos de pe amortizoarele fata. Simplu, efect garantat, ieftin, bataie de cap minima. Se rezolva problema caderii de pe fata.
Am timp sa ma mai gandesc.

Am uitat, s-au verificat una-alta pe fata. Cica am joc in caseta. Am pus mana, dar e extrem de mic, dpmdv e irelevant. Oricum, am niste idei in ce priveste o modificare radicala a directiei si implica o caseta noua. Deci nu-i bai.
Bieleta de pe stanga, pentru referinte ulterioare, s-a desfacut doar incalzita cu flacara. De 2 ori, timp de vreun sfert de ora in total...

Am frecat-o azi vreo 40 de km, iar oriunde am avut loc i-am dat, cred c-am avut consumul vietii mele. N-a-ntrerupt macar o data. Deci mai astept...
In schimb, parca nu trage cine stie ce. E posibil ca din cauza intreruperilor avansul sa fi dat inapoi? Andea ce zice?
« Last Edit: September 27, 2017, 18:11:43 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1227 on: October 11, 2016, 20:41:32 PM »
Andea zice ca daca nu pui un cablu sa vezi IAM&stuff nu stie :)
si daca nu trage as usual ori intradevar IAM/avans redus ori pur si simplu te-ai obisnuit cu ea :)

LE: mai devreme sau mai tarziu va trebui sa iti faci rost de un cablu, vei putea sa iti satisfaci o groaza de curiozitati :)

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1228 on: October 11, 2016, 21:16:49 PM »
Pfaizzzer, ce-ti face cablul, bine, sanatos?
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1229 on: October 11, 2016, 22:41:41 PM »
Sta si asteapta sa cunoasca mufe noi  :D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

puiu

  • 786
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1230 on: October 11, 2016, 23:24:53 PM »
Peste scot mufa la produs.
;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1231 on: October 12, 2016, 10:40:17 AM »
Am zis ca nu ma mai bag, dar nu ma pot abtine ;D

Tratezi totul prea matematic, prea ca la scoala. Realitatea este alta decat in carti, cum fiecare masina este diferita. Nu intentionez sa te cert (nu sunt in masura) sau sa te fac sa uiti teoria pentru ca tu ai mai multa scoala in mecanica decat majoritatea de aici, dar vreau sa ai o vedere mai ampla asupra realitatii si sa fii mai deschis la opinii.

Hai sa o luam logic. Tu ai facut geometria cu masina goala, deci nici macar sofer nu a avut in ea, nu? Cel putin eu asa am vazut ca se face peste tot.
Chiar tu ai spus in posturile anterioare ca odata incarcata masina (si aici nu comentez cu ce o incarci ca iar isi mai sterge contul careva) sa spunem cu oameni si bagaje, caderea se modifica si se duce vizibil in negativ.

Tu esti acum aproape pe 0, e mult spus pozitiv cum zici tu. Adauga greutatea ta, a prietenei si pisica si bagaje si deja cred ca o sa cazi in negativ.

In viata asta fir-ar mama ei se mai intampla si ceva numit schimb de mase. Plastificand, vine curba, apesi frana, pui extra greutate pe puntea fata => plus de incarcare fata de ce exista deja mentionat mai sus, deci ar trebui sa ai iar un adaos la cadere negativa pe intrarea in curba. Rezulta aderenta buna la intrare si pe parcurs ce schimbi iar masa si o duci pe spate revine si geometria la un neutru, ceea ce iti permite un control usor subvirator la iesirea din curba, considerat de proiectanti ca fiind un comportament mai sigur.

Deci mergi asa ca nu au facut-o japonezii degeaba in intervalul respectiv. WRX-ul si in special vagonul este mai moale, deci schimbul de mase este amplificat fata de un STi cu suspensii mai tari, cu bare antiruliu mai groase, cu spatele mai usor etc. si de acolo geometria va fi intr-o continua schimbare intr-un interval mai mare.
« Last Edit: October 12, 2016, 13:37:15 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1232 on: October 12, 2016, 10:47:38 AM »
Nu te abtine, e corect tot ce ai scris. Dar reamintesc, si probabil ti-a scapat: am amortizoare de sedan, care duc in balarii caderile si garda la sol. Incarcarea puntii fata cu frana, matza, prietena si bagajele scad din caderi si cu amortizoarele de wagon (alea corecte), asa ca argumentul, valabil fiind in ambele cazuri, se poate ignora  :P
Comparatia e facuta in aceleasi conditii, pe acelasi stand de directie. Diferentele-s foarte mari si se vor aplica si in practica. Identic.

Am luat o decizie, voi schimba arcurile. De fapt... le-am si comandat  :D
« Last Edit: October 12, 2016, 11:52:32 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1233 on: October 12, 2016, 13:29:22 PM »
Corect! Ma bucur ca in sfarsit vorbim si ne intelegem la fel :D

Abia astept sa o vad cu arcuri. Cred ca Mihaistan este si mai nerabdator pentru ca si el vrea sa faca acelasi lucru, desi el inca nu a schimbat amortizoarele.

Succes in continuare!

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1234 on: October 12, 2016, 13:49:08 PM »
Of of .. daca nu ai intrebat .. ieseau mai ieftin cu 60 de lei  ;D verificat la furnizoru meu , mai am 3 pe stoc.. stau linistit in cateva saptamani le iau si eu  ;D
Detoate , STI sa fie

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1235 on: October 12, 2016, 14:28:25 PM »
Exista diferente de cod la arcuri intre 2.0 aspirat si 2.0T pe GG? Sau pe orice impreza.
Esti sigur ca ie cele bune?

 ???
« Last Edit: October 12, 2016, 16:29:23 PM by MihaiFlorescu »
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1236 on: October 12, 2016, 15:21:16 PM »
Nu-mi mai iau Eibach, cineva a reusit sa ma convinga ca sunt de calitate indoielnica cele comercializate la noi. Caut altceva, momentan astept niste info despre King Springs, versiunea lowered. Am verificat, iar intre sedan si wagon exista alte coduri pentru spate. Mai exact: KSRL-24H este pentru wagon lowered. KSRL-24 este pentru wagon super low si pentru sedan lowered. Sapand mai adanc pe net, am gasit ca acel "H" reprezinta +10mm, pe care fundul mare al wagonului il cere spre deosebire de sedan. Coborare 30mm la toate 4 colturi.
Alt info: spring rate (duritate arc) nu e documentat in prospectul KS, dar pe nasioc lumea da niste valori de spring rate imense, ceea ce-i cam anormal, pentru ca au spring rate variabil, fiind progresive. KS spune doar ca-s cu 20-30% mai dure decat standard. Progresivitatea aia o gasesc... la fix. Unii spun ca ar merge cu amortizoare stock, altii nu. Eu as incerca cu stock totusi, viteza de revenire ar trebui sa scada spre capat de extensie multumita progresivitatii si sa nu topaie exagerat. Daca ma insel insa, desfac a 3-a oara si schimb (iar) amortizoare.

Forester, la aftermarketuri mai joase nu vad de ce ar fi diferente intre aspirat si suflat, cand faci pasul te astepti oricum la ceva mai dur. Intre sedan si wagon e diferenta de 20kg 40kg la fund, wagonu-l are mai mare. Unii spun c-ai vrea arc mai tare pentru ca incarci mai mult wagonul, dar mi se pare un argument foarte slab. La STI e alta poveste, acolo e totul mult mai rigid.
Uite, am gasit aici o lista cu duritati.

Edit: dintr-o descriere e-bay a unui arc KS de spate:
"Lowered Height H/duty Coils-rear | Sedan or Super Low Wagon"
La Eibach insa, fata coboara mai mult pe sedan, la wagon coboara la fel, asta din ce am vazut in pozele de pe net. Probabil ca nu, la ei nu difera intre caroserii.

Edit': link
Doua chestii acolo:
- "the wagon weighs more- this differs between model years, but at a minimum your talking 80 lbs". Adica vreo 40kg diferenta.
- "Springs are the same up front- sedan to wagon. The oe rear springs are firmer by ~ 10% on the wagon (117 vs 132 ft lbs)..... This is why when running sedan springs on a wagon you end up w/ "saggy butt"- this difference amounts to ~ 8mm."

Bine, mai sunt detalii foarte interesante acolo, inclusiv problema mea (matematica  :P ) cu unghiurile de cadere. De fapt dau paste, se pare ca-s si altii batuti in cap:
"Running sedan struts on a wagon will cause you to give up ~ .5-.7 degrees of neg camber- this is fairly significant as the oe configuration only yeilds ~ -1.3 total- thus more than half is lost. ".
QED! Si repet, eu n-am citit pe net, doar am constatat singur, cand am lasat masina pe roti cu amortizoarele noi!

Revenind la arcuri, eu unul, in nebunia mea, la momentul asta as merge cu arcuri dedicate de wagon. Aviz Mihaistan  ;)
« Last Edit: October 12, 2016, 17:08:43 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1237 on: October 12, 2016, 16:33:53 PM »
@Forester: am schimbat emoticonul ca era extrem de mare si rupea ochii :) Sper ca nu te superi

Da, arcuri trebuie dedicate de break, altfel o sa stea fundul lasat.

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1238 on: October 12, 2016, 22:09:08 PM »
O sa iau clar eibach , am pus multe si sunt ok .  Si eu sunt intre cele 2 coduri , o sa verific bine inainte !
Detoate , STI sa fie

puiu

  • 786
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1239 on: October 13, 2016, 06:52:57 AM »
+1 pentru eibach.