Tutorial: anti GR stumble
Subaru club Romania

Tutorial: anti GR stumble

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Tutorial: anti GR stumble
« on: October 21, 2015, 05:32:15 AM »
Cum se poate rezolva rezonanta de pe rampa de benzina - din zona 2.500-3.200 rpm la un STI 2008 (nu stiu daca alte modele / motoare au aceasta rezonanta sau nu):

Rezonanta exista din fabrica, dar este minimizata de o tabela cu care ECU se minte singur ca intra mai mult aer pe zona respectiva de load + rpm, ca sa pompeze mai multa benzina.
Dupa inlocuirea injectoarelor, rescalare de MAF, resoftari, aceasta tabela trebuie in mod normal regenerata pentru a se lua in calcul noul flow de aer si de benzina.


De ce am incercat sa scap de tot de ea ? Pentru ca pe langa tremuratul enervant al masinii pe pedala intermediara, exista riscul (foarte prezent) ca unul dintre injectoare sa injecteze uneori mai putina benzina sau deloc...
- Knock ! Knock ! Knock !
- Cine-i ?
- Rebuild-ul !


Sunt mai multe solutii propuse, cine are chef:

http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=4911
http://www.iwsti.com/forums/diy-mods-and-installations/254372-fuel-line-extension-stumble-fix-mod.html


Solutia pe care am aplicat-o este solutia propus de XNWRX ( http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=4911&start=240 ):
Inlocuirea furtunului dintre regulatorul de presiunie si rampa de alimentare cu un furtun de lungime mai mare, pe traseul careia se ataseaza cu un T o bucata de furtun... inchisa la capat.
Dupa montarea instalatiei, in functie de necesitati (daca stumble-ul e in continuare prezent), se scurteaza acel stub din aproape in aproape.

Teoria spune ca un astfel de stub ajuta la atenuarea valurilor de presiune din rampa... asa o fi sau nu, eu am orientat acel capat de furtun in sus, in speranta ca se va crea o perna de aer in el, care ar trebui sa "amortizeze" pressure wave-urile.


In:
- montat furtun
- in ROM pus pe ZERO TOATE compensarile aferente rezonantei

Out:
- nici urma de rezonanta

Am cautat rezonanta inclusiv in loguri. Chiar daca nu se mai simte tremuratul, este posibil sa existe in continuare, mult diminuata. Teoretic ar determina cresterea AFR-ului pe cateva linii succesive in zona in care apare. Nu am gasit nimic !



De la montarea instalatiei am facut peste 1.000 de km: oras, afara, tras de masina... In continuare nimic.


Implement it at your own risk!

STI 2008

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Tutorial: anti GR stumble
« Reply #1 on: October 21, 2015, 07:35:28 AM »
Ej255 are si el probleme similare.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13924
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Tutorial: anti GR stumble
« Reply #2 on: October 21, 2015, 09:36:49 AM »
Acesta este practic un easy fix sau singurul fix? LA EJ20 era problema cu lipsa de benzina din cauza traseului inegal si se rezolva cu un kit de injectie cu rampe si furtunase egale.

Mai vazusem la altii ca merge si cu adaugarea unui regulator in plus. Dar toate acestea enumerate de mine sunt variante mai scumpe, dar posibil si cu alte beneficii.

Ar fi bine de stiut daca exista si alternative.

Multumim de tutorial.

andea79

  • *
  • 4009
Răspuns: Tutorial: anti GR stumble
« Reply #3 on: October 21, 2015, 09:42:53 AM »
da, faina instalatie :)

incercasem si eu acum cativa ani doar cu furtunul de 1m fara T-ul ala "absorbant" si nu a iesit cum am vrut si am compensat altfel intre timp ... daar parca mi-as instala si eu instalatia :)

am o singura curiozitate inainte: ce se intampla daca se intoare stzutzul ala in jos ? :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Răspuns: Tutorial: anti GR stumble
« Reply #4 on: October 21, 2015, 11:39:18 AM »
Acesta este practic un easy fix sau singurul fix? LA EJ20 era problema cu lipsa de benzina din cauza traseului inegal si se rezolva cu un kit de injectie cu rampe si furtunase egale.

Mai vazusem la altii ca merge si cu adaugarea unui regulator in plus. Dar toate acestea enumerate de mine sunt variante mai scumpe, dar posibil si cu alte beneficii.

Ar fi bine de stiut daca exista si alternative.

Multumim de tutorial.

Ce am testat eu este unul dintre cele cheap & easy. Probabil si unul dintre cele cu sanse mici de reusita.

Alte fixuri:

- inlocuirea furtunului dintre regulator si rampa cu unul mai lung
- inlocuirea furtunului dintre regulator si rampa cu unul cu diametru intern sensibil mai mare
- inlocuirea regulatorului de presiune
- adaugarea unui regulator de presiune (pe retur?)
- inlocuirea rampei de alimentare
- combinatii intre cele enumerate mai sus
- ...altele !?

Problema este ca acelasi fix da rezultate diferite pe diferite masini.
Cu exceptia inlocuirii rampei si a regulatorului (solutia scumpa, care se pare ca rezolva problema) se pare ca nu exista o alta solutie care sa functioneze la fel pentru toti.
In unele cazuri fixurile reduc sensibil rezonanta, in altele o reduc minor, in altele doar o muta mai sus in turatie.
STI 2008

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Tutorial: anti GR stumble
« Reply #5 on: October 21, 2015, 11:47:22 AM »
am o singura curiozitate inainte: ce se intampla daca se intoare stzutzul ala in jos ? :)

Sa-mi lasi shtutzul in pace !!! :) Nu vezi ce frumos si erect sta ? :)

Cel de la care m-am inspirat (XNWRX) nu a pomenit nicaieri de vreo perna de aer sau de fixarea stub-ului in pozitie verticala... Si totusi instalatia lui functioneaza (parca mai erau vreo doi pe acel thread care i-au testat solutia si au confirmat rezultatele, don't really remember).

Acum, sa fim seriosi... nu am de unde sa stiu ca mai e aer acolo si nu a iesit :)).
STI 2008

andea79

  • *
  • 4009
Răspuns: Tutorial: anti GR stumble
« Reply #6 on: October 22, 2015, 22:55:41 PM »
cautand alte balarii uite ce articol am gasit

http://www.cobbtuning.com/2008-sti-fuel-pressure-regulator-kit-update-technical-overview/

undeva de la jumatate in jos este prezentata solutia/gaselnitza lor ... si pare interesanta/usor de testat  ;D