Probleme cu controlul tracțiunii?
Subaru club Romania

Probleme cu controlul tracțiunii?

Probleme cu controlul tracțiunii?
« on: November 14, 2015, 10:18:45 AM »
Iarna trecută am intrat cu Forester ul meu în niște zăpadă afanata de vreo 30 cm și a rămas blocat acolo. L am eliberat cu lopata dar am remarcat că atunci când era blocat, câte o roată pe fiecare punte se învârtea liber iar cealaltă stătea pe loc.

Din câte înțeleg eu, în această situație sistemul de control al tracțiunii ar fi trebuit să frâneze roțile care se învârteau liber ca să transfere puterea și spre celelalte. Am văzut un clip pe youtube făcut de Subaru în care un Outback era cu trei roți pe role și ieșea de pe ele doar cu tracțiunea de pe singura roată liberă.

La mine se pare că acest sistem nu a funcționat și nici nu am vreun martor aprins în legătură cu el. Anul ăsta aș vrea să mă asigur că funcționează bine înainte să vină iarna. Știți unde sau cum as putea să îl testez? Găsesc niște role pe undeva?

Răspuns:
« Reply #1 on: November 21, 2015, 14:33:53 PM »
Nu îți trebuie role.în general la Subaru, cel puțin modele mai vechi, trebuie să insiști cu accelerația un pic, sistemul intră puțin mai târziu spre deosebire de alte mașini.
Ca să il testezi pune mașină intr-o poziție cu o roată în aer si apăsa accelerația până pleacă din loc.și când zic să apeși mă refer să apeși incontinuu până intră TC -ul, nu să apeși un pic și să ții așa în speranta ca va intra.apeși ușor și progresiv.după ce ai încercat scrie aici dacă a funcționat.

Răspuns: Probleme cu controlul tracțiunii?
« Reply #2 on: November 25, 2015, 10:54:31 AM »
Scuza-ma daca nu inteleg bine dar am inceput sa invat despre tehnica auto abia cand mi-am cumparat Foresterul. Daca il pun cu o roata in aer nu o sa se miste oricum doar de la cele 2 roti de pe cealalta punte, care sunt ambele pe sol?

Răspuns: Probleme cu controlul tracțiunii?
« Reply #3 on: November 25, 2015, 11:19:55 AM »
Forester este un awd cu diferențiale fata-spate deschise.nu este posibilitate mecanică de a le bloca(cu excepția la anumite modele de XT care sunt dotate cu LSD, și ăla foarte slab).doar diferențialul central este blocat.....să zicem. Nici ăla nu e blocat ci e tot LSD, dar are ,teoretic, raport 50-50.asta în cazul cutiei manuale.în cazul AT transferul de putere se face puțin diferit.eu știu cum dar sincer nu știu să îți explic intr-un mod în care vei înțelege ce zic.poate mai văd alți colegi postul și pot explica ei mai bine.
Pt a contracara efectul diferențialelor deschise fata-spate unele modele sunt echipate cu TC.puterea se va duce tot timpul către roata cu cea mai mică aderență. TC 'vede' diferența de rotație a roților de pe aceiași punte (care e un raport prestabilit-este permisa o anumită diferența pentru viraje) și când diferența e prea mare acționează frânele pe roată care se învârte în gol în felul asta puterea se va duce la cealaltă roată cu aderență.
Dacă tu vei pune mașina intr-o poziție cu o roată în aer cealaltă roată pe diagonală sigur nu va avea prea multă aderență, nu destulă încât să miște masina.putere vei avea pe ambele punți dar pe roțile fără aderență. Dacă îți funcționează TC corect le va incetini/bloca pe cele fără aderență și vei pleca din loc.
La subaru în general să știi ca nu prea intră TC decât în situații extreme, colegii care au pot confirma.Sistemul awd subaru e bine pus la punct pe lângă faptul ca au și șasiuri foarte bune.
Trebuie să fii, din punctul meu de vedere, un șofer foarte bun sau pilot ca să duci un subaru la limita.colegii care au Sti-uri și experiență mai multă ca mine pot confirma.

Răspuns: Probleme cu controlul tracțiunii?
« Reply #4 on: November 25, 2015, 14:00:45 PM »
Multumesc de explicatie! Nu ma gandisem ca roata de pe diagonala fata de cea suspendata nu va avea destula aderenta. O sa ma uit daca se invarte si ea in gol initial.

Am mai auzit ca s-ar putea simula controlul tractiunii apasand usor pe pedala de frana cand o roata de pe o punte se invarte in gol. Ati incercat asa ceva?

Răspuns:
« Reply #5 on: November 25, 2015, 15:00:46 PM »
Aia e metodă pt modelele fără TC.Daca it funcționează nu e necesară