Motorul boxer Subaru - probleme cunoscute
Subaru club Romania

Motorul boxer Subaru - probleme cunoscute

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Motorul boxer Subaru - probleme cunoscute
« on: January 04, 2016, 11:31:18 AM »
Cateva detalii tehnice despre FA20 fata de Ej dar si fata de aplicatiile diferite (BRZ, WRX sau XV/Forester)

https://jalopnik.com/the-comprehensive-guide-to-subaru-engines-1848425241

Edit: filmul din postarea inițială nu mai este disponibil, așa că am găsit un alt articol cu toate generațiile de motoare din 2000 incoace. Inițial discuția era despre FA20. Articolul de mai sus include și acest motor.
« Last Edit: February 15, 2022, 10:59:03 AM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Motorul FA20
« Reply #1 on: September 20, 2016, 23:44:24 PM »
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2749732

din thread-ul de mai sus pare ca cei mai putin pasionati de consum ar face bine sa nu se grabeasca prea tare cu FA20-ul :)

laddu

  • 225
Răspuns: Motorul FA20
« Reply #2 on: September 21, 2016, 00:02:29 AM »
Interesant filmuletul, dar ala deja nu mai e FA20, e FA20Custom :)

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2749732

din thread-ul de mai sus pare ca cei mai putin pasionati de consum ar face bine sa nu se grabeasca prea tare cu FA20-ul :)

Nu o fi rezistent la tunereala ? Vad ca toti care au raportat probleme au ceva modificari. Unii nu mare lucru.

Ar fi interesant de vazut o statistica a procentului motoarelor FA20 cu probleme. Cine nu are probleme in general nu scrie despre asta, deci esantionul nu e neaparat reprezentativ.

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Motorul FA20
« Reply #3 on: September 21, 2016, 00:06:48 AM »
ce pot sa zic ... asta explica pretu in crestere continua la ej207 :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns:
« Reply #4 on: September 21, 2016, 07:42:09 AM »
În cazul în care nu știați, asta e în special pt domnii cu XT-urile noi, grijă mare la offroad, mai ales când treceți prin apă.Turbina e nițel mai sus de scutul motor.Turbina încinsă+ apă is a big No No!


MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Motorul FA20
« Reply #5 on: September 21, 2016, 09:54:06 AM »
Adevarul e ca zilele trecute ma uitam pe net dupa STi-uri si sub 16k nu este nimic nimic. Asta e... intr-o lume in care telefonul mobil este invechit dupa doar 1 an, nu putem sa ne asteptam ca masinile sa ramana in continuare acele investitii pe 10 ani sau pe jumatate de viata cum le tineau unii.

Si in general cu Subaru ar trebui sa nu ne mai dam asa cocosi cu motoarele noastre fiabile. Deja am inceput sa fiu luat la misto de posesori de Passat, Octavia, Corsa, BMW seria 3 si lista continua.
« Last Edit: September 21, 2016, 09:57:42 AM by MihaiFlorescu »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Motorul FA20
« Reply #6 on: September 21, 2016, 10:26:05 AM »
man fiecare vb despre ce are ... vechiturile mele inca sunt fiabile !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Motorul FA20
« Reply #7 on: September 21, 2016, 11:07:55 AM »
Man, ai si nu dreptate. Ai schimbat si tu cateva motoare pe broasca. Nu zic, si regimul de exploatare este diferit, dar totusi...

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Motorul FA20
« Reply #8 on: September 21, 2016, 12:04:20 PM »
Poate motorul, ca tabla se dezintegreaza pana in 100k. Dar si puterea ... la 70-80CP ... :(
De aia le-am vandut pe ale mele la 70-80k, dupa ce am obosit sa repar fel de fel de parti ruginite, chiar daca se facea pe garantie.
« Last Edit: September 21, 2016, 12:07:32 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Motorul FA20
« Reply #9 on: September 21, 2016, 13:46:49 PM »
Interesant filmuletul, dar ala deja nu mai e FA20, e FA20Custom :)

Nu o fi rezistent la tunereala ? Vad ca toti care au raportat probleme au ceva modificari. Unii nu mare lucru.

Ar fi interesant de vazut o statistica a procentului motoarelor FA20 cu probleme. Cine nu are probleme in general nu scrie despre asta, deci esantionul nu e neaparat reprezentativ.

Topicul m-a cam pus pe ganduri si in ultimele ore am citit opiniile detinatorilor de Forester cu motor FA20:

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f207/

...dar am revenit la starea initiala asa ca iti recomand ca pana sa ajungi la tratament cu Etoricoxib 240mg trebuie sa luam in considerare ca Andea79 si Malakay se refera la NASIOC, adica la cei din categoria lor de performanta si care utilizeaza masinile (adica Impreza, WRX si STI) in scopuri sportive motiv pentru care le si customizeaza intr-un fel aparte.

Ii rog pe colegii tehnicieni sa ma corecteze daca gresesc cu ceva in afirmatia de mai sus referitoare la FA20 pus pe Forester vs Impreza/WRX/STI . Multumesc.
« Last Edit: September 21, 2016, 14:31:07 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4937
Răspuns: Motorul FA20
« Reply #10 on: September 21, 2016, 15:02:26 PM »
Mare parte din cei din link au motoarele nemodificate, sau "modificari" inofensive. Insa cuzinet rotit in biela, pompa de apa blocata... Nuj ce sa zic, insa nimic de bine.
WRX SW 2002

laddu

  • 225
Răspuns: Motorul FA20
« Reply #11 on: September 21, 2016, 15:32:03 PM »
Eu personal nu imi fac griji in special in lipsa unor date concrete cu privire la numarul de motoare cu probleme. Mai am cateva sute de km si apoi pot sa consider oficial incheiata perioada de rodaj. O sa intru pe boost ca pana acum am fost foarte finut cu ea. Daca o sa crape ceva, ma astept sa fie acoperit de garantie.

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Motorul FA20
« Reply #12 on: September 22, 2016, 23:15:35 PM »
intradevar sunt ceva ''erori''  nu inteleg dece tot nu se remediaza... daaaaar in ziua de azi nu se mai castiga din vanzarea masinii ci din service-ul lor , estimarile cu dieselu care pica fix cand iese din garantie este cea mai buna dovada toate pica pe la 80 - 100 k aprox 5 ani pt un utilizator mediu ...
acu cu motorul FA nu am vaz la noi probleme ... daniel.gugu deja are vreo 50-60 k km si nu are nici o problema, nu consuma ulei etc.
pe nasioc sunt foarte multi cu motoare picate daaar din nou daca citesti printre randuri ... 3000 mile deja a picat motoru , 7000 mile si toti aveau deja modificari meacanice si de soft... acu nu zic nici rodaj ca la dacie...
« Last Edit: September 22, 2016, 23:18:21 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 4937
Răspuns: Motorul FA20
« Reply #13 on: December 12, 2016, 12:57:21 PM »
21 psi stock la wrx... pentru comparatie, ej205 e pe la 13.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Motorul FA20
« Reply #14 on: February 15, 2022, 10:54:26 AM »
Nu știu unde să las acest articol, așa că îl pun aici.
Este o lista cu cele mai cunoscute motoare și problemele cel mai des întâlnite.

https://jalopnik.com/the-comprehensive-guide-to-subaru-engines-1848425241