Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
Subaru club Romania

Turbo pe 2.0 aspirat 160CP

Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« on: April 10, 2016, 14:00:15 PM »
Salut colegi, am un impreza 2.0 aspirat din 2007 si as vrea un plus de putere. Cum la un aspirat nu prea ai din ce sa cresti puterea, m-am gandit la o turbina de wrx, as vrea o putere pana in 250 cp. a mai pus cineva turbo pe un aspirat? cam pana la ce putere ar rezista internele pe care le am acum? Multumesc !

Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #1 on: April 10, 2016, 17:13:37 PM »
Salut! Pare foarte complicat ceea ce vrei tu si majoritatea care au incercat nu prea au fost incantati.
Gandeste-te la frane, planetare, intercooler etc.

Cel mai usor ar fi sa o vinzi si sa mai pui ceva "on top" si sa iei un WRX stock

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #2 on: April 10, 2016, 18:15:09 PM »
da man se poate face din aspirat turbo doar ca o sa ajungi la aceasi bani sau putin mai mult daca ai vinde masina si ai lua una turbo ...
daca vrei sa faci turbo iti trebuie :
-turbo
-intercooler
-ecu aftermarket ( sau un boost controler manual si sa mergi pana la max 0.6 bar , asa merg astia in state fara nici un tune ... )
-mici modificari pt oil feed si water feed la turbo !
-evacuare de turbo
-punte fata de turbo ( nu ai loc de uppipe cu puntea de aspirat )
-capota de xt ( sau pui fmic si tai bara )
-injectoare de wrx sau forester xt ( sau astea de aspirat decap )
-pompa de benzina marita (wrx,xt, sti ,)
+ mult timp liber , pasiune si bani !!!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

moguai

  • 2814
Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #3 on: April 10, 2016, 19:17:45 PM »
Daca isi pune "decat" un supercharger?


Sent from my iPhone using Tapatalk
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #4 on: April 10, 2016, 20:11:37 PM »
m-am gandit si la frane, stiu cam ce necesita, am un prieten care a facut treaba asta dintr-un lancer 2.0 aspirat, l-a ajuns circa 3000 de euro si l-a dus la 350 cp, dezavantajul lui este ca are tractiune fata, cat despre calculator, el a pus un calculator pasiv care are nterfata intuitiva si are si buton de selectare a hartilor, pana la 4 moduri, si varianta cu supercharger pare buna dar nu stiu daca gasesc pentru subaru impreza.

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #5 on: April 16, 2016, 02:43:11 AM »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #6 on: September 23, 2016, 11:53:14 AM »
m-am gandit si la frane, stiu cam ce necesita, am un prieten care a facut treaba asta dintr-un lancer 2.0 aspirat, l-a ajuns circa 3000 de euro si l-a dus la 350 cp, dezavantajul lui este ca are tractiune fata, cat despre calculator, el a pus un calculator pasiv care are nterfata intuitiva si are si buton de selectare a hartilor, pana la 4 moduri, si varianta cu supercharger pare buna dar nu stiu daca gasesc pentru subaru impreza.

Am zis si eu ca nu ma intereseaza sa ciopartesc Impreza, si toata ziua asta fac, ma uit cum o pot modifica.
Exista kit de supercharger pentru 2.0 aspirat, este facut de Raptor si costa 4000 de dolari australieni (cam tot atatia americani)
Bau!
http://www.raptorsc.com.au/subaruImpreza-GD.html

Am vazut forumuri unde si-au montat supercharger de Mercedes CLK, ar avea debit bun pentru Subaru.
Varianta cu turbo mi se pare prea DYI, trebuie sa gauresti pe acolo pentru ulei si sa inlocuiesti parte buna din evacuare.
Impreza 2006 Wagon 2.0 n/a

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #7 on: September 23, 2016, 12:00:28 PM »
supercharger ? :)

Muttley

  • 4922
Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #8 on: September 23, 2016, 12:32:06 PM »
andea, cand aude de compresor   ;D



PS:

PSI Boost 9 psi
% Power Gain 45%

Oricum ar da-o, imi vine greu sa cred:
- 9psi inseamna 45% putere in plus;
- 230 cai pe motorul ala nu mi se pare safe deloc, cu ce raport de comprimare initial are.

Apoi, pretul e absolut imens, vezi andea cat a dat pe compresorul sau. Mai trebuie maruntisuri de adaptare, nu cred sa explodeze suma totala cu astea. Softul... presupun ca se poate face.
Cand te apuci?
« Last Edit: September 23, 2016, 12:42:26 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #9 on: September 23, 2016, 14:35:43 PM »
eu doar vreau sa zic ca nu este cu nimic mai putin diy cu compresorul pe aspirat comparativ cu turbo ... gasesti gramada de threaduri pe afara ... dar daca nu iti place diy iti recomand sa nu te apuci ...

LE: din ce vad Raptor VL asta este centrifugal adica similar cu o turbina din punct de vedere al curbelor de cuplu/putere si daca tot intri la creatie cu compresor mai bine pui ceva de genul positive displacement macar sa ai cuplu down low  si pe toata plaja ...
« Last Edit: September 23, 2016, 15:02:23 PM by andea79 »

Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #10 on: September 23, 2016, 22:22:16 PM »
De acord cu compresorul "clasic" VS melc.
Prin "prea DIY" voiam sa zic ca e prea multa surubareala, unde ceva poate sa iasa prost.
Prin prisma orasului unde ma aflu (Timisoara) sunt mai retinut cand vine vorba sa modific motoare, deoarece nu ma pricep, decat teoretic, iar la partea practica, mi-e teama ca nu gasesc pe cine sa ma ajute.
Deocamdata citesc, ma uit, studiez, mai astept.
Impreza 2006 Wagon 2.0 n/a

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #11 on: September 23, 2016, 22:42:06 PM »
daca esti din timisoara vb cu leone84 ( alin , lemur garage ) mecanica tinichigerie ... tot ce vrei :) subaristi !!!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #12 on: November 29, 2016, 10:09:38 AM »
Ce idee mi-a venit in minte, referitor la tuning-ul asta pentru 2.0 R...?
Literatura de pe net spune ca ECU este un Hitachi, care nu poate fi softat, avand memorie ROM.
Foarte bine, dar, oare poate fi deschis? Pentru ca acea memorie ROM se afla pe o placa cu circuite integrate, posibil ca sa fie un chip cu specificatii comune, care poate fi inlocuit cu echivalentul sau EEPROM (adica programabil)
Teoretic, se dezlipeste chip-ul, se monteaza un soclu in loc si se infige in el un alt chip programabil, cu informatia scrisa.

(BTW, pe vremuri cand eram dealer-ul unui tuner austriac, am facut asa ceva pe un Golf 3. Am cumparat niste memorii de 32 kb de la un magazin de piese din oras, le-am programat si infipt in ECU clientului.)
Impreza 2006 Wagon 2.0 n/a

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #13 on: November 29, 2016, 10:56:01 AM »
se poate "softa" , doar ca nu prin ODB, cu ECU pe banc cum zici ... dar asta nu inseamna ca il poti face sa functioneze ca un ecu de turbo ... nu are implementate logica si input/output-urile necesare ...


Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #14 on: November 29, 2016, 11:02:39 AM »
Nici nu ma gandeam la asa ceva, mai degraba ca o aplicatie de weekend. Stiu ce inseamna cei 12 cai propusi la o astfel de modificare, sunt mai mult "make-believe"
(pe vremuri, cand am facut asa ceva, clientii cu aspirate care veneau pareau fericiti dupa modificari)

Cine are definitia tabelelor si s-ar incumeta sa le lucreze putin :D ?

Impreza 2006 Wagon 2.0 n/a

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #15 on: November 29, 2016, 11:12:29 AM »
nu stiu daca exista definitii, teoretic se pot gasi tabelele de baza (gen timing/afr) dar timpul necesar nu este chiar de weekend ...
daca te ocupi de partea de citit/scris rom-ul si iti asumi riscurile aferente .... trimite-mi rom-ul citit si vad ce pot face pe partea de definitii :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #16 on: November 29, 2016, 11:14:38 AM »
Mai bine stai linistit cu 2.0 aspirat.

Este prea putin folosit in forma de productie EJ pentru a avea documentatie si dezvoltarea a fost limitata. A fost un motor dedicat europenilor si japonezilor care nu au vrut turbo. Restul au folosit 2.5-uri si 3.0

Aparent toate sunt la fel, dar practic o sa te lovesti de multe.

Daca totusi vrei sa faci ceva, fa un swap de WRX sau STi si gata. Daca nu iti place masina in forma actuala si cu specificatiile curente, atunci eu zic ca mai bine cauti altceva. Nu e cazul sa te atasezi de tinichea.
« Last Edit: November 29, 2016, 11:17:18 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #17 on: November 29, 2016, 11:33:31 AM »
Mihai, crede-ma ca e destul cat are si acum, nu o storc la liniute, la cat si unde conduc eu, este suficient. Prima oara at trebui "tunati" soferii din Timisoara, care dorm la volan si nebunul ala care a impanzit orasul cu semafoare in sens giratoriu.
Nu as fi optat pentru GPL in cazul in care voiam vreun bolid, nu?
Mai degraba dorinta de a mesteri, de a cauta ceva tot timpul, ma indeamna la intrebari existentiale  ;D
Impreza 2006 Wagon 2.0 n/a

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #18 on: November 29, 2016, 12:28:11 PM »
Din fericire Subaru este o platforma ce iti permite sa mesteresti mult si bine in alte parti decat motorul. Deci, ai de unde la sasiu, transmisie.

Muttley

  • 4922
Răspuns: Turbo pe 2.0 aspirat 160CP
« Reply #19 on: November 29, 2016, 12:39:11 PM »
^ Sustin ideea big time! ^
WRX SW 2002