Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
Subaru club Romania

Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #860 on: December 02, 2017, 09:49:30 AM »
Pe circuit avea treaba clar cu caldura.

Ieri, avand in vedere ca s-a manifestat la prima forja dupa ce am incalzit motorul, ma face sa cred ca e altceva. Acum m-as duce si in zona aia de sorb-rezervor (posibil apa si mizerie), pentru ca acul era la 1/4. Dar de ce nu a mai facut la intoarcere, cu rezervorul si mai gol?

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #861 on: December 02, 2017, 10:17:30 AM »
pai de asta ziceam sa scrii noul rom si log-uri in continuare ... sa mai eliminam din posibile cauze
ca altfel sunt destule teoretic posibile cum se zice si aici mai sus: partea de aprindere (bobine/bujii) , partea de alimentare, BOV-ul daca deschide aiurea ....

andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #862 on: December 02, 2017, 10:39:57 AM »
asa for fun cativa parametrii pe grafic din log de la tine


andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #863 on: December 02, 2017, 10:44:16 AM »
nu este prima sonda cea mai reliable pe boost dar si ea inregistreaza un spike (ar putea indica probl. pe alimentare)
in acelasi timp si presiunea scade brusc chiar daca wastegate duty cycle-ul este relativ constant (asta ar putea indica un BOV cu pitici)
ce nu ne dam seama exact din log: care este cauza si care este efectul :)

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #864 on: December 02, 2017, 10:46:24 AM »
Eu ce vad aici e gazul taiat la 4230 si il iau ca pe un efect...
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #865 on: December 02, 2017, 10:50:07 AM »
Tu zici ca e posibil sa se deschida BOV cand i se face lui chef?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #866 on: December 02, 2017, 10:52:03 AM »
alti parametrii pe aceeasi sectiune de log



da, exista aceasta posibilitate legata de BOV - nu ar fi primul :)

andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #867 on: December 02, 2017, 11:01:35 AM »
si daca ai chef/te plictisesti poti lua tool-ul de aici
https://github.com/vimsh/mafscaling
log-uri ai ...

si folosesti tab-ul Log view -> WOT Pulls sa pui pe grafic ce vrei tu :)

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #868 on: December 02, 2017, 11:08:47 AM »
Mi-ar placea sa pot vedea pe grafic care e primul parametru care oscileaza in momentul problemei.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #869 on: December 02, 2017, 11:10:22 AM »
Un filtru de benzina colmatat ar da indicii pe toata plaja banuiesc...la mine e o chestie brusca.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #870 on: December 02, 2017, 11:17:20 AM »
Mi-ar placea sa pot vedea pe grafic care e primul parametru care oscileaza in momentul problemei.

poti incerca  - desi sincer slabe sanse - va trebui sa faci si alte loguri cu mai putini parametrii -> cu cat sunt mai multi parametrii selectati cu atat primesti date la interval mai mare ca teava este limitata :)

oricum  unele chestii se pot "deduce" -> de exemplu modalitatea ECU-ului de a reduce boost-ul este sa reduca WGDC  (primary wastegate duty cycle) -> deci daca presiunea se reduce brusc dar ecu nu a modificat wgdc-ul se poate intelege ca este de fapt un leak neintentionat somewhere - gen BOV partial deschis

la fel cum invers, daca era pe overboost de exemplu ai fi vazut cum wgdc-ul scade brutal ...
« Last Edit: December 02, 2017, 11:18:48 AM by andea79 »

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #871 on: December 02, 2017, 11:26:56 AM »
Perfect logic.
Dar eu nu imi imaginez cum o supapa mecanica poate sa cedeze doar in anumite momente. Nu ar fi scapat presiune tot timpul daca arcul era moale?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #872 on: December 02, 2017, 12:16:10 PM »
raspuns scurt ca sunt pe drum : shit happens mecanica da cu virgula :)

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #873 on: December 02, 2017, 14:23:48 PM »
Am facut vreo 15km de log-uri.
Nu am reusit sa obtin manifestari violente ale problemei, cu exceptia unei mici ezitari dupa ce am dat a 5-a. Am reusit sa fac si graficele cu programul sugerat de Vali, dar acea ezitare este mai evidenta in tabelul log-ului.


Ce inteleg eu aici este ca Injector Duty Cycle trece de 100%, apoi "cade" la 0%. Daca nu sarea de 100% as fi zis ca ii taie injectie dintr-un anume motiv, dar nu e cam mult sa ajunga la 100%? Oare se rezolva cu Pink?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #874 on: December 02, 2017, 14:40:37 PM »
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=480255

Quote
What you will end up with is a solid reduction in IDC and some more headroom for weather and or increased load.

Uite, s-a mai discutat:

Si da, IDC-ul il reduci din regulator. Parca andea gasise un link, trebuie un prelungitor de tubulara mic si un ciocan  ;)

Si la mine pe topic. Fragmentul cu rosu, mie cel putin, mi se pare esential.

Ok, mic glosar... IDC cred ca-i Injector Duty Cycle, care nu stiu exact ce inseamna, dar imi sugereaza "cat poate" injectorul. FPR - regulatorul de benzina, ala de regleaza presiunea de alimentare functie de presiunea din galeria de admisie.

Presiunea stock maxima - 43 psi, probabil conditionata de cat poate pompa de benzina originala.
Walbro poate 70 psi, zice cetateanul.
Si concluzia derivata din experimentul initiatorului, o crestere a presiunii statice cu 10 psi da o scadere IDC de la 97% la 82-85%.

Cum se face... se ia la ciocan regulatorul (exact ce trebuie facut, nu mi-e f clar). Cum se verifica rezultatul... cu manometru de benzinica intercalat pe tur, in zona filtrului. Probabil comparand valorile before/after la un regim anume, gen relanti.

Facem. Da' va trebui TU sa micsorezi timpii de injectie, dupa cum ai spus deja.
___________

Info util: "The dimple when I started was .125 and I added .025 for a total of .150". Dar sa mor de gasesc vreo poza cu gropita aia...  >:(
Banuiesc doar ca e aia mare din mijloc, de sub "denso"...



« Last Edit: December 02, 2017, 14:47:11 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #875 on: December 02, 2017, 14:59:03 PM »
Gen sa calibrez manual la ciocanel regulatorul, incat sa opuna mai mare rezistenta pe retur iar eu sa obtin o presiune mai mare de injectie incat injectoarele sa nu aiba nevoie sa stea deschise asa de mult?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #876 on: December 02, 2017, 15:09:30 PM »
Fraza de la final de pe nasioc sintetizeaza tot:

“You get a very serious increase in fueling... 10 psi will give you the same increase as going from stock to STI pinks or close to it.. Make sure you have some form of tunable engine managment to reduce the injector pulse width to get back to the correct AFR for your setup. What you will end up with is a solid reduction in IDC and some more headroom for weather and or increased load. ”


...deci prefer Pink
« Last Edit: December 02, 2017, 16:34:33 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #877 on: December 02, 2017, 17:06:15 PM »
injector duty cycle = IDC = poate fi privit simplu ca timpul cat injectorul sta deschis (exista si injector pulse width care este timpul efectiv in milisecunde ) relativ la fereastra in care poate sta deschis
ideal ar fi sa nu depaseasca 90-95% in orice conditii dar ....

ecu calculeaza IDC-ul in functie de cantitatea de aer masurata ca fiind intrata plus target AFR-ul la care trebuie sa ajunga plus marimea injectorului, latency-ul de deschidere al acestuia si alte compensatii  (printre care tip in enrichment)

tip in enrichment este imbogatirea AFR-ului/cresterea IDC-ului pentru o perioada scurta dupa apasarea brusca a  pedalei de acceleratie -> adica exact ce ai tu in print screen-ul ala  ca idee ...

trebuie vazut in logurile tale daca majoritatea problemelor sunt pe tip in / dupa pedala brusca sau sunt de alt fel -> in exemplul tau s-ar putea obtine o ameliorare din ajustarea setarilor de tip in plus eventual din cresterea duty cycle-ului pompei de benzina (vezi ca este la 75% si dupa pedala sare la 100%)

de asemenea se poate ajusta problema prin limitarea cantitatii de aer intrata (adica reducerea presiunii) care va cere IDC mai mic .,.. desi repet strict pe exemplul tau chiar daca IDC-ul este > 100 este crescut din tip in nu din cantitatea de aer foarte mare

daca faci un pull de la 2500rpm spre rosu  - ca si in graficele puse de mine mai sus - vei vedea mai clar cu creste IDC-ul si undeva peste 5500rpm vei vedea daca trece sau nu de 95-100%   

andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #878 on: December 02, 2017, 17:13:17 PM »
0 ala de la IDC nu il pot explica momentan :) ori e ceva glitch de logger ori cantitatea de aer a scazut dupa brutal incat a dat cu virgula la calcul :)

oricum si presiunea pe aceeasi sectiune este funny :) : ajungi la 18,43psi, WGDC-ul scade dar nu mult pt. a compensa depasirea target-ului de 17.17 dar presiunea cade la 13.78 ...

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #879 on: December 02, 2017, 17:20:12 PM »
Deci glitch nu e, pentru ca in acel moment am ramas fara gaz.

A foast un log prin treptele 3,4,5, pedala 100%.
Ti-l trimit imediat.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon