Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
Subaru club Romania

Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #880 on: December 02, 2017, 17:27:04 PM »
Si referitor la caldura prin compartimentul motor, dupa jarul mancat am tras pe dreapta si am putut pune mana pe scutul termic de la turbo (sincer nu cred ca fara paturica as fi putut).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #881 on: December 02, 2017, 17:28:00 PM »
daca AFR-ul este prea bogat - ramanand momentan  pe ideea unui leaking BOV - masina de asemenea va merge in nas
(iar daca BOV-ul a deschis aiurea evident ca benzina injectata cf. aerului masurat va fi prea multa)
ce BOV ai de fapt pana la urma ? OEM sau ceva aftermarket ? poate fi shurubarit ?

andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #882 on: December 02, 2017, 17:28:30 PM »
Si referitor la caldura prin compartimentul motor, dupa jarul mancat am tras pe dreapta si am putut pune mana pe scutul termic de la turbo (sincer nu cred ca fara paturica as fi putut).

pai tre' sa faca si paturica ceva :)

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #883 on: December 02, 2017, 17:32:56 PM »
BOV oem.

Dar eu prin leak la BOV inteleg sa nu faca presiune instalatia, ceea ce nu pare. Eu la asta vad sa se coporte defectuos in doua feluri:
1. sa se slabeasca arcul si sa fasaie tot timpul dupa o anumita presiune in admisie.
2. sa se sparga membrana si sa nu mai deschida cand iei miciorul de pe pedala.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #884 on: December 02, 2017, 17:37:20 PM »
0 ala de la IDC nu il pot explica momentan :) ori e ceva glitch de logger ori cantitatea de aer a scazut dupa brutal incat a dat cu virgula la calcul :)

oricum si presiunea pe aceeasi sectiune este funny :) : ajungi la 18,43psi, WGDC-ul scade dar nu mult pt. a compensa depasirea target-ului de 17.17 dar presiunea cade la 13.78 ...

pai presiunea scade pentru ca nu a mai fost explozie cand a taiat gazul
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #885 on: December 02, 2017, 18:25:20 PM »
0 ala de la IDC nu il pot explica momentan :) ori e ceva glitch de logger ori cantitatea de aer a scazut dupa brutal incat a dat cu virgula la calcul :)

oricum si presiunea pe aceeasi sectiune este funny :) : ajungi la 18,43psi, WGDC-ul scade dar nu mult pt. a compensa depasirea target-ului de 17.17 dar presiunea cade la 13.78 ...

pai presiunea scade pentru ca nu a mai fost explozie cand a taiat gazul

nu are de-a face ...

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #886 on: December 02, 2017, 19:02:53 PM »
hai ca am mai gasit ceva  :D

http://www.perth-wrx.com/vb/mechanicals/49912-under-%2410-tuna-mods%3B-1-blow-off-valve-grub.html

Cica bov-ul de fabrica tine doar pana la 1.2 bar.
Si solutia ar fi obturarea gaurii de 6mm de langa supapa (vezi link mai sus).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #887 on: December 02, 2017, 19:42:51 PM »
pusesem si eu un link acum ceva timp pe thread-ul meu la $0.16 BOV mod
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,1202.msg101757.html#msg101757
partea buna este ca daca faci modificarea cum trebuie este si reversibila - muti shurubelul dintr-o gaura in alta ...
(asta pe principiul ca inca oricum nu stim exact cine a fost primul oul sau gaina :) )
« Last Edit: December 02, 2017, 19:44:27 PM by andea79 »

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #888 on: December 04, 2017, 09:25:55 AM »
In legatura cu problema de mai sus, Vraciul a observat ca dupa fiecare schimb de treapta la sarcina 100%, exista o corectie de avans (mie mi se parea normal  ;D ;D)

Cauzele inca nu le cunoastem dar speram sa se remedieze cu un 100% (in loc de 75% in momentul apasarii ambreiajului) a sarcinii pompei de benzina.

Am primit softul, dar mai e cale lunga pana sa-l urc.

De dimineata a venit si senzorul IAT, care sper eu sa contribuie la un reglaj mai fin al amestecului indiferent de conditiile de exploatare.



Aici avem scala lui (similara cu a celui din maf):
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #889 on: December 05, 2017, 10:56:38 AM »
Gen sa calibrez manual la ciocanel regulatorul, incat sa opuna mai mare rezistenta pe retur iar eu sa obtin o presiune mai mare de injectie incat injectoarele sa nu aiba nevoie sa stea deschise asa de mult?

 :D :D :D

In sfarsit, m-am uitat si eu pe google cum functioneaza un fpr si da, ai concluzionat perfect ^-^
Probabil ca trebuie ajustat softul (chiar trebuie?), dar in afara de asta ce neajunsuri pot s-apara?
WRX SW 2002

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #890 on: December 05, 2017, 11:08:04 AM »
Astia zic ca trebuie impins am 0,25in daca am retinut bine.
Sa zicem ca au dreptate, dar daca nu deformezi cum trebuie, diatrugi regulatorul.
Eventual gabat in menghina si deformat pron presare nu pron soc (ciocanel).

Oricum e ultima chestie pe care o voi face in depistatea problemei. Mai repede dau gaurile alea in BOV, proces care e reversibil daca sunt bine filetate.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #891 on: December 05, 2017, 11:15:47 AM »
Gen sa calibrez manual la ciocanel regulatorul, incat sa opuna mai mare rezistenta pe retur iar eu sa obtin o presiune mai mare de injectie incat injectoarele sa nu aiba nevoie sa stea deschise asa de mult?

 :D :D :D

In sfarsit, m-am uitat si eu pe google cum functioneaza un fpr si da, ai concluzionat perfect ^-^
Probabil ca trebuie ajustat softul (chiar trebuie?), dar in afara de asta ce neajunsuri pot s-apara?

chiar trebuie - pentru ca flow-ul injectoarelor este setat pentru 43,5psi diferenta de presiune intre spatele si fata injectorului

adica ecu stie ca printr-un injector de 500cc/min deschis 10ms va "curge" xxx benzina
daca modifici FPR-ul adica cresti presiunea de la 43,5 la cine stie cat ... trebuie si ecu informat de acest lucru pentru a-si reface modul de calcul nu ? pentru ca injectorul cu presiune mai mare in spate nu va mai fi de 500cc/min ci de 600cc/min sau cat o fi ...

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #892 on: December 31, 2017, 11:01:08 AM »
Hai sa incheiem anul cu o sinteza pe ultima luna.

Ca sa ma leg de postul meu anterior, am incercat sa pun senzorul IAT in locul stutului denla EVAP de pe galerie, dar au pas diferit la filet, asa ca mai asteapta pana la prima demontare a galeriei.


Am consumat vreo doua rezervoare pe logari si am pus vreo 5-6 versiuni de soft (mersi Mihai pentru interfata si Vali pentru restul). Cand credeam ca totul e perfect si ma desparteam de interfata, in cruise la 120km/h, cum piscam usor, cum falfaia CEL. Am mai scris cateva versiuni si tot asa, avea momente random cand o apuca...asa ca Vali a lasat o versiune mai safe de soft.
Am inceput sa o iau iar pe investigat hardware-ul si avand in vedere ca erau momente de blana in care masina partaia, ma ducea gandul la bobine (stiind ca bujiile sunt noi). Cam scumpe bobinele alea!!!
Si am zis totusi sa verific ce bujii am pus:

Am gresit de neiertat  :(
Am luat bujiile dupa aplicatia furnizorului si nu am verificat gap-ul, alegandu-ma cu 1,1mm in loc de 0,7.

Bujii corecte

Comparatie gap


Partea buna e ca arata bine bujiile vechi, cu toate ca puteau fi un pic mai caramizii, dar nu e panica avand in vedere ca amestecul nu ardea si de aia era bogat.


Nu am postat pana acum povestea deoarece am asteptat sa mai fac km ca sa pot da un verdict si pot spune ca nu s-a mai aprins neam becul!
End of this story.
———————

A doua poveste este legata de infiltratiile din portbagaj care au continuat sa apara in cele doua buzunare laterale:



Greu de tot (de vreo trei saptamani ma chinui si abia acum doua zile am montat tot la loc) am depistat de unde provin. Apa intra la spalare cu presiune ai erau doua surse pe fiecare parte:

1. Garniturile din burete ale clapetelor.




Treaba s-a remediat elegant cu niste chedere de geamuri din “marile magazine”.



2. A doua problema venea “de sus”, apa se prelingea prin ultimul stalp. Am cumparat endoscop, am dat jos tapiseria de pe plafon, am dat jos barele longitudinale...nu am gasit niciun indiciu.
Beleaua era ascunsa rau de tot si apa izvora subtil printre cele trei table din care sunt formati ultimii montanti.
Pana la urma s-a dovedit a fi clasica problema cu masticul prost folosit de catre producator (aceeasi boala si la oale) care crapa cum vrea el:



Curatat stanga si dreapta, masticat pe toata portiunea si vopsit. Nu mai intra nimeni in portbagaj.

Acum coaja este iar cu interiorul montat si sta cuminte si curata in curte asteptand sanatoasa sa vina 2018!

Un an nou fericit tuturor!!!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #893 on: December 31, 2017, 11:57:26 AM »
Referitor la ultima parte, este exact filmul prin care am trecut eu in vara. La mine chederul a costat 180 lei. Nu mi se pare mult si cred ca ofera o oarecare liniste ca nu mai apar probleme in alt colt. Cand l-am dat jos pe cel vechi am observat mici crapaturi in multe alte locuri.
Momentan am cred mai mult de 10 spalari cu presiune sau cu volum mare de apa si numeroase ploi. Nici picatura de apa. Sper sa ramana asa.

Cu masticul cred ca rezolvi local, dar in timp e posibil sa mai inceapa si in alta parte sa scape.

Felicitari pentru rabdare si spiritul de detectiv! Respect!
« Last Edit: December 31, 2017, 11:59:11 AM by MihaiFlorescu »

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #894 on: December 31, 2017, 12:10:00 PM »
Pai s-a rezolvat local cu masticul, ca pe sub toata masina, compartiment motor si alte locuri pe unde am desfacut-o. Oricum astia au dat-o rau in bara cu felul in care au proiectat caroseria  :'(

Am uitat sa fac o precizare foarte inportanta:

De cand nu mai am apa in ea, nu se mai aburesc geamurile deloc! Practic nu am nevoie de niciun fel de dezaburire.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #895 on: January 15, 2018, 21:42:05 PM »
Toate bune si frumoase mai putin mici pierderi de ulei pe la etansarea baii pe bloc.
Am comandat urmatoarele piese:

15208AA100 fultru ulei
806917070 oring sorb
11122AA000 garnitura de pe baie
806908080 oring joja
806910170 oring tub joja
21370KA001 garnitura racitor
11810AA000 valva PCV (nu are legatura)

La lucrarile din vara am schimbat doar pompa de ulei, sperand de acolo sa fie problema. S-a rezolvat partial, asa ca voi fi nevoit sa salt motorul ca sa pot da baia jos  (voi prezenta toti pasii)>:(

Partea buna este ca motorul este exemplar de curat, exceptand baia de ulei.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #896 on: January 24, 2018, 19:49:25 PM »
De vreo doua luni imi pierde antigel si miroase in interior. Negasind nicio scurgere pe la motor m-a dus gandul ca am caloriferul spart, dar faptul ca mirosul de antigel se simtea doar pe loc sau la viteze foarte mici si nu se aburea parbrizul (se ventila la viteza) am continuat investigatiile pe la motor.

Si mare mi-a fost mirarea sa gasesc iar scurgere la furtunul de la radiator (furtunul este nou, colierul nu) ce intra in motor (sus, partea pasagerului). De acolo se prelinge pe capacul de la distributie pana pe galerie si cadru motor. Zic ca mirarea mi-a fost mare pentru ca e a doua oara cand pierde pe acolo de la refresh-ul din vara.


Am zis sa desfac colierul cu motorul cald si sa schimb pozitia furtunului, dar nu a fost chip din cauza presiunii din instalatie, asa ca l-am strans un pic mai tare si in caz ca nu s-a rezolvat, schimb si colierul.

In rest toate bune si frumoase, trage bine (oricum a ramas pe o varianta mai safe si trebuie sa umblam iar la avans ca acum se poate) si nu a mai avut nici cel mai mic knock de la schimbul bujiilor. In seara asta a pornit la fix la -9 grade si astept sa-mi fac timp pentru reetansarea baii de ulei (au venit garniturile).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #897 on: January 29, 2018, 13:35:15 PM »
Ieri am fost la zapada. Drumul a fost perfect de cateva drifturi iar pe final am tras un Superb din zapada. Skoda era bagata cu fata intr-un val de zapada, pe burta, orientata la 45 de grade fata de axa drumului. L-am legat de spate si am tras-o instant (nu stau prea bine la capitolul roti de iarna), dar cu rupere de aderenta pe toate cele patru roti (am facut gropi in zapada). Nu prea a mai contat ca diferentialele sunt inchise, deschise, lsd, xanax, opendeck sau brembo  O0 ...power-ul si-a cam spus cuvantul.

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #898 on: January 29, 2018, 13:46:59 PM »
Ieri am fost la zapada.
Unde?
Nu mai ai nr. meu?Sau ai ramas fara impulsuri? >:( ;D

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #899 on: January 29, 2018, 14:17:43 PM »
Drumul care duce din Garcini spre Rentea.
Dragos, nu a fost o iesire speciala “de tavaleala” cu masinile.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon