Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
Subaru club Romania

Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #580 on: February 19, 2017, 00:51:44 AM »
Eu deocamdata nu vreau sa bat pe nimeni, ci doar sa ma joc nitzel!
Si Muttley a trecut pe Walbro 255 si zice ca tot asa are IDC.
Sa vedem daca gasesc "fuel pump duty cycle".
Sper sa imi dau seama maine daca imi trebuie pompa sau nu, ca nu vad rostul sa bazaie Walbro ca nebuna pe acolo daca eu nu schimb nimic pe admisie.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #581 on: February 19, 2017, 11:02:28 AM »
Nu prea am dormit din cauza diverselor presiuni  :)
Am facut 3 log-uri, 2000-6000rpm 3rd gear, cum a spus andea79 si am pus si Fuel duty cycle ca parametru. E blana 100% pe toata plaja, dupa parerea mea, lucru absolut normal, ca doar sarcina e maxima.
Aceleasi fenomene: amestec sarac in turatii mari, boost mai mare decat cel vizat, IDC peste 100%.

Ma gandesc ca ar putea fi obosita si sonda lambda. Poate citeste mai mult O2 decat este si automat calculatorul da benzina la greu, pana nu mai fac fata injectoarele, si de aia sa creasca si boost-ul asa tare. Dar nu prea sta ipoteza asta in picioare pentru ca over boost am la turatii unde AFR cu target AFR sunt apropiate.

Cum as putea sa atasez excel-ul aici?
« Last Edit: February 19, 2017, 11:04:08 AM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #582 on: February 19, 2017, 14:16:33 PM »
daca iti montezi walbro nu o sa bazaie mai tare ... si din ce stiu eu nu e ok sa depaseaca 80% duty cycle ... sa ne corecteze Andea79
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #583 on: February 19, 2017, 14:40:56 PM »
da, ideal ar fi in jur la 90% max
dar repet, asa este generatia asta cu alimentarea la limita, daca ecu ar baga benzina la greu aiurea macar ai vedea afr citit de sonda 1 la 11.15 cat arata max rich
poti incerca daca vrei sa cureti maf-ul ca doar ala masoara aerul intrat pe baza caruia se injecteaza benzina in open loop

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #584 on: February 19, 2017, 15:02:44 PM »
Maf-ul e nou  :(
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #585 on: February 19, 2017, 16:19:39 PM »
Eu deocamdata nu vreau sa bat pe nimeni, ci doar sa ma joc nitzel!
..............................................
De fapt cred ca vrei sa il strici nitzel   ;D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #586 on: February 19, 2017, 16:45:21 PM »
Eu il stric, eu il repar!  ;)
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #587 on: February 23, 2017, 11:52:36 AM »
Azi am planificat sa verific iar sistemul  EVAP, pentru a vedea daca toate componentele sunt functionale si a depista eventuale scurgeri.
Nu m-am rezumat in a face doar o verificare, ci am vrut sa pricep exact cum functioneaza in cele doua regimuri, vacuum si boost.
Asa ca l-am dat jos, i-am facut o schema, am pus gura si am tras/suflat din toate stuturile pana m-am prins care e treaba.

Regim vacuum
In acest regim, vaporii sunt bagati direct in galeria de admisie, electrovalva fiind deschisa de ECU. Capsula vacuumatica nu este de fapt vacuumatica, ea fiind normal inchisa si deschizandu-se cand in galerie este presiune.


Regim boost
Aici vaporii de benzina nu vor putea intra direct in galerie deoarece presiunea lor este sub cea de acolo, asa ca electrovalva va sta inchisa, iar presiunea din admisie va actiona asupra capsulei care va deschide calea acestora catre turbo inlet pipe.


Concluzii si defecte gasite:
-un sistem care poate afecta clar trim-urle;
-cu toate ca am schimbat furtunasele in toamna, acestea sunt pietrificate si iese/intra aer intre stut si furtun;
-valva functionala fara pierderi de aer;
-capsula functionala, membrana fiind intreaga;
-controversata sageata de pe capsula nu are nicio relevanta;
-furtun catre turbo inlet pipe ros (nu incat sa intre aer fals); s-a ros de urechea de pe galerie care tinea varianta originala de turbo inlet pipe; intru cu Dremel-ul acolo si netezesc urechea.
« Last Edit: February 23, 2017, 12:08:24 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #588 on: February 23, 2017, 13:24:01 PM »
Am analizat mai atent electrovalva pe care o "reparasem" prin toamna pentru ca scapa aer si am gasit-o cu hemoragie interna. Practica nu sta perfect inchisa cand nu e tensiune in ea. Asta inseamna ca in off boost primeste vapori de benzina si cand nu ii da nimeni comanda, iar in regim boost, ea permite trecerea aerului gata masurat din galerie spre inlet pipe sau poate chiar spre canistra.
Pana nu iau alta valva nu mai misc nimic.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #589 on: February 23, 2017, 15:07:57 PM »
Ma bate gandul sa fac delete la EVAP.
Ok, astup cele doua stuturi de pe galerie, cel de pe inlet pipe, si cel prin care veneau vaporii. Problema e cat de multi vapori se creaza, va fi prea mare presiunea din rezervor?
Ma uit pe Nasioc si oamenii aia au pus filtre in locul canistrei cu carbon ca sa ventileze in atmosfera. Mie nu-mi place ideea sa ventilez benzina prin atmosfera!   ???
« Last Edit: February 23, 2017, 15:09:46 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4939
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #590 on: February 23, 2017, 15:22:23 PM »
Masinile vechi, fara canistra carbon, pe principiul asta functioneaza, au busonul rezervorului neetans.
Daca te mustra constiinta ca poluezi, as spune ca-i putin deplasat, oricat de cald ar fi afara si oricat de in soare ar sta masina. Sunt doar cativa vapori, poluezi mai mult cand o lalai sub dus ori lasi lumina aprinsa aiurea.
O posibila problema ar fi ca fix compusii cu volatilitate mare iti ridica CO, iar p-aia ai sa-i pierzi primii. Ideal ar fi sa nu lasi benzina in rezervor vara cu saptamanile, ca te alegi cu o benzina inferioara. Insa e doar o presupunere.
Filtrul unde-l scoti? Ar trebui undeva sub masina, spre spate, altfel o sa fii aurolac.
Daca nu ventilezi rezervorul, ai s-o dai in fuel starvation.

Data fiind orientarea masinii tale, delete-urile au s-o usureze mult. Recomand si PS delete. Nu gluma. AC delete e dupa cum apreciezi. Si tot asa.

Edit: ai sa ai check engine daca nu bransezi electrovalva. Tre' delete si din soft.
« Last Edit: February 23, 2017, 15:35:01 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #591 on: February 23, 2017, 18:29:47 PM »
Caut valva noua, iar la vara cand continui goana dupa rugina vad exact ce presupune delete-ul asta, ca si asa o sa umblu pe la gatul rezervorului.
AC e in plan sa-l zbor, ca si asa am pierdut tot freonul din cauza unui o-ring.
Pompa de servo o mai iert, nu pentru ca mi-e lene sa trag de volan ci pe tru ca o sa bulesc cremaliera si pinionul. Daca eu le tai ajutorul hidraulic, cremaliera si pinionul au de suferit, din cauza fortelor mecanice mai mari.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #592 on: February 27, 2017, 17:22:45 PM »
Azi am facut delete la sistemul EVAP atat la motor cat si in spatele rotii dreapta spate.

La motor s-au astupat cele doua stuturi de pe galeria de admisie si cel de pe turbo inlet pipe. Am netezit cu freza urechea de pe galeria de admisie ce rodea in stutul conductei de admisie in turbo. Am cautat tot weekend-ul blinder cap-uri mai elegante, dar fara succes; am gasit doar pe RSD niste Samco-uri stupid de scumpe, grn 5$ caciula.
Ca sa nu am eroare, am pastrat solenoidul mufat pe pozitie, evident fara conducte.




In partea din spate, dupa ce am zburat canistra cu arbon activ, am luat la suflat cele trei conducte:
1. Cea cu banda adeziva pe ea duce la motor, deci nu mai duce nicaieri dupa delete;
2. Cea scurta, duce spre rezervor, sucland auzeam cum bolboroseste;
3. Ultima cred ca are legatura cu gatul rezervorului, gen sa elimine aerul in timpul umplerii.


Conducta 1 ramane doar sa o fixez cumva, iar pe 2 si 3 le-am unit cu un T care va inta intr-un filtru de carter pe care l-am comandat. Voi face un suport si voi prinde de lonjeron acel filtru, pentru a se ventila si a nu intra mizerie in rezervor.


Test de drum nu am facut cu ea pentru ca e cam mult noroi pe aici, dar am incalzit-o si am avut placerea sa observ un A/F learning la ralanti de 3,76% in loc de 14.99%, deci clar tragea aer fals.
Astept sa vad cum se conporta si in boost, deoarece pe la solenoid scapa presiune din galerie.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #593 on: March 02, 2017, 18:41:40 PM »
Azi a sosit filtrul de carter, asa ca am finalizat lucrarea de anulare EVAP.
Dupa ce am croit o brida, totul a fost plug&play.




Dupa prima tura si primele log-uri avem urmatoarele concluzii:
-alimentarea de la pompa se face perfect si nu curge pe nicaieri (nici nu aveam dubii);
-!!! IDC maxim a scazut la 95%!!!; banuiesc ca in boost iesea aer pe la solenoid, ecu masura aerul ca si cum at fi intrat in motor si baga benzina la greu;
-193g/s aer fata de 205g/s inainte de reparatie (aerul nu intra tot in motor);
-AFR mai apropiat de cel vizat.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #594 on: March 02, 2017, 21:06:12 PM »
nu ca sa te dezamagesc dar IDC-ul este calculat (in open loop) in functie de target AFR si aerul intrat/masurat de maf/debitmetru
adica odata trecut de maf ... ca intra in motor sau iese afara... pentru ECU nu mai conteaza dpdv al IDC-ului calculat (in open loop repet)
cel mai probabil insa temperatura exterioara  este mai crescuta acum decat la ultimele loguri, iar ECU calculeaza compensatii ale IDC-ului in functie de temperatura aerului deci... aer mai cald/mai putin dens => IDC mai mic (o data cu incalzirea IDC-ul max va fi tot mai mic)

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #595 on: March 02, 2017, 21:28:49 PM »
Mai astept pana la iarna urmatoare sa vad daca mai prind injectoarele in offside  :D
Oricum, am prins gustul in a anula chestii, se pare ca "less is more"!  ;D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #596 on: March 03, 2017, 09:40:22 AM »
Pe principiul asta scoate si motorul. Less is more!

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #597 on: March 03, 2017, 10:28:25 AM »
.... si baga unul electric :)

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #598 on: March 03, 2017, 13:40:18 PM »
Ma dau cu ea la vale la RedBull Maniacs  :D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #599 on: March 03, 2017, 16:59:07 PM »
Intai fa-i haionu' si plafonu' din carbon, ca sa fie mai usoara si pierderea mai consistenta  ;D ;D
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon