Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
Subaru club Romania

Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #660 on: June 23, 2017, 09:46:53 AM »
De curiozitate, cum adica "...am constatat lipsa garniturilor dintre pompa de apa si cea de ulei..."? Sa-ntelegem ca linia de productie nu monteaza garnituri sau vreun Dorel japonez a subtilizat garniturile pe care ulterior le-a vandut in "Vitanul" de langa Tokyo??? :D
 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #661 on: June 23, 2017, 19:37:58 PM »
Pentru capacele de chiulase ai nevoie sa suspenzi masina, sau merge facuta toata treaba pe sus?
o rezolvi pe sus ! ;)
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #662 on: June 23, 2017, 20:11:44 PM »
Imi cer scuze de delay. Intre timp am lamurit la telefon cu Muttley dar scriu si aici ca sa ramana pentru urmasii urmasilor nostri: la chiulasa stanga important e ca la montaj sa pui surubul de jos dispre panoul ignifug in capac (dupa fixarea capacului nu il mai poti baga de lonjeron), iar in partea dreapta, daca nu ai dat jos uppipe-ul, va trebui sa desfaci tampoanele motorului de pe cadru si sa il ridici ca sa ai acces la unul dintre suruburi (eu am avut data jos evacuarea si am lucrat mai bine ca in stanga); sfatul meu este sa faceti cat mai mult loc pentru operatiune gen borna alternator, mufe cablaj motor, vas umplere livgid racire, etc..
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #663 on: June 23, 2017, 20:14:24 PM »
De curiozitate, cum adica "...am constatat lipsa garniturilor dintre pompa de apa si cea de ulei..."? Sa-ntelegem ca linia de productie nu monteaza garnituri sau vreun Dorel japonez a subtilizat garniturile pe care ulterior le-a vandut in "Vitanul" de langa Tokyo??? :D

Se pare ca in Elvetia nu merge totul ceas, sau cred ca niste "tineri frumosi si liberi" de ai nostri, angajati in vreun service de pe acolo, si-au facut bratari din garniturile mele cand au schimbat distributia.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #664 on: June 28, 2017, 20:50:20 PM »
Inca sunt la capitolul "reparatie" coilovers.
In incercarea de a mai ridica masina cu vreo 6-7mm, am distrus o piulita, asa ca astept una noua de la strungar.

Problema mare este cu limitatoarele de cursa de pe fata, care sunt din poliuretan si nu se gasesc ca piesa separata, cele originale avand alta geometrie.
Ce mi-a traznit mie prin cap si m-a facut sa imi pierd timpul liber de 4 zile incoace, a fost sa-mi fac matrita la router CNC si sa le confectionez, asa ca am bagat niste modelare 3d, iar apoi am facut chestia de mai jos din mdf.
https://www.youtube.com/watch?v=SxCIVg4Z6NE







Planul initial era sa torn silicon in matrite, dar cineva mi-a spus ca exista pe plan local un producator de garnituri de cauciuc si daca am matrita imi rezolva problema. Eu nu cunosteam procesul tehnologic la confectionarea obiectelor din cauciuc si m-am dus la firma respectiva, unde in ciuda aprecierilor pe care le-am primit pentru matrita confectionata, am aflat ca aceasta trebuie sa fie din otel deoarece se preseaza cu 40kg forta. Cei de acolo au binevoit sa ma indrume catre alta companie care strunjeste in poliuretan. Nu eram ofticat deloc, deoarece proiectarea si confectionarea matritelor fusesera o experienta care mi-a adus aminte de facultate, asa ca m-am pornit catre cealalta societate. Nici acolo nu am rezolvat nimic! Poliuretanul propus era mult prea dens si pretul pe bucata iesea undeva pe la 160ron+TVA...asa ca am revenit la prima varianta si am turnat silicon in matrita.

Maine urmeaza demularea si daca rezultatul este satisfacator, o turnam si pe a doua. Sa-mi tineti pumnii!  ;D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #665 on: June 29, 2017, 12:29:21 PM »
Primul tampon a fost scos din matrita!
Rezultatul este mai mult decat satisfacator!  8)




Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4939
Re: Impreza WRX 2001 SW
« Reply #666 on: June 29, 2017, 12:33:04 PM »
Si tampoanele de capat originale sunt din acelasi material. Cred ca ai fi gasit la magazin ceva perfect compatibil.

Edit 1: Nu mai fac o postare noua. N-am zis sa fi fost musai de Subaru. Ce s-ar fi potrivit, poate de Matiz, poate de Murcielago. Diametrul interior si inaltimea conteaza.

Edit 2: De fapt, diametrul interior si atat. Scurtezi ce e surplus ;)
« Last Edit: June 29, 2017, 13:38:16 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #667 on: June 29, 2017, 12:38:16 PM »
Si tampoanele de capat originale sunt din acelasi material. Cred ca ai fi gasit la magazin ceva perfect compatibil.

Am comandat unele aftermarket pentru suspensia oem si cand m-am dus sa le iau aveau diametrul interior mai mare, ar fi stat cu joc pe tija.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #668 on: July 04, 2017, 22:11:42 PM »
Azi am rezolvat cu piulita distrusa de la coilovers si am pus suspensia sus, impreuna cu flanse "noi" pe fata (au fost capatate de la Muttley, in perfecta stare; sar'na!).
Dupa ce am dat vreo doua ture de oras in cautarea distribuitorului uleiului de motor Eneos m-am apucat de pregatit masina pentru prima cheie (reamintesc ca s-a facut refresh pe evacuare, ungere, racire, garnituri capace chiulase, distributie, antifonare, etc.).
Pornisem chitit pe Sustina 5w40, dar cei de acolo m-au convins sa iau 0w50.

Pregatirile au constat in:
-golire ulei ramas in baie dupa doua luni de la golire (cam jumatate de litru spre surprinderea mea);
-umplere rezervor cu 10l de benzina proaspata;
-umplere filtru de ulei;
-conectare baterie;
-dezactivarea pompei de benzina prin scoaterea sigurantei.

De aici incolo e de cascadorii rasului  ;D
Torn ulei, 4,5l, zic "Doamne ajuta" si dau o prima cheie sa vad cum se invarte; totul suna perfect, asa ca incep sa mai dau reprize a cate 5 secunde ca sa nu omor demarorul cu scopul de a amorsa pompa de ulei si urmarind ca becul de ulei sa se stinga...dar nu se mai stingea, asa ca am inceput sa imi fac filme ca ceva nu e bine. Pun mana pe telefon si il sun pe Mutt care imi zice ca trebuie musai sa se stinga  :-\ si stam cam 5 minute sa cautam cauze, dar bineinteles ca nu gasim.
Mai citesc pe google si ma decid sa scot senzorul de presiune de ulei si sa suflu aer comprimat pe colo in speranta ca uleiul din filtru sa ajunga in pompa, sa o ajute la amorsare. Dau filtru de ulei jos si vad ca nu mai e full, semn ca uleiul circula; verific joja, manjita, deci ceva se intampla pe acolo, dar becul nu se stingea. Mai umplu filtru de cateva ori, mai rup demarorul si pana la urma ma las pagubas. Imi desfac o bere si tund gazonul ca sa ma calmez.
Dupa ce termin prin ograda, dau de Malakay care se jura ca becul ala nu se stinge si care nu se mai oprea din ras ca nu am avut curaj sa o pornesc. Eu tot nu sunt convins, asa ca il rog sa faca proba la Forester ca sa fiu sigur.
Deja nu mai aveam rabdare 10 min pana ajungea omul la masina sa probeze, asa ca ii pun telefonul in mana la nevasta sa filmeze un viitor succes sau un mare fail care ar fi atras o groaza de vizualizari  ;D Am dat prima cheie si am tinut-o o secunda, becul nestingandu-se. Am dat-o si pe a doua, becul stingandu-se cam la doua secunde si calmandu-mi orice neliniste (filmare in link).
https://youtu.be/ulGxzZowryM

Am banuiala ca turatia demarorului nu ajunge ca sa faca presiunea necesara stingerii becului.
Dupa ce am refacut nivelul fluidelor, am mai bagat cam 250ml ca sa fiu aproape de mijoc pe joja, pana acum 4,75l. Acest lucru se datoreaza faptului ca am schimbat pompa de ulei, evacuand mai mult ulei ca la un schimb obisnuit.
Am sesizat fum albicios din dreptul bobinelor, dar pentru scurt timp; cred ca era ulei ramas pe acolo dupa schimbul garniturilor la capacele de chiulasa.
Maine verific iar fluidele si o mai tin sub observatie sa vad ce mai zice.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4939
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #669 on: July 04, 2017, 22:46:10 PM »
La fiecare schimb de ulei fac manevra cu siguranta pompei si dau la demaror pana se stinge martorul. Si da, se stinge.
Nu ma prind de faza de la tine, da' nu mai conteaza, bine ca-i totul in regula.
Felicitari pentru reparatia reusita ;)
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #670 on: July 04, 2017, 23:05:06 PM »
Prea mare deranj pentru nimic. Pui ulei, dai o cheie cat sa nu porneasca masina, apoi cheie sa o ia din loc si o lasi la ralanti putin. Presiunea este oricum mare si trece repede pe unde are nevoie.
Era o schema cu circuitul uleiului pe undeva.. din baie in vilbrochen, in pistoane si apoi chiulase. Deci maxim poti sa ai niste uzura la axele cu came, dar alea nu prea sufera de fel la Subaru.

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #671 on: July 04, 2017, 23:14:16 PM »
Eu aveam in cap ca e pompa noua si e "goala".
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4939
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #672 on: July 04, 2017, 23:32:07 PM »
Cred ca m-am prins care-i faza. Pompa e foarte sus la motorul asta si tre' sa aiba ceva check-valve anti retur ulei in baie, ca sa ramana amorsata. Tu ai pus pompa noua, deci sufletu' ulei in ea. Si ai presupus bine cred, abia peste o turatie anume reuseste sa traga de jos pana la nivelul ei :/
« Last Edit: July 04, 2017, 23:32:43 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #673 on: July 05, 2017, 00:18:31 AM »
De tras, sigur tragea, pentru ca am dat de cateva ori filtrul jos si avea alt nivel fata de plin, plus joja mazgalita. In plus, pompele noi vin umplute cu un fel de vaselina in zonele active, pentru a evita formarea blocajelor de aer.
Poate si turatia demarorului sa fie mai mica pentru ca bateria a stat doua luni...
Ma gandesc sa scot iar siguranta la pompa de benzina si sa vad daca se stinge.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #674 on: July 05, 2017, 16:24:37 PM »
...si daca nu ai pornire la cheie ci doar la buton cum faci schema cu ungerea???
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #675 on: July 05, 2017, 19:03:49 PM »
Bag o sarma la demaror   8)

De dimineata aveam balta pe bloc sub alternator din cauza colierului de la furtunul care duce spre radiator, pe care nu il stransesem.
Am facut mai multe runde de porniri, incalziri si verificari, iar acum o ora am scos-o la plimbare. Merge de rupe!

Minusuri:
-inca iese fum denpe la galerii, wd40, vaselini care se topesc;
-vibreaza evacuarea in partea din spate; banuiesc ca scutul termic de la finala.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #676 on: July 08, 2017, 18:30:30 PM »
Au trecut aproape 200km. Motorul trage foarte bine, se aude de vis, fluidele isi mentin nivelul, fum de wd40 nu mai iese.

Urmeaza sa o programez pentru lucrarile de tinichigerie din zona pasajelor de roti spate si sa confectionez alt scut termic pentru toba finala, actualul fiind subtiat de rugina, fapt pentru care intra in rezonanta.

Vali Andea, stiu ca esti foarte ocupat si te rog, cand poti, poate ma onorezi si pe mine cu un "soft amatoricesc", ca se pare ca a cam venit clipa si exista acea baza solida  :D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4008
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #677 on: July 08, 2017, 21:20:41 PM »
rezolvam ... facem sa fie bine .... ca sa nu fie rau :)
(ti-am scris pe feisbuc ...)

« Last Edit: July 08, 2017, 21:31:44 PM by andea79 »

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #678 on: July 08, 2017, 22:47:17 PM »
Sar'na!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #679 on: July 10, 2017, 21:36:16 PM »
Saptamana viitoare am programat-o la tinichigerie pentru rugina de pe spate.
Daca tot vor fi reconstruite arcadele rotilor spate, ma gandeam sa elimin ornamentele de plastic din poza (sa  nu se mai stranga mizeria sub plastic).


Ce ziceti? Va arata urat oare?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon