Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Subaru club Romania

Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #120 on: August 11, 2016, 18:12:11 PM »
la mine tot alea vechi :) (putine dar fixe)
schimbat injectoare , bobine ... tot ce se poate de pe o parte pe alta si test de compresie :)
ca presupun ca intre timp ai schimbat maf-ul si prima sonda ...

inclusiv bobine de pe o parte pe alta... urmeaza un test de compresie ca sa nu mai spui asta :)

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #121 on: August 16, 2016, 09:21:30 AM »
Salutare!

Din pacate, pentru cei care asteapta un deznodamant spectaculos, o sa va zic simplu :) B137 pin 6 rezistenta ~200ohm.  Rezolvarea a durat 2 min. scos, bagat, conectat, pornit si  :o

Ce am invatat?
MULTE, dar cel mai important am invatat sa nu mai fiu superficial si sa nu mai acuz componente pe care ECM le catalogheaza drept defecte. Cred ca sunt foarte aproape de momentul cand voi putea diagnostica citind valorile senzorilor pe care ECM le le interpreteaza. Am invatat sa scot un motor si sa pun altul. Am invatat ca ar trebui sa fiu mai rezervat cand fac afirmatii cu atat mai mult cand acestea ajung pe un teritoriu public.

Urmeaza sa ma apuc de motorul vechi pentru ca trebuie sa aflu de ce un cuzinet s-a defectat. Daca am dus de 3-5 ori motoru la limitarea soft a turatiei, chiar nu cred ca e un motiv.

Prin urmare, va multumesc tuturor pentru ajutor. In special lui Horia caruia i-am ramsa dator pentru timpul pierdut cu mine si curajul de a imi da voie sa iau debitmetrul sau pentru a mi se confirma banuiala ca nu e de acolo :) Poate o sa am prilejul sa ma achit de datoria asta cumva

andea79

  • *
  • 4013
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #122 on: August 16, 2016, 10:02:11 AM »
asa si pe b137 ce este la tine ? ca sa nu mai cautam schema cu intrarile in ecu ... maf ? :)
« Last Edit: August 16, 2016, 10:05:34 AM by andea79 »

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #123 on: August 16, 2016, 10:22:01 AM »
Salut, ma bucur ca ai rezolvat problema si ca nu a fost ceva mai complicat. Bafta cu masina si sa ne vedem cu bine!
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #124 on: August 16, 2016, 10:26:41 AM »
Ca sa nu mai cautati uite aici :)


acest fir avea aproximativ 200ohm si asa se explica si manifestarea aleatorie. Din pacate nu am gasit urma de oxid la capetele lui si nici cat am putut sa merg pe el(cu privirea) urme de intepaturi sau altceva. Undeva cumva pe traseu s-a intamplat intamplarea :)
« Last Edit: August 16, 2016, 10:28:42 AM by lucian1308 »

andea79

  • *
  • 4013
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #125 on: August 16, 2016, 10:34:24 AM »
bine ca si-a revenit :)
cuzinetii se duc de la ungere deficitara si eventual knock puternic...sunt curios cum vrei sa analizezi sursa :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13935
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #126 on: August 16, 2016, 10:39:56 AM »
Mufele bobinelor de inductie?

 ::)

Bine ca ai rezolvat!

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #127 on: August 16, 2016, 10:52:06 AM »
Mufele bobinelor de inductie?

 ::)

Bine ca ai rezolvat!

DA, dar mufele erau ok. In plus initiala am fost indus in eroare de fff multe diferente din schema. Daca va mai amintiti ziceam eu ca nu gasesc un manual bun. Mama lor de rusi...tot la ei se gaseste! Se pare ca la mine se potriveste manualul de 2.5 cu mici diferente, dar f f f mici.
« Last Edit: August 16, 2016, 11:23:11 AM by lucian1308 »

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #128 on: August 16, 2016, 11:25:46 AM »
Bine ca ai rezolvat-o si ca nu a fost ceva grav. Bataia de cap nu se pune.
Legacy 3.0R

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #129 on: August 16, 2016, 11:49:47 AM »
Bine ca ai rezolvat-o si ca nu a fost ceva grav. Bataia de cap nu se pune.

...dar se pune si punctam pozitiv onestitatea lui Lucian in ceea ce privesc invatamintele trase din experienta.
Altii nu au curajul de a-si invinge orgoliile si de a recunoaste unde si cand au gresit insa oamenii superiori isi impartasesc limitele si cauta ajutorul altruistilor.
Sunt mandru cand intalnesc oameni ca Lucian. 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #130 on: August 16, 2016, 12:00:26 PM »
Bine ca ai rezolvat-o si ca nu a fost ceva grav. Bataia de cap nu se pune.

...dar se pune si punctam pozitiv onestitatea lui Lucian in ceea ce privesc invatamintele trase din experienta.
Altii nu au curajul de a-si invinge orgoliile si de a recunoaste unde si cand au gresit insa oamenii superiori isi impartasesc limitele si cauta ajutorul altruistilor.
Sunt mandru cand intalnesc oameni ca Lucian. 

Multumesc pentru aprecieri, insa cred ca ma supraevaluezi (ca sa ma folosesc si eu de obiceiurile britanice in ceea ce priveste modestia:) )

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #131 on: August 16, 2016, 17:00:37 PM »
Si iata cum aratau injectoarele mele inainte de a le curata cu ultrasunete


Si uite cum arata dupa 45 minute de ultrasunete :)
« Last Edit: August 16, 2016, 17:02:28 PM by lucian1308 »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #132 on: August 16, 2016, 17:40:17 PM »
Nu mi-o lua in nume de rau dar am vazut la vanzare prin benzinarii si nu numai, anumite substante care curata injectoarele. Cred ca ar fi bine sa intrebam pe ceilalti colegi daca au folosit si daca au obtinut injectoare curate fara a le desface si a le supune sedintei cu ultrasunete.

A folosit cineva astfel de solutii si cum apreciaza rezultatul?
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #133 on: August 16, 2016, 18:16:07 PM »
Pai fara a le demonta nu ai cum sa faci o comparatie pertinenta dupa folosirea unor solutii de curatare.
In ce solutie s'a facut curatarea la ultrasunete?

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #134 on: August 17, 2016, 10:47:54 AM »
curatarea s-a facut cu alcool izopropilic, intr-o baie cu ultrasunete care se foloseste la curatarea componentelor/placilor electronice. Daca s-a curatat calamina(sau cum s-o numi) nu cred ca duza piezo este afectata de alcool si ultrasunete. Ca idee, si capetele de printare cele de la imprimantele cu jet functioneaza pe acelasi principiu doar ca la presiuni mult mai mici. Si acele duze piezo tot asa se curata...

Eu stiu ca exista doua moduri de curatare. Fie acel mod prin care se baga solutia de curatare cu presiune pe o parte si se dau pulsuri injectoarelor, simuland astfel "alimentarea" pe care ECM o face apoi dai cu presiune solutia prin cealalta parte a injectorului, adica pe acolo pe unde el da benzina, astfel esti sigur ca scoti orice ar fi si in injector, fie in baie cu ultrasunete si daca ai solutie dinaia de curata calamina foarte bine...daca nu izopropilic ca din cate observati se curata binisor. Le-am testat ieri pe cele curatate si functioneaza normal pe masina. Vreau sa bag presiune azi in ele si sa vad daca pulverizeaza bine sau nu. Sa stiu ca am de rezerva...sau nu :)

Oricum va aratam cum arata niste injectoare ce au functionat cam 33k la mine pe GPL si inca vreo 30k iniante sa am eu masina. Deci n-as zice ca e rau...

Cel mai nasol e ca acum mi s-a aprins iar eroare...dar de data asta reclama sonda o2, nu mai tin minte eroarea dar cand ajung la ea va scriu. Am impresia ca sonda pe care am luat-o e naspa. Eu le-am schimbat pe amndoua...sa stiu o treaba...si uite ca mai bine le lasam pe alea vechi care mergeau ok :D

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #135 on: August 22, 2016, 12:56:45 PM »
Revin cu detalii dupa primi ~700KM :)

Consum aproximativ 2 plinuri de 35l GPL + benzina ca dein cand in cand dadeam si pe benzina sa vad care e diferenta. De notat ca din ultimul plin mi-a mai ramas sa ma dau si azi prin oras :) )
Drumul a fost Bucuresti Brasov Viscri si imprejurimi apoi retur, 4 oameni in masin plus bagajele aferente. Cunoasteti DN1 cu toate surprizele lui si apoi serpentinele din spre Viscri.

Motorul cel nou s-a comportat exceptional! Sunt atat de incantat de el... Imi palce ca este extrem de silentios. Cand e cald, dai deschizi capota si daca e putina galagie in jur nici nu se aude ca merge. Noroc ca il vezi ca se invarte :)

Evident ca au aparut si erori, mai exact P0034 cred ca din cauza noilor sonde lambda, o sa desfac sa le pun pe cele vechi ca nu dadeau erori.

Cam asta... Deci cred ca azi-maine fac si schimb de ulei si am o intrebare: Credeti ca e necesar sa folosesc un engine flush sa dau uleiul vechi jos si sa se curete putin pe interior apoi sa pun un eco-clean 5x30?

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #136 on: August 25, 2016, 17:09:15 PM »
Si eu am ralantiul putin instabil. Nu se misca acul vizibil, dar se simt niste vibratii. Tot SG cu EJ204 pe gaz. Face si pe benzina, dar parca e mai greu de sesizat. Inca nu mi-am facut curaj sa curat IACV-ul. Motorul trage ok, e reglat sa intre pe benzina dupa 4000rpm. Ar fi bine sa facem un thread cu EJ204 pe gaz, sa ne impartasim experientele.
« Last Edit: August 26, 2016, 10:38:16 AM by andrei80 »
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #137 on: August 25, 2016, 17:24:42 PM »
Pana la urma in ce a constat rezolvarea problemei cu eroarea de pe bord si ralanti-ul instabil?

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #138 on: August 26, 2016, 12:38:12 PM »
Pana la urma in ce a constat rezolvarea problemei cu eroarea de pe bord si ralanti-ul instabil?
eroarea legata de maf nu era de la maf. daca verifici mai sus, aveam un fir cu o rezistenta anormala. daca te referi la eroarea p0030 aia e de la sonda lambda ce are circuitul de incalzire defect si se manifesta doar cand motorul e rece. dupa ce se incalzeste evacuarea si sterg eroarea, ea nu mai apare


Sent from my iPhone using Tapatalk

DOF

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #139 on: September 14, 2016, 15:59:45 PM »
Salut.Si eu am avut mari probleme cu motorul dupa aprox. 90.000 km. pe gpl.Am schimbat sonda lambda,boost-sensor,curatat IACV,banuit indelung debitmetrul.Apoi testul de compresie a iesit rau.Desfacut chiulasele,rectificat,primit garnituri chiulase de la alt model,asteptat[-injurat mult] garniturile potrivite,remontat motorul.Rezultat-tot mers prost.Refacut test comp[resie-rezultat identic[tot rau]Redesfacut motorul,rerectificat chiulase,cuzineti.Montat motorul-merge mult mai bine,dar tot mai are o balbaiala-are cuplu,putere si consuma mai putin.Dupa un plin cu OMV100 mers catastrofal,pe autostrada nu trecea de 110 km/ora,apoi pe masura ce se consuma "benzina"si se amesteca cu alta ,mai adevarata lucrurile s-au ameliorat.Rezultat-trebuie schimbat filtrul de benzina.Dupa-vom vedea.     CAT A COSTAT MOTORUL ADUS DIN UK-NEZIA?MAI AI CURAJ SA MERGI CU GPL?