Filtru de particule
Subaru club Romania

Filtru de particule

Filtru de particule
« on: August 19, 2016, 09:02:41 AM »
Salut,
De ceva timp, aprox o saptamana outback-ul diesel a inceput sa mearga gatuit. La pornire si in primii 5 km, intre 1500 si 1800 km se gatuie motorul si trepideaza rau masina.
Inainte sa se comporte asa ciudat am mers cu rezervorul aproape gol
De vreo 2 zile s-a aprins martorul de filtru de particule. Am rulat cum scrie in carte dar de azi dimineata a inceput sa clipeasca intermitent.
Trebuie sa ma duc undeva sa il curat sau se regenereaza pana la urma?
Oare are legatura cu prima parte a problemei?
« Last Edit: August 19, 2016, 09:13:46 AM by mihai.mustata »

Răspuns: Filtru de particule
« Reply #1 on: August 19, 2016, 09:16:15 AM »
Salut Mihai, si eu am aceeasi problema. Cand clipeste martorul trebuie sa mergi la reprezentanta sa-ti faca o regenerare fortata (din computer), nu mai are rost sa faci km sperand ca se stinge. Din pacate la mine, trebuie schimbat filtrul, care costa f. mult. La tine fiind prima oara s-ar putea sa fie suficienta o regenerare fortata dar sa stii ca pe termen lung problema asta se va accentua. Oricum, cel mai bine este sa mergi la service si sa pui testerul pe ea sa vezi exact care e buba.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Filtru de particule
« Reply #2 on: August 19, 2016, 09:24:20 AM »
Sunt cativa pe aici care merg cu dieselul de multi km fara probleme la filtre si din ce mi-am stors creierii, am gasit un singur numitor comun. Conduc dieselul ca pe benzina. Schimba vitezele de la 3.000 in sus, si lasa motorul sa se incalzeasca putin (sa mearga la ralanti) inainte sa plece cu ea la drum. Poate acest comportament va preveni problemele?

Răspuns: Filtru de particule
« Reply #3 on: August 19, 2016, 09:37:27 AM »
Dar decat sa ma duc la reprezentanta sa imi regenereze nu pot sa ma duc undeva sa mi-l curete?
Cred ca scap mai ieftin. Ceva de genul http://filtredeparticule.ro/servicii/

Răspuns: Filtru de particule
« Reply #4 on: August 19, 2016, 09:48:58 AM »
Pana la urma ce risc daca merg cu el asa?

marr

  • 2208
Răspuns: Filtru de particule
« Reply #5 on: August 19, 2016, 10:02:27 AM »
... ce risc daca merg cu el asa?

Pai, eu cred ca scrie la carte !
Tehnic vorbind, daca filtrul de particule este colmatat, evacuarea gazelor de ardere din motor nu mai are cum sa se faca in parametri proeictati de producator ... de unde pot rezulta multe si marunte ( sau mai putin marunte).
Ideal ar fi ca la primele simptome / licariri de martor in bord sa fi dat fuguta la primul service Subaru pentru o regenerare fortata.
Sau, inainte de asta, daca ai unde, scoasa masina la drum intins ( ideal autostrada) unde sa fie tinuta la peste 2500 - 3000 rpm timp de minim 15-20 minute.
Daca se mai circula o bucata asa ( fara regenerare), exista sanse mari ca regenerarea fortata sa nu mai poata fi facuta si sa fie necesara demontarea filtrului si facuta o curatare fizica ( in cuptor, cu ultrasunete, chimic, etc).
Da' eu unul n-am auzit inca pe nimeni care sa fi rezolvat definitiv problema DPF-ului prin curatare fizica. Doar s-a amanat inevitabilul !
Daca s-a ajuns acolo .... ai doua variante:
1. Cea safe - inlocuit DPF-ul cu unul nou ( da' costaaaaa !!!).
2. Cea unsafe - eliminare fizica DPF + resoftare. Da' aici e cu cantec .... si o sa-ti explice colegii mai in tema ce si cum.

In rest, ce spune Mihai, este ( partial) corect.
Eu am un diesel cu peste 190.000 km la bord si nu am avut niciodata probleme cu DPF-ul.
DAR, schimb vitezele pe la 3000 rpm si peste ( cum bine a sesizat Mihai) si, in plus, eu fac foarte multe drumuri lungi.
Daca masina este folosita (aproape) exclusiv in oras, mai devreme sau mai tarziu, vor aparea probleme cu DPF-ul. Si asta la orice marca sau model de diesel "modern".
Indicat ar fi in acesta situatie ca, la maximum 2-3 saptamani sa-ti faci timp si de un drum mai lung, unde sa poti merge constant cu viteze si turatii ridicate mai mult timp.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Filtru de particule
« Reply #6 on: August 19, 2016, 10:42:13 AM »
Deci daca maine ma duc si merg 100 km cu 3000 rpm risc ceva tinand cont ca martorul licareste nu doar sta aprins?
Sunt sanse sa se regenereze filtrul dupa astia 100 de km?

marr

  • 2208
Răspuns: Filtru de particule
« Reply #7 on: August 19, 2016, 11:15:13 AM »
Cel mai bine este sa te uiti in manualul masinii.
Eu unul nu mai retin cand trebuie sa mergi "intins" si cand sa dai fuga in service - atunci cand palpaie sau atunci cand ramane aprins mertorul respectiv.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Filtru de particule
« Reply #8 on: August 19, 2016, 11:29:43 AM »
In carte scrie  ca atunci cand sta aprins trebuie sa mergi constant iar cand palpaie sa te duci la service
Dar ma gandeam, aia de la service pot sa faca o regenerare fortata, regenerare care pot sa o fac si eu daca merg intins sau sa-mi recomande alt filtru.
Intrebarea mea e, oare e safe sa merg atata timp cat martorul palpaie?
Ce se poate intampla? Chestia cu multe si marunte nu m-a convins  ;D

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Filtru de particule
« Reply #9 on: August 22, 2016, 09:06:48 AM »
Poate acest articol te va lamuri cam ce se intampla in acest moment cu filtrul. https://subdiesel.wordpress.com/ecu-analysis/dpf-management/

Ideea principala este ca trebuie sa mergi cat mai repede la service sa ii faci o regenerare fortata, pentru ca ECU nu va mai declansa regenerarea activa a acestuia.
Ceva nu e bine oricum!

Răspuns: Filtru de particule
« Reply #10 on: August 22, 2016, 13:40:14 PM »
Am dus-o azi la Subaru Bucuresti.
Exista cineva aici pe forum care si-a scos filtrul de pe masina?

Muttley

  • 4923
Răspuns: Filtru de particule
« Reply #11 on: August 22, 2016, 15:11:44 PM »
Da, cel putin 2 utilizatori. Unul se chinuie sa-l puna la loc (are topic), celuilalt i-a crapat motorul si e suparat (are topic, timberland ii spune).
WRX SW 2002

Răspuns: Filtru de particule
« Reply #12 on: August 22, 2016, 21:59:54 PM »
eu il am dezactivat fizic si soft de 7 luni si sunt foarte multumit.am de atunci cam 9000km facuti.

Răspuns: Filtru de particule
« Reply #13 on: August 23, 2016, 09:20:17 AM »
Se pare ca am rezolvat problema momentan, aveam cotul de la intercooler spart
Mi-au facut si o regenerare fortata.
Nu se mai ineaca asa cum o facea inainte, nu se mai aprinde martorul de filtre de particule.
P.S.
Mi s-a parut enorm de scump acest furtun de intercoller, 502 lei :o

moguai

  • 2814
Răspuns: Filtru de particule
« Reply #14 on: August 23, 2016, 10:32:34 AM »
la SMT? doar piesa sau cu tot cu montaj?  ;D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Filtru de particule
« Reply #15 on: August 23, 2016, 11:18:42 AM »
Da, la SMT.
Total factura 859 lei: regenerare, furtun intercooler, manopera furtun, mici materiale

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Filtru de particule
« Reply #16 on: August 23, 2016, 11:26:19 AM »
cotul de IC e din categoria "asa face toate", al meu a crapat pe la 50k km. L-am schimbat cu cot siliconic HOSE E45-70SH ajustat pe dimensiunile piesei originale cu costuri la mai putin de jumatate din ce scrii mai sus.

edit: pretul piesei este de maxuim 100 ron, plus ca e mai rezistenta in timp decat OEM ul.
« Last Edit: August 23, 2016, 11:34:20 AM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Filtru de particule
« Reply #17 on: August 23, 2016, 12:13:56 PM »
Foreste ti-am vazut site-ul, felicitari pentru el  :D
La SMT accepta sa faca revizie cu piesele tale?

moguai

  • 2814
Răspuns: Filtru de particule
« Reply #18 on: August 23, 2016, 12:51:17 PM »
doar daca sunt originale subaru (oem)
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

marr

  • 2208
Răspuns: Filtru de particule
« Reply #19 on: August 23, 2016, 13:56:42 PM »
Se pare ca am rezolvat problema momentan, aveam cotul de la intercooler spart
.....
P.S.
Mi s-a parut enorm de scump acest furtun de intercoller, 502 lei :o

Am mai scris si pe alt topic - daca nu era mentionata si problema cu DPF-ul iti spuneam "din start" sa verifici furtunul buclucas !
Si mie mi-a scos peri albi ... am facut "n" drumuri la Brasov, am inlocuit vre-o doi senzori MAF ( merci Wrangler)  ....
Am mai avut o problema si cu furtunul de la intercooler la turbina ( colier slabit si a sarit furtnul).
Oricum eu m-am enervat si am inlocuit toate furtunele din compartimentul motor. Si recomand tuturor ca la maximum 6-7 ani sa faca miscarea asta ca sa se evite o multime de neplaceri ( stiu, ma repet, da' asta-i adevarul).

In alta ordine de idei - chiar scump furtunul ala !
Pe mine m-a costat, la AutoKino ~ 350 lei ( si era pe stoc).
Comandasem intre timp si in alta parte si tot acolo (~ 340 lei ) a iesit la pret.
PS: Asta ca sa nu spunem ca toate reprezentantele sunt neaparat scumpe ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020