The remaking of a Legacy
Subaru club Romania

The remaking of a Legacy

Muttley

  • 4923
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #220 on: February 26, 2019, 14:22:04 PM »
Nu merge. Primul e pechinez, al 2-lea rottweiler. Ambii musca, dar acolo se termina asemanarea.
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #221 on: February 26, 2019, 15:41:20 PM »
Diferenta este de 2 cm :)  = 160 mm este diametrul coroanei din diferentialele obisnuite Subaru iar 180 mm cel utilizat de Impreza STI / Forester STI/ Legacy Spec B. De aici deriva faptul ca R180 poate sa preia forte mai mari decat R160.

Grupurile in sine au rapoarte diferite, de la 3.54 pana la 4.44 (vorbim aici de transmisii manuale), determinate de numarul de dinti de pe coroana impartit la cel de pe pinion.

Daca pastrezi raportul, atunci poti sa schimbi R160 cu R180. Insa grupurile R180 sunt disponibile doar cu 3.54, 3.9 si 4.44 (foarte rar). Deci daca ai acest raport in configuratia stock, te poti gandi la un swap. Insa aici e doar inceputul - dupa ce ai montat diferentialul trebuie sa te preocupi de planetare. Si dupa asta ajungi la fuzete, dupa care ajungi la frane si tot asa te pomenesti ca ai schimbat toata transmisia, suspensia, ai pus Brembo-uri si ai un set nou de roti sub care sa incapa.

Sau, poti sa montezi toate piesele cu care mi-am upgradat transmisia de la diesel: in spate R160 in placi (de unde provin pozele), plus planetare hibridizate (care se potrivesc pe Forester XT, caci de acolo am luat axele), in fata LSD tip helical (sau Torsen) facut de STI pentru cutii de 5 trepte iar pe centru diferential STI de 12 kgf.

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #222 on: February 26, 2019, 16:08:36 PM »
Eu știam ca este alta forța de “blocare” a LSD-ului între cele doua

Forta de "blocare" nu e determinata de faptul ca unul e R180 si celalalt e R160, ci de internele lor. Cand am refacut R160-ul cu setul de placi de la STI aveam 2 grosimi la dispozitie, 0,65 si 0,70 mm (cele 2 grupuri din partea dreapta a imaginii). Daca montam doar placile groase, cresteam pretensionarea - si asta ar fi crescut forta de "blocare" dar si senzitivitatea lui - adica la manevre de parcare sau cu rotile bracate la maxim s-ar fi activat.



Cealalta modalitate de a creste forta de "blocare" este de a modifica unghiul rampei - dar se pare ca s-a inchis drumul asta, STI nu mai produce rampele cu unghi de 60 de grade, dupa cum spune domnul de pe NASIOC.


Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #223 on: February 26, 2019, 16:17:27 PM »
Simplu.  ::)
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 4923
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #224 on: February 26, 2019, 16:28:23 PM »
Forta de "blocare" nu e determinata de faptul ca unul e R180 si celalalt e R160, ci de internele lor.

Dupa cum ai zis, 180 are 20mm in plus pe diametru. Aria, cea responsabila de forta de blocare devine astfel mult mai mare, ca e diametru la puterea a 2-a.
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #225 on: February 26, 2019, 16:43:57 PM »
Forta de "blocare" nu e determinata de faptul ca unul e R180 si celalalt e R160, ci de internele lor.

Dupa cum ai zis, 180 are 20mm in plus pe diametru. Aria, cea responsabila de forta de blocare devine astfel mult mai mare, ca e diametru la puterea a 2-a.

Ai dreptate, m-am exprimat gresit. Ma refeream la faptul ca forta de blocare e setata by default la un anumit nivel (cred ca la asta pe care l-am cumparat acum e 40 Nm) iar din jonglerii cu grosimile placilor si unghiurile rampelor poti s-o cresti.

Muttley

  • 4923
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #226 on: February 26, 2019, 18:47:25 PM »
Dap, preloadul e din grosimi. Ca la wrx-ul atomic din dotare nu prea face mare lucru lesedeu' vietii, e din diametru ^-^
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #227 on: February 26, 2019, 18:51:25 PM »
N-ai vrea sa incerci cu un CLSD  ;D ?

Muttley

  • 4923
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #228 on: February 26, 2019, 18:53:08 PM »
Exista si clutchless LSD? Nu e pleonasm C-ul de la inceput?
Ba da, voi incerca fara indoiala 180-ul, da' mai incolo.
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #229 on: February 26, 2019, 18:59:07 PM »
Nu cred ca e pleonasm. Mai ai Torsen, Suretrac, VLSD. Nu stiu cum altfel sa-i spun decat CLSD :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #230 on: February 26, 2019, 19:36:44 PM »
eLSD

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #231 on: February 26, 2019, 20:09:01 PM »
Asta nu e substitutul electronic care imită un diferențial mecanic prin aplicarea selectiva a franelor?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #232 on: February 26, 2019, 20:47:20 PM »
E cel care controleaza electronic placile in baza anumitor valori date de  diversi senzori. E comun la FWD moderne. Practic e open pana cand se indeplinesc anumite conditii.

Aia cu franele e brake vectoring.
« Last Edit: February 26, 2019, 20:48:26 PM by MihaiFlorescu »

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #233 on: February 26, 2019, 21:35:07 PM »
Bun, daca tot am elucidat nomenclatura, propun sa trecem la un subiect lansat de Pfaizzzer - corespondențe intre piese aftermarket si cele OEM.

In episodul de azi, rulmentii din cutia de transfer 6MT, de STI sau Spec B.

Motivul pentru care mi se pare relevant subiectul este ca Subaru are o practica incredibil de mercantila cand vine vorba de acesti rulmenti si ia si cămașa de pe tine - ad literam, vinde separat rulmentul de cămașă.

Așadar, in cutia de transfer se găsesc 4 tipuri de rulmenti:

1. cel cu flansa, prins pe roata dintata care intră în spatele diferentialului central



Asta e un rulmenti NSK model FBC45-1UR.

2. doua tipuri de rulmenti conici, fixați pe axul care iese din cutia de viteze si intra in cardan, respectiv





2 rulmenti Koyo (sau substitut):
32206J, respectiv 322/22.

3. patru rulmenti sau, mai corect spus, colivii cu ace, pe care se rotește diferentialul central.



Astea n-au nici un cod pe ele dar le-am identificat în cele din urmă ca fiind TNB44134S01, de la NTN.

Mai jos aveti si substitutele:



Pentru rulmenti cu flansa am optat pentru varianta OEM, n-am găsit mai ieftin nici in mama China. Insa pentru celelalte, avand in vedere ca, pe de o parte, Subaru face din 2 rulmenti 4 piese, si, pe de alta, vinde coliviile alea de parca ar fi placate cu aur, cred ca e o solutie foarte economica.
« Last Edit: February 26, 2019, 21:36:03 PM by WIM »

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #234 on: February 27, 2019, 21:31:04 PM »
Inca o confruntare a Binelui cu Mai Binele. Cu acelasi deznodământ.


Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #235 on: February 27, 2019, 23:08:43 PM »
Sau, poti sa montezi toate piesele cu care mi-am upgradat transmisia de la diesel: in spate R160 in placi (de unde provin pozele), plus planetare hibridizate (care se potrivesc pe Forester XT, caci de acolo am luat axele), in fata LSD tip helical (sau Torsen) facut de STI pentru cutii de 5 trepte iar pe centru diferential STI de 12 kgf.
Asta mi-o notez pentru viitor, mersi mult de explicații și spor la toate experimentele și combinațiile de care te ocupi  ;D

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #236 on: February 27, 2019, 23:43:17 PM »
Cu multa placere!
Si daca tot iei in calcul un engine rebuild poți sa-l cuplezi cu unul de transmisie  ;D

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #237 on: March 02, 2019, 20:53:08 PM »
O zi întreagă de munca de sclav:























Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #238 on: March 02, 2019, 21:31:00 PM »
Ai poruncit si bucsa a sarit pe gaura nu ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #239 on: March 02, 2019, 21:38:16 PM »
Daca prin porunca înțelegi invocarea unui număr nelimitat de Dumnezei, colive, morminte si sectiuni ale aparatului reproductiv, de ambele sexe, atunci da, cam asa au decurs lucrurile.