Scimb preventiv de vibrochen la disel.
Subaru club Romania

Scimb preventiv de vibrochen la disel.

Scimb preventiv de vibrochen la disel.
« on: December 05, 2016, 22:19:39 PM »
 Salut  tuturor!

Fiind  proaspat  proprietar al unui frumos  forester disel am  citit zeci  de  pagini  pe  forum aici,  si  pe  forumuri  externe despre problema  diesel. Problemele sunt  aproape  identice  cam  peste tot se rupe  vibrochenul peste  100.000 km la majoritatea, unele  mult  dupa 100.000,  altele  chiar  inainte .  Am  citit  si  pareri de  genul : " Nu  scapa  nici  unu!  Mai  inainte,  mai  inapoi,  de  pe  toti  ai  ajunge  blestemul odata"  Sper  din  suflet  sa  nu  fie  nici  pe  departe  asa!
 Am  citit despre  motoare complete,  sau  blocuri  motor  schimbate de  catre  producator foarte  multe  la  numar, slvava Domnului ca  le-au  schimbat .  Dar  toate  schimbate  dupa  catastrofa motorului .  

Nu  am  citit pana  acuma nicaieri ca  cineva  sa  fi  facut un  schimb  de  vibrochen preventiv   sa  evite  catastrofa!  Pe  cei  aflati  pana  in  5  ani vechime  stiu  ca  ai  doare  in  basca " de ce  sa-l  schimb ? Este  in  garantie daca  crapa  dau  un  telefon si  gata" OK!  Dar ce  face  un  prorietar  de  Diesel  care  a  iesit  din  garantia de 5 s-au 6 ani si poseda   o  masina  buna frumoasa de  incredere? Sa asteptam  dauna  totala care stim  bine  ca  va  veni  maine  poimaine  sau  la  anu?
 Sa  vindem masina  acum  cat  mai  merge  si  e  frumoasa?  S-au  sa  investim  niste  bani schimband  vibrochenul si  m-ai  avem masina  pentru  inca  100.000 garantat.

Eu  am  inceput sa  ma  gandesc foarte  serios la  acest  lucru ! O  fi  bine?  Nu  o  fi bine? Merita ? Nu  merita ? Inca  nu  stiu sincer.   De ce ma gandesc serios??   Pentru  ca  am  avut  norocul  sa  cumpar  un  forester foarte  ingrijit  si  frumos.  Sincer am cautat  model  pe  benzina,   dar cand  am  vazut  masina  asta nu  am  stat  pe  ganduri. Nici  macar  o  minuscula  banala  zgarietura s-au  urma  de  uzura exterior s-au  interior 94.000km acum si  i-mi  doresc  sa  o  am  pana in 200.000 cel  putin.

Am  deschis  topicul  asta  in  speranta  ca  ma  va  auzi  cineva care  are  competenta  de  a-mi  da  un  sfat , pro  s-au contra.

S-au  cineva  de  pe la  Autokino,  s-au SMT care  mi-ar  putea da  si  un  pret aproximativ  al  unui  schimb  de  vibrochen cu  manopera si  tot  ce  trebuie pentru  o  operatiune  ca  asta. Mai  am garantie oferita  de  firma vanzatoare pana  in Nov 2017.da  nu mi-as dori sa  am  a  dauna  totala dupa.

Mutumesc  frumos anticipat pentru raspunsuri.





andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Scimb preventiv de vibrochen la disel.
« Reply #1 on: December 05, 2016, 22:38:42 PM »
din cate am citit/inteles eu problema nu este exclusiv a vilbrochenului ...
modul cum este facut blocul si cuzinetii genereaza vibratii/flexare/tensiune in vilbrochen pana ... se imprastie
 
 

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Scimb preventiv de vibrochen la disel.
« Reply #2 on: December 05, 2016, 23:59:57 PM »
Fie ca se schimba inainte, fie ca se schimba dupa, pretul va porni de la 7000.
Reprezentantele nu se vor incurca sa schimbe doar un vilbrochen care oricum nu rezolva problema.

Momentan trebuie sa mergi cu ea normal (fara reprize de WRX) si sa ai ulei de calitate schimbat des.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2208
Răspuns: Scimb preventiv de vibrochen la disel.
« Reply #3 on: December 06, 2016, 08:38:12 AM »
Dupa cum bine spun colegii, nu rezolvi nimic schimband vilbrochenul !
Din cate se stie, problema nu este (doar) de la vilbrochen. Problema este de la cuzineti si/sau modul lor de prindere in blocul motor.
O alta opinie exprimata de un bun prieten. inginer cu state vechi in auto si fost sef de service Subaru este ca problema ar fii data de ungerea insuficienta ( nu mai retin exact ce si unde).
Anyway, vilbrochenul se rupe datorita faptului ca se blocheaza cuzinetii si astfel nu-i mai permit sa se roteasca. La ce forte sunt dezvoltate in cilindri si transmise prin pistoane in vilbrochen, este usor de intuit ce se intampla cand acesta nu se mai poate roti ...
O alta varianta a problemei, ar fi atunci cand, in loc sa se blocheze, cuzinetii capata un "joc" iar vilbrochenul aflta in rotatie, nu-si mai mentite axa de rotatie. Si ajunge sa loveasca in blocul motor. Vilbrochenul este din otel inalt aliat iar blocul motor din aluminiu, Ghici care crapa primul !
Astea doua variante mi-au fost expuse la AutoKino cand am inlocuit si eu motorul ( si nu, la mine nu s-a rupt vilbrochenul .... dar incepuse sa genereze o serie de zgomote ciudate de la motor).

Ca sa rezum - sa schimbi (doar) vilbrochenul nu inseamna decat niste bani ( si nu putini) aruncati degeaba !
Bine, poti cere o parere mai avizata de la AutoKino sau SMT ( daca ti-e greu sa suni, vezi ca ambele au topic dedicat pe sectiunea de service si reprezentante a forumului).

Din punctul meu de vedere, ai doua variante:
1. Lasi masina in pace, te bucuri de ea DAR schimbi uleiul cat mai des si doar cu ulei de calitate ( nu recomand Motul - vezi ca este o luuunga discutie legata de uleiuri pe forum ). Eu am folosit aproape exclusiv Mobil 1 ESP Formula si m-a dus motorul pana la 184k km. De "bine" se zice si despre Amsoil, Red Purple, etc.

2. Daca vrei sa stai linistit muuulti ani de acum incolo - cere o oferta la AutoKino si schimba short-block-ul cu unul de generatie noua, cel putin teoretic, "bug-free".
Dar asta nu-i o investitie deloc de neglijat ( cel putin 5000 Euro - parca pe-acolo se invartea oferta primita de mine inainte de aprobarea inlocuirii motorului pe "garantie").

Sincer sa fiu, eu as merge pe prima varianta dar, in paralel, as pregati niste banuti in cazul ca ... Doamne Fereste !
Vorba unui clasic in viata: " Spera la ce-i mai bine si pregateste-te de ce-i mai rau !"

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Scimb preventiv de vibrochen la disel.
« Reply #4 on: December 06, 2016, 21:20:09 PM »
 Multumesc  frumos  pentru  raspunsuri.  Nu cunosteam  problema  asa  in  detaliu.
 Am sa  fac exact  cum  mi-ati recomandat. Mai  am  garantie 11 luni de  la  dealerul  de  la  care  l-am  cumparat,  sunt  obligat  sa  fac  reviziile  la  subaru aici  in  germania.  O  sa  fac max 12-15.000 km  cu  masina deoarece am  concediu  numa  o  luna  pe  an  an  rest  masina  de  servici ,  dupa  care  am  so  vand .

 Nu  imi  pot  permite financiar si  nici  nu  renteaza  sa  bag intre 5-7000 de  euro inro  masina  pe  care  am  dat  11.000.

 Sa speram toate  cele bune ,  si  daca  doreste  cineva  un  forester frumos  prin  noiembrie 2017 sa  ma  contacteze.