Dyno
Subaru club Romania

Dyno

Dyno
« on: October 16, 2010, 14:27:41 PM »
Catalin a pornit o discutie interesanta despre Dyno pe topicul intalnirii. V-as ruga sa-i raspundeti/scrieti pareri aici

Am aflat intamplator de intalnirea de aseara. Cam subtire la Subaru, treuie sa recunoastem Pacat de unele specimene... Dar in rest a fost ok. Poate mai mutla actiune ar fi fost si mai bine.... AQpropo de testele pe dyno ... Chiar asa de importante sunt niste cifre? Care, oricum, la fiecare aparat sunt altele.. Poate ar fi mai utill un dyno la vizualizarea comportamentului motorului... Variatii necontrolate de cuplu, spike-uri de turbina etc... In rest e doar de palmares.


STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
sebi, bhp = puterea la motor fara pierderi din transmisie, alternator, pompa de apa sau alte auxiliare, pe cand whp= puterea la roti cu pierderea in transmisie si alte auxiliare sau mai exact cati ajung pe asfalt, deci eu zic ca termenul folosit este un usor oximoron si total gresit...
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Hai sa nu ne batem joc de topicul asta care a fost deschis pentru intalnire.
Citeste ce e scris la adresa remandata si o sa intelegi mai mult. Calul putere este acelasi depinde de standardul de masurare SAE sau DIN de aici apar confuzile.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
sebi ambele standarde de masurarea SAE ( standardizarea Americana cu protocoalele J245 si J1995 ) inseamna masurarea puterii motorului la vibrochen cu pierderi minime de putere, in special fara pierderea din transmisie, cat si standardizarea DIN ( mai exact 70020 ), folosita de germani inseamna de asemnea puterea unui motor masurata la vibrochen cu pierderi minime ale motorului, in special fara pierderea de putere din transmisie, deci exista o diferenta clara intre BHP, si WHP cum ti-am mai explicat, iar pentru o persoana ca tine cu o companie de tuning performanta si cu un dyno in curte e pacat sa nu stii diferenta si sa folosesti termeni eronati. o zi buna
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Rspuns: Dyno
« Reply #5 on: October 18, 2010, 20:11:39 PM »
"sebastian" a primit deja avertisment pentru reclama fara acordul administratorilor/moderatorilor.
"malakay" primeste avertisment pentru mesaj jignitor la adresa unui membru al forumului.

Va rog sa continuati discutiile cu calm si sa va respectati!

Răspuns: Dyno
« Reply #6 on: October 19, 2010, 00:18:30 AM »
interesul la dyno cred ca e acela de a vedea evolutia sau uneori involutia unei remapari a ECU. Uneori ai surpriza ca dupa ce rescrii un soft sa constati ca ai facut un downgrade si nu un upgrade. Valorile difera, e drept, nu toate dyno au si statie meteo, nu toate au forta de franare, pe role e una, pe e-brake e alta. insa important este, atunci cand mergi la dyno, sa vezi ce ai facut de fapt. raportarea o faci la situatia precedenta nu la masuratoare de pe un alt dyno.... e ca si cum ai masura acelasi lucru cu un alt metru....un metru e un metru si cu ala masori.

s-a vorbit deja pe forum la alt topic :
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,255.msg2119.html#msg2119
« Last Edit: October 19, 2010, 00:25:21 AM by fasten »

sebi ambele standarde de masurarea SAE ( standardizarea Americana cu protocoalele J245 si J1995 ) inseamna masurarea puterii motorului la vibrochen cu pierderi minime de putere, in special fara pierderea din transmisie, cat si standardizarea DIN ( mai exact 70020 ), folosita de germani inseamna de asemnea puterea unui motor masurata la vibrochen cu pierderi minime ale motorului, in special fara pierderea de putere din transmisie, deci exista o diferenta clara intre BHP, si WHP cum ti-am mai explicat, iar pentru o persoana ca tine cu o companie de tuning performanta si cu un dyno in curte e pacat sa nu stii diferenta si sa folosesti termeni eronati. o zi buna

" ...ambele standarde de masurarea SAE ( standardizarea Americana cu protocoalele J245 si J1995 )" standardul J1995 specifica puterea bruta, producatorii de masini care folosesc standardul SAE folosesc SAE J1349 (puterea neta)
"...inseamna masurarea puterii motorului la vibrochen cu pierderi minime de putere, in special fara pierderea din transmisie, cat si standardizarea DIN ( mai exact 70020 ), folosita de germani.." Germanii nu mai folosesc nimic de capul lor ci se supun normelor Europene iar standardul DIN70020 a fost ingobat in ECE, in Europa puterea nu se mai masoara in PS din 1992, se foloseste KILOWATUL [KW] (uita-te in talonul masinii tale daca nu crezi :) )
" .... inseamna de asemnea puterea unui motor masurata la vibrochen cu pierderi minime ale motorului, in special fara pierderea de putere din transmisie," Gresit! Orice standard existent in vigoare (SAE, ECER24, ex DIN, ISO1585, JIS sau altele) se refera la puterea motorului dezvoltata la vibrochen, iar pentru a masura aceasta putere se foloseste un stand de motor si METODA RPM Constant ! Deci, nu putem vorbi de transmisie sau pierderi in transmisie pentru simplu fapt ca transmisia masinii, pe un stand de motor nu exista. Apreciez incercarea ta stangace de a traduce de pe wikipedia dar "pierderi minime" se refera ca pierderi in auxiliare , nu in transmisie. Adica cu cat mai putine auxiliare antrenate de motor (i.e pompa apa, alternator etc) acestea pe un stand de motor fiind antrenate de stand.
Prin incercarea gangava de a amesteca niste denumiri de standarde (unele ce nu se mai afla in vigoare) si flatuland incheieri de genul " ... deci exista o diferenta clara intre BHP, si WHP cum ti-am mai explicat " nu ai explicat absolut nimic. Cel mult ai scos in evidenta faptul ca tu ai ceva de impartit cu mine, sincer, nu stiu sa avem ceva de impartit. Bani ceva ? Nu cred !

Pentru a-ti clarifica totusi confuziile pe care le faci am sa incerc sa fiu cat mai explicit.

BHP, WHP (sau RWHP) nu se regaseste in nici un standard mai sus mentionat, desigur tu, fiind un keyboard warrior inversunat nu ai de unde sa sti asta, un standard de masura SAE sau DIN (ECE) etc .. costa bani iar daca nu esti in domeniu nu iti permiti sa-l cumperi, te astept cand vrei tu sa ti le pun la dizpozitie in original sa le citesti (vezi ca nu au multe poze si s-ar putea sa te plictisesti). In schimb, in aceleasi standarde; [HP] aka horsepower si [KW] adica kilowatt se pot regasi si reprezinta SINGURELE UNITATI DE MASURA OFICIALE a puterii. PS-ul, folosit de standardul DIN nu mai se foloseste din 1992 fiind inlocuit de kilowatt [KW].

Acum, multa lume nu stie ca PS-ul nu se mai foloseste, o masina euopeana pe care producatorul o declara cu, sa zicem, 381KW nu i se poate face reclama asa ! Lumea nu ar intelege ce inseamna 381KW, in schimb se vinde facand reclama cu 381 / 0.7355 = 518 [PS] .
Acum, in loc de [PS] se declara "cai putere" fara sa se specifice ca PS-ul nu mai exista (in reclame poti scrie orice). In timp ce calul putere metric [PS] nu se mai foloseste , HP-ul (calul putere mecanic) se foloseste. Daca ar fi sa declaram puterea in [HP] am avea: 381 / 0.746 = 510 [HP].
Deci, daca masuram o masina pe un stand universal (ca al nostru ce masoara in [PS],[HP] sau [KW]) si spunem ca am masurat 500 "cai putere" nu prea am fi exacti din punct de vedere ingineresc. Sigur in reclama se poate folosii [PS]-ul ca oricum da cifre mai mari, dar nu este cazul nostru. Din punct de vedere fizic [PS] si [HP] sunt diferiti chiar daca ambii reprezinta "cai putere".
"BHP" poate fi ambiguu pentru ca poate reprezenta "Break Horse Power" ce reprezinta de fapt o metoda de testare si nu o unitate de masura. "Brake Horse Power" = putere obtinuta prin metoda RPM constant. Adica cuplu de acceleratie null !
Dar "BHP" poate insemna si "British Horse power" adica [HP] si nu [PS] cand se refera la unitatea de masura
"WHP" poate insemna wheel horse power (cai putere la roata), si se refera la locul (arborele) la care sa masurat puterea (puterea nu se poate masura decat la un arbore in miscare de rotatie), dar din nou este ambiguu, Ce fel de "cai putere"? [PS] sau [HP] ? Pe o fisa dyno din america este simplu , ei folosind [HP]-ul ca unitate de masura deci WHP se refera la wheel horse power, RWHP = rear wheel horse power dar daca masuram puterea la roata si o cotam in [PS] ? atunci WHP nu ar reflecta lucrul acesta.
Toate aceste notatii nefiind standardizate au fost folosite si au devenit jargo, unitatile de masura oficiale fiind de fapt [KW] si [HP] la arborele motor, masuratoarea fiind pe un stand dyno de motor prin metoda "break horse power" (RPM = constant)  !

WBHP reprezinta locul unde se masoara Wheel (adica la roata) si unitatea de masura definita explicit British Horse Power , adica intareste faptul ca se masoara la roata in [HP] si nu in [PS]. Denumirea de "cai la roata" fiind mult prea generica.

1HP = 33000 x 1ft x 1lbf/ 1 min
1PS = 75 x 1m x 1Kgf / 1s
1HP = 0.746 KW
1 PS = 0.7355 KW
1 PS = 0.9863 HP

pentru mai multe detalii vizitati Biblia Dyno: http://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning/204954-testarile-dyno-dyno-bible.html

Răspuns: Dyno
« Reply #8 on: October 19, 2010, 10:17:26 AM »
Va rog sa incetati cu offtopicurile. Daca tot continuati cu copilarismele vom inchide subiectul.
Daca vreti sa va certati in performante va rog sa o faceti pe un forum de specialitate sau pe privat.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Dyno
« Reply #9 on: October 19, 2010, 10:58:11 AM »
Pentru ca v-ati cam batut joc de subiect, am mutat tot ce se putea muta la alte subiecte si am sters tot ce nu avea legatura cu orice alt topic de pe forum. Sper ca este prima si ultima data cand facem asta! Va rog sa respectati membrii, moderatorii, administratorii si in primul rand forumul! Cine crede ca poate transforma forumul si munca unor pasionati intr-un blog al unei prostituate minore se inseala grav! Persoanele care nu respecta regulamentul si nu au nimic de transmis, dar totusi vorbesc, sunt rugate sa se mute pe forumurile care tolereaza astfel de discutii.

malakay, man nu a fost frumos gestul tau desi in unele privinte ai dreptate.
sebastian, discutiile despre Racing Code - asa cum ai fost atentionat deja - le poti purta in jurnalul de bord, in subiectul deschis de tine in sectiunea "Tuning", pe privat sau cu DOAR acordul administratorilor asa cum s-a intamplat in cazul ofertei facute de tine cu ocazia intalnirii comune intre cluburi.

Puteti continua discutiile despre Dyno.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Rspuns: Dyno
« Reply #10 on: October 19, 2010, 13:46:38 PM »
auzi jane
1 eu nu am de impartit nimic cu tine
2 PS= 735.49875kg* m^2 / s^3
3 vad ca tu nu poti purta o discutie in contradictoriu fara sa jignesti dar e ok ca I got my flame suit on, iar pentru cunostintele tale de zeu british horse power este o metoda de testare tot cu putine accesorii pe curea si cu linii de test de evacuare in loc de evacuare oem, si te rog nu imi mai intoarce cuvintele pe toate partile doar pentru ca te enerveaza pe tine pentru ca tot aia inseamna si prima oara cand le-ai citit;)
4 sincer doream sa fiu mai rautacios cu tine, deh ochi pentru ochi cum se zice in poporul nostru, dar m-am razgandit si sincer de acum incolo eu nu te voi mai deranja postand pe aceasta arie pentru ca nu are nici un rost si nici un beneficiu iar colegul malakay mi-a zis un proverb de zile mari si tind sa cred ca are dreptate, deci iti doresc o zi minunata in continuare si toate cele bune.

cu respecte nemarginite
« Last Edit: October 19, 2010, 13:52:14 PM by STI »
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: Dyno
« Reply #11 on: October 26, 2010, 20:35:07 PM »
Tom, eu nu am resentimente fata de tine, doar ca ai gresit formula PS-ului, dar daca ai timp lectureaza ce e scris la urmatoarea adresa incercand sa muti virgula daca se poate:
http://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning/204954-testarile-dyno-dyno-bible.html
"Cel mai important e sa nu incetezi de a-ti pune intrebari. Curiozitatea are motivele sale pentru a exista."