Achizitie Forester MY17 - 2.0i vs 2.0d
Subaru club Romania

Achizitie Forester MY17 - 2.0i vs 2.0d

Achizitie Forester MY17 - 2.0i vs 2.0d
« on: February 06, 2017, 11:18:05 AM »
Salut,

De ceva timp tot citest/urmaresc pareri/review-uri despre Forester. Ma tot uit la comparatii cu alte model ale altor producatori gen Mazda, Honda.
Intentionam sa achizitiona un Forester MY17 nou si suntem nehotarati la ce o sa fie sub capota - 2.0i sau 2.0d
In prezent conduc o masina pe benzina care in Bucuresti papa cu mandrie 13-14 litri de carburant - pe autostrada papa cam 7 litri iar la un drum combinat Bucuresti - Craiova cam 8 litri per 100 de km.
Masina are aproape 9 ani si aproximativ 126.000 km - adica o medie de 14000+ km per an.
Drumurile sunt majoritatea in Bucuresti si 1 - 2 drumuri pe luna (mai rar in ultimul timp) pana in orasul natal - Craiova. Iesiri catre munte doar in perioada cu zapada, maxim 2 - 3, in locuri usor accesibile.
Un lucru este cert - cutia de viteza va fi una automata, nivelul de echipare va fi cel mai probabil unul mediu (Exclusive).
Sunt interesat de:
- intretinere in primul rand - costuri
- consum - cu toate ca sunt obisnuit cu numere din doua cifre as vrea totusi sa nu bat recordul (14 l/km)
- probleme grave - am citit/ inca citesc postarile de pe forum cu probleme gen: amortizoare, cutie de viteze.
- priceperea celor din service - nefiind un motor conventional

Multumesc,
Cristian

moguai

  • 2814
Răspuns: Achizitie Forester MY17 - 2.0i vs 2.0d
« Reply #1 on: February 06, 2017, 12:04:13 PM »
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2955.0 pt 2.0d
2,0i pe forester SJ n avem pe aici...dar motorul din ce am inteles in diverse reviews e adaptat la cerintele actuale, moderne (consum mic, distributie pe lant etc)
n am auzit de nici o problema la SJ uri pana acum, nici motor nici cutie nici altceva.
in service te vei duce cat ai garantie doar la reprezentanta, dar o sa vezi ca vei face la fel si dupa expirarea ei.


« Last Edit: February 06, 2017, 12:07:02 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Achizitie Forester MY17 - 2.0i vs 2.0d
« Reply #2 on: February 06, 2017, 13:48:17 PM »
Salut,

De ceva timp tot citest/urmaresc pareri/review-uri despre Forester. Ma tot uit la comparatii cu alte model ale altor producatori gen Mazda, Honda.

Nu poti compara Forester cu CXx sau CR-V. Foresterul apartine ligii superioare (motorizare, sistem de tractiune integrala, rezistenta caroserie).


Sunt interesat de:
- intretinere in primul rand - costuri
Costuri normale, similare cu ale concurentei.

- consum - cu toate ca sunt obisnuit cu numere din doua cifre as vrea totusi sa nu bat recordul (14 l/km)
Consumurile sunt foarte bune pentru motoarele noi si cutiile CVT.

- probleme grave - am citit/ inca citesc postarile de pe forum cu probleme gen: amortizoare, cutie de viteze.
Nu exista probleme grave. Amortizoarele sunt consumabile la orice autoturism iar cutiile nu cad.
Cat timp nu confunzi Foresterul cu un TAB nu vei avea probleme.

- priceperea celor din service - nefiind un motor conventional
Exista retea autorizata care are oameni foarte priceputi. Exista si foarte multi useri care isi serviseaza cu succes propriile masini performante (>300CP).

Multumesc,
Cristian
« Last Edit: February 06, 2017, 13:52:31 PM by Wrangler »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2211
Răspuns: Achizitie Forester MY17 - 2.0i vs 2.0d
« Reply #3 on: February 06, 2017, 13:51:53 PM »
Pentru frecat mult prin Bucuresti si la cca. 15.000 km/an, o alegere logica ar fi benzina, aspirat, automat.
Da, va avea consum mai mare decat dieselul, da va fi mai putin dinamic, dar scapi de o multime de potentiale probleme generate de modul de utilizare - si doar daca ne gandim la ce-nseamna pentru DPF utilizarea zilnica in Bucuresti.
Achizitia unui diesel are sens in momentul in care masina este utilizata intensiv ( peste 25k km/an), preponderent extraurban.
Alltfel, in oras, diferenta de consum fata de benzina nu va fi "doboratoare" iar diferenta de dinamica va fi insesizabila.

Si spun astea in calitate de posesor de Subaru diesel. Chiar doua !
De exemplu, XV-ul ( care-i mai usor si mai aerodinamic decat Foresterul actual), "papa" in oras intre 9 si 14 l/100 km, in functie de trafic, temperatura ambianta, distantele parcurse. In ultimele saptamani, cu gerurile aferente, pe distanta de doar 5 km intre casa si birou, am vazut frecvent afisat un consum mediu de peste 11 l/100 km. Chiar si 13-14 l/100 km cand au fost -20 grade !
La drum intins insa, da, consumurile sunt mai mult decat rezonabile ( de exemplu, cu ocazia intalnirii de la Cota 1400 de zilele trecute), am avut la intoarcere un consum mediu de 6,2 l/100 km, cu rcat de Cota de vre-o 3 ori, frecat prin Brasov, tarat pe Valea Prahovei cu 15 km/h, etc).
Si tot la drum intins se simte si "+"-ul pe partea de dinamica ! Dealtfel asta a si fost motivul principal pentru care am ales 2.0 diesel in loc de 2.0 aspirat.
Nu consumul - desi fac 30-35k km/an !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Achizitie Forester MY17 - 2.0i vs 2.0d
« Reply #4 on: February 06, 2017, 14:30:27 PM »
Salut!

Socrii mei sunt din Gorj. Deci pana la Craiova parcurgem acelasi drum, apoi o iau pe centura si fac dreapta la iesirea spre Melinesti.
Parcurg drumul acesta ca si tine, lunar sau poate ceva mai rar iarna.

Cu un Outback 2.5 benzina aspirat din 2008 si plin de bagaje scot minim 8%. In schimb am la dispozitie caii putere care exploatati cum trebuie ma ajuta sa depasesc orice 2.0 TDI nemodificat pe urcarile de dupa Albota si in zona dintre Slatina si Bals.
Pe liniile drepte cu o singura banda pe sens chiar am reusit sa surprind un A6 3.0 TDI.

Pe autostrada oricare, diesel sau benzina o sa consume mai mult la peste 110km/h datorita garzii la sol si aerodinamicii. Odata parasita autostrada o sa atingi consumurile date in carte de producator.

La final, diesel sau benzina depinde doar de stilul tau de mers. Daca nu te deranjeaza sa dai inferioare si sa faci depasiri sau sa urci la peste 4500, mergand chiar si pana in 6.000 ture, poti sa alegi benzinarul. Este mai silentios pe autostrada si placut la condus, daca esti fan al condusului.
In oras este mai placut, se incalzeste mai repede si este mai ieftin la intretinere, posibil si la achizitie.

Daca vrei minim de consum, poti sa optezi pentru diesel. Obtii bonus depasiri lejere in zona de mijloc a turelor si urcari fara sa dai neaparat multe inferioare.
In schimb, zgomotul la rece in oras si pe autostrada o sa fie ceva mai pronuntat decat la benzinar, desi este bine antifonat noul Forester.

Daca iti place sa conduci, cauta cutia manuala.

Daca vrei maxim de eficienta si confort, mergi pe CVT. Pierzi insa putin din varful de putere si raspuns.
« Last Edit: February 06, 2017, 14:33:14 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Achizitie Forester MY17 - 2.0i vs 2.0d
« Reply #5 on: February 06, 2017, 15:19:22 PM »
@moguai - multumesc o sa parcurg topicul respectiv

@Wrangler - Eu sunt de parere ca el pot compara: pret de achizitie aproximativ identic
         - motrizari - mai buna, mai rele in functie de producator
      - nu le pot compara la off-road unde sunt convins ca nu am cu ce sa compar, dar masina pe care o vreau eu nu o sa fie off-road, poate doar 1%

@marr - sesizez cumva o afinitate aparte pentru XV ? :) - de acord ca este mai dragut decat Forester dar am trecut demult de faza in care aspectul masinii conteaza - in momentul asta conteaza ce poate si ce ofera petnru banii dati
      - conteaza confortul la volan in oras, in aglomeratie
      - conteaza consumul - cu toate ca pentru Bucuresti nu pot spune ca este relevant
      - conteaza fiabilitatea - lucru oarecum dovedit de Subaru
      
@MihaiFlorescu - Singura parte de drum pe care sa zicem ca sunt la limita legii cu viteza este autostrada (asta in cazul in care sunt singur in masina) - in rest limita legala (+/- ceva acolo)... dehh.. copil in spate care imi atrage atentia :)
         - consumurile date de producator nu prea am reusit sa le ating cu nici o masina, cand le-am atins m-am plictisit rau de tot
         - legat de "dat in inferioare" ... ce sa dau la CVT ? intentionez sa fiu "lenes" la volan
         - imi place sa conduc... singur in masina
         - exact asta caut maxim confort si eficienta
         
Sar'na pentru pareri.


Răspuns: Achizitie Forester MY17 - 2.0i vs 2.0d
« Reply #6 on: February 06, 2017, 16:19:36 PM »
Inca o intrebare.... masinile chiar vin echipate cu anvelope all-season ?

moguai

  • 2814
Răspuns: Achizitie Forester MY17 - 2.0i vs 2.0d
« Reply #7 on: February 06, 2017, 16:38:27 PM »
parca veneau cu ceva Geolander, la XT. de restul nu stiu. cred ca astea https://www.yokohamatire.com/tires/detail/geolandar_g055
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

marr

  • 2211
Răspuns: Achizitie Forester MY17 - 2.0i vs 2.0d
« Reply #8 on: February 06, 2017, 16:44:14 PM »
.....

@marr - sesizez cumva o afinitate aparte pentru XV ? :) - de acord ca este mai dragut decat Forester dar am trecut demult de faza in care aspectul masinii conteaza - in momentul asta conteaza ce poate si ce ofera petnru banii dati
      - conteaza confortul la volan in oras, in aglomeratie
      - conteaza consumul - cu toate ca pentru Bucuresti nu pot spune ca este relevant
      - conteaza fiabilitatea - lucru oarecum dovedit de Subaru
      
.....


NOPE !
Nu-i vorba despre o afinitate pentru XV in dauna Forester - este o afinititate pentru Subaru !
Dealtfel, de mai bine de 8 ani am SI un Forester ( XV-ul este achizitie recenta).
Pur si simplu, in cazul meu, la achizitia celui de-al doilea Subaru au contat necesitatile nu neaparat placerea. La mine este o masina de munca, deci trebuie sa produca mai mult decat consuma ! Desi nu neg faptul ca-mi place XV-ul prin prisma faptului ca se duce cumva spre Foresterul SG. Atat ca si forma cat si ca tinuta de drum.

Daca nu ai nevoie de spatiul suplimentar din Forester, poti arunca un ochi si la un XV 2.0i CVT. S-ar putea sa-ti placa si sa se plieze pe nevoile voastre !

PS: Da, masinile vin cu anvelope all-season - YOKOHAMA GEOLANDAR G95. Dar nu au marcat pe ele semnul fulgului de nea. Ca atare, eu am incaltat masinile cu anvelope dedicate de iarna.
Cu toate astea, la intalnirea din acest week-end, un coleg a fost cu un XV 2.0i CVT incaltat cu anvelopele all-season standard. Si s-a descurcat excelent in conditii de-a dreptul vitrege !
« Last Edit: February 06, 2017, 16:49:00 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020