Forester 2012 diesel
Subaru club Romania

Forester 2012 diesel

Forester 2012 diesel
« on: February 11, 2017, 16:29:56 PM »
Salutare colegi. După ce am citit forumul in lung și în lat, am achiziționat un Forester diesel fabricație 2012. Mașina are aproape 121000 km la bord, carte de service cu service făcut la ceva reprezentanta Subaru din Budapesta. Din păcate tot ce tine de mașina (carte service, manual etc) sunt in maghiară, ceea ce este o necunoscuta pentru mine. În zona mea, Tg-Jiu, din ceea ce am văzut prin trafic, sunt singurul deținător de Forester, așa că nu am de unde sa obțin informații și indicații.
V-as ruga daca puteți să mă ajutați cu un manual in limba romana și cu sfaturi pentru intretinere (interval revizii, schimburi ulei și filtre, distribuție dacă este cazul și ce mai considerați util).
Vă mulțumesc.
« Last Edit: February 12, 2018, 11:00:24 AM by pmrazvan »

Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #1 on: February 13, 2017, 09:15:31 AM »
Am gasit manualul in limba engleza, daca are cineva nevoie il pot trimite pe mail

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #2 on: February 13, 2017, 12:54:33 PM »
Salut si bine ai venit in micul colt al posesorilor de Boxer Diesel!
Sfaturi gasesti deja scrise in lungul si latul forumului. Daca ai o problema anume, scrie si te ajutam cu o parere.
Tine cont ca nu este nici o solutie mai buna in afara de parerea unui mecanic experimentat pe care il vei gasi la reprezentante, insa vei gasi si cativa membri foarte bine informati si experimentati aici pe forum.

Intretinerea nu e complicata si vei gasi informatii despre revizii pentru diesel inclusiv la mine pe thread (vezi linkurile de mai jos).
Da-i ce-i trebuie cat de des poti si te va tine. Generatia asta de motoare ar trebui sa nu faca probleme cu conditia sa schimbi consumabilele la timp si sa nu il utilizezi in regim de racing.

;)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #3 on: February 13, 2017, 13:13:08 PM »
Multumesc pentru raspuns, o sa recitesc postarile tale (le-am citit inainte sa iau hotararea sa iau masina)
Am cateva nelamuriri:
1. nu are buton pentru blocare portiere? (sau numai a mea nu are)
2. la clima butonul pentru AC nu este luminat? (la mine nu este)
3. cotiera de cam mișcă cu tot cu suport - așa face și la voi sau o fi ceva desfăcut/rupt?
Daca poti sa-mi trimiti un link/pe mail o carte de service (operatiunile ce se efectueaza si la ce intervale ma intereseaza in mod special)

In rest, foarte multumit de masina, am facut aproape 800 km pana acum mai mult jumatate in oras cu un consum mixt de 6,4% (pe afisaj)
« Last Edit: February 13, 2017, 13:27:33 PM by pmrazvan »

marr

  • 2208
Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #4 on: February 13, 2017, 14:35:55 PM »
...
Am cateva nelamuriri:
1. nu are buton pentru blocare portiere? (sau numai a mea nu are)
2. la clima butonul pentru AC nu este luminat? (la mine nu este)
3. cotiera de cam mișcă cu tot cu suport - așa face și la voi sau o fi ceva desfăcut/rupt?
....


Hop si eu !

1. Nici al meu nu are ! Dar este modelul pre-facelift ( 2008)
2. La mine se aprinde ledul galben din interiorul "rotitei" de selectare a temperaturii. Dar doar atunci cand AC-ul este pornit.
Apasa pe buton - dar ai grija ca ventilatorul sa nu fie pe OFF - si ar trebui sa se aprinda LED-ul. Sau treci pe modul de dezaburitre parbriz. Atunci porneste automat AC-ul.
Daca nu se aprinde, atunci saunt doua posibilitati:
- este ars LED-ul ( putin probabil totusi)
- este o problema la instalatia de AC. In cazul cel mai fericit, ai ramas fara freon. Verifica asta.
In cazul cel mai nefericit, este o problema la compresorul de AC sau pe undeva pe circuit ....
3. Cotiera - la mine - nu se mica cu tot cu suport ( daca prin suport te referi la tot ansamblul - inclusiv "cutia"). Daca te referi doar la partea superioara, cea care culiseaza, atunci da, "asa face toate"  ;D !

Referitor la intervalul de revizii si operatiunile necesare, nu mai retin exact cum era in cartea de service, dar eu am facut asa:
- revizie "normala" - schimb ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru polen - la cca. 10.000 km ( cartea spune 15.000 km)
- revizie "extinsa 1" - pe langa cele de mai sus, schimb filtru combustibil - la fiecare a doua revizie ( nu mai retin cum spune cartea). Dar, de multe ori am schimbat filtrul de motorina la fiecare revizie.
- revizie "extinsa 2" - in plus fata de celelalte, schimb ulei cutie de viteze si diferential ( aici parca, in carte se spune la 90.000 km sau 120.000 km) - la cca. 45.000 km / max. 60.000 km.
Placute si discuri de frana - atunci cand este cazul.
Bujii incandescente - cele din fabrica au dus cca. 90k km. De atunci, se cer schimbate la cca. 2 ani, dar au fost unele care au decedat dupa un an .... ???
Bucsi & stuff - fara numar !!!

In rest, dupa cum spune colegul @Foreste - intreaba si ti se va raspunde ! Asta in masura in care avem raspunsuri ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #5 on: February 13, 2017, 14:53:44 PM »
1. M-am lamurit - nu are buton pentru inchidere centralizata pe portiera soferului
2. La butonul de AC sper sa fie LED-ul ars...AC porneste si la dezaburire si cand apas pe el (asa arata pe afisaj)
3. Cotiera se misca cu tot cu cutie (stanga-dreapta intre scaune), cu toate ca am vazut ca are 2 suruburi in partea de jos (in interiorul cutiei) care sunt stranse

- La toate masinile de pana acum am schimbat si filtrul de combustibil odata cu celelalte (la 10.000 km) asa ca nu ar fi o problema, mai ales ca am vazut preturile - nu sunt de speriat (la emag ceva oferta la 188 lei toate filtrele producator Knecht - nu am auzit de ei dar ma interesez)
- in cartea de service apare ceva la 119.xxx km (dar nu am reusit sa descifrez fiind in maghiara) - o sa verific nivelul si eventual o sa fac schimbul de ulei la cutie si diferential
- pornire la sfert pana acum (dar nu a fost asa de frig -11 grade cel mult)
- bucsi - deocamdata nu bate nimica  :)

Multumesc pentru promptitudine
« Last Edit: February 13, 2017, 14:55:31 PM by pmrazvan »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #6 on: February 13, 2017, 15:01:33 PM »
Pentru ulei si filtre este indicat sa mergi la reprezenta, nu la emag.
Cu siguranta nu vrei sa stii care sunt costurile de reparatie pentru un motor stricat.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #7 on: February 13, 2017, 15:05:08 PM »
Referitor la AC, la unele modele stiu ca nu se aprindea butonul daca era frig afara si nu se activa cu adevarat A/C-ul. Asa face si la Forester cumva?

Knecht sunt printre cele mai bune aftermarket, dar totusi filtrul de ulei se recomanda cel original, poate si cel de combustibil.

Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #8 on: February 13, 2017, 15:07:06 PM »
Din pacate reprezentanta e cam departe pentru un schimb de ulei si filtre...
Schimbul o sa-l fac la un service multimarca de la mine din oras - vroiam sa comand filtrele si uleiul nu sa le iau de la service (cred ca nu au pentru Subaru pe stoc si daca aduc am citit pe aici ca sunt preturile mari)

M-am documentat cu filtrele Knecht - sunt facute de Mahle

http://www.mahle.com/mahle/en/products-and-services/aftermarket/




Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #9 on: February 13, 2017, 15:11:16 PM »
Oricum, cand o sa ajung in zona BV o sa trec pe la "guru in materie de Subaru" (mi-a placut asta cand am citit) Autokino sa-i fac o verificare mai amanuntita

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #10 on: February 13, 2017, 15:14:02 PM »
Daca tot eviti reprezentanta macar cumpara de la acel service multimarca in care ai incredere sau magazine online de piese auto. Emag chiar cumpara din orice sursa doar pentru pretul cel mai bun.

Filtre au toate reprezentantele pe stoc si nu am văzut sa fie diferenta mare. Si mai poti sa iei eventual 5-6 filtre odata.
Le gasesti chiar si online la magazine specializate, ori in stoc ori pe comanda cu maxim 5 zile asteptare.

Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #11 on: February 13, 2017, 15:19:28 PM »
Nu evit reprezentanta, dar sa fac 7-800 km pentru un schimb de ulei mi se pare mult.
Cand o sa am drum la Bucuresti sau Brasov o sa ajung si la reprezentanta in mod sigur - promit
Cu exxx.ro am dat doar exemplu, erau si alte magazine on-line care aveau asa ceva.
Concret o sa sun la service si o sa fac programare pentru schimb acolo ca sa aiba timp sa comande cele necesare - ulei am inteles ca Amsoil sau Motul oricum o sa le dau VIN-ul masinii sa nu greseasca

L.E.
Fostul proprietar folosea Castrol 5W-30 - am vazut eticheta lipita pe motor
« Last Edit: February 13, 2017, 15:22:10 PM by pmrazvan »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #12 on: February 13, 2017, 15:50:31 PM »
Normal ca nu are rost sa faci asa drum. Si eu ma duc la service Citroen desi avem reprezentanta in Bucuresti, dar ca sa ajung acolo trebuie sa imi iau zi libera.

Filtrele insa le iau mereu originale, cel putin acelea de ulei si benzina.

Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #13 on: February 13, 2017, 15:58:12 PM »
Inca o intrebare:

In treapta a 3-a, intre 1700-2000 rpm se aude un fel de "zornait" metalic. Numai in trepta a 3-a.
A mai patit cineva la fel?

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #14 on: February 13, 2017, 16:05:20 PM »
Man, cu consumabilele e simplu:

Ulei motor Motul 8100 X-Clean FE 5W30 (6 litri)  - mai nou AMSOIL 5W-30 Improved ESP Synthetic
Filtru ulei Subaru OEM 15208AA110 + Garnitura 11126AA000 = cca. 80 RON
Filtru aer Mahle Original (Knecht) LX2672 = cca. 45 RON
Filtru Combustibil Mahle Original  (Knecht) KC83D = cca. 60 RON
Filtru habitaclu Mahle Original (Knecht) LA461 = cca. 90 RON

schimba uleiul, filtrul de ulei si filtrul de combustibil la 10k km si intre schimburi, la 5k km, schimba inca o data filtrele de aer.
... can't go wrong with that! ;)

edit: cu o mentiune: daca a iesit masina din garantie, ceea ce cred ca e cazul.
Altminteri mai cheltuie niste bani si pune-te bine cu reprezentantele locale.

Ca o recomandare: merita diferenta de bani sa faci reviziile la reprezentanta. NU sunt de schimbat doar consumabile si atat. Mai trebuie o recalibrare, o verificare de soft, samd.
Teoretic trebuie sa te primeasca cu consumabilele tale.
« Last Edit: February 13, 2017, 16:29:54 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #15 on: February 13, 2017, 16:13:38 PM »
Mulțumesc Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #16 on: February 13, 2017, 18:01:09 PM »
Castrol 5w30 LL:
Pour Point -39°C
Flash Point 196°C
Viscosity, Kinematic 100°C: 11.6
TBN: ? we do not typically measure the TBN of our passenger car motor oil
HTHS: ? 2.9 conform unor forumuri externe

Motul 8100 X-clean FE
Pour Point  -33°C
Flash Point  226°C
Viscosity, Kinematic 100°C: 12.1
TBN: 7.1
HTHS: 3.5

Amsoil 5W-30 Improved ESP Synthetic
Pour Point -51°C
Flash Point  228°C
Viscosity, Kinematic 100°C: 11.6
TBN: 8.8
HTHS: 3.6


Castrol este cel mai secretos cand vine vorba de informatiile pretioase si zici ca fostul proprietar a mers pe asta. Nu ma intelege gresit, nu zic ca este Floriol, dar daca treci la Motul sau Amsoil negresit faci o trecere la mai bine.

Vei vedea ca atat Motul cat si Amsoil au rezistenta mai mare la ardere si Amsoil sta mai bine si la inghet. Intre Motul si Amsoil, cel din urma o sa ofere o durata de viata mai buna si nesemnificativ mai multa protectie la temperaturi inalte si presiuni inalte avand totusi o mai buna curgere, foarte importanta.

Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #17 on: February 13, 2017, 18:05:29 PM »
O sa comand Amsoil in cazul acesta.
Am citit ca pentru membri fan club subaru POL distribuitorul Amsoil da un discount.
Ce trebuie sa fac ca sa primesc discount?

Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #18 on: February 13, 2017, 18:14:14 PM »
- revizie "extinsa 2" - in plus fata de celelalte, schimb ulei cutie de viteze si diferential ( aici parca, in carte se spune la 90.000 km sau 120.000 km) - la cca. 45.000 km / max. 60.000 km.

pentru revizia de la 120.000 ce uleiuri recomandati?

Răspuns: Forester 2012 diesel - sfaturi
« Reply #19 on: March 06, 2017, 17:53:24 PM »
Astazi padurarul a primit un carlig model semidemontabil  ::). Modelul comandat a venit cu priza cu 7 pini si se potriveste perfect, fara a necesita decupare in spoiler. Totodata nu a fost nevoie de instalatia can-bus comandata separat, asa ca miine pleaca retur.
Pret aprox 480 lei fara montaj.
« Last Edit: March 06, 2017, 17:55:16 PM by pmrazvan »