Forester diesel E5
Subaru club Romania

Forester diesel E5

Forester diesel E5
« on: September 08, 2017, 18:36:09 PM »
Va salut dragi colegi!
Apreciez aceasta comunitate pentru faptul ca sunteti uniti,desi nu sunt foarte multi posesori de Subaru FORESTER.

Una,peste alta,sa va spun marea mea problema/frustare,nu stiu cum.sa ma exprim mai bine :)

Am cumparat un Forester 2.0 diesel din anul 2011,euro 5.
Multumit de masina,motorul merge ceas(precizez ca am cunostinte despre ceea ce inseamna un motor).in fine,toate bune si frumoase pana acum.

Masina este second ,luata din Belgia si are 187500 km.
Dupa ce am luat masina,am intrat pe forum si am ramas ,inlemnit!!!
Cranckshaft failure!!!
Am zis  ca nu vad bine dar se pare ca i adevarat.
Colegilor care au avut probleme,sincer,e dezastruos..nu stiu ce sa mai spun.
Deja acum cand pornesc motorul mi se pare orice zgomot ca fiind o bataie de interne,chiar daca e zgomot de compensare de injector,etc.
Intr un cuvant,sunt panicat!
Am vorbit cu cei de la Autokino despre eventuala problema de schimbare pe garantie si mi au spus ca nu se poate face nimic,masina are peste 6 ani vechime.
Mi este teama sa merg cu ea,sa plec cu ea la drum.
Va intreb pe voi,e vreun zgomot prevestitor ,vreo bataie de vilbrochen,ceva care sa te puna in garda privind eventualul dezastru?
Am inteles si ca cele euro 5 nu s scutite de aceasta problema.
Nu m am asteptat la asa ceva de la Subaru,o masina care mi a placut intotdeauna.
Va multumesc pentru timpul.acordat,astept ceva pareri,sfaturi daca se poate pentru ca ma gandesc serios sa o vand decat sa nu ma bucur de ea si sa platesc 5-6 mii euro daca se intampla nenorocirea.
FORESTER DIESEL E5

Sese

  • 468
Re: Forester diesel E5
« Reply #1 on: September 08, 2017, 19:15:20 PM »
Va salut dragi colegi!
Apreciez aceasta comunitate pentru faptul ca sunteti uniti,desi nu sunt foarte multi posesori de Subaru FORESTER.

Una,peste alta,sa va spun marea mea problema/frustare,nu stiu cum.sa ma exprim mai bine :)

Am cumparat un Forester 2.0 diesel din anul 2011,euro 5.
Multumit de masina,motorul merge ceas(precizez ca am cunostinte despre ceea ce inseamna un motor).in fine,toate bune si frumoase pana acum.

Masina este second ,luata din Belgia si are 187500 km.
Dupa ce am luat masina,am intrat pe forum si am ramas ,inlemnit!!!
Cranckshaft failure!!!
Am zis  ca nu vad bine dar se pare ca i adevarat.
Colegilor care au avut probleme,sincer,e dezastruos..nu stiu ce sa mai spun.
Deja acum cand pornesc motorul mi se pare orice zgomot ca fiind o bataie de interne,chiar daca e zgomot de compensare de injector,etc.
Intr un cuvant,sunt panicat!
Am vorbit cu cei de la Autokino despre eventuala problema de schimbare pe garantie si mi au spus ca nu se poate face nimic,masina are peste 6 ani vechime.
Mi este teama sa merg cu ea,sa plec cu ea la drum.
Va intreb pe voi,e vreun zgomot prevestitor ,vreo bataie de vilbrochen,ceva care sa te puna in garda privind eventualul dezastru?
Am inteles si ca cele euro 5 nu s scutite de aceasta problema.
Nu m am asteptat la asa ceva de la Subaru,o masina care mi a placut intotdeauna.
Va multumesc pentru timpul.acordat,astept ceva pareri,sfaturi daca se poate pentru ca ma gandesc serios sa o vand decat sa nu ma bucur de ea si sa platesc 5-6 mii euro daca se intampla nenorocirea.

Nu, eu nu ti-am spus asa ceva, ti-am spus doar ca exista o regula a celor 6 ani sau 200.000 km. si ca claim-urile de de garantie in afara regulii au fost tratate individual si in cele mai multe cazuri acceptate, cum sunt si unele ale unor colegi de forum.

Ti-am spus doar ca nu este in regula sa se faca mentenata la 25000 km, indiferent de tara din care provine masina.

Re: Forester diesel E5
« Reply #2 on: September 08, 2017, 19:50:52 PM »
DA,asa este domnule Septimiu,exact asa mi ati spus cum ati scris in postare.
Tot respectul pentru dvoastra ,v-am sunat si erati in concediu si totusi ati binevoit sa mi explicati unele lucruri.

Insa am vorbit cu un alt coleg care mi a spus ca nu se mai poate merge pe schimbare,ma rog,poate eu nu am fost destul de explicit ,probabil nu m am facut inteles.
Ar fi bine de stiut ca se poate face ceva ca tare s suparat cand ma gandesc la  nenorocitul asta  de vilbrochen.
Apropo domnule Septimiu,intr adevar masina are reviziile din 15 in 15 mii,chiar mai devreme.
De suparat ce eram nu am mai vazut/calculat bine.
Acum insa are o diferenta de vreo 22 mii de la ultima revizie.
O sa ajung la dvoastra sa i facem schimburile necesare,cel puyin ulei si filtre.
Insa o sa merg stresat,de fapt nu prea ma bucur de masina.
Ma bantuie gandul asta cu vilbrochenul
FORESTER DIESEL E5

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester diesel E5
« Reply #3 on: September 08, 2017, 21:29:31 PM »
Si cam cum ar putea lumea de pe forum sa te de-streseze ? :)
Te ajuta daca ti se spune ca daca auzi zgomotul deja e prea tarziu ?
Priveste partea buna: ai o masina care iti ofera adrenalina oricum ai merge cu ea :)

Muttley

  • 4922
Re: Forester diesel E5
« Reply #4 on: September 08, 2017, 21:50:36 PM »
Incearc-ashe:

WRX SW 2002

Re: Forester diesel E5
« Reply #5 on: September 09, 2017, 08:15:32 AM »
Buna asta cu popa:)
Acum ce sa zic,de vandut nu as vinde-o,ramane sa merg cu ea si poate am noroc sa nu se intample
FORESTER DIESEL E5

Re: Forester diesel E5
« Reply #6 on: September 09, 2017, 15:34:56 PM »
Va trebui sa ai grija pe cat posibil sa nu o fortezi, mai ales cat inca e motorul rece, revizii dese, cu ulei si mai ales filtre de calitate si cu ceva aghiasma poate o vei folosi inca mult timp de'acum incolo.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester diesel E5
« Reply #7 on: September 09, 2017, 15:46:07 PM »
destula aghiasma = carnet suspendat = masina parcata = masina rezista :)

LE : scuzati ignoranta, presupun ca aghiasma este chestia aia ce contine vin/alcool :)
« Last Edit: September 09, 2017, 15:48:44 PM by andea79 »

Re: Forester diesel E5
« Reply #8 on: September 09, 2017, 18:49:38 PM »
Daca infiintezi vreo secta cu aghiasma d'aia de zici tu, sigur o sa ai multi adepti. "Martorii vasluieni", de ex ...

Re: Forester diesel E5
« Reply #9 on: September 09, 2017, 19:53:23 PM »
Asa sper si eu,sa tina cu mine pentru ca eu tin cu ea:)
Motorul merge extraordinar,ma gandesc ca totusi avea vreun zgomot ceva care sa prevesteasca un motor uzat,neingrijit..zic si eu.
Ma mai mint in ideea ca nu prea am vazut Euro 5 picate,or fi schimbat si jsponezii astia ceva pe la bloc,cuzineti,vilbrochen,un update ceva zic
FORESTER DIESEL E5

marr

  • 2208
Re: Forester diesel E5
« Reply #10 on: September 10, 2017, 14:53:04 PM »
Salut !
In primul rand - Bine ai venit !

In al doilea rand - desi cunosc senzatia - incearca sa nu te mai gandesti la ce-i mai rau !
Mai bine bucura-te de masina !

Ca unul trecut prin astea si posesor de Subaru diesel de aproape 9 ani, zic si eu asa:
1. Motoarele Euro 5, din cate stiu, au avut semnificativ mai pune cazuri de "deces" decat cele din prima generatie.
Si in multe situatii, proprietarii "au dat o mana de ajutor" ! Chip tunnig, anulare DPF, chestii de-astea !

2. Motorul nu sufera de moarte subita !
Mai ales daca spui ca motoarele nu-s un domeniu complet strain pentru tine, o sa-ti dai seama cand incepe sa nu se simta bine.
Daca nu mergi cu mozica blana si ai mai auzit niste motoare in viata ta, o sa auzi/simti batai nelalocul lor la motor cu mult timp inainte de crape definitiv.
Nici al meu nu a crapat din senin, am simtit ca ceva nu-i asa cum ar trebui sa fie, si am dus masina la Auto Kino. Motorul inca mergea si masina se putea deplasa fara probleme prin "propriile puteri" !
Faptul ca am dus masina pe platforma are explicatii legate de "piticii" mei !

3. Ca si in cazul oricarui motor, uleiul bun si schimbat la timp e cheia logevitatii !
In cazul acestor motoare, cheia este uleiul bun si schimbat mai devreme decat "la timp". Eu as zice sa faci schimbul de ulei la maximum 10.000 km ( ideal pe la 7-8000). Discutii de tipurile de ulei & stuff gasesti o tona pe aici.
Eu am avut experiente bune cu Mobil 1, alti colegi cu alte tipuri de uleiuri. Mai nou, se vorbeste de bine de Amsoil.

Ideea este ca, intretinuta cu grija, masina te poate duce mult si bine !
Sa stii ca sunt motoare din prima generatie ( Euro 4, 2008-2009) care au ajuns la 240-280k km fara probleme. Dar, de regula, au fost motoare exploatate corespunzator, la care s-au facut schimburile de ulei in jurul a 10.000 km.

Dupa cum probabil ai mai citit, problema vine de la cuzineti.
Zilele trecute vorbeam cu un prieten, inginer vechi de service ( inclusiv Subaru) care-mi spunea ca, din discutiile purtate cu alti fosti colegi de-ai lui, oameni de service din reteaua Subaru, si din propria experienta, suspecteaza ca problema este data de subdimensionarea canalelor de ungere. Si daca uleiul nu a fost schimbat la timp / nu s-a folosit un ulei de calitate, in timp, canalele respective s-au colmatat impiedicand ungerea corespunzatoare si, implicit, generand problema binecunoscuta !

Ca atare, daca motorul merge acum foarte bine - da-i ulei bun si cat mai des si ai mari sanse ca motorul sa-ti multumesca si sa decida sa te slujeasca mult si bine !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester diesel E5
« Reply #11 on: September 10, 2017, 16:58:56 PM »
Multumesc pentru sfaturi si informatii  'marr'!
M am linistit aproape de tot!
Motorul merge ceas,ulei i am pus Mobil,dupa ce am citit pe forum parerile colegilor am hotarat sa nu pun Motul.
O sa o tin din scurt ,exploatata corect sper sa tina cu mine.
Ieri m am bagat sub ea sa o aud eu daca are vreo bataie inspre volanta..daca aud ceva neobisnuit!
Am dat o in paranoia:))
Singurul zgomomot,subtil ,era de la volanta timp de1-2 minute.
Daca apasai pedala de ambreiaj disparea.
Multumesc inca o data tuturor pentru sfaturi si indrumari
FORESTER DIESEL E5

Muttley

  • 4922
Re: Forester diesel E5
« Reply #12 on: September 10, 2017, 17:31:45 PM »
Simptom de cuzinet axial dus.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester diesel E5
« Reply #13 on: September 10, 2017, 17:42:33 PM »
Stiu ca nu sunt multi fani pe aici, dar la 2 schimburi de ulei un engine flush mie mi se pare ca nu strica. Nu am cum dovedi eficienta sau ineficienta acestora, tocmai de aceea ramane la latitudinea fiecaruia daca se va folosi.

Nu am idee reprezentantele daca il considera potrivit sau indiferent sau acceptat la revizii, deci trebuie verificat.