Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Subaru club Romania

Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #40 on: January 23, 2018, 10:00:30 AM »
Confirm. M-am uitat si la un Legacy 2.0 din 2006 pe care am vrut sa-l cumpar si nu avea.

Daca stam sa ne gandim, din moment ce clapeta este controlata electronic, la ce sa mai ai nevoie de IAC/V.

EDIT: Cum zice muttley :) Am postat in acelasi timp vad
« Last Edit: January 23, 2018, 10:01:03 AM by MihaiFlorescu »

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #41 on: January 23, 2018, 11:49:28 AM »
De curiozitate, 3h la service aleatoriu sau reprezentanta ?
 Daca clapeta este electrica/ fara cablu acceleratie, motorasul din ea face relantiul miscand clapeta... nu mai are supapa de relanti IAC cum este la generatiile mai vechi.. cred ca tine tot de norma de poluare.

Un Service oarecare nu la SMT - de aceea am si zic ca as vrea sa ajung la cineva care repara SUBARU nu care a avut subaru prin service la schimbat de placute...ca genul asta de mecanici de VW nu ma ajuta...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #42 on: January 23, 2018, 12:09:39 PM »
Ai in sectiunea Service-uri auto cateva variante cu pareri de la utilizatori.

La capitolul bujii insa, la anumite modele si motoare accesul este chiar dificil.
« Last Edit: January 23, 2018, 12:11:27 PM by MihaiFlorescu »

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #43 on: January 23, 2018, 13:55:18 PM »
Ai in sectiunea Service-uri auto cateva variante cu pareri de la utilizatori.

La capitolul bujii insa, la anumite modele si motoare accesul este chiar dificil.

Au incercat sa scoata bujiile pe jos ca le era sila sa dea bateria plus airbox-ul la o parte...drept urmare tot pe sus le-au schimbat doar ca a durat 3h...

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #44 on: February 23, 2018, 10:11:26 AM »
Stie cineva care e treaba cu acest surub/ansamblu si de ce e uleios (vad ca se prelinge ceva ulei pe acolo, dar nu foarte mult)?

Pics here: https://imgur.com/a/SuEap

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #45 on: February 23, 2018, 10:36:39 AM »
Retur pompa de servodirectie.
Sigur intre acel cot si pompa exista un o-ring care trebuie schimbat.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #46 on: February 23, 2018, 12:48:01 PM »
Retur pompa de servodirectie.
Sigur intre acel cot si pompa exista un o-ring care trebuie schimbat.

Multumesc frumos!

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #47 on: February 26, 2018, 10:06:00 AM »
Ce ai pățit tu cu relanti-ul, mi se īntāmplase mie cu același model de mașină.Dar asta după ce am deconectat și conectat bateria de cāteva ori īntr-un timp relativ scurt.(montasem un player nou și un amplificator). Și la mine nu-și menținea relanti-ul, se tura aiurea īn mers. Eu am lăsat mașina vreo 15 minute cu bateria deconectată, am conectat bornele, am apăsat frana de cāteva ori "pānă a rămas fără curent", am pus de cāteva ori contactul lasandu-l cāteva secunde de fiecare data și după am pornit-o. A funcționat perfect.

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #48 on: February 27, 2018, 17:55:50 PM »
Daca problema nu e rezolvata, simpla resetare prin deconectarea bateriei nu va ajuta decat temporar

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #49 on: March 02, 2018, 15:06:21 PM »
vooi incerca si treaba cu bateria dupa ce ajung in service cu ea sa verific toate furtunele, just in case.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #50 on: March 02, 2018, 15:13:24 PM »
Scoaterea bornelor nu face decat sa reseteze ECU si sa mearga dupa parametrii de fabrica fara sa tina cont de ce au spus senzorii in ultima perioada.
Practic, nu face decat sa ignore problemele pana cand incepe sa tina iar cont de ele, vazand ca se repeta.

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #51 on: March 26, 2018, 10:39:49 AM »
Problema cu relanti-ul instabil nu s-a mai reprodus. Am dus masina la o verificare - aparent nu am nici un furtun spart/slabit...

Pe o parte m-am bucurat ca masina mergea in parametrii, daaaaar BANG n-am apucat sa desfac sampania si CHECK Engine Light (care a ramas aprins)+ Cruise Control (care palpaie). Intre 1500 - 2000RPM masina imi da niste suturi de la treapta 2 in sus (cel mai evindent in treapta 3,4).

M-am uitat repede pe forumuri si am vazut ca poti sa faci un fel de diagnoza proprie, drept urmare masina mi-a afisat P0304 - misfire cylidner 4.

Din pacate nu gasesc un comportament identic cu al meu, dar din experientele trecute (cu celelalte masini) cred ca e vorba de o fisa/bobina - plus ca bujiile le-am schimbat acum 4000km

Am primit o recomadare de mecanic de la un coleg de aici si astept sa-mi zica daca si cand are loc saptamana asta de mine, dar pana atunci oare mai pot muta masina 10-15km?



Muttley

  • 4923
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #52 on: March 26, 2018, 11:24:36 AM »
Vezi ca daca inversezi bujiile 3-4 ai sanse sa mearga perfect inca 100km, pana-ti afuma bujia noua. Eu asa am patit.
Dar rezolvarea consta in inlocuirea bobinei de la cil 4.

Daca poti evita rateurile si smuciturile mergand usor cu masina, da, 10-15km n-ar fi problema.
Daca insisti insa, si simptomul continua sa se manifeste, vei praji catalizatoarele.
WRX SW 2002

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #53 on: March 26, 2018, 11:59:42 AM »
Merci de heads-up.

Am lasa-o in parcarea firmei si nu mai merg cu ea pana maine la service unde sunt programat la 09:00.  Nu face nasol daca accelerez progresiv, ci doar cand apas acceleratia mai tare.

Oricum maine pun testerul pe ea si mecanicul recomandat de colegul de pe grup o sa se uite sa vada care-i baiul (oricum trebuia sa ii fac si schimbul de ulei si filtre, deci pica la tanc :))) ). Sper doar sa nu fie ceva mai grav.

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #54 on: March 27, 2018, 12:57:49 PM »
Am fost la mecanic, a pus testerul s-a confirmat misfire pe cilindru 4. Am verifica bujie, bonina...toate in regula drept pentru care am sters eroarea si astept sa mai apara. Totodata am curatat si capacul de la rezervor ca sa fiu sigur ca nu e de acolo.

E posibil sa fi fost de la benzina proasta de la Petrom pe care am bagat-o inainte sa am problema asta. Merge ceas masina fara balbe si treba cu relanti-ul nu o mai face....cel putin nu asa des. Am verificat furtunele sa vedem daca trage aer fals, admisia...totul in regula.

Nu am avut timp de curatare PCV, dar oricum trebuie sa ma intorc pentru schimbul de ulei si filtre si aparent si discuri+placute, si voi curata atunci masina.


Un lucru care m-a intristat..puntea spate este destul de cuprinsa de rugina si nu stiu ce sa fac. Recomandarea a fost sa o schimb cu totul si sa nu ma chinui cu dat jos, sablat etc....


Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #55 on: March 30, 2018, 09:38:19 AM »
Minunea n-a tinut prea mult, astazi a mers numa in suturi masina (ce-i drept fara sa se aprinda check engine + cruise pe bord si sa ramana aprinse), indiferent de turarie, indiferent de trapta de viteza si inclusiv la semafor.

Senzatia a fost ca imi va muri motorul, se va opri, si cand acceleram se auzea pe evacuare cum merge intrerupt...Ma scoate din pepeni masina ca nu reusesc sa gasesc cauza.

am fost la Subaru Pallady, am fost la mecanici recomandati, not a freaking clue. Nu se apridne nimic in bord, dar merge in 3 din cand in cand, si sincer imi e si teama sa o mai pornesc sa o mai duc pe undeva ca sa nu ii fac praf motorul.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #56 on: March 30, 2018, 09:58:37 AM »
Scoaterea bornelor nu face decat sa reseteze ECU si sa mearga dupa parametrii de fabrica fara sa tina cont de ce au spus senzorii in ultima perioada.
Practic, nu face decat sa ignore problemele pana cand incepe sa tina iar cont de ele, vazand ca se repeta.

Daca problema nu e rezolvata, simpla resetare prin deconectarea bateriei nu va ajuta decat temporar

Ai incercat ce zicea muttley? Ti-a verificat cineva bobinele?

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #57 on: March 30, 2018, 10:05:17 AM »
Au fost verificate, o sa ma duc iar azi sa le reverific inclusiv bujiile date jos si inspectate atent.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #58 on: March 30, 2018, 10:23:57 AM »
Ca idee, la mine a fost o mufa putin crapata la o bobina (din cauza unui schimb banal de bujii si a mainilor neatente ale mecanicului) si din cauza asta aveam caderi de tensiune, imi lua curentul de la ceasuri si murea motorul total aleator si suficient de rar incat sa nu pot sa asociez simptomele cu nimic. Nu aveam nici o eroare inregistrata. Verifica sa nu fie ulei pe bobina sau pe bujie pentru ca mai cedeaza garniturile de la capacul de chiulasa.

Alta varianta poate fi distributia sarita, am patit sa imi apara eroare dupa cateva zeci de km. Este suficient un dinte la o singura axa, nu e nevoie sa fie toate 4 defazate.
« Last Edit: March 30, 2018, 10:26:15 AM by MihaiFlorescu »

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #59 on: March 30, 2018, 10:44:12 AM »
Distributia a fost schimabata acum 10.000KM + pompa apa + antigel (contitech cureaua + restul de componete ca asa era kitul pentru masian; inclusiv pompa de a apa a fost ceva bani, nu m-am zgarcit pentru ca stiam ca sunt usor sensibile motoarele astea). Acum 4000km am schimbat bujiile (NGK, recomandate pentru motorul meu), si intradevar baietii care s-au ocupat de schimbul de bujii nu erau neaprat cei mai priceputi (a durat 3.5h schimbul de bujii), si nu sunt sigur ca au pus ok bobinele la loc.

Problema asta a aparut cumva cam in acelasi timp sau putin inainte de schimbul de bujii, de aceea nu sunt sigur ca e "vina" celor care s-au ocupat de schimbul de bujii. Atunci cautam rezolvarea relatinului instabil (care de altfel nu fost rezolvata, doar apare mai rar problema). Tot ei au facut si distributia si nu am avut nici un fel de problema, masina a functionat ok.

Sunt usor dezamagit de Subaru ca sa fiu sincer, ca dupa ce am luat o masina verificata la reprezentata si totul a fost ok, au inceput problemele cu ea. N-am avut cu nici o alta masina (inclusiv cu Alfa Romeo) atatea batai de cap cat am avut in 4 luni cu masina asta...



« Last Edit: March 30, 2018, 10:46:43 AM by FireBlade »