Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
Subaru club Romania

Diferente ansamblu transmisie modele Subaru

Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« on: December 14, 2017, 13:22:01 PM »
Salutare , recunosc faptul ca nu am cautat pe forum , daca deja exista ceva asemanator retragem tot :)
MI se parea interesant sa facem un detaliu al ansamblului motor-cutie-diferentiale pentru fiecare model in parte .
Ce ziceti ?

Pe mine m-ar interesa , de exemplu , diferentele intre 2.0 aspirat MT si 2.0 aspirat AT , Forester SG.

Mltumesc pentru atentie .

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #2 on: December 15, 2017, 16:24:50 PM »
Manual:
http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_11/
Automat:
http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_12/
Cunosc situl , e util pentru a afla codurile pieselor de schimb OEM , da .

Eu vreau altceva , ansamblul motor - transmisie nu este egal pentru toate motorizarile , sunt versiuni cu diferentiale auto-blocante , trepte reduse sau nu , tractiunea fata-spate distribuita diferit .

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #3 on: December 15, 2017, 17:38:40 PM »
SG manual are 50:50. Diferențial deschis pe față, LSD (slăbuț) pe spate. Cutie 5 trepte cu reductor 1,5. Diferențial central viscocuplaj. Nu știu atât de multe despre automat, dar e informație pe net
http://youwheel.com/home/2016/08/07/subaru-awd-system-fully-explained/
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #4 on: January 16, 2018, 16:52:38 PM »
Acesta este un topic care ar trebui sa atraga atentia mai mult. Pe internet se gasesc clasificari, unele sunt contradictorii, iar alte multe informatii apar de la americani sau canadieni, unde motorul EJ20 (care ma interesa pe mine) nu este pe Legacy. O transmisie care duce la tractiunea tuturor rotilor ofera multe variante constructive, iar identificarea punctuala pe masina cred ca trebuia specificata chiar si in cartea tehnica. Cum s-ar zice: - Sa stiu ce am ca sa stiu ce sa cer.
Pentru al meu Legacy 2006, 2.0, 165 CP. 4EAT, cred sa fie raport 80 fata/ 20 spate, cuplaj interaxial multi-disc si actionare controlata electronic, diferentiale simple fata si spate. As gandi ca e cea mai simpla solutie la Subaru ( mai bine zis e prima treapta inferioara de performanta ). Aaa...si pentru ce zic nu am certitudine, o "scripta manent", ceva....

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #5 on: January 16, 2018, 17:18:24 PM »
SG manual are 50:50. Diferențial deschis pe față, LSD (slăbuț) pe spate. Cutie 5 trepte cu reductor 1,5. Diferențial central viscocuplaj. Nu știu atât de multe despre automat, dar e informație pe net
http://youwheel.com/home/2016/08/07/subaru-awd-system-fully-explained/

Nu m-as baza pe ce scrie acolo.
Iar utilizarea termenului LSD este atat de vasta, incat unii califica LSD ca non-LSD. Iar altii care aud ca au LSD il confunda cu diferentialul masinilor de curse.

Din pacate constructorul nu publica aceste specificatii sau nu le-am gasit eu pana acum.  Se cunosc anumite tipuri de transmisie, in special cele de pe WRX STi si cam atat. La restul se stie oarecum vag ca manuala e mai aproape de 50:50 sau poate ajunge in 50:50 in timp ce automata e mai mult pe fata si doar in Hold o blocheaza pe 50:50.
« Last Edit: January 16, 2018, 17:21:36 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3069
  • The other right!
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #6 on: January 16, 2018, 18:23:09 PM »
In informatiile tehnice primite de la SMT cand am cumparat aspirata era trecut 50:50 pt 2.0 manuala si 45:55 pt XT manual. Comportamentul pe zapada al celor doua mi-a confirmat oarecum aceste rapoarte: la demaraj mai vioi aspirata pleca frumos, liniar in timp ce XT-ul fuge de spate, precum RWD. Poate mi se pare mie...
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

puiu

  • 786
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #7 on: January 16, 2018, 19:48:12 PM »
Azi am incercat GC-ul pe zapada si pleaca de spate mai ceva ca hatch-ul desi e automat si doar 115cepe.
4eat stiam ca e 80 fata 20 spate si daca aluneca fata se duce pana la 50/50

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #8 on: January 16, 2018, 20:41:06 PM »
Sunt cutii automate care trimit mai mult cuplu pe fata si cutii care trimit catre spate. Asta se intampla de la inceputul anilor 2000.
Pe piata europeana s-au comercializat multe automate simple si probabil ca de la ele se generalizeaza.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #9 on: January 16, 2018, 21:14:56 PM »
Ieri am testat in acelasi giratoriu cu zapada legacy 2006 2.0 AT si outback 2008 MT.

Legacy nu fugea de fund decat daca incercam sa ii dau talpa tare si dadea semne fata ca nu mai poate, daaar nu se ducea in boscheți de fata cum am vazut la alti colegi in acelasi giratoriu, culmea, chiar acelasi.

Outback-ul tot acolo a fugit de spate si a avut nevoie de corectie din volan pentru ca a supravirat serios.

Cu toate astea sa mor daca imi dau seama cat are fiecare split. Legacy da, parca mi-a dat impresia de 50-50 cand a ajuns la limita, dar obk mi s-a parut ca are mai mult pe spate. Se roteste din gaz mult mai usor. Dar poate e si spatele greu. Teoretic e 50-50 si asta.
« Last Edit: January 16, 2018, 21:16:42 PM by MihaiFlorescu »

Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #10 on: January 20, 2018, 21:05:30 PM »
Ieri am testat in acelasi giratoriu cu zapada legacy 2006 2.0 AT si outback 2008 MT.

Legacy nu fugea de fund decat daca incercam sa ii dau talpa tare si dadea semne fata ca nu mai poate, daaar nu se ducea in boscheți de fata cum am vazut la alti colegi in acelasi giratoriu, culmea, chiar acelasi.

Outback-ul tot acolo a fugit de spate si a avut nevoie de corectie din volan pentru ca a supravirat serios.

Cu toate astea sa mor daca imi dau seama cat are fiecare split. Legacy da, parca mi-a dat impresia de 50-50 cand a ajuns la limita, dar obk mi s-a parut ca are mai mult pe spate. Se roteste din gaz mult mai usor. Dar poate e si spatele greu. Teoretic e 50-50 si asta.

Pai, ceea ce ai constatat in situatiile respective era de anticipat, pentru ambele masini. Legacy-ul, daca avea AT, are split-ul 80/20 cum am mai relatat. Tendinta in viraj la limita aderentei este subvirator (rotile isi pierd din vitezele de rotatie corespunzatoare bracarii). Trebuie dat gaz ca fata sa patineze. Sistemul va transfera cuplul catre spate si nu este neaparat sa ajunga la egal 50/50, cata vreme fata are lipsa de aderenta iar spatele "prinde", comportamentul va deveni asemenea uneia cu tractiune spate - supravirator. Asa este, Legacy-ul AT, la accelerare in viraj pe zapada capata o puternica supravirare. Ce mi-a placut mie, este oarecum previzibila si se redreseaza usor, dar cu "talpa". Outback-ul are MT, diferential central cu vascocuplaj. In conditii normale el imparte 50/50. O masina cu split 50/50 va avea comportament putin supravirator, zic eu. Diferit de AT este ca vascocuplajul va reactiona exact cum e construit - va face transferul de cuplu doar acolo unde lipseste ( si este independent de dorinta soferului sau a sistemului ).

leeloo

Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #11 on: January 22, 2018, 17:53:01 PM »
E un link mai jos care explica destul de bine tot ce tine de AWD la Subaru, inclusiv pe ce modele au folosit diversele sisteme.
Eu pe baza astuia am ales si ce AWD mi se potrivea mai vine la ce aveam de facut cu masina.
http://youwheel.com/home/2016/08/07/subaru-awd-system-fully-explained/

UXE

  • 1731
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #12 on: January 23, 2018, 08:54:18 AM »
Lamuriti-ma si pe mine, eu pe XT am : open diff pe fata, autoblocant pe central diff  si pe spate???    Daca o suspend pe elevator si invart de o roata din fata cea din spate se invarte in sens invers. E tot open diff?

Muttley

  • 4938
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #13 on: January 23, 2018, 09:06:51 AM »
Autoblocant spatele, insa doar cu denumirea. In viata reala e cam open.

Bati campii cu rotitul pe elevator.
« Last Edit: January 23, 2018, 09:07:32 AM by Muttley »
WRX SW 2002

UXE

  • 1731
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #14 on: January 23, 2018, 09:16:31 AM »
Data viit o sa fac o filmare :)

Muttley

  • 4938
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #15 on: January 23, 2018, 09:21:54 AM »
Masina nu circula pe elevator. Autoblocarea diferentialelor alora ai simti-o in teren accidentat, cu zapada sau noroi sau cu punti incrucisate.
Pe elevator e pipi.

Personal, cu R160 am bagat dreapta spate in sant. Stanga spate, pe zapada, era moarta! Pentru mine, asta e diferential deschis oricat de autoblocant l-ar declara Subaru.
Cu R180 am facut intoarcere din 3 miscari. Deja nu se simtea a diferential chestia dintre roti, smucea interiorul ca la danturi sudate. Ala DA!
« Last Edit: January 23, 2018, 09:26:48 AM by Muttley »
WRX SW 2002

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #16 on: January 23, 2018, 09:25:11 AM »
In offroad nu prea face nimic LSD-ul de pe spate, dar cam asa e la toate. Am inteles ca un LSD mai tare, cum e pe STI, o face mai apta in conditii de circuit/raliu etc, dar nu e neaparat placut pentru daily.
Un clip care arata niste exemple:
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #17 on: January 23, 2018, 09:31:21 AM »
Cum mai spuneam, LSD este un termen cuprinzator pentru ca L vine de la Limited. Acum cat de mult limiteaza alunecarea e alta poveste. Teoretic, daca e 1% limitare, tot LSD se cheama, nu? :D Marketingul e la fel in toata lumea si toate industriile.

Cum vad eu LSD de la Subaru (exceptie facand STI) este ca limiteaza alunecarea "under slippery conditions" dupa cum spun si reclamele Subaru. Adica, limiteaza alunecarea cand una din roti o da grav in gol, si anume pe zapada sau noroaie.
Pe asfalt nu are forta destula sa aduca un aport considerabil de transfer stanga-dreapta.


UXE

  • 1731
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #18 on: January 23, 2018, 09:36:55 AM »
Deci eu XT-ul daca anu am aderenta pe diagonala nu mai plec de acolo.  :( De o singura roata cu aderenta nu mai zic  >:(

Forester

  • 3069
  • The other right!
Re: Diferente ansamblu transmisie modele Subaru
« Reply #19 on: January 23, 2018, 10:36:57 AM »
In functie de situatie te mai ajuti cu o frana de mana sau de serviciu... in masura posibilitatilor si indemanarii.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008