Salut.
Ma uitam de ceva vreme dupa o masina potrivita pentru concedii lungi, overlanding.
A fost cat pe aci sa cumpar un Landcruiser mai vechi, pe care planuiam sa il inamtriculez ca vehicul istoric, ( din cauza taxelor enorme de aici pentru asa ceva ) dar in Bruxelles au introdus o zona de emisii scazute de la anul, si nici masinile istorice nu mai sunt exceptate.
Asa ca am revenit la planul 2, un Subaru Forester sau Outback. Am nevoie de o masina mai spatioasa si care sa nu se impotmoleasca in prima balta sau primul deal cu ceva pietris pe el. Am vazut ca un curent destul de mare prin Australia/US, si pare un compromis bun intre comfortul la drum lung pe asfalt si capabilitati ofroad usor foarte ok.
In Belgia e rezonabila si la taxe, prefer sa bag banii in masina si nu sa ii dau la stat...
NU am de gand sa fac off road extrem, ci doar sa pot aborda niste drumuri forestiere mai dificile, pentru ca acolo sunt si locurile pitoresti.
Ca masina de zi cu zi am o Toyota C-HR hibrida, excelenta pentru oras, buna si la drumuri lungi, dar nu e pentru asa ceva.
Am cautat in primul rand o masina curata la interior si exterior, partea mecanica nu ma prea interesa, aia e cea mai usor de facut. Am mai restaurat acum ceva timp un BMW 525i din 94 si am invatat mult din experienta aia.
La vecini, in Olanda am gasit un Forester 2006 cu 230 k km , cu un interior impecabil, 2.0 X AWD de 158 CP , cutie automata, incalzire in scaune, clima si spre surprinderea mea totala are si active cruise control. Pe afara nu se vad lovituri sau rugina.
La drive test nu am sesizat decat un zgomot de la suspensie pe dreapta, la cate o denivelare, foarte mic, nici nu am putut reproduce ca am mers vreo 10 km sa mai caut alta denivalare sau roapa si nu am gasit.. deh Olanda... nici o groapa nu gasesti cand ai nevoie.
Ac merge bine, testat cu dezaburirea. Motorul s-a incalzit foarte repede, nu mai sunt obisnuit cu asta.. o surpriza placuta
De ridicat o ridicat o ridic in prima sambata a lui Ianuarie, ca nu am timp de inmatriculat saptamana asta, in plus era cu niste Conti-uri de vara, destul de uzate.
Asa ca am comandat niste Yokohama Geolandar A/T (G015) 215/60 R16 95H, cam piparate, sper sa fie si bune, cu livrare la dealer sa le monteze el inainte sa o ridic.
NU stiu cand a fost facuta distributritia, si daca nu o sa aibe acte nici nu o sa ma pot increde.. Am vazut un kit complet Gates pentru versiunea AT in germania la vreo 400 de euro cu tot cu livrare.
Prima chestie pe lista ca sa il fac un overlander mai capabil. e un set complet de suspensie ( arcuri + amortizoare ), fata - spate de la pedders, plus un lift kit de 2" . NU stiu ce are acum pe ea, dar e cam lasata, ori sunt arcurile batrane ori o fi avut un kit de coborare.
Apoi ceva protectii la baia de ulei si cutia automata macar, echipament de campare.. etc etc..
Dupa ce fac chestiile de baza.. testare un an doi prin Europa, si daca e totul ok, o sa incep sa ma duc prin Africa/Asia, gen Maroc, Tunis, Gerogia, Armenia.. etc.. asta si in functie de timp bineinteles.
Din pacate nu am garaj, cum aveam cand stateam in DE, asa ca o sa cam dureze treaba asta, chestiile cu manopera mai costisitoare o sa le fac cand mai ajung prin Ro, urgentele pe aici..
Poze urmeaza cand o sa o ridic , au scos imediat si anuntul la nici 1h dupa ce am facut contractul...