2009 Forester 2.0 benzina&gpl
Subaru club Romania

2009 Forester 2.0 benzina&gpl

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #560 on: April 25, 2019, 09:28:52 AM »
I-ats stricat topicul lui kkkkennnnnyyyyy.

Asa-i trebuie, e pedepsit, sa se-nvete minte si sa nu mai urce poze cu inalta incarcatura emotionala ce ne stimuleaza apetitul intelectual spre imaginativ declansandu-ne stimulii reactiilor afective!  ;D

@Kkennyy: cica inteligenta emotionala ar fi chiar mai importanta decat combinatia dintre abilitatea cognitiva si aptitudinile tehnice =>  inteligenta emotionala ar fi de fo doo ori mai importanta ca cum e IQ-ul.  ;)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #561 on: April 25, 2019, 10:03:38 AM »
Daca prin pozografiile mele v-am stimulat sa iesiti in natura prin orice mijloace disponibile, inseamna ca mi-am facut datoria pe acest topic :D Apropo, te asteptam pe la Brasov si pe doo roti, va stau la dispozitie ca si ghid pentru orice poteca din zona ;) Singura conditie ar fi ca rotile sa nu fie achizitionate de la Auchan & Co din motive de protectia muncii :D


offtopic: Facut revizia zilele trecute impreuna cu o verificare generala pentru ca o sa urmeze vreo 2 concedii cu multi km in afara. Nimic schimbat in afara de niste bucse si bielete. La urmatoarea revizie va urma distributia si alte mici bucati specifice. Ma gandeam sa schimb termostatul de la racire, pentru ca am observat ca merge cu apa cam calda, 95-100, dar am vazut ca termostatul nou deschide la 91, deci ma gandesc ca e posibil sa fie normal, ventilatoarele functioneaza ok, nu stiu, o sa il schimb o data cu distributia ca sa ma stiu impacat.

ps. Veste buna, incape masina pe elevator, cu tot cu casa deasupra :D




offtopic2: M-am bagat si la un mic proiect "campervan style", pentru ca urmeaza sa plecam cu cortul saptamana viitoare si nu o sa am concediu in fiecare zi asa ca voi fi nevoit sa lucrez din teren. Dat fiind ca laptopul nu functioneaza pe benzina sau gpl, o sa am nevoie de ceva curent si nu vreau sa depind de bateria masinii, asa ca o sa instalez o a doua in portbagaj, cu incarcare automata in mers si autonomie suficienta de cel putin 24 ore de stat cu laptopul pe baterie. Momentan conceput basic, amatoricesc, poate mai incolo o sa-l completez si cu niste panouri solare si o incarcare mai desteapta pentru autonomie totala in salbaticie. Vedem, saptamana viitoare testez setup-ul, sunt increzator :)

« Last Edit: April 25, 2019, 10:05:14 AM by kkennyy »
Forester XT SJ 2018

Muttley

  • 4936
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #562 on: April 25, 2019, 10:18:45 AM »
Nu cunosc om mai Dexter decat tine.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #563 on: April 25, 2019, 10:25:51 AM »
Nu cunosc om mai Dexter decat tine.

Omul este Magnat de aceea se explica Dexter-itatea Sa!  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #564 on: April 25, 2019, 10:35:06 AM »

 Ma gandeam sa schimb termostatul de la racire, pentru ca am observat ca merge cu apa cam calda, 95-100, dar am vazut ca termostatul nou deschide la 91, deci ma gandesc ca e posibil sa fie normal, ventilatoarele functioneaza ok, nu stiu, o sa il schimb o data cu distributia ca sa ma stiu impacat.


In primul rand cu ce ai masurat? Ceasul din bord e degeaba.

Apoi daca e asa, cand ai temperatura asta? Daca e in mers, nu e bine. Daca e in oras, bara la bara mers mult sau in offroad, atunci e acceptabil.
Ventilatoarele la ce temperatura pleaca?

Acestea fiind spuse, ar trebui sa obtii rezultate mai bune cu un ulei de calitate si antigelul schimbat. Termostatul si pompa de apa se schimba oricum la distributie. E regula. Si doar cu termostat original. Si nu uita ca ai si GPLeu care merge mai fierbinte.

Poate nu ar strica pe langa accesoriile de la exterior sa cauti un radiator de capacitate marita, daca exista pentru motorul asta. Altfel sunt sigur ca te ajuta matli sa potrivesti unul de WRX-STIu.
« Last Edit: April 25, 2019, 10:35:59 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4936
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #565 on: April 25, 2019, 10:40:47 AM »
Eu as incepe cu termostatul. Dar nu ca urgenta, ca furtunul de intrare radiator pare (!!) sa se incalzeasca la timp.
Am patit ceva asemanator la Ignis, iar termostatul nou a reparat-o complet.
WRX SW 2002

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #566 on: April 25, 2019, 10:45:07 AM »
Omul este Magnat de aceea se explica Dexter-itatea Sa!  ;D
Un Dexter fara pregatire dar cu google-ul aproape :))

In primul rand cu ce ai masurat? Ceasul din bord e degeaba.

Apoi daca e asa, cand ai temperatura asta? Daca e in mers, nu e bine. Daca e in oras, bara la bara mers mult sau in offroad, atunci e acceptabil.
Ventilatoarele la ce temperatura pleaca?

Acestea fiind spuse, ar trebui sa obtii rezultate mai bune cu un ulei de calitate si antigelul schimbat. Termostatul si pompa de apa se schimba oricum la distributie. E regula. Si doar cu termostat original. Si nu uita ca ai si GPLeu care merge mai fierbinte.

Poate nu ar strica pe langa accesoriile de la exterior sa cauti un radiator de capacitate marita, daca exista pentru motorul asta. Altfel sunt sigur ca te ajuta matli sa potrivesti unul de WRX-STIu.
Pai cu ce ceas sa citesc, ca foresterul nu are acest lux :D  Am citit cu adaptorul obd si confirmat in service cu testerul de diagnoza.
(nu am alta poza)


Valoarea aia e aproape constanta, atat in mers cat si prin oras. N-am vazut peste 104 in oras, moment in care pleaca ventilatorul la putere maxima, si nici sub 95 in mers. Ventilatoarele pleaca pe la 101-102 la viteza mica, si la 104 la viteza mare, cel putin asa mi se pare si cred ca funcitoneaza corect. Uleiul e de calitate (motul 8100 xcess bla bla), face la fel si pe gaz si pe benzina ... whatever. O sa schimb si termostatul la distributie si mai vedem atunci. N-am vazut veci becul rosu aprins, de-aia tind sa cred ca nu e bai.
Forester XT SJ 2018

Muttley

  • 4936
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #567 on: April 25, 2019, 10:46:54 AM »
Posibil termostat lent. Astea se mai strica si "partial" uneori.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #568 on: April 25, 2019, 10:55:27 AM »
Mda, e cam mult. Doua concluzii:
1. Se pare ca dupa 2008 Subaru a decis sa lase motoarele sa mearga mai fierbinte. Poate de asta se si strica mai des. Si sigur au facut-o pentru economie de carburant, ca sa plece mai rar ventilatoarele. Si la Outback plecau ventilatoarele la 100, dar mai mult de 101 nu am vazut absolut niciodata.
2. Daca sta relativ constant la temperatura asta nu e bine. Si in mers sa plece la 104 nu e semn bun. Nici nu ar fi nevoie de ventilatoare pentru ca ai destul aer din fata. Ca idee, din nou facand referire la Outback fiindca este 2008+ ca model, in mers statea pe la 86-89 mers incetisor nefiind vara. Si chiar 84-86 daca era racoare si mergeam 100-110 pe autostrada. Daca ii dadeam tare pe autostrada nu crestea mai mult de 92.

O distributie cu tot ce trebuie o sa rezolve problema. Ca e termostatul, ca e pompa ca e antigelul, oricum le schimbi pe toate.
« Last Edit: April 25, 2019, 11:10:30 AM by MihaiFlorescu »

Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #569 on: April 25, 2019, 11:03:08 AM »
Nu se pupa termostatul de sg cu acelasi ej204? Ala deschide pe la 80 parca.

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #570 on: April 25, 2019, 11:08:01 AM »
Mda, e cam mult. Doua concluzii:
1. Se pare ca dupa 2008 Subaru a decis sa lase motoarele sa mearga mai fierbinte. Poate de asta se si strica mai des. Si sigur au facut-o pentru economie de carburant, ca sa plece mai rar ventilatoarele. Si la Outback plecau ventilatoarele la 100, dar mai mult de 101 nu am vazut absolut niciodata.
2. Daca sta relativ constant la temperatura asta nu e bine. Si in mers sa plece la 104 nu e semn bun. Nici nu ar fi nevoie de ventilatoare pentru ca ai destul aer din fata. Ca ideea, din nou facand referire la Outback fiindca este 2008+ ca model, in mers statea pe la 86-89 mers incetisor nefiind vara. Si chiar 84-86 daca era racoare si mergeam 100-110 pe autostrada. Daca ii dadeam tare pe autostrada nu crestea mai mult de 92.

O distributie cu tot ce trebuie o sa rezolve problema. Ca e termostatul, ca e pompa ca e antigelul, oricum le schimbi pe toate.
Da, asta e planul, sa vedem. O sa monitorizez si cum face la vara cu temperaturi mari, daca se incalzeste mai rau o sa schimb mai repede distributia.

Nu se pupa termostatul de sg cu acelasi ej204? Ala deschide pe la 80 parca.
Eu nu cred in solutii de genul asta ... motorul trebuie sa mearga asa cum a fost proiectat, deci termostat oem sa fie :)
Forester XT SJ 2018

Muttley

  • 4936
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #571 on: April 25, 2019, 11:50:14 AM »
Ca sa mearga cum a fost proiectat, elimina combustibilul cu ardere cu temperatura mult mai ridicata ;)
Altfel, un termostat cu temperatura de deschidere mai jos ar fi o idee foarte buna la gepeleu.
WRX SW 2002

Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #572 on: April 25, 2019, 11:59:23 AM »
Pai de original spuneam.asta 21200AA072. Numai ca e de pe motorul de 156cp de pe SG

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #573 on: April 25, 2019, 12:22:27 PM »
Stim ca arderea se face la temperatura mai mare dar nu stim cu cat afecteaza temperatura motorului in general (ulei, antifel ..) ... nu m-as hazarda momentan la astfel de operatiuni, mai ales ca dupa cum ziceam, am facut test concludent pe benzina, mers multi km cu exact aceleasi valori de temperatura la apa, deci nu stiu ce sa zic. Schimbam distributie la urmatoarea revizie sau mai repede daca devine urgent, si vedem apoi ce si cum cu termostatele. Cert e ca pe codul meu de motor, se pare ca deschide la 91, desi credeam ca e mai putin dar cred ca sunt facut si diferit in functie de piata.
Forester XT SJ 2018

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #574 on: April 25, 2019, 12:27:00 PM »
El deschide, dar pana circula antigelul si ajunge la senzor antigelul rece dureaza.

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #575 on: April 25, 2019, 12:43:08 PM »
Da, pai de-aia ma si gandeam ca nu e asa mare temperatura de 100. Diferenta de 10 grade de la temostat la senzorul de temperatura din motor. Sau o fi, nu stiu.
Forester XT SJ 2018

PTR

  • 570
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #576 on: April 25, 2019, 12:56:53 PM »
Eu as pune unul de 88 sau chiar 84 dar o sa iti scada temperatura mai mult fata de cea de acum doar in mers. Pe loc o sa creasca tot pana la valoarea de 102 (sau cat este la tine) la cat sunt setate ventilatoarele sa porneasca... exceptand momentul cand ai AC-ul pornit.

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #577 on: April 30, 2019, 10:45:45 AM »
Azi muncim de la distanta.








Forester XT SJ 2018

Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #578 on: April 30, 2019, 12:35:04 PM »
Frumos, bravo !

dan_b

  • 1237
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #579 on: April 30, 2019, 12:49:38 PM »
super birou :)
unde e amplasat? :D
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.