2009 Forester 2.0 benzina&gpl
Subaru club Romania

2009 Forester 2.0 benzina&gpl

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #600 on: May 03, 2019, 09:27:11 AM »
Deja am īnceput procedura de notificare a adminilor īn vederea eliminării pozelor tale de pe forum și totodată ștergere lor din servere  >:D

La cāt de artistic sunt elaborate meriți a fi scos īn fața clasei și timp de trei zile să ne gătești pārjoale, omletă și sushi... ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #601 on: May 03, 2019, 10:03:39 AM »
Daca le stergeti vi le trimit pe hartie :P

Ai pus acolo pe lista niste mancaruri necunoscute, dar o pun pe Alina sa se ocupe si rezolvam :D
Forester XT SJ 2018

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #602 on: May 04, 2019, 21:08:54 PM »
Īncepe să ne placă tare mult această mașinuță :)

Forester XT SJ 2018

Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #603 on: May 04, 2019, 21:23:49 PM »
Recuperati repede investitia in cort, din cate se vede   ;D

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #604 on: May 04, 2019, 21:31:45 PM »
Ar fi cazul...
Forester XT SJ 2018

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #605 on: May 06, 2019, 11:12:26 AM »
Ceva impresii dupa mini vacanta de paste, aproximativ 1200 km plimbati prin tara:

- dupa revizia de saptamana trecuta motorul se simte mult mai bine, mai "smooth" in special la acceleratie. Ceva ce observam de regula la masini noi, dar la subaru pana acum, nu. Ma pune pe ganduri sa fac schimburile mai des...
- am prins un vant foarte puternic in delta, iar cu tot cu cortul deasupra eram ca o barca in larg pe o furtuna. Viteza in general 80-90 maxim, cu a 4-a nu puteam sa urc dealu. Consum 12.5%, mers majoritar pe benzina. Enervant din doua motive ... unul, masina e de felul ei lesinata la viteza, mai pui si vant si casa deasupra si poti sa neflix and chill. Doi, nu gasesc o alta varianta de masina (sa zicem tot subaru) care s-ar descurca mai ok in conditiile astea (asta in ideea in care as schimba sti-ul la vara). Cred ca trebuie sa strang pentru outback 2020 :D
- pe autostrada la intoarcere, vant 0, tinut 130 constant, nicio problema. aparent daca turatia este peste 3000 si ceva, motorul are ceva viata in el, nu m-am putut plange, merg si ceva depasiri lejere.
- cauciucurile sunt exemplare, n-au dat semne de oboseala nici pe autostrada la 140, nici in nisipul adanc din delta sau pe plaja unde nu am invartit roata in gol nici macar o data. Urmatorul set va fi identic, asta-i clar.
- depasit 20k km pe gpl, motorul merge in continuare foarte bine.

Cam atat. Mai urmeaza ceva plimbare mai lunga prin iunie si apoi vreo 5k km in iulie intr-un concediu mai departe.
« Last Edit: May 06, 2019, 11:18:26 AM by kkennyy »
Forester XT SJ 2018

Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #606 on: May 06, 2019, 11:42:33 AM »
Pentru genul asta de plimbari e mult mai confortabil Outback oricum.....
Daca chiar astepti Obk 2020 asteapta XT-ul.
Daca nu,  gasesti un SJ XT cu istoric.

dan_b

  • 1237
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #607 on: May 06, 2019, 11:42:54 AM »
Pt pante poti sa mergi pe treptele inferioare, in functie de inclinatie, deci treci pe a 3a, daca a 4a e prea slaba...
Depinde de multe variabile, cum ai zis si tu - avand acelasi motor, aceeasi masina practic, m-am confruntat si eu cu situatii de genul, dar nu am avut greutate prea mare. In turatii urca foarte bine.
Si nu uita de reductor, pt pante. Cu el activat pare ca mergi pe drum drept :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #608 on: May 06, 2019, 11:58:02 AM »
Pentru genul asta de plimbari e mult mai confortabil Outback oricum.....
Daca chiar astepti Obk 2020 asteapta XT-ul.
Daca nu,  gasesti un SJ XT cu istoric.
Pai de outback xt ziceam, pare cea mai ok varianta pentru ce vreau, dar nu e realist pentru viitorul apropiat :) Sj-ul xt e bun, dar din pacate tot o cutie pe roti. Om vedea :)

Pt pante poti sa mergi pe treptele inferioare, in functie de inclinatie, deci treci pe a 3a, daca a 4a e prea slaba...
Depinde de multe variabile, cum ai zis si tu - avand acelasi motor, aceeasi masina practic, m-am confruntat si eu cu situatii de genul, dar nu am avut greutate prea mare. In turatii urca foarte bine.
Si nu uita de reductor, pt pante. Cu el activat pare ca mergi pe drum drept :)

Evident ca retrogradez, doar ziceam ca nu mai prea face fata :)  Dar chiar a fost vant puternic atunci ...

ps. Reductor doar off-road! Eventual daca pleci din panta si e foarte abrupt, in rest nu se foloseste :)

Forester XT SJ 2018

Serb

  • 881
  • Breathing for a living.
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #609 on: May 06, 2019, 11:59:24 AM »
Ia-ti si tu un diesel...

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #610 on: May 06, 2019, 12:01:08 PM »
Daca ar fi fost fiabil, as fi luat :)
Forester XT SJ 2018

dan_b

  • 1237
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #611 on: May 06, 2019, 12:09:53 PM »
Eu am citit cartea intr-o zi, ca nu aveam ce face :) Si scrie acolo ca se recomanda reductor pt pante si tractari.
Plus vitezele maxime in fiecare treapta, inclusiv a 5a, asa am dedus ca e ok de folosit in orice situatie de genul panta sau greutate si panta.
E adevarat ca si eu l-am folosit doar pe teren, ca in rest nu am avut nevoie.
Deci la tine a fost vantul extrem plus bagaje si cortul parapanta pe sus... :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #612 on: May 06, 2019, 12:25:14 PM »
M-ai facut curios cu asta cu viteza maxima :) Eu stiu ca se foloseste doar la nevoie pentru ca respectivul cuplu mai mare asociat are efect de uzura mai pronuntata asupra transmisiei decat in pozitia normal. La fel ca la bicicleta, primii dinti care se tocesc sunt cei de la foaia mica/pinionul mare.

La mine in manual scrie asa:

1) HI position:
For normal driving.
2) LO position:
Used for driving up a steep grade or
driving on sand requiring more driving
force than that available in the HI
position.

La tractari se mentioneaza doar in panta, nu la mers normal.
Forester XT SJ 2018

dan_b

  • 1237
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #613 on: May 06, 2019, 12:30:30 PM »
:) eu am cartea in romana, dar spune cam aceleasi lucruri plus tractarile.
oricum, merge si la viteze mai mari, daca ai o panta in fata si ti-e teama ca nu urca ok sau ca fortezi prea tare.
fac o poza si-ti trimit, daca e :)
« Last Edit: May 06, 2019, 12:31:08 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #614 on: May 06, 2019, 12:35:41 PM »
Baga, sunt curios cum au tradus :)  Presupun ca partea asta e:

! Driving on grades
. On vehicles equipped with a dual
range transmission, it is advisable to
select the LO position when starting the
vehicle at an upgrade.
Forester XT SJ 2018

dan_b

  • 1237
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #615 on: May 06, 2019, 12:36:25 PM »
Ok :) revin pe seara
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #616 on: May 06, 2019, 13:14:49 PM »
Nu vad ce ai putea uza in transmisie, doar daca te inhami in treapta 1 sa tragi nu stiu ce.
In rest, practic iti scurteaza treptele , cand mergi 2r seamana cu un fel de 1.5 normal, 3r e un fel de a doua etc.
Utilitatea reductorului a fost fantastica in Austria, cand a trebuit sa urc o panta lunga, plina de serpentine. Aveam de ales intre a merge foarte turat cu a doua, dar oricum demarajele erau lente, sau sa folosesc reductorul, pentru a nu tine coada de masini in loc. Rampa era de asa natura ca la SG 2.0 pe care il aveam atunci, in treapta a 3-a reusea sa mentina viteza constanta, cu greu.
Dupa ce am bagat reductorul a fost mult mai bine, esentialul fiind ca puteam accelera decent dupa fiecare curba.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #617 on: May 06, 2019, 13:37:24 PM »
In situații de genul ăla, absolut, este aur.
Forester XT SJ 2018

Serb

  • 881
  • Breathing for a living.
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #618 on: May 06, 2019, 14:07:22 PM »
Nu prea are legatura cu padurarul lui kkennyy, dar de ce oare nu are si dieselul low-range? Din cauza ca ar avea cuplul mai mare? Daca credeti ca deviem prea mult de la subiectul acestui thread, mutam in alta parte. :)

Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #619 on: May 06, 2019, 14:12:34 PM »
Folositi cu incredere reductorul ala de cate ori este nevoie de cuplu mai mare la roata INDIFERENT de suprafata de rulare!

.......... dar de ce oare nu are si dieselul low-range? Din cauza ca ar avea cuplul mai mare?
Da!