Primul meu Subaru (Forester SG)
Subaru club Romania

Primul meu Subaru (Forester SG)

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #80 on: January 22, 2018, 22:49:40 PM »
Nu s-a mai aprins check engine
PS e 476 la autokarma
« Last Edit: January 22, 2018, 22:51:32 PM by andrei80 »
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

leeloo

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #81 on: January 22, 2018, 23:05:24 PM »
gradual sonda lambda lenesa/defecta  are mai multe simptome, le pun mai jos in ordinea severitatii  si apartiei..
1.  Consum marit  -  greu de sesizat, daca ai masina de noua,  se manifesta gradual, mai dai vina pe trafic, frig, sau e prea cald.. consuma AC-ul, pana cand devine evident si e clar ceva in neregula . Daca masina e SH, neavand un termen de comparatie,  iar e greu de vazut.    Oricum la orice masina cumparata SH de peste 120 k km  fara istoric clar de service, ar fi cam primele pe lista la inlocuit, ma repet, toti producatorii recomanda inlocuirea la maxim 160 k km.
2. relanti neregulat, ezitari in accelerare. aceasi problema, daca nu ai termen de comparatie sa fi mers mult cu o masina la fel in mintile ei, nu prea iti dai seama la inceput, daca nu se manifesta in mod evident.
3.  cand e moarta de tot  ajunge sa consume si cu cativa litri buni peste,   masina e lenesa, nu trage cum trebuie, practic amestecul se va face pe baza unei harti de avarie gen, si ai si eroarea in ECU, plus  simptomele de mai sus mult amplificate.
 Din expereinta mea, la SAAB 9-3 2.0t  cumparat la 140k km, istoric de service complet, luat de la  primul proprietar, la 145k am inlocuit sonda ca se apropia intervalul, nu avea nici un simptom, ECU era curat. A scazut imediat consumul    cu vreo 0.7l %, si daca aveam impresia ca   masina tragea, acu chiar ca se accelera instant.
 LA BMW, am inlocuit tot asa,  nu avea nici o eroare, la ala iar am simit in consum  imediat,  cam 1.2l  a scazut consumul, de la o medie 11 la 9 si un pic,   si la relanti a inceput sa sune instant mult mai bine, mergea mult mai rotund. Ala avea motor 6 in linie, un motor foarte echilibrat, la un 4  cilindri e mai greu de observat. 
Din experienta mea de posesor de benzinare cosumul mediu e cam cea mai de baza   indicatie ca e ceva in neregula. Adaptat la ce si cum mergi tu orice variatie indica ceva in neregula.
Probleme cu amestecul -- in consum se vad. Probleme cu aprinderea se vor  vedea si in consum. aer fals si ala tot in consum se vede. 
Cam 80 % din ce probleme tipice  are un benzinar se manifesta la un moment dat in consum. 
Urmaream tot timpul media de la plin la plin nu de  din cauza de pret, ala era asumat, ci ca e un indicator bun asupra starii masinii. 

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #82 on: January 22, 2018, 23:14:02 PM »
Eu l'am schimbat sperand sa scap de un usor tremurat la ralanti. Nu am reusit asta si nici nu pot spune ca am simtit vreo diferenta in functionare sau vreo modificare a consumului, insa pentru inlocuirea lui a fost nevoie de autogen, deci mai bine ca am facut inlocuirea in tihna decat sa am surpriza sa ma lase prin tara si sa stau sa caut service cu autogen la indemana

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #83 on: January 23, 2018, 10:26:11 AM »
O voi avea si pe aceasta in vedere cand ii fac revizia generala care presupune:
-Sonda dupa catalizator (inlocuita deja)
-Sonda lambda precatalizator
-Bujii
-Distributie
-Curele accesorii
-Verificat starea supapelor aer secundar
-Ulei motor si filtre (aer, ulei, habitaclu)
-Ulei diferential fata si spate
-Ulei + filtru cutie automata
-Bielete antiruliu , pivoti, bucsi, geometrie
-Placute frana fata spate
-Reconditionare etrieri fata (garnituri, pistonase, culise), se misca foarte greu.
-Verificare trapa, are momente cand nu se inchide complet.

Nu cred ca le voi putea rezolva pe toate intr-o singura vizita la doctor.




« Last Edit: January 23, 2018, 11:27:42 AM by JAD »

leeloo

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #84 on: January 23, 2018, 11:59:28 AM »
ce iti poate face viata grea  la un benzinar cu ceva ani in spate, cum sunt ale noastre sunt furtune/colieri in primul rand de aer, si apoi apa/racire.  Imbatranesc in timp indiferent de cat a fost de ingrijita masina.  Macar sunt ieftine se cumpara si la metru, si relativ usor de inlocuit, poti preveni  multe   belele..
Relenti neregulat.. e o lista marisoara de cauze, eu as incepe cu chestiile mai usoare  si mai ieftine.. gen valva icv, aer fals, aprindere etc.. si ajungi la alea mai dure gen leak-down test ....

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #85 on: January 26, 2018, 23:20:24 PM »
Am incercat astazi sa monitorizez activitatea senzorilor de oxigen .
Cel de dupa catalizator, dupa ce motorul ajunge la temperatura nominala afiseaza intre 0.7v si 0.9v.
Cel pre catalitic afiseaza valori intre 2.9  si 5  dar nu vad unitatea de masura, (O2S1LV)

Din valorile senzorului de dupa catalizator inteleg ca amestecul este cam bogat, ar trebui sa stea pe la 0.4-0.5v
Din valorile celuilalt nu inteleg nimic :)
« Last Edit: January 26, 2018, 23:23:24 PM by JAD »

leeloo

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #86 on: January 27, 2018, 13:07:24 PM »
trebuie sa varieze in jur de 0.5 V ala inainte de catalizator. Cum schimbi putin turatia trebuie sa il aduca repede inapoi la 0.5 si tot asa..


JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #87 on: January 27, 2018, 18:14:15 PM »
Primisem o solicitare pe fuel trims de la Andea,
Am atasat cateva poze mai jos, motor incalzit, la ralanti.
La pompa consumul e de 19%(cu 41 litri am parcurs 215 km dintre care 50% in afara orasului fara sa depasesc 100kmh )
Mult, sigur e ceva necurat :) avand in vedere ca aceaasi masina lua 13 in capitala cu 2-3 saptamani in urma.
miroase a benzina in habitaclu foarte pregnant atunci cand e ventilatia pornita, la fel si in compartimentul motor pe partea soferului, dar furtunasele sunt uscate si cu motor pornit si fara.




« Last Edit: January 27, 2018, 18:41:05 PM by JAD »

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #88 on: January 27, 2018, 19:27:14 PM »
Ar mai fi un lucru de luat in calcul, sistemul de aer secundar.
in cazul meu o valva este blocata pe deschis iar pompa de aer secundar nu se opreste, merge atata timp cat motorul e pornit, nu se opreste dupa x secunde cum ar trebui.

Daca pompa merge si valva e deschisa inseamna ca e flux continuu de aer proaspat impins pe esapament.
Avand surplus de oxigen pe evacuare senzorul/senzorii de oxigen nu sunt pacaliti si cred ca e prea mult oxigen in amestec ?
Apoi reactioneaza si ii dicteaza calculatorului sa imbogateasca amestecul adaugand combustibil ?
Doar un gand.
« Last Edit: January 27, 2018, 19:30:37 PM by JAD »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #89 on: January 27, 2018, 19:38:25 PM »
rezolva problema cu pompa ca o sa ti se topeasca chestii si hopefully nu iei si foc :)
la ture un pic mai mari presiunea gazelor de pe evacuare depaseste cu mult presiunea generata de pompa si gazele de evacuare se intorc in compartimentul motor si topesc plasticele pompei & other stuff daca zici ca ai valve deschise ...
si cum zici, este irelevant sa monitorizezi senzori de oxigen daca la relanti si cruise ai aer bagat pe evacuare ...


JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #90 on: January 28, 2018, 08:31:37 AM »
Oare faptul ca pompa nu se opreste este legat de supapa "stuck open" sau ar trebui sa-mi indrept atentia si catre relee ?

andea79

  • *
  • 4007
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #91 on: January 28, 2018, 10:19:57 AM »
problema principala este supapa deschisa din punctul meu de vedere, pompa o poti opri oricand daca insisti (scoti siguranta/mufa..etc)  ... eu personal as face curat si as arunca afara tot sistemul ala cu pompa secundara, supape si balarii ... 

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #92 on: January 28, 2018, 13:15:16 PM »
Multumesc,
O sa incerc sa anulez sistemul, unde sa incep sa caut acele doua placute, se gasesc si prin tara sau site-uri externe?

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #93 on: January 28, 2018, 13:27:25 PM »
ebay
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

leeloo

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #94 on: January 31, 2018, 19:44:23 PM »
consum mare ai si de la aer fals. 
Genul asta de diferenta enorma   e ori pierzi benzina pe undeva, mai ales ca o mirosi ori   ai un crepeu de toata frumusetea pe la vreun furtun de aer/vacum.
LA BMW aveam 2l in plus de la crapatura super mica la o imbinare  care am observat-o din intamplare, si la motorul ala era totul accesibil, dar tot a fost greu de depistat. In rest mergea super bine, relanti curat, nu ezitari in acceleratie, nimic..
LA boxer e si mai greu. 

« Last Edit: January 31, 2018, 19:44:59 PM by leeloo »

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #95 on: January 31, 2018, 20:20:46 PM »
Am mai vorbit cu alti posesori de XT din Bucuresti iar cifrele ar trebui sa se situeze undeva la 14 la un mers normal, nu tare, nu incet ci in ton cu ceilalti participanti la trafic.
Momentan astept placutele pentru valve, bujiile si my trusted mechanic sa le si montam.
Apropo de aer fals am vazut ca cutia filtrului de aer are o montura de la o prindere cu clips rupta (de la un montaj fara prea multa atentie probabil).
dar sta fixa pe filtru iar filtrul e inaintea senzorului MAF iar in cazul in care ar fi scapari pe acolo nu ar fi aer fals ci masurat.
Multumesc.
« Last Edit: January 31, 2018, 20:30:15 PM by JAD »

leeloo

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #96 on: January 31, 2018, 22:15:51 PM »
exact, dupa MAF.
benzina daca simti in masina, si nu la motor, daca motorul e cald, se evapora repede, poate de asta nu simti acolo.
« Last Edit: January 31, 2018, 22:16:47 PM by leeloo »

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #97 on: January 31, 2018, 22:53:04 PM »
Se simte si la motor mirosul de benzina, pe partea soferului .
Toate furtunasele(vizibile) sunt ok, uscate cu motorul pornit.
Dupa anularea valvelor voi putea citi  fuel trims-urile si poate apar diferente.
« Last Edit: January 31, 2018, 22:55:32 PM by JAD »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #98 on: February 01, 2018, 09:28:28 AM »
De obicei sustin abordarea DIY cand vine vorba de mici reparatii si intretinere, dar cu benzina pe motor nu te joci. Mergi cu masina la un service si o iei dupa reparatii si teste de drum repetate. De obicei scapa la imbinarile conductelor metalice cu furtunasele de cauciuc imbatranite. Sunt greu de observat intrucat trec pe sub galeria de admisie.

Altfel, mai poate fi un injector care sa curga si nici pe ala nu il vezi din cauza protectiilor metalice.

PS: Stingatorul ala de masina stinge o lumanare in cel mai bun caz, daca nu a depasit termenul de valabilitate.
« Last Edit: February 01, 2018, 09:29:40 AM by MihaiFlorescu »

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #99 on: February 01, 2018, 18:41:03 PM »
Da, sunt constient de riscuri si de limitele mele.
pe langa lucrurile marunte facute pana acum la masina (frane, uleiuri, pompa secundara, sonda lambda ) nu incerc sa fac mai multe singur pentru ca si eu si trusa mea de scule de buzunar suntem depasiti.
supapele de aer secundar am reusit doar sa le pipai, mirosul de benzina doar sa-l simt, mai dau cu carpa pe motor sa ma simt implinit :).Nu intentionez sa scot admisia singur in cautarea furtunelor sau sa sterg sistemul de aer secundar, ar fi pacat de ea.
Sper sa ma primeasca sambata un service cu toate dimensiunile de furtune de combustibil, garnituri de admisie si bujii la mine sa vedem ce gasim.
Multumesc .
 
« Last Edit: February 01, 2018, 19:44:21 PM by JAD »