Salut!Stefan ma cheama si in gramada de randuri scrise de mai jos imi prezint si eu povestea Foresterului achizitionat cu doua saptamani in urma.
Este din 2008 , motorul de 2.0l, 158cp si este prima mea masina care nu e primita "mostenire" sau imprumutata. Spre deosebire de , probabil majoritatea membrilor de pe acest forum , nu am fost special atras de Subaru de la inceput. Am avut mereu o pasiune pentru masinile japoneze in schimb, totul a inceput de cand am aflat de drift, apoi de japoneze si in final de Nissan.Ce m-a marcat destul de mult a fost 200sx s13, masina pe care am si cautat-o vreo 7 ani, de dinainte sa iau permisul. multe incercari fara reusita, in final am gasit una pe care urma sa o iau luna trecuta, avea multe probleme incat trebuia luata pe platforma, etc. dupa mult rumegat asupra problemei am ajuns la concluzia ca nu o sa imi permit sa imi iau un s13, sa il restaurez si sa il si intretin. cel putin nu cat inca sunt in facultate. asa ca spre bucuria alor mei, am renuntat. Am mai avut candva intentia si asupra unui Nissan Patrol dar din nou, probleme la achizitionare si costuri ridicate.
Revenind la trecutul apropiat, dupa ce l-am sunat pe cel care vindea s13-le, m-am pus sa ma gandesc ce altceva as putea sa iau incat sa imi satisfaca nevoia de "jdm" dar care sa fie si relativ accesibil ca numar de masini prin tara si sa se incadreze in buget. In liceu urmarindu-i pe cei de la mightycarmods, mi s-a mai marit deschiderea si catre alte marci , in special Subaru asa ca m-am apucat de cautat. Initial am ma uitam la legacy, avand ca si criterii sa fie break, dar sa arate bine. nu am fost prea multumit de rezultate.
Printre cautari dadeam mereu de Forester si am zis sa ii acord o sansa. preturile erau relativ ok, dotarile si anul la fel. As fi vrut ceva generatia a doua dar prefacelift. Dar cum se gaseau mai multe facelift care sa fie in stare buna la pretul respectiv am ramas pe varianta asta si peste inca doua zile eram acolo si il aduceam acasa . nici nu mi-as fi imaginat sa se intample asa repede totul. In final ma bucur ca s-a intamplat in felul asta si am ajuns sa il iau, e cumva combinatia care trebuie intre primele doua variante( s13 ca masina relativ rapida si cu care sa te distrezi, si patroul care era mare, 4x4 si cu care te descurcai in orice situatie). Sunt foarte multumit de masina si desi are cateva probleme , unele mai marunte altele nu, sunt incantat de ea si am destule planuri pe viitor.
Scurt istoric: 3 proprietari, ultimul a avut-o doar un an si din probleme personale a trebuit sa o vanda. I-a schimbat placutele, amortizoarele fata, cureaua de accesorii si toate lichidele. acum e la mine si...
..sa incep cu problema. Cat l-am tot invartit prin curtea parcului auto de unde l-am luat, totul ok si frumos, cand am ajuns acasa in schimb, surpriza s-a blocat etrierul stanga fata.Ajutat de un prieten am deblocat-o. Ne gandeam ca din cauza placutelor noi pistonasele au fost impinse mai mult decat trebuie si s-au blocat. Am dus-o cu frana de mana pana la un service pentru a doua zi. Acolo nu au facut mare chestie si cica era deblocata, ciudat dar oamenii stiu ei ce fac ( nu prea). A mers totusi, pana am decis sa o scot la o tura prin padure si s-a blocat iar. dupa alte dezbateri am ajuns la concluzia ca cel mai probabil e de la sistemul abs. dupa o perioada in care tineam masina pornita mai mult( o ora -doua) incepea sa se infraneze pana se bloca. daca o lasam oprita o ora se debloca. Momentan sunt cam blocat cu ea deoarece cel mai apropiat service specializat Subaru e la Bucuresti, in Dambovita nu e nimic aparent. Astfel ca astept sa se elibereze un loc la unul multimarca de pe aici care ar putea sa imi schimbe pompa abs sau ce anume e defapt stricat la ea.
Dupa care ar urma planurile, intinse pe foarte mult timp din lipsa de diferite resurse. Mai exact:
-conversie la botul de prefacelift
-mici modificari la interior legate de tapiterie plus renovarea/inlocuirea panourilor interioare de la usi sau altele . Ale ei fiind adanc zgariate majoritatea
-un set de jante work sau rota pe 17 pentru vara, cele de pe ea ramanand pentru perioada de iarna
-inlocuirea sau repararea diverselor componente lipsa, rupte sau deteriorate de la exterior si interior
-tinichigerie( are nevoie destula de asa ceva) si vopsitorie( ma gandesc la alta culoare)
-proiectoare de ceata
-upgradarea anumitor elemente de suspensie
categoria "poate" :
-arcuri sport( initial ma gandeam ca suspensie reglabila deoarece imi place aspectul mai lasat si faptul ca ar da probabil un feedback mai bun dar in acelasi timp imi convine si faptul ca garda la sol destul de ridicata fata de alte masini imi permite sa o duc si prin padure fara sa o ajustez mereu deci inca nu sunt sigur)
-turbo( inca mai trebuie destula documentare pentru asta)
si lista poate sa continuie. Vreau sa fie destul de practica incat sa imi car cunostiintele si diverse bagaje cu ea, pentru ca am de carat. sa ma pot baza pe ea ca pe orice daily, la nevoie sa rupa asfaltul de pe un drum de munte dar sa fie in stare si de un camping sau un drum forestier din cand in cand, insa momentan sa scap de problema cu blocatul rotii
voi reveni si cu poze in curand.