Forester XT '03 +motor STI
Subaru club Romania

Forester XT '03 +motor STI

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #180 on: April 05, 2019, 09:53:45 AM »
La intalnirea de vineri din Bucuresti chiar intreba Dinu ce ai patit ca si el a facut ca tine, ej207 second din UK, urcat pe masina, accesorii si aia e. Si sunt de acord cu ce a spus dupa. "Nu stiu in ce stare e, cat mai tine, dar daca e sa cada, motor nou, totul nou si aia e singura varianta care sa fii sigur ca functioneaza si te tine."

Stiu, mai e vorba si de bani. Daca nu sunt, mai bine il refaci pe asta decat sa iei altul pentru care nu iti garanteaza nimeni ca o sa mearga mult si bine.

« Last Edit: April 05, 2019, 09:54:40 AM by MihaiFlorescu »

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #181 on: April 05, 2019, 09:54:45 AM »
Short blocul asta pe care vreau sa il iau e dus la 2.2 Si are urmatoarele interne. Zic ei....

Reconditioned Block Halves
New 2.5L Nitrated Crankshaft
New MAHLE Forged Pistons Stroker 2.2L
New MAHLE Rings
New Manley Forged H-Beam Rods
New ACL Race Bearings
Gaskets and seals all OEM
Remanufactured EJ207
All New Hardware

Cat despre buget , nu cred ca ma trimite nevasta sa stau cu chirie. Ma lasa , Intelege si stie ca oricat as baga tot nu ajung la valoarea finala a unei masini noi.
« Last Edit: April 05, 2019, 09:58:01 AM by make the forum greatagain »
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #182 on: April 05, 2019, 09:59:30 AM »
sb-ul luat de oriunde nu rezolva problema curatarii spanului din chiuloase, tevi, modina aia de deasupra filtrului sau cum se cheama si multe alte cotloane ... si alea trebuie desfacute si curatate bine bine bine sau inlocuite unde nu se poate (sorb, modina, pompa...)

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #183 on: April 05, 2019, 10:00:33 AM »
N-am csf. O fi pasiune , o fi nebunie....nu stiu...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 4922
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #184 on: April 05, 2019, 10:05:34 AM »
Suna ok ce zici ca vrei sa cumperi, dar nu stiu cum le-a dat 2.2. Daca e alezajul dus la 93mm e cam de unica folosinta motorul...
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #185 on: April 05, 2019, 10:26:30 AM »
iar legat de pompa de ulei, cele de 11mm in primii ani, unele au avut problema bypass-ului blocat deschis - restul nu
dar pompa ar trebui sa fie noua la fiecare rebuild, orice uzura (zgarieturi zis plastic) va conduce la pierdere de presiune
si un pic de span ramas pe oriunde e game over intr-un interval mai scurt sau mai lung -> si filtrul are un soi de bypass la presiune mare adica la rece si/sau sus in ture uleiul circula nefiltrat adica spanul se propaga si genereaza alt span...

motive - din poze greu de zis, eu as fi monitorizat presiunea de ulei macar la prima pornire si cat a mers in gol 1 ora sau cat a mers
exista evident marea posibilitate cu oring-ul negasit de la sorb presupunand ca nu a ramas span anterior, sau uzura anterioara a pompei daca nu a fost noua sau pur si simplu alte uzuri/probleme care au generat cadere de presiune (uzura la axele cu carne :)  sau chiuloase sau clearance-uri prea mari la cuzineti ) sau poate knock-ul potrivit care a lipit cuzinetul de arbore -> chiar asa cum arata uzura cuzinetilor pe partea de atac si cealalta si/sau capul pistoanelor ?
recomand cu caldura senzor/ceas presiune de ulei si mai multe sch de ulei dupa pornire: de genul ulei vascozitate scazuta gen 5w30 la pornire si lasat aprox. 1 ora apoi schimbat ulei si filtru si again ulei 5w30 pentru max 200km mers super lejer si apoi again schimbat filtru si ulei cu cel folosit uzual
« Last Edit: April 05, 2019, 10:27:48 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #186 on: April 05, 2019, 10:38:23 AM »
mie imi place sa repet : toate internele alea forjate nu rezista la span, rezista la alte chestii dar nu la span si/sau presiune scazuta de ulei , daca ai buget restrans vezi cum il aloci dar nu fa economie la verificat chiuloase/curatat/inlocuit chestii ca scoti bielele alea la fel peste o vreme :) (hopefully not)

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #187 on: April 05, 2019, 11:43:33 AM »
pompa e de 10mm , urmeaza sa o desfacem sa o verificam , cuzinetii de palier aratau bn dar cei de pe biele aratau destul de uzati , pistoanele arata f bn nu au depuneri
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #188 on: April 05, 2019, 11:48:16 AM »
eram curios de urme de knock pe pistoane, pompa o desfaceti for fun presupun, la cat span e acolo nu are cum sa nu aiba urme...aia e pt garbage collector direct :)

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #189 on: April 05, 2019, 12:12:14 PM »
Cred ca m-am decis sa iau ala revizuit. Nu ma apasa prea tare ca are interne forjate sau ca le iau degeaba.Imi dau seama ca alea tin pentru presiuni mai mari. Dar , e clar ca o sa fie si pompa noua de ulei si racitor nou. Ca tot ce tine de ungere. Si ceas si eventual o palma peste ochi daca apare ceva problema. Eu zic ca cu 3-4000 intr-o valuta straina ajung si mai si raman. Banii sunt relativi.
E posibil sa fi fost si un knock mare. Ce-i drept e ca nu ne-am uitat prin tabelele alea din care doar voi intelegeti ceva. Eu am avut un cell la ~7500 rpm si cred ca ala a dat decisiva. Ce ma intereseaza pe mine e sa il refac si sa ma tina. Nu ca prima oara nu am avut aceeasi dorinta. Dar de data asta vreau sa schimb si alte mate adiacente
Diferenta intre rebuild si ala revizuit e mica. Sa zic 200 de lire. La care oricum se adauga pompa de ulei si racitor. Deci.... Cred ca asta deja refacut e castigator.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #190 on: April 05, 2019, 12:25:30 PM »
as recomanda si un wideband :)
dincolo de necesitatea pt setarea initiala fiind un 2.2 vei putea vedea AFR-ul adica prinde mai din timp eventuale probleme pe partea de alimentare sau leaks sau ...

Muttley

  • 4922
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #191 on: April 05, 2019, 12:49:25 PM »
2.1 bre, 2.1. Si cu alezaj de 93 esti tot sub 2.15.
Partea cu 7500rpm poti s-o uiti cu motorul asta, are cursa lunga.

PS: e fain ca e cu pistoane Mahle, alea-s 4032 si nu zdrangane la rece.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #192 on: April 05, 2019, 12:50:44 PM »
Vezi video ala de l-am pus cu dedicatie cu swap motor. AOS e important, racire, combustibil.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #193 on: April 05, 2019, 12:56:40 PM »
PS: e fain ca e cu pistoane Mahle, alea-s 4032 si nu zdrangane la rece.

nu zdrangane tare :)

Muttley

  • 4922
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #194 on: April 05, 2019, 13:00:45 PM »
Visinia de-o volanesc eu acum zice-se ca are forjate din fabrica si +220 mii km motorul. Dead quiet la rece. Nu vad de ce 4032 ar fi diferit, cu un clearance corect (vezi partea cu instrumentele de masurare).
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #195 on: April 05, 2019, 13:15:57 PM »
nush ce material / clearance are visina dar mahle recomanda 0.05mm clearance (la mijloc intre min si max) la 4032 pe ej20 si am vazut 3 motoare cu mahle 4032 si la rece departe de a fi silent oricare ...
nu e clearance de 0.10 ca la 2618 dar nici 0.01 ca la pistoane oem normale ...
masuratori facute la SM ... teoretic ok :)
faza cu mahle (si altii) e ca sunt pistoane drop in adica au clearance built in si singura varianta sa mergi la clearance mai mic e sa treci la next size diameter si sa alezezi/honuiesti "mai strans" folosind torque plate cu prezoane/cuplu pe care il vei folosi ... aka slabe sanse la un sb luat gata facut ...

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #196 on: April 05, 2019, 14:15:08 PM »
Mda. Deci sunt iar in punctul in care nu stiu ce sa fac. Ala cu sb-ul din Polonia m-a bagat in ceata , abandonez. Urmaresc varianta cu rebuild in regie proprie. Sau...astept sa moara Iliescu si mai vad dupa aia.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 4922
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #197 on: April 05, 2019, 14:24:52 PM »
Eu zic ca e pacat sa te plafonezi la 2xx CP cu transmisie in 6 si semiclosed. Poti s-o faci treptat si incet, pe parcursul mai multor luni, chiar ani. Un LB teapan si mai adaugi dupa injectoare, intercoolere si turbine.
Din nou, doar o parere.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #198 on: April 05, 2019, 14:41:43 PM »
Mda. Deci sunt iar in punctul in care nu stiu ce sa fac. Ala cu sb-ul din Polonia m-a bagat in ceata , abandonez. Urmaresc varianta cu rebuild in regie proprie. Sau...astept sa moara Iliescu si mai vad dupa aia.
cu ce te-a cetzuit ?

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #199 on: April 05, 2019, 15:30:09 PM »
M-a ametit poloneju. Ca ala pe care il vreau eu nu mi-l poate da , ca e listat pe ibei , dar are altul , care e nu stiu cum .... Si deja ma simt ca la primul mall din Romania. Targul Vitan...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6