Forester XT '03 +motor STI
Subaru club Romania

Forester XT '03 +motor STI

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #200 on: April 05, 2019, 15:32:24 PM »
Eu zic ca e pacat sa te plafonezi la 2xx CP cu transmisie in 6 si semiclosed. Poti s-o faci treptat si incet, pe parcursul mai multor luni, chiar ani. Un LB teapan si mai adaugi dupa injectoare, intercoolere si turbine.
Din nou, doar o parere.
Cum era inainte motorul era ce imi trebuia mie. Suficient cat sa ma si sperie ocazional , dar sa fie si distractiv cand e cazul. Bajetii zic ca era pe la 250-280 . Acu , ce sa zic? Fuse si se duse. Vreau motorul meu inapoi  >:(
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #201 on: April 05, 2019, 15:55:16 PM »
Poate il faci pe asta sa dezmembreze bucatile, ca inteleg ca ai deja transmisie. :D

Ai avea cam puterea care te intereseaza, doar ca ar fi mult hulitul 2.5! Probabil ca se gasesc si 2.0 d-alea de nu crapa...  ;)

Uite si un long block singurel. :)
« Last Edit: April 05, 2019, 16:01:17 PM by Forester »
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #202 on: April 05, 2019, 16:05:15 PM »
Am atatea variante in cap si ma sucesc atat de des incat imi suna iar in urechi expresia aia. Urasc sa fiu bipolar , imi place.
Mai astept un raspuns dintr-o parte a europei , daca nu , facem gipsareala si schimbam doar ce e stricat.  ;D . Si il montam cu lumina stinsa , macar asa sa stim care a fost problema in caz de deces prematur din nou.  :P
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #203 on: April 05, 2019, 16:07:32 PM »
@Forester:
Cam scumpa combinatia aia de Forester STI, cu 8800$ am gasit masina toata adusa la Cta (97k km)
Problema e ca cu un motor d'ala nu te rezumi la costul cu achizitia, tot tre' sa'l desfaci, tot schimbi garnituri, distributie, pompe, deci nu renteaza

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #204 on: April 05, 2019, 16:48:22 PM »
https://rogerclarkmotorsport.co.uk/store/product/798-genuine-subaru-ej20-short-block-assembly-gdb-v7-8
Chiulase oricum trebuie sa le refaci, si pompe etc tot pui noi orice ai face. Ca il desfaci pe asta, tot iei prezoane si garnituri, deci...

Vad ca tot aruncati cu sume pe second handuri... nu stiu.. zic si eu.. au facut oamenii singuri motorul si s-a stricat, dar sa ia unul second de la altii... Pui nou si stii ca 200k stai linistit. De asta am intrebat ce vrea de la masina.

@Serban: vb cu Tom

Daca video ala cu americani nu ti-a placut, poate iti place cu australieni. Asculta cu atentie. E fix cazul tau la TV.

« Last Edit: April 05, 2019, 16:57:35 PM by MihaiFlorescu »

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #205 on: April 05, 2019, 17:06:10 PM »
Pai da. Acum sunt in tratative sa pun short block nou. Din 4 creiere , 3 imi spun sa iau nou. Si nu , celelalte 3 nu sunt tot ale mele. Sa fac pol ?  :o
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #206 on: April 05, 2019, 20:53:19 PM »
Deci , pentru ziua de a,i , decizia e asa. Sb nou cu totul OEM. Pompa noua de ulei , racitor nou de ulei. Acum sa vad daca e cazul de prezoane noi. Urmeaza garnituri , intre timp sa verificam chiloasele si mai vedem.
Daca si dupa asta o sa mai am probleme , facem intalnire si ii dau foc. Cu mana mea...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #207 on: April 05, 2019, 21:12:16 PM »
la prezoane e simplu :) ai avut ARP-uri le poti refolosi, ai avut OEM sau altele aftermarket de tip torque to yield ... le schimbi
garnituri oem - se vand la set complet cu tot ce mai ai nevoie prin motor ...
iar chiuloase daca nu se vad ochiometric mega uzuri sa fie oabla treaba recomand firma specializata care sa verifice/faca tot : plan, supape, scaune, distante, etc ...

ps: nush ce firme aveti prin B dar eu am vazut chiuloase primite de la B facute teoretic practic axe cu joc, 8 supape din 16 cu probleme de etansare si ... altele :)
(detalii in pm daca vrei)

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #208 on: April 05, 2019, 22:01:58 PM »
Pai spune mi in privat sa stiu. Ms
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #209 on: April 08, 2019, 13:25:01 PM »
Bon. Comandat short block ej207 cu interne stock , made in japan de la 4turbo.Am mai pus si racitor si pompa de ulei noi . Astept livrarea si sa sper ca de data asta o  sa fie bine. Uite d-aia nu am vrut eu turbo. Acum nu ma mai pot controla....
Toata afacerea a fost pana acum 2725 de eypo fara TVA. Ca e luat intraUE fara.
Urmeaza chiloasele de verificat cum spuneam si mai sus. Intre timp sper sa am timp sa ma uit ce furtune , furtunase mai sunt necesare. Si la final sa ii dam si o fata draguta sa fie si el aratos ca un motor nou ce o sa fie.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #210 on: April 08, 2019, 16:34:12 PM »
Toata afacerea a fost pana acum 2725 de eypo fara TVA. Ca e luat intraUE fara.
E "pa firma"?
Nu cred ca n'ai face'o oricum, da tine socoteala, ca's curios si eu de cat te duce toata distractia, macar piesele, ca manopera e "pe genunchi", cum ar zice unii  ;D

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #211 on: April 08, 2019, 16:38:55 PM »
Malakay ass crack all the way! Cine nu a văzut filmările din garaj, nu știe :P
« Last Edit: April 08, 2019, 16:39:54 PM by andrei80 »
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #212 on: April 08, 2019, 20:50:54 PM »
Nu ma intereseaza sa tin socoteala. Dar la momentul asta am ajuns pe la 10k cu totul. Sau am depasit. Cui ii pasa ?
Am zis ca daca nu iese nici cu asta , incendiez *****ul si imi iau Duster. Cu fwd. Asa in scarba...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #213 on: April 08, 2019, 21:21:10 PM »
Eu sunt curios de socoteala de acum, cu inlocuirea asta de motor.
C'asa, daca stau si eu sa socot cat m'a costat pana acum masina, ajung inaintea ta la dealer'ul Dacia (si'a mea'i stock si inca ar mai fi o gramada de facut la ea)

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #214 on: April 08, 2019, 21:25:21 PM »
Pai asta de acum , pana acum cu motor nou , pompa ulei si racitor e cat am scris sus. Mai trebuie garnituri si prezoane pt chiulase. Sa zic inca 500 de eypo aprox. pana sa l urc pe masina. ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 4923
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #215 on: April 08, 2019, 21:55:18 PM »
Si in chiulase intra bani frumosi. Planare, frezare scaune, simeringuri in cel mai fericit caz. Nu le neglija...
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #216 on: April 08, 2019, 22:04:14 PM »
Acum ce sa zic. Au doar 10k de la ultima frecare. Ultima oara au costat 1050 de lei parca. Sa vedem... Imi da șefa bani. Asa e cand esti barbat intretinut.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #217 on: April 08, 2019, 22:12:05 PM »
Sa nu uitam de garnituri, nu-s foarte scumpe da’ nici 100 euro nu-s
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #218 on: April 08, 2019, 23:09:29 PM »
N-ai doar frecare.
Chiulasele:
- se curata perfect, atat ele cat si supapele
- se verifica jocuri cozi in ghiduri
- se verifica scaunele, care au 2 sau 3 fete (nush cum e la subaru), dintre care una de etansare care trebuie sa aiba latimea perfecta, de ex 0.8mm. Oricum trebuie bagate frezele pe scaune. Si discutam de 16 scaune cu, 32 sau 48 frezari foarte precise
- se intorc chiulasele pe toate partile si se inspecteaza vizual, am vazut ca astea de subaru turbo adora sa se fisureze
- se masoara inaltimile chiulaselor si paralelismul dintre fete
- daca e sa fii OCD, se masoara spring rate-ul fiecarui arc dar poate e prea mult
- dupa remontarea maruntaielor, se verifica daca etanseaza
- obligatoriu se masoara volumele camerelor de ardere, care daca nu-s egale pot da niste vibratii de toata frumusetea care dau demigi prin alte parti, mai spre centrul motorului
- se planeaza obligatoriu, altfel e degeaba

Si astea-s doar manopera, fara eventuale piese. Ca daca e de ghiduri sau scaune sau supape schimbate, pretul explodeaza.

Ah, si dupa frezarea scaunelor se modifica jocurile dintre cozi si tacheti. Alea se masoara si se comanda tacheti pe cote.

Nu-i o mie de lei toata povestea asta.
Trebuie doar atelierul potrivit, unde aia sa chiar vrea sa faca treaba complet.

PS: se verifica si se masoara jocurile in lagarele arborilor cu came. A zis andea deja, poti pierde presiune de ungere pe acolo.
Succes!
« Last Edit: April 08, 2019, 23:17:05 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #219 on: April 09, 2019, 06:39:15 AM »
Eu sunt ceva mai optimist. Iar tu cobesti. Da le n balarii de materiale neferoase ca se fac. Nu se fac , iau altele. Dar in astea sper ca sa nu fie gaura initiala prea mare. Adica chiulase si admisie raman pe plus. Gaura va fi doar blocul din prima achizitie. N o fi raq atat de maro.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6