Subaru CVT
Subaru club Romania

Subaru CVT

marr

  • 2230
Re: Subaru CVT
« Reply #100 on: February 20, 2019, 08:12:07 AM »
Asa a fost si cu diesel ul. Userul Knemu stie cel mai bine. Era o balbaiala , putina furtuna pe forum si pana la urma le a sarit sarmaua in brate. Mie nu mi par simple cazuri izolate 2 sau 3 sau 4 cutii la noi. Stam cu ochii pe coada de la butelii si urmarim   :o

Ai intr-un fel, dreptate.
Totusi, dpdv statistic lucrurile nu stau chiar ca la diesel.
Nu am gasit date privind numarul de masini cu motorizare diesel vadute de Subaru, dar avand in vedere faptul ca acest motor a fost disponibil doar pe piete cu cifre de vanzari relativ mici  - Europa, Australia, etc - unde, in total, vand mai putin de 100.000 de masini pe an, nu cred ca in anii de glorie sa fi vandut mai mult de 50-60.000 de masini cu motorizare diesel.
De exemplu, in Europa, vanzarile Subaru au fost, incepand cu 2008, au fost de maximum 50k masini/an (in 2008) cu o medie de 35-38k / an):  http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/subaru/

CVT-ul, in prima generatie de Lineartornic a fost ”lansat” in 2012 ( https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_transmissions#Subaru_Lineartronic_CVT_TR690_and_TR580 )

Incepand cu 2012, doar in USA, au vandut peste 3,6 milioane de masini : http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/subaru/
Dintre acestea, mare majoritate au fost cu transmisie automata (recte CVT). Asta ar insemna in ultimii 7 ani minimum 2 milioane de masini cu CVT vandute.

Ca au aparut niste probleme, e cert dat fiind faptul ca Subaru a extins garantia cutiilor CVT la 10 ani/100.000 mile pentru masinile produse pana in 2015 (cca. 1,5 milioane de bucati).
Aici am gasit informatii cu privire la problemele aparute, mod demanifestare si modele afectate: http://www.subarucomplaints.com/cvt/

Ce-i interesant, este faptul ca - din cate spun ei acolo - rata de probabilitate a aparitiei unor probleme este mult mai mica la Legacy ( 4,41 % generatia 2015 - 2019 / 5,4 % generatia 2010 - 2014) si  Impreza ( 7,11 % pentru generatia 2012-2016) si semnificativ mai ridicata la Outback (17,19 % gen. 2010-2014 / 14,34 % gen. 2015-2019), Forester (16,69 % gen. 2014-2018) sau WRX (13,03 % gen. 2015-2016).
Probabil asta tine atat de puterea / cuplul motorului cat si de modul de utilizare/abuzare a cutiei.
Cu Legacy si Impreza se circula, de regula pe asfalt, in regim normal, cu Forester si Outback se mai face off-road, se mai tracteaza remorci/trailere/barci iar cu WRX ...
Bine, nu stiu daca astea-s date obtinute din defecte reale constatate sau este doar o previziune bazata pe calcule statistice.
De asemenea, pare-se ca problemele au inceput sa se manifeste, in medie, dupa cca. 5 ani.
O cauza poate fi si gaselnitei de marketing cu ”maintenance free” pe care majoritatea utilizatorilor au luat-o ca atare - nu schimbam uleiul niciodata !

Ramane de vazut cum vor evolua lucrurile in viitor.
Eu unul am de gand sa schimb uleiul din cutie la fiecare 30k km.
Dupa cum spunea un nene citat mai sus - e mai ieftin un schimb de ulei decat o cutie de viteze !
« Last Edit: February 20, 2019, 08:13:25 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Subaru CVT
« Reply #101 on: February 20, 2019, 09:38:50 AM »
După mine, in teorie cvt este o idee foarte făina, sa ai raport “infinit” (între capeții conurilor) și motorul sa conducă in turațiile optime pentru ce vrei sa faci...
Singurul motiv pentru care nu as vrea o cutie cvt este, ca DACĂ se strica e scumpă alta și normal, Mi-ar plăcea sa păstrez și o manuala in dotare.
Am condus și automate normale și in Weekend am condus și Forester Diesel CVT 2016 și mi-a plăcut. In general nu pot zice ca e diferită de o automata clasica cu excepția turatiilor constante in timp ce creste viteza, dar nu face mereu așa. Am condus-o și me M și acolo pot zice ca se apropie și mai mult de ceea ce ai vrea, turațiile urca și coboară împreuna cu viteza și schimbările sunt satisfăcător de rapide. Singura diferența e ca la schimbare se simte cum mașina parca sare puțin in fata (într-un mod liniar si comod) si se simte cum aluneca lanțul de la un raport fix (adică poziție programată a lanțului) la altul, sincer mi-a plăcut experiența și singurul dezavantaj care îl văd cu orice automata e ca parca nu îți inspira siguranța controlului asupra mașinii, te simți pierdut printre senzori, computere și actuatoare și ești și tu acolo sa ii arați mașinii unde sa te ducă.
P.S. Cred ca problema majora la cvt este obișnuința noastră cu celelalte tipuri de cutii...in creierul nostru e setat ca viteza trebuie sa crească împreuna cu turația și la cvt mai ales in condus normal, turația sare la un punct unde sta constanta și viteza creste. Dacă te iei după ce auzi, pare ca mașina e lenta și motorul parca se chinuie, dar in realitate, cred ca nu e așa lenta pe cât da impresia, deoarece viteza creste bine...as fi curios sa conduc un cvt și sa îmi pun ceva pe urechi ca sa nu mai aud motorul, oare ar fi alta senzație? :o
« Last Edit: February 20, 2019, 09:57:23 AM by Theophilus+Julsey »

VeNoM836

  • 257
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Re: Subaru CVT
« Reply #102 on: February 20, 2019, 10:02:24 AM »
marr, este exagerat sa schimbi *tot* uleiul la 30.000 KM. nici nu ai cum sa faci asta pentru ca nu ai cum sa scoti tot uleiul din cutie.
parerea mea este ca un drain&fill de 5/6L la 30.000 KM este de ajuns.
« Last Edit: February 20, 2019, 10:02:59 AM by VeNoM836 »
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #103 on: February 20, 2019, 10:06:35 AM »
Pai cam asa s-ar chema un schimb de ulei. N-ai cum sa scoti tot decat daca desfaci si scurgi de prin toate alea. Dar tot aduci aport de ulei mai proaspat.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

VeNoM836

  • 257
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Re: Subaru CVT
« Reply #104 on: February 20, 2019, 10:11:52 AM »
Am vazut un tutorial pe youtube cum sa-l schimbi pe tot. In timp ce masina merge, deconectezi furtunul care intra in radiator si scoti tot uleiul din CVT. Dar sa vad eu mecanicul care face asta. Daca o faci tu pe masina ta, cum era in acel tutorial, atunci e treaba ta.
O sa il caut.

L-am gasit
« Last Edit: February 20, 2019, 10:13:06 AM by VeNoM836 »
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

MihaiFlorescu

  • *
  • 13935
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru CVT
« Reply #105 on: February 20, 2019, 10:33:02 AM »
CVT e de prin 2010 chiar. Stiu ca am condus unul imediat ce aparuse pe Outback aici: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,61.0.html

S-au vandut clar mult mai multe CVT-uri decat diesel si sa nu uitam ca s-au vandut foarte multe in Japonia, nu doar SUA. Imi aduc aminte perfect cum toti jurnalistii promovau aceasta cutie care nu necesita service si ca e mai scumpa la achizitie, dar economisesti pentru ca nu trebuie sa-i mai faci ceva vreodata. Uite ca nu e chiar asa... probabil din cauza asta pica. Acel lifetime este de fapt un 5-6 ani cu 200.000km

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru CVT
« Reply #106 on: February 20, 2019, 10:41:27 AM »
@Venom836
Mecanicii nu fac astfel de proceduri pentru ca nu doresc sa isi asume riscurile asociate unor asfel de operatiuni.
O cutie de viteze noua costa cat salariul unui mecanic pe 2-3 ani.

Marca a trecut in ultimii zece ani catre o alta zona de preturi si de clienti.  CVT-ul, gadegeturile si motorul electric se aliniaza la moda consumerista din industria auto.
Probabil ca producatorii sunt direct interesati in a limita interventiile utilizatorilor asupra masinilor.

@MihaiFlorescu
Europenii au inceput cu lifetime si ceilalti i-au copiat. Automatele germane amageau utilizatorii naivi cu economia la ulei in cei 200.000km.
Probabil ca producatorii stiau ca dupa acest numar masina va fi vanduta in Romania si acolo va beneficia de o reimprospatare a kilometrajului cu 120.000km.
« Last Edit: February 20, 2019, 10:45:58 AM by BOXER »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

VeNoM836

  • 257
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Re: Subaru CVT
« Reply #107 on: February 20, 2019, 10:55:50 AM »
Acel lifetime este de fapt un 5-6 ani cu 200.000km

Eu sunt la 209.500 KM. Sper sa ajung la 500.000 cu al meu CVT, intretinut corect zic eu.
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

Forester

  • 3081
  • The other right!
Re: Subaru CVT
« Reply #108 on: February 20, 2019, 10:59:49 AM »
Tu ai schimbat uleiul la cat timp? de cate ori in 209k?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Sese

  • 478
Re: Subaru CVT
« Reply #109 on: February 20, 2019, 11:09:52 AM »
Pun aici ceva informatii noi legate de cutia lui Adi Negru. Nu-mi dadeam seama de ce nu gasesc topiculul lui, apoi mi-a spus Dragos ca a solicitat sa fie sters.

S-a demontat baia de ulei de la cutie si s-a gasit o colivie de rulment rupta pe fundul ei, impreuna cu ceva span.
Probabil ca s-ar putea schimba acel rulment, ramane in discutie sa stabilim ce si cat de tare a putut deteriora acel span restul cutiei de viteze, in special partea de blocuri hidraulice si convertizorul.

Din pacate, nemtii nu i-au facut nici un schimb de ulei cutiei asteia, siliconul de etasnsare este cel original.
Noi zicem ca daca s-ar fi intretinut corect nu s-ar fi ajuns in situatia asta.




Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #110 on: February 20, 2019, 12:09:29 PM »
Deci ma duc sa iau Cola si gheata. Adi dai de baut. Sa speram ca iese ieftin
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Subaru CVT
« Reply #111 on: February 20, 2019, 12:30:05 PM »
Eu am mai zis pe undeva...din păcate viața mașinii înseamnă cam 5 ani pana iese din garanție și/sau face nr de km. Deeeeeci, toată tehnologia avansată este doar pentru a putea produce produse care știi ca se strica după ce producatorul nu mai e responsabil de ele, deeeeci, din punctul lor de vedere, a ținut viața mașinii, și-a îndeplinit telul fără intervenții de mentenanța, primul proprietar, care o vinde după 4-5 ani sau face upgrade a economisit.
In legătura cu cele stricate și înlocuite...ma tot gândesc, ce se poate strica așa de grav încât sa nu fie reperabil, ci sa fie necesară înlocuirea completa a unei astfel de piese??? Și eu sper ca in cazul lui Adi (și a altora) sa se poată interveni pentru remedierea problemei :)

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: Subaru CVT
« Reply #112 on: February 20, 2019, 13:11:00 PM »
Deci ma duc sa iau Cola si gheata. Adi dai de baut. Sa speram ca iese ieftin

Ieftin=trebuie să îmi găsesc altă cutie. SUA nu am găsit, suedezii vor 3.000€ transport pe o cutie de 2.000€...

kkennyy

  • 1763
Re: Subaru CVT
« Reply #113 on: February 20, 2019, 13:37:58 PM »
Oare cat o fi benzina pana in Suedia? :D
Forester XT SJ 2018

Forester

  • 3081
  • The other right!
Re: Subaru CVT
« Reply #114 on: February 20, 2019, 13:44:29 PM »
1500E  ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: Subaru CVT
« Reply #115 on: February 20, 2019, 15:40:15 PM »
Sigur gasesti transportator din Suedia care aduce muuult mai ieftin de 3000 euro. Sunt firme care transporta tot felu de chestii acolo si de acolo.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #116 on: February 20, 2019, 15:55:22 PM »
Pt o cutie mai mult de 2-300 de euro nu ar trebui sa dai pe o paletizare.
Am dat eu 1000 pt juma de tir cu un utilaj de 3.5 tone. Deci... Intra pe bursa.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Subaru CVT
« Reply #117 on: February 20, 2019, 15:59:50 PM »
..................................................................
Ieftin=trebuie să îmi găsesc altă cutie. SUA nu am găsit, suedezii vor 3.000€ transport pe o cutie de 2.000€...

Daca pot sa te ajut,  te ajut.     Cauta una in Canada,  ideal ar fi in zona Montrealului.  Exista variante ieftine de transport Ca-Ro,  doar ca dureaza aprox.  o luna.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

WIM

  • 672
Re: Subaru CVT
« Reply #118 on: February 20, 2019, 16:42:47 PM »
My 2 cents, ca sa citez dintr-un clasic ...
Poza e download-abila, daca nu se vede suficient de bine mai jos.

« Last Edit: February 20, 2019, 16:49:19 PM by WIM »

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: Subaru CVT
« Reply #119 on: February 20, 2019, 16:59:17 PM »
WIM nu te-ai invatat minte, tztztztz
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon