Loc de dat cu capul - vol. II
Subaru club Romania

Loc de dat cu capul - vol. II

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1340 on: April 09, 2021, 13:51:26 PM »
Mai este si Lane Departure Warning pe care il am si eu la Hyundai. Are 3 moduri... standard e mereu OFF, apoi este pornit si daca marcajele se vad bine esti cu verde in bord si te avertizeaza cum te apropii de banda fara sa o calci; si se face portocaliu daca marcajul este pe o singura parte sau sters si acolo este hipersensibil in sensul ca avertizarile sunt sonore si vizuale fara sa incerce sa corecteze imediat ce te duci putin stanga sau dreapta, fiind extrem de enervant in viraje.

L-am folosit de 2-3 ori ca sa vad cum functioneaza si intr-o seara cand eram obosit, mergeam pe un drum judetean intors de la o nunta si am zis ca putina atentie si din partea masinii nu strica.
« Last Edit: April 09, 2021, 13:52:22 PM by MihaiFlorescu »

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1341 on: April 09, 2021, 20:36:55 PM »
Daca te plictisesti de ea, presupun ca mai e in garantie. Repeta figura, filmand, apoi le ceri sa schimbe masina dupa ce se sifoneaza pe stanga  ;D

Nu am ce sa repet, ca aia era pe masina de drivetest, pe a mea nu am pus asta ca optional.
Probabil ca nu ar fi ajuns sa juleasca parapetul, doar ca fix atunci cand era cazul sa actioneze si sa centreze masina pe banda, nu a facut'o, desi inainte avusese mici interventii cand incepusem testele

puiu

  • 787
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1342 on: April 12, 2021, 19:39:25 PM »
Singurele chestii utile de genul le vad dar nu stiu cum se cheama - la BMW nu te lasa la 5 si 7 (probabil se va intinde si asupra altor modele) sa dai cu spatele in pietoni/catei/stalpisori de parcare pe care nu ii vezi la timp. Sau sa iei virajul prea strans si sa iei cu portiera spate/pasajul spate obstacole gen zid. Pur si simplu iti pune o frana de zici ca nu ai avut noroc si a dat un camion in tine.

dan_b

  • 1236
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1343 on: April 12, 2021, 19:49:52 PM »
Alea-s utile, clar. Are si Isuzu senzori pt spate si lateral, urla de te sperii daca apare ceva in unghiul respectiv - si chiar vede din timp. Iar la lungimea aia de masina, chiar conteaza.
Franeaza si automat, dar nu si pe spate, insa senzorii aia sunt extrem de prompti si extrem de zgomotosi, nu ai cum sa ii ignori (suna diferit de senzorii de parcare - ca si d-aia are peste tot).
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1344 on: April 12, 2021, 20:40:25 PM »
Singurele chestii utile de genul le vad dar nu stiu cum se cheama - la BMW nu te lasa la 5 si 7 (probabil se va intinde si asupra altor modele) sa dai cu spatele in pietoni/catei/stalpisori de parcare pe care nu ii vezi la timp. Sau sa iei virajul prea strans si sa iei cu portiera spate/pasajul spate obstacole gen zid. Pur si simplu iti pune o frana de zici ca nu ai avut noroc si a dat un camion in tine.

Rear assist e si la grupul VAG, inclusiv pe modele accesibile ca pret, nu de nivelul BMW 5'ar. Si tot frana ca si cum ai apasa pedala la podea pune, cred c'asa fac toate, nu cunosc franare progresiva

puiu

  • 787
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1345 on: April 12, 2021, 21:06:42 PM »
Nu stiu, nu cunosc grupul vag. In afara de alh si de D si I rosu nu stiu.
Ba da, mai stiu de 1.8t care papa ulei si face depuneri in ulei
« Last Edit: April 12, 2021, 21:07:30 PM by puiu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1346 on: April 14, 2021, 20:08:41 PM »
Recomandari cric hidraulic de incredere? Am unul luat la oferta din kaufland parca. Si-a scos banii cu varf si indesat in peste 15-20 seturi de roti schimbate sau reparatii/schimb de frane. Doar ca deja da semne de oboseala, la modul ca s-a descentrat putin si nu vreau sa risc sa imi cada masina pe discul de frana in cele cateva secunde cât schimb roata....

Din pacate nu se gasesc la tot pasul sau sunt doar profesionale de 50kg si peste 1000 lei, ceea ce nu este cazul ca nu imi fac vulcanizare.
« Last Edit: April 14, 2021, 23:35:14 PM by MihaiFlorescu »

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1347 on: April 14, 2021, 22:55:24 PM »
Eu la asta ma uitam.
La Kaufland au avut acum vreo 3 sapt oferta la crocodil hidraulic
Cele de 2.5 sau 3T sunt prea grele si totusi cam mult ptr cat ai pe o punte

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1348 on: April 14, 2021, 23:32:52 PM »
Mulțumesc. Probabil o sa aleg ceva de la ei. Nu e rau cel la care te uiți dar dacă îl vrei pentru forester sau orice ușor mai ridicat nu îl recomand. Îți trebuie ceva sa se duca mai mult în sus.

Cu ce am acum și are înălțime maximă similara cu cel din link-ul de la tine abia am reușit să schimb o roata pe spate la outback, cu tot cu un cub de lemn, pentru că suspensia are cursa destul de lunga. Și la Hyundai ridic la maxim pe față și este doar cu 2cm mai sus decât o berlina standard.

Alege unul să ducă 465-480mm.
« Last Edit: April 14, 2021, 23:34:26 PM by MihaiFlorescu »

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1349 on: April 15, 2021, 00:27:45 AM »
460mm nu am gasit sa duca modelele de 2T, ci doar cele de la 2.5T in sus. Pe langa diferenta de pret, mie principala problema mi se pare greutatea. La 34kg nu prea te poti plimba cu el

Arturito

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1350 on: April 15, 2021, 08:06:33 AM »
Eu ridic masinile cu transpaletul. Sâc!
La mine cand se schimba rotile e ca la formula 1 . Se ridica toata pe o parte si jap !
« Last Edit: April 15, 2021, 08:07:12 AM by Arturito »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1351 on: April 15, 2021, 08:57:46 AM »
De ce atata neincredere in cricul din dotarea masinii?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1352 on: April 15, 2021, 09:09:49 AM »
Pentru Impreza foloseam un cric hidraulic jos vandut sub sigla Michelin. Pentru ca nu aveam incredere in el foloseam si cricul masinii.
La Forester folosesc cricul mecanic si capre.

Cand se lucreza mai mult timp la masina trebuie folosite capre. Cricurile nu sunt proiectate sa reziste la solicitari indelungate, mai ales jucariile hidraulice frumos colorate (inclusiv cele mai scumpe tot la jucarii se incadreaza).
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1353 on: April 15, 2021, 09:48:48 AM »
Eu am bucati de grinzi 10x15, 15x15 ramase pe la casa omului.
Numa' bune de pus ca suporti cand am de lucru pe sub masina.
Cricul original imi e suficient pentru ridicari normale.
Daca am nevoie mai sus, am si bucati de "dulapi' 15x5 pe care de folisesc ca talpi.
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1354 on: April 15, 2021, 10:10:44 AM »
Cricul original mi se pare cel mai anevoios și periculos de folosit. Trebuie sa fie suprafața perfect dreaptă, încalecă pragurile care pe la mașinile astea mai vechi mai sunt și îndoite unele și succes in a monta corect cricul, iar la astea mai noi cricul este jumătate din ce avea Subaru. La Hyundai face un triunghi in loc de romb și se duce imediat în lateral din cauza tălpii de tablă subțire. Ferească sa faci pană...

Capre am și le folosesc, dar partea de ridicare și coborâre trebuie să fie mai rapidă și de încredere. Sau în unele cazuri să pot ridica toată puntea, în loc de fiecare colț în parte, ca să o așez pe capre direct.

Iar la schimb de roti mașina stă câteva secunde în aer, deci nu are sens să mai pun capre. Roata este pregătită lângă mașină, dau jos una și imediat sus cu cealaltă.

Edit: deci voi spuneți că acesta este mai de încredere decât cel crocodil?? Dacă da, donez unul. Talpa puțin îndoită și puțin fugit în lateral cu totul după o singură utilizare la mașina de aprox. 1100kg

« Last Edit: April 15, 2021, 10:24:22 AM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1355 on: April 15, 2021, 11:09:24 AM »
Nu prea inteleg cum/de ce fuge cricul, doar asiguri masina in viteza si frana de mana trasa. Eu le schimb in locul de parcare de obicei, care este si usor in panta, si n-am avut niciodata probleme.
In fine, pentru cine are garaj/curte evident ca o solutie mai rapida si mai sigura este de dorit, eu insa nu am cum sa ma incarc cu alte treburi in masini.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1356 on: April 15, 2021, 11:09:50 AM »
Colegul @Forester se referea la cricul in forma de romb, de la Foresterul SG.

Cricul foarfeca din imagine este minunat. Aluneca si poate intra in prag. A patit un amic la un VW Golf, a alunecat si i-a facut o taietura de aproximativ 15cm in tabla pragului.

Pentru Impreza si Hyundai merge un cric hidraulic "crocodil", jos. Vad ca la Carrefour unul Michelin este 350lei.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1357 on: April 18, 2021, 14:33:15 PM »
Mie cricul de la Forester SG mi se pare foarte bun și stabil. Îmi place ca intra șina de la prag in forma circului și mașina se sprijină pe cric in spatele șinei de la prag. Am pățit și eu sa vrea sa alunece in fata sau spate și a trebuit sa repoziționez circul, dar comparativ cu altele e foarte ok. Eu nu va înțeleg pe cei cu schimbarea roților in câteva secunde, sunteți la formula1? Mie îmi place, dacă tot dau roata jos sa mai curat și suprafața de așezare, sa verific diferite zone mai greu accesibile cu roata pusa etc. De obicei folosesc și caprele și pun și roata sub prag, fiind mai bine sa jertfesc roata decât orice cu care ar putea da mașina dacă ar pica. Cam așa arată cel de Forester, dar negru.


La Justy am un cric tip foarfeca...de fiecare data când îl folosesc îmi tremura ceva...îl am mai mult pentru urgente, deoarece e foarte instabil și trebuie poziționat perfect ca sa nu pice și Justy are ~900kg toată. Prefer sa îl folosesc pe cel de la Forester.


Am încercat un cric tip crocodil al unui prieten cu impreza, și la maxim erau rotile, de la Forester, inca pe sol, deci, dacă ar fi sa iau un crocodil as merge pe 450-500mm înălțime maxima.

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1358 on: April 18, 2021, 15:24:32 PM »
Eu am dat comanda de cel de la Yato, mentionat in link'ul de zilele trecute, dupa ce am primit confirmare ca inaltimea de ridicare e de ajuns la un Tiguan cu kit de inaltare. Oricum voi folosi ori un tampon de cauciuc, ori o bucata de lemn cand voi folosi punctele de ridicare centrale
Oricat ar fi de sigur cricul de Forester, nu se compara cu cat de usor ridici masina folosind un cric crocodil.
Iar eu il voi folosi si la cealalta masina si atunci utilitatea va fi mai mare, iar cricul standard va ramane doar pentru urgente in trafic
« Last Edit: April 18, 2021, 15:25:13 PM by andrei0241 »

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1359 on: April 19, 2021, 09:26:41 AM »
Asta asa e, cricul crocodil e mult mai ok, mai ales ca poți ridica tot spatele, de diff și toată fata, de tabla de sub caseta de direcție, așa cum scrie in manual.