Loc de dat cu capul - vol. II
Subaru club Romania

Loc de dat cu capul - vol. II

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1380 on: May 20, 2021, 15:37:28 PM »
Ce catre cine?
De cei 70% (plini de intrerese) dintre parlamentari care isi dau legi in folosul lor, sau de politistii corupti sau lipsiti de interes?

Intr-o societate care merge majoritar (adica depaseste 50-60%) pe promovarea valorilor imorale, nu ai varianta decat sa ai contact cat mai putin cu elementele ei componente (adminstratie, institutii ale statului, vecini, politica, media, etc)

Mie mie lehamite sa merg la primarie in oras.
Fac asta cand trebuie sa merg in persoana si trebuie sa depun hartii (nelipsita cerere si copie dupa CI).
Au si program lejer, incep la 8:30 sau 9, la 16 inchid, nu au program prelungit intro zi pentru cei care muncesc in intervalul acela de timp.
« Last Edit: May 20, 2021, 15:44:09 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1381 on: May 20, 2021, 15:44:10 PM »
Majoritatea, la nivel de individ. Fiecare om are datoria de a nu tolera comportamentele rele şi de a le taxa.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1382 on: May 20, 2021, 15:47:28 PM »
Am o "boala" pe cei care merg cu masina cu tigara pe geamul deschis.
Mi s-a format ochiul si as putea face o statistica.
Majoritatea covarsitoare a acestora arunca chistocul pe strada.

Le dau un claxon.
Daca am posibilitatea le spun de ce.
Poate imi iau bataie odata.

Deci...?
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

dan_b

  • 1236
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1383 on: May 20, 2021, 15:53:15 PM »
Majoritatea, la nivel de individ. Fiecare om are datoria de a nu tolera comportamentele rele şi de a le taxa.
Da, asa e. Dar uneori obosesti... Plus ca sunt multi, sunt majoritari. Iar autoritatile nu sunt mereu de partea prompta a taxarii astora. Depinde de oras, de autoritate, de multe.
D-aia nu o sa fim niciodata ca tarile civilizate unde toata lumea respecta legile pt ca altfel isi au amenda sau mai rau, garantat. Asa s-au civilizat.
La noi, ma bucur ca a crescut vegetatia si nu se mai vad gunoaiele aruncate de celelalte gunoaie - alea umane.
Dar da, nu merita lasati in pace, desi uneori doar risti sa iti strici ziua.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1384 on: May 20, 2021, 15:54:54 PM »
La fel te bucuri si cand vine sezonul alb si 5cm de zapada ascund toata mizeria.
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

dan_b

  • 1236
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1385 on: May 20, 2021, 15:56:15 PM »
Am o "boala" pe cei care merg cu masina cu tigara pe geamul deschis.
Mi s-a format ochiul si as putea face o statistica.
Majoritatea covarsitoare a acestora arunca chistocul pe strada.

Le dau un claxon.
Daca am posibilitatea le spun de ce.
Poate imi iau bataie odata.

Deci...?
cred ca astia sunt cei mai multi. Dar s-au inmultit si aia care arunca orice din mers - sticle de apa, servetele, gunoaie. Si apoi aia care arunca masini intregi de deseuri din constructii sau altele, noaptea... Felicitari actualului sef al garzii de mediu, e singurul care a miscat si misca ceva pe temele astea. In jurul Bucurestiului e focar de mizerii si deseuri periculoase.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1386 on: May 20, 2021, 16:03:31 PM »
Mediul ar putea aloca niste recompense pentru cei care furnizeaza informatii legate de poluarea mediului, recompense oarecum proportionale cu dimensiunea amenzii.

S-ar umple tara de "watchers"  si frica de amenda ar pastra curatenia.

Camerele cu acces 4G plasate in zone impadurite sunt un inceput.
« Last Edit: May 20, 2021, 17:26:49 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

puiu

  • 786
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1387 on: May 21, 2021, 04:52:53 AM »
cred ca astia sunt cei mai multi. Dar s-au inmultit si aia care arunca orice din mers - sticle de apa, servetele, gunoaie. Si apoi aia care arunca masini intregi de deseuri din constructii sau altele, noaptea... Felicitari actualului sef al garzii de mediu, e singurul care a miscat si misca ceva pe temele astea. In jurul Bucurestiului e focar de mizerii si deseuri periculoase.

Orice drum mai ferit e plin de orice fel de deseuri care nu pot fi valorificate.
De la gunoi menajer pana la electrocasnice vechi nefunctionale. Din pacate.

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1388 on: May 21, 2021, 17:41:44 PM »
Legat de traficul din capitala, mi se pare o usoara ipocrizie sa acuzi participantii la trafic de faptul ca... participa la trafic, in conditiile in care toti participam :) motivele noastre pt care ne urcam in masina si ne punem la coada nu sunt mai justificate decat motivele altuia, fiecare are motivul lui corect in cap.

A incercat cineva sa se miste cu alte mijloace care implica sa plece de acasa mai devreme, implicit sa fie mai putin confortabil?

@dan_b, vad ca te misti cu o frumusete de camioneta, nu stiu daca detii si alta masina, dar si sa intri rareori cu o astfel de masina intr o capitala cu o infrastructura depasita este de ajuns sa fii un participant foarte activ la nebunie, probabil se uita urat si cel de pe o trotineta cand vede un ditamai isuzu langa el, la victoriei la semafor. Nimic personal, aceasi situatie si cu forester impreza, (a4 break cum am eu), etc.

Asa ca inainte sa va uitati urat pe alti participanti la trafic sau sa dati cu piatra incercati voi sa fiti un exemplu pt ca eu mi am luat bicicleta vazand pe unu trecand pe langa mine, eu fiind blocat in trafic.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1389 on: May 21, 2021, 22:43:51 PM »
Asa ca inainte sa va uitati urat pe alti participanti la trafic sau sa dati cu piatra incercati voi sa fiti un exemplu pt ca eu mi am luat bicicleta vazand pe unu trecand pe langa mine, eu fiind blocat in trafic.

Cred ca se discuta despre cei care au comportament antisocial.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

dan_b

  • 1236
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1390 on: May 22, 2021, 09:27:08 AM »
Eu, noi, vorbeam despre comportamente si atitudini, gesturi - atat in trafic, cat si in mediu.
Nu am pretentia sa nu iasa nimeni cu masina, e o prostie. Am insa pretentia ca aia care ies, sa fie civilizati, sa stie sa conduca si sa nu comita abuzuri impotriva celorlalti. Asta asa, ca rezumat.
Si daca eu / noi suntem usor ipocriti, cum se incadreaza teoria ta ca eu ma deplasez prin oras cu o masina si nu alta? Ca idee, m-am deplasat doua zile, din care una am intarziat, la tratamente medicale ale sotiei - sa inteleg ca trebuia sa o iau cu bicicleta, nu? Spui sa nu judecam...
Locuiesc langa Bucuresti si nu avem drumuri asfaltate, iar cand functiona scoala (acum chipurile functioneaza din nou), mergeam de mule ori pe camp, pt ca soseaua era blocata - din cauza de trafic raportat la drumuri nemodernizate de 30 de ani...
Am si trotineta in masina - pe care o foloseam pt drumurile de la birou, dupa ce ajungeam la birou. Sa folosesc bicicleta sau trotineta exclusiv nu am cum, chit ca mi-ar placea. Dar siguranta in trafic pt biciclisti e loterie, la fel ca si aerul respirat - sunt constient de asta. Am prima masina diesel din experienta mea de sofer, din 95 incoace... Insa vad ca polueaza mai putin decat una pe benzina din 2010.
Daca transportul in comun urban si metropolitan ar fi existat (consider ca ce avem acum nu exista), nu am fi avut nevoie de masini - am parcurs Europa acum cativa ani si am lasat mereu masina la cazare, indiferent de tara, de unde apoi ne-am plimbat super lejer cu trenuri metropolitane, cu autobuz etc. Iar oamenii aveau scutere, biciclete (inclusiv usor de luat pe tren) si multe solutii de transport la indemana. Nici nu renta sa te chinui cu masina, loc de parcare etc. La noi mai dureaza probabil pana niciodata, ca sa avem transport in comun civilizat si functional. Se fac niste pasi prin alte orase, gen Cluj, Oradea - bravo lor.
In concluzie, am pretentia ca gunoaiele umane care arunca gunoaie din masini, care circula cu dpf-uri scoase, care circula cu itp-uri nasoale, ca aia care dau itp-uri nasoale, sa fie toti amendati, inchisi, pusi la punct... Insa, realitatea e ca aia sunt majoritari, d-aia avem o tara plina de gunoaie si trafic infect - nu pt ca sunt/suntem multi, ci pt ca sunt multi din aia.
« Last Edit: May 22, 2021, 09:29:20 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1391 on: May 22, 2021, 17:55:27 PM »
După câte știu particulele poluante de diesel au dimensiune mult mai mică decât cele de benzina. Din cauza dimensiunii reduse, plămânii nu le pot filtra, astfel ajungând in celule in loc de oxigenul care ar trebui sa ajungă acolo. Pana nu demult se zicea ca celulele nu se regenerează, acum, se pare ca au descoperit ca totuși și celulele se regenerează.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1392 on: May 22, 2021, 21:08:17 PM »
După câte știu particulele poluante de diesel au dimensiune mult mai mică decât cele de benzina. Din cauza dimensiunii reduse, plămânii nu le pot filtra, astfel ajungând in celule in loc de oxigenul care ar trebui sa ajungă acolo. Pana nu demult se zicea ca celulele nu se regenerează, acum, se pare ca au descoperit ca totuși și celulele se regenerează.

Retine, ideile astea provin din "studii" politice. La un moment dat sunt comandate studii prin care un produs trebuie scos de pe piata.
Este bine sa fii sceptic fata de lucrurile pe care nu le poti testa la un laborator si esti nevoit sa crezi tot ce este acceptat la un moment dat.

Freonul a fost bun atat timp cat patentul a protejat produsul. Dupa expirarea patentului a inceput sa atace stratul de ozon.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1393 on: May 23, 2021, 00:56:03 AM »
Eu, noi, vorbeam despre comportamente si atitudini, gesturi - atat in trafic, cat si in mediu.
Nu am pretentia sa nu iasa nimeni cu masina, e o prostie. Am insa pretentia ca aia care ies, sa fie civilizati, sa stie sa conduca si sa nu comita abuzuri impotriva celorlalti. Asta asa, ca rezumat.
Si daca eu / noi suntem usor ipocriti, cum se incadreaza teoria ta ca eu ma deplasez prin oras cu o masina si nu alta? Ca idee, m-am deplasat doua zile, din care una am intarziat, la tratamente medicale ale sotiei - sa inteleg ca trebuia sa o iau cu bicicleta, nu? Spui sa nu judecam...
Locuiesc langa Bucuresti si nu avem drumuri asfaltate, iar cand functiona scoala (acum chipurile functioneaza din nou), mergeam de mule ori pe camp, pt ca soseaua era blocata - din cauza de trafic raportat la drumuri nemodernizate de 30 de ani...
Am si trotineta in masina - pe care o foloseam pt drumurile de la birou, dupa ce ajungeam la birou. Sa folosesc bicicleta sau trotineta exclusiv nu am cum, chit ca mi-ar placea. Dar siguranta in trafic pt biciclisti e loterie, la fel ca si aerul respirat - sunt constient de asta. Am prima masina diesel din experienta mea de sofer, din 95 incoace... Insa vad ca polueaza mai putin decat una pe benzina din 2010.
Daca transportul in comun urban si metropolitan ar fi existat (consider ca ce avem acum nu exista), nu am fi avut nevoie de masini - am parcurs Europa acum cativa ani si am lasat mereu masina la cazare, indiferent de tara, de unde apoi ne-am plimbat super lejer cu trenuri metropolitane, cu autobuz etc. Iar oamenii aveau scutere, biciclete (inclusiv usor de luat pe tren) si multe solutii de transport la indemana. Nici nu renta sa te chinui cu masina, loc de parcare etc. La noi mai dureaza probabil pana niciodata, ca sa avem transport in comun civilizat si functional. Se fac niste pasi prin alte orase, gen Cluj, Oradea - bravo lor.
In concluzie, am pretentia ca gunoaiele umane care arunca gunoaie din masini, care circula cu dpf-uri scoase, care circula cu itp-uri nasoale, ca aia care dau itp-uri nasoale, sa fie toti amendati, inchisi, pusi la punct... Insa, realitatea e ca aia sunt majoritari, d-aia avem o tara plina de gunoaie si trafic infect - nu pt ca sunt/suntem multi, ci pt ca sunt multi din aia.


Eu nu i-aș blama asa tare pe aia cu "harburi". Se pare ca nu toată lumea câștiga de la 2k euro în sus.
Ca sa ajungă unii sa mearga unii cu dpf euro 6 alții au rămas cu mașini în garanție în drum sau au dat vreo 1000 euro pe platforma.
Ca la orice produs nou niște prosti de clienți au fost cobai.

dan_b

  • 1236
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1394 on: May 23, 2021, 08:53:26 AM »
Nu vad legatura.... poti oricand sa iei o masina pe benzina, in locul uneia cu dpf scos. Sau una la fel de diesel, dar corecta,.care insa nu mai e "bolid de lux" si functioneaza totul pe ea. Nu?
Masinile trebuie sa fie intretinute corect si legal.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1395 on: May 23, 2021, 11:44:56 AM »
... Am prima masina diesel din experienta mea de sofer, din 95 incoace... Insa vad ca polueaza mai putin decat una pe benzina din 2010.
...

Eh, aici trebuie mai multa grija la exprimare. In ce sens polueaza mai putin? In continuare normele la diesel sunt mai relaxate decat cele pe benzina. NOx la diesel, fie el Euro 6, 6d-temp sau care 6 se mai poarta, este la aceeasi limita care exista la benzina euro 4. Un euro 4 de obicei nu are injectie directa, deci nici nu mai comparam particulele. Atunci in ce sens polueaza mai putin?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1396 on: May 23, 2021, 14:40:49 PM »
Retine, ideile astea provin din "studii" politice. La un moment dat sunt comandate studii prin care un produs trebuie scos de pe piata.
Este bine sa fii sceptic fata de lucrurile pe care nu le poti testa la un laborator si esti nevoit sa crezi tot ce este acceptat la un moment dat.

Freonul a fost bun atat timp cat patentul a protejat produsul. Dupa expirarea patentului a inceput sa atace stratul de ozon.
Știu, guvernul e de vina pentru toate…

dan_b

  • 1236
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1397 on: May 23, 2021, 16:01:39 PM »
Eh, aici trebuie mai multa grija la exprimare. In ce sens polueaza mai putin? In continuare normele la diesel sunt mai relaxate decat cele pe benzina. NOx la diesel, fie el Euro 6, 6d-temp sau care 6 se mai poarta, este la aceeasi limita care exista la benzina euro 4. Un euro 4 de obicei nu are injectie directa, deci nici nu mai comparam particulele. Atunci in ce sens polueaza mai putin?
Nu am senzor de nox incorporat nicaieri, dar olfactiv, vizual, deci ca senzatie directa, eu zic ca polueaza mai putin.
Teoretic, pe norme, la un simplu search gasim comparatii diesel vs benzina euro 6d temp - euro 6 benzina.

Euro6
Automobile diesel     Automobile pe benzină
CO: 0,50G/KM           CO: 1,0g/km
NOx: 0,08G/KM        NOx: 0,06g/km
PM: 0,005G/KM        PM: 0,005g/km (DOAR CU INJECŢIE DIRECTĂ)

Nox benzina:
EURO4 = 80 mg/km - deci strict pe Nox, da, e la nivel euro4 benzina.

Nu ridic pe piedestal diesel, mai ales pentru turisme, eu am luat masina asta intamplator, adica nici vorba sa fi tintit asa ceva - dar am constatat ca inclusiv ce credeam eu ca fiind rau la diesel, nu se (mai) aplica - sau nu la asta. Are si motorul redus la 1.9 vs 3.0 cat exista in tarile nonUE.
Nu ma declar vreun ambasador al diesel, dimpotriva. Insa ma declar surprins placut si de aspectul referitor la poluare, pe langa calitatile ce tin de confort si tot ce ofera masina prezenta. Eu am doar reperul masinii personale, nu inseamna ca se aplica si la alte marci, mai ales la cele celebre pt valorile de test vs cele din trafic.
Inchid aici discutia pe subiect, din partea mea, cred ca am fost mai mult decat explicit cu ce si de ce am spus.
Drumuri faine tuturor!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1398 on: May 23, 2021, 18:36:06 PM »


Eu nu i-aș blama asa tare pe aia cu "harburi". Se pare ca nu toată lumea câștiga de la 2k euro în sus.
Ca sa ajungă unii sa mearga unii cu dpf euro 6 alții au rămas cu mașini în garanție în drum sau au dat vreo 1000 euro pe platforma.
Ca la orice produs nou niște prosti de clienți au fost cobai.

Argumentul tău pentru aia care isi bat joc de sănătatea ta e ca mașinile noi se strica și ele?

Putea sa cumpere și fără dpf cu euro mai mic sau sa înlocuiască dpf-ul defect cu unul nou.
Mie mi se pare de porc cum ne batem joc unii de alții pentru ca știm noi mai bine.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1399 on: June 13, 2021, 22:03:21 PM »
Afterlife of a Forester.
https://www.olx.ro/d/oferta/buggy-subaru-forester-4x4-IDeVPgM.html

Poze salvate. (pentru cand anuntul va deveni inactiv)



« Last Edit: June 14, 2021, 09:40:52 AM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)