Loc de dat cu capul - vol. II
Subaru club Romania

Loc de dat cu capul - vol. II

andea79

  • *
  • 4007
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1980 on: October 13, 2023, 09:36:29 AM »
Legat de anvelope, eu nu pot sa zic ca am vazut crestere de preturi de asta vara pana acum, dar evident sunt cresteri de la an la an.
Este posibil ca preturile "mai mici" de le-ai vazut sa fi fost pentru anvelope ramase poate de anul trecut, iar marfa noua sa fie mai scumpa. Cel putin in ro, lucrul asta e evident pe anumite site-uri, cand vezi aceeasi anvelope listata cu 2 sau chiar 3 preturi, desi au aceeasi parametri. La unii scrie si DOT-ul, si atunci te lamuresti imediat cauza diferentelor de pret.
Eu am gasit o varianta ok, sau chiar buna, ieri am luat niste anvelope de iarna cu 500 lei bucata, Firestone WK4. Facute in Spania, cu DOT 2723. Si pentru ca erau 4, am primit si montaj gratuit, am mai platit doar valvele.

la DOT 2723 .. normal ca e cu oferta :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1981 on: October 13, 2023, 10:14:38 AM »
Nu prea am gasit diferente nici eu fata de ce vazusem asta vara.
Doar ca inca oscilez intre anvelope de iarna dedicate sau all season bune dat fiind faptul ca anul trecut am avut zapada doua zile in Bucuresti si am fost de doua ori la munte, unde putina zapada am prins doar in Covasna la intalnirea anuala... in rest doar asfalt ud sau frig...
« Last Edit: October 13, 2023, 10:15:22 AM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1236
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1982 on: October 13, 2023, 10:29:05 AM »
Pt Subaru chiar e ok si all season. La fel pt masinile de oras.
D-asta luasem si eu Yokohama la Forester, in ideea de a le folosi si pe iarna.
Conteaza, insa, ca si pt cele dedicate, calitatea anvelopelor, compozitia, comportamentul la ud plus rece. E greu sa produci o anvelopa care sa nu fie prea rigida iarna si nici prea moale vara. La fel raportat la crampoane vs eliminarea apei etc.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

leeloo

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1983 on: October 13, 2023, 11:56:48 AM »
chiar si cu alea de iarna, de fapt trebuie sa fii cel mai atent la comportamentul pe ud. Acolo vei petrece 99 % din  timp  iarna.  Daca sunt  ok pe ud  esti ok, mai ales la ce ierni sunt de ceva  vreme.
Chiar daca ninge mai mult, de fapt e curatata, chiar daca dureaza ceva si tot pe ud iti petreci vremea...
Unde stau eu chiar nu e problema cu zapada. Folosesc de ani de zile all season si nu am avut drame. 
Le-am montat odata,  le rotesc la  10 k,   si nu mai imi bat capul cu programat senzori, stocat, forfait la fiecare   schimb de sezon, nu mai am nici rabdare sa imi pierd vremea cu prostii dinastea,  programare pentru orice, fugi de  la servici...  costuri aditionale... 
Daca stateam in Finlanda, sau la Rasnov... e alta poveste... 
« Last Edit: October 13, 2023, 11:57:36 AM by leeloo »

Muttley

  • 4923
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1984 on: October 13, 2023, 14:34:01 PM »
.... Dar īn viitor sigur o sa ma mai risc la un Subaru...

Pasajul asta, dintr-un alt topic random, ma determina sa scriu si eu cateva randuri.

De vreun an, poate chiar doi, verific ce XV-uri apar la vanzare afara. Doream sa-mi inlocuiesc actualul daily, Ignis Sport din 2004 cu o masina mai moderna, in special mai confortabila, ca actuala ma rupe. Mai sigura, mai polivalenta. Eram fixat pe 2.0 benzina, obligatoriu 6MT.
Gasisem in urma cu vreo 2 saptamani ceea ce parea a fi masina perfecta. Culmea, cu intermediarul perfect, o directoare de reprezentanta Subaru din estul Germaniei. Painea lu' tumnesio femeia, si nimic altceva.

Si m-a lovit o idee, aveam sa realizez ulterior, geniala prin efect. Cu final tristut, urmeaza, dar geniala - sa fac testdraiv.
Stiind ca e una pe forum, am contactat proprietarul si m-am autoinvitat la el acasa ca sa-i plimb masina. Super om, maxim caracter, desi probabil nu citesti pe aici, multumesc!
N-o mai lungesc - nu mi-a placut neam! Si aici ma refer la faptul ca e lenesa moarta, te depasesc gastele de pe marginea drumului si rad de tine.
Eu imi facusem de acasa calculul teoretic, 150 cai pe 1.4 tone, comparat cu 109 cai pe 0.9 tone (actualul daily) si mi-a dat okish. In realitate insa, pentru mine cel putin, nu, e jalnic de rau.

Ca urmare, desi eram maxim de fixat pe XV... Adio.
I-am scris Sabinei si mi-am cerut jdemii de scuze. Am sters toate favoritele cu XV, si aveam o groaza. E pa.
Treaba altora cum sunt, aici e vorba doar de mine. Daca vrei sa faci o depasire, doua, trei, si sa supravietuiesti, Subaru nu exista decat turbo. Iar la ce si cum s-a tot votat de 35 de ani acusi, noi avem drumuri bazate pe depasiri.
Pentru mine, aspiratul a iesit din orice calcul pe Subaru. Exceptie poate XV-ul 1.6NA, eventual cu CVT, dar n-am avut placerea (gluma amara).

Dpmdv masini faine, dar n-au o treaba cu realitatea noastra, motoarele-s gresite rau, dar rau de tot. Poate d-aia n-au succes aici, si dieselul turbo face legea la noi (dinamica ok, ca n-ai de ales, dar si consum, ca avem nivel de trai vai pln).

Am zis sa zic.
WRX SW 2002

leeloo

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1985 on: October 13, 2023, 16:11:36 PM »
De cand m-am ars cu o Mazda 3 G120  testata superficial, daca nu pot sa fac un drive test ca lumea, sa petrec macar 2h cu masina, eu am plecat,  ca nu cumperi un tricou  de 2 bani, care il arunci dupa aia, sunt bani munciti, si daca o dai in bara, suferi cu ea multa vreme si /sau pierzi oricum la revanzare, si fara nici o satisfactie. ...

Masina e cam a treia  mare cheltuiala care o faci in viata dupa  casa si nevasta ( fie ca e chirie sau ipoteca, si la una si la alta... :) )  ..
« Last Edit: October 13, 2023, 16:15:57 PM by leeloo »

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1986 on: October 13, 2023, 19:03:22 PM »
Doar ca inca oscilez intre anvelope de iarna dedicate sau all season bune dat fiind faptul ca anul trecut am avut zapada doua zile in Bucuresti si am fost de doua ori la munte, unde putina zapada am prins doar in Covasna la intalnirea anuala... in rest doar asfalt ud sau frig...

Cam la concluzia asta am ajuns si eu, mai ales ca personal fac f putini km cu Subaru si din aia 90% cam sunt urban, deja de 5 ani inlocuiesc cauciucurile ca's vechi, ca uzura abia daca au 20% (avantajul e ca le'am dat imediat pe olx, ca mai aveau "carne")

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1987 on: October 13, 2023, 21:22:30 PM »
Am comandat all season pentru acele 98% conditii de drum cand o astfel de anvelopa este net superioara uneia de iarna. Practic, vor fi anvelope de circulat cu ele cam 6-7 luni din an.

Asta este situatia mea. Daca locuiam oriunde de la Ploiesti in sus, atunci clar luam de iarna. Chiar gasisem mai ieftin modelul pe care il voiam de iarna fata de ce am luat all season.
« Last Edit: October 13, 2023, 21:24:24 PM by MihaiFlorescu »

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1988 on: October 13, 2023, 21:47:54 PM »
Sa inteleg ca inca ai doua seturi, de vara si all season?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1989 on: October 13, 2023, 21:55:26 PM »
Pentru vara am bridgestone potenza sport. Aderente, galagioase, rigide dar nici ca re070. Ceva ok de strada pentru atatia cai si pentru mers mai sportiv.

De iarna aveam niste ciurucuri michelin alpin si cu balon mai mare, puse prin 2017, dar care de prin 2021 cand am luat masina deja nu mai erau ok. Au carne multa dar sunt moi, crapate pe exterior si pe Cheia mi-a fugit fundul intr-o depasire in linie dreapta pe o zapada fleshcaita de 2 cm la 60km/h cu pedala la jumatate. Iar pe asfalt nenorocire. Subvireaza si franeaza greu. Daca e ud asfaltul sunt driftoooo. Asa ca in loc de astea o sa pun Dunlop Sport All Season.
« Last Edit: October 13, 2023, 21:57:20 PM by MihaiFlorescu »

NicNic

  • 161
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1990 on: October 14, 2023, 23:18:37 PM »
Tare-s curios daca vei fi multumit de Dunlop-urle allseason.

Eu am luat la Visi un set de allseason, Nokian WeatherProof SUV.
Galagioase peste norma mea de acceptare.
In circa 10.000 km le-am inlocuit cu Ceneral Grabber AT2.
Chiar daca sunt AT-uri allseason, sunt muuult mai ok la zgomotul de rulare.
Din pacate, nu am prins zapada cu ele, sa vad cum s-ar comporta.
Pe uscat, sunt suficiente pentru stilul meu de condus.
« Last Edit: October 14, 2023, 23:20:24 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1991 on: October 16, 2023, 11:24:17 AM »
Pentru vara am bridgestone potenza sport. Aderente, galagioase, rigide dar nici ca re070. Ceva ok de strada pentru atatia cai si pentru mers mai sportiv.

De iarna aveam niste ciurucuri michelin alpin si cu balon mai mare, puse prin 2017, dar care de prin 2021 cand am luat masina deja nu mai erau ok. Au carne multa dar sunt moi, crapate pe exterior si pe Cheia mi-a fugit fundul intr-o depasire in linie dreapta pe o zapada fleshcaita de 2 cm la 60km/h cu pedala la jumatate. Iar pe asfalt nenorocire. Subvireaza si franeaza greu. Daca e ud asfaltul sunt driftoooo. Asa ca in loc de astea o sa pun Dunlop Sport All Season.

Eu tot cred ca erai mai bine cu dedicate de iarna, daca tot ai si de vara. Fix la indicele de umed ma uit si eu, iar in experienta mea, cand se invechesc, cele de iarna (pe care le-am avut eu) se "intaresc" cate putin, si practic devin un fel de all-season. Eu chiar am ezistat daca sa le schimb acum, dar aveau deja 6 ani si am zis ca totusi e suficient. Oricum, pe asfalt uscat la 20+ grade aveau aderenta net superioara vechilor continental premium contact 5, niste prastii...
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1992 on: October 16, 2023, 11:53:25 AM »
Indicatorii sunt B si la consum si la aderenta pe carosabil ud.
Unele dedicate de iarna sunt cam toate C/C, C/B sau mai proaste.
« Last Edit: October 16, 2023, 11:55:57 AM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1993 on: October 16, 2023, 12:31:16 PM »
Hmmm, A-uri gasesti foarte greu, mi se pare ca pe dimensiunea de la Forester doar LM005 era A.
Dar B-uri sunt foarte multe, inclusiv ce am luat eu.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

leeloo

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1994 on: October 16, 2023, 17:05:59 PM »

Dpmdv masini faine, dar n-au o treaba cu realitatea noastra, motoarele-s gresite rau, dar rau de tot. Poate d-aia n-au succes aici, si dieselul turbo face legea la noi (dinamica ok, ca n-ai de ales, dar si consum, ca avem nivel de trai vai pln).

Am zis sa zic.

Cam la 10 sec  0-100 km/h sunt cam tot ce e pe piata.  Ca nu ai optiune ceva mai rapid, asa e. la alte marci ai. 
Ce nu iti aduci ceva din state  ?  Sunt firme in DE si Olanda, se ocupa de tot.  La pretul din state mai pui 1000 euro shipping, +  10 % taxe vamale, apoi TVA la total, si inca  vreo 1000 pentru omologari, inmatriculare etc..
 Ca  exemplu, on WRX nou  cu 0 km, la ora asta te ajunge cam 43k, cu tot in regula.  E mult, pai da, dar toate masinile sunt mai scumpe in Europa. 

Dar poate gasesti unul mai de 3 ani, pana in 5, mai rezonabil la pret.. 
Dar e nasol intradevar. Am luat outback ca vine cu 2.5 si am loc de roata de rezerva, altfel nu aveam nevoie de masina asa mare, puteam sa traiesc si forester sau XV. Si 2.5 asta e la limita. In mers se misca ceva mai bine  decat ce zice el ca face 0-100.
Pe de alta parte iti ie un Civic Type R cu vreo 36k, da -  nu e subaru, dar e fain si ai si spatiu destul.. 
Pana se urneste CVT-ul din loc de la 0 km plangi, oricum e cam la limita.. mai lent de atat ma lipsesc..  De asta sper sa ia de la toyota sistemul hibrid in viitor, tot CVT sunt, dar  macar se misca . 
Nu sunt eu mare  amator de viteza,  nici un Subaru din ce se vinde in Europa,  nu e sportiv in afara de BRZ, dar as vrea sa am ceva rezerva de putere din cand in cand...
Se misca la fel ca CH-rul de 1.8 si 120 de cai, pe cuvant, dar aia avea o scuza ca macar era economica.. 

« Last Edit: October 16, 2023, 17:07:55 PM by leeloo »

Muttley

  • 4923
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1995 on: October 16, 2023, 17:14:51 PM »
Personal, m-am hotarat pe alta marca pentru daily.
Iar AWD la o masina de asfalt, cu garda la sol joasa, se justifica de pe la 250-300 cai in sus, dar e doar parerea mea. Ignor Finlanda, Alaska si alte zone speciale, la noi nu se aplica.
WRX SW 2002

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1996 on: October 16, 2023, 20:02:35 PM »
@Forester la cum au tot fost iernile pe la noi īn ultimii mulți ani de zile, este mai eficient (consum, zgomot, aderență, chiar și dinamică) să folosești anvelope allseason BUNE īn sezonul rece, īn locul unora de iarnă. Aceasta, desigur, dacă nu folosești mașina respectivă īn zonele cu zăpezi frecvente, abundente pe parcursul īntregului sezon rece. Īn plus, o mașină awd are o siguranță sporită față de un fwd, sau un rwd. Deși un rwd īți spune primul care-i starea suprafeții de rulare, dacă nu ești prea avāntat īn condus, să nu prea mai poți face mare lucru apoi.

@Muttley nu ai vrea să dezvolți subiectul cu daily-ul?
Pentru mine sigur ar fi interesant și constructiv.

Muttley

  • 4923
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1997 on: October 16, 2023, 21:29:47 PM »
Pai am scris in urma. Credeam ca m-as impaca cu un AWD aspirat de 2l, dar e imposibil, sunt prea lente.
Nu-s hotarat, dar ma voi orienta catre ceva turbo, 2wd, desi eu unul m-am impacat bine-mersi si cu versiuni sport de masini mici, aspirate.
Vezi Florescu, care e incantat de nush ce tigaie cu inele. Sau kkkennnnyyyy, cu kia fwd turbo. Amandoi lasa Subaru acasa si pleaca in concedii cu alea comune.
Optiuni sunt garla, si decizia finala e dupa preferinte.

As fi preferat Subaru, dar e pilaf pe motoare. Un SG XT 2.5 are prea mult motor. Alea aspirate, fie forester, fie XV, ca-s aceeasi treaba, adica impreze inalte, sunt praf.
Am incercat, nu am de unde alege.
« Last Edit: October 16, 2023, 21:31:43 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1998 on: October 17, 2023, 22:56:06 PM »
Treaba cu XV-ul am citit-o, o versiune e-boxer mai corectează puțin, dar nu-i wow. Un benzinar turbat, fie și de 1.5 sau 1.6, va fi mai plăcut de condus, depinde și de caroseria pe care-i pus, dar mai ales cutia de viteze și setarea trenului de rulare.
Una dintre cele mai faine manuale, cel puțin conduse de mine īn ultima perioadă, este cea utilizată de Mazda CX 5. Vorbim de manuale pe mașini uzuale, nu sport.
Tocmai că despre alternativele avute de tine īn vedere eram curios.
Eu am oscilat destul de mult īntre diverse modele, din categorii complet diferite, īnsă ce ar trece triajul se află īn categorii de preț complet aberant de mari pentru ceea ce este, finalmente, doar o mașină. Problema este că la un buget cāt de cāt digerabil acum, nu prea ai ce să alegi, sunt prea multe compromisuri. Vorbesc de mașini noi, fiind din ce īn ce mai multe disponibile pentru livrare rapidă.
Bine, īn cazul meu eu favorizam cutia automată, ceea ce-i un filtru serios, pentru că dublu ambreiaj iese din discuție (utilizarea mea implică mult București), cvt-ul clasic o fi cel mai econom dar e cam moartea pasiunii (e-cvt-ul mai salvează parțial), rămāne convertizorul de cuplu, dar aici trebuie și motor cāt de cāt, plus acceptarea unui consum mai măricuț versus cvt și faptul că nu-i la fel de rapid (pe urcare) precum dublu ambreiaj, dar este cel mai fiabil.
Dacă aș putea alege īn detaliu, aș prefera motorul pus longitudinal, propulsie, motor de max. 2L (statul este prea hărpăreț și impredictibil), tren de rulare bine calibrat și reglat (fără brațe precum grisinele), greutate decentă și o gardă la sol de 15-17 cm. Injecție duală sau multipunct. A da, roțile cāt mai spre colțurile caroseriei, să nu sufere de boala tigăii cu inele, nasul greu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1999 on: October 18, 2023, 11:26:34 AM »

Ca urmare, desi eram maxim de fixat pe XV... Adio.
I-am scris Sabinei si mi-am cerut jdemii de scuze. Am sters toate favoritele cu XV, si aveam o groaza. E pa.
Treaba altora cum sunt, aici e vorba doar de mine. Daca vrei sa faci o depasire, doua, trei, si sa supravietuiesti, Subaru nu exista decat turbo. Iar la ce si cum s-a tot votat de 35 de ani acusi, noi avem drumuri bazate pe depasiri.
Pentru mine, aspiratul a iesit din orice calcul pe Subaru. Exceptie poate XV-ul 1.6NA, eventual cu CVT, dar n-am avut placerea (gluma amara).

Dpmdv masini faine, dar n-au o treaba cu realitatea noastra, motoarele-s gresite rau, dar rau de tot. Poate d-aia n-au succes aici, si dieselul turbo face legea la noi (dinamica ok, ca n-ai de ales, dar si consum, ca avem nivel de trai vai pln).

Am zis sa zic.

Din pacate cam asta am observat si eu cand m-am dus sa vad un Legacy cu acelasi motor si 6MT. Efectiv nu puteam sa fac o depasire normala pe DN daca nu eram cel mult in a 3-a la cel putin 4500 RPM. Si pe atunci nu aveam XT-ul. Veneam de pe Hyundai-ul de o litra.


Insa ele nu sunt gresite pentru ce au fost gandite. In Japonia si SUA merg linistit, legal cu limite de 30 mile in oras sau 40km/h si le respecta, iar pe autostrada o baga pe cruise la 110-115 km/h si tot ce ii intereseaza este sa consume putin si sa fie silentioasa.
In centrul si vestul europei vezi limite de 80-90km/h pe drumuri principale, nu 100 ca la noi. Si aici vine buba mare, cand ai nevoie sa depasesti pe unul care merge cu 70-80, ca tu vrei sa mergi la limita. Degeaba ai 10 secunde ca toata lumea 0-100 daca 80-100 o faci in 2 minute.
« Last Edit: October 18, 2023, 11:33:08 AM by MihaiFlorescu »