Loc de dat cu capul - vol. II
Subaru club Romania

Loc de dat cu capul - vol. II

leeloo

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2020 on: December 07, 2023, 14:27:00 PM »

Depinde de fiecare ce isi doreste si ce planuri are cu masina.
Dar Subaru este clar extrem de capabil in gama de suv-uri. Subiectiv poate, il consider cel mai capabil.
Iar daca ne raportam la off road ca scop in viata, atunci e bine sa nu discutam de suv-uri, e altceva, cum explica si Leeloo mai sus.
Mihai poate muta discutiile astea la loc de dat cu capu', ca deja suntem off topic :)
Ai dreptate, m-am mutat aici ca intradevar e si nu prea lgat de noul Crosstrek.
Cel putin o parte din clientela Subaru  cauta chestia asta, ceva capabilitate off road fără  sa își vândă un rinichi.  Sistemul. lor AWD e parte centrala a imaginii lor.  Așa ca merita atenție. 
Eu sunt unul din clienții aia.  Daca nu mă interesa aspectul,  nu cumpărăm Outback, nici nu mă uitam. Daca mă interesa doar aspectul Break,  slava domnului. sunt ceva opțiuni încă in Europa, de la VAG,  Mazda,  Toyota, etc..  mai puternice, mai  frugale cu benzina, ce vrei. 
Am mers doar puțin cu CVT la off road, , ca l-am luat după concediu,  pare ok. Problema nu e ca  are cutie  automată, ci ca nu tine cutia  la solicitări mai mari. 
Continuând explicația aia cu Lock -up, convertizorul când e patinat se încălzește repede.  Totodata sistemul. încearcă sa protejeze lanțul ăla de accelerări bruște.  Si indiferent de ce poate scoate motorul, ii taie injecția, si cuplul la roata e mult redus. Situațiile astea por apărea des, nu e nevoie de axe încrucișate, etc, e suficient o panta ceva mai mare,   De asta mulți spun, si  pare din multe filmulețe.  ca problema asta nu prea era la  modelele anterioare, manuale sau. cutia veche in 4 trepte.  Am avut un Forester 2004 parca era, cu cutia in 4 trepte.  Asta pot confirma, au fost situații in care am scos Max trax-urile, l-am pârlit de ieșea fum din gume ca alunecau pe câte o piatra mai a dracului, nu aveam frâna de motor neam, si nici Hill decent control nu exista pe vremea aia,   si la coborâri lungi opream periodic sa dau pauza la frâne, dar nicidata nu am avut situații sa taie injecția/cuplu. 
Si de asta e si in pericol Subaru. Daca apare un  concurent la un preț apropiat,  cu un AWD cât de cât competent, si  la partea de motoare,  fie ca vorbim de putere sau consum, Subaru începe sa aibă o problema.  Mai sunt si alte aspecte gen garanție, fiabilitate, dar mai sunt companii care stau bine deja si acolo. 
« Last Edit: December 07, 2023, 14:29:25 PM by leeloo »

dan_b

  • 1236
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2021 on: December 07, 2023, 16:37:23 PM »
Nu am testat foarte mult cvt-ul de pe Forester, e adevarat. Dar, ca principiu de functionare, mi-a placut maxim in acel drive test.
In general prefer cutia automata si pe off road, nu doar in oras, Ai mai mult control, iar daca ai nevoie de control manual, treci pe manual, nu e nicio problema. La actuala nu am avut nevoie de manual, inclusiv pe coborari o las pe automat, dar pe reductor si daca e nevoie cuplez si hill descent. Si pe sosea are frana de motor destul de buna, in modul automat.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

leeloo

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2022 on: December 07, 2023, 18:17:59 PM »
E foarte miștouri automată la off-road, daca e făcută cu cap. Am avut pe Landcruiser, Disco 4, toate erau. automate.  MAi sunt niște chestii. De multe ori, ( nu e valabil la orice mașina )  convertizorul are un efect de amplificare al cuplului care ajunge la roti  in treptele inferioare de obicei.   Exact ce ai nevoie.  La aceas mașina, ce ajunge la roti la automată e mai mult ca la versiunea manuală ( in multe cazuri se intapla asta, chiar si la mașini  non - AWD. ) 
Astea moderne. cu 8-9 si chiar 10 trepte, practic  țin loc si de  low range, ca au destule trepte sa permită o demultiplicare serioasă, combinată cu motoare moderne puternice, nu ai treaba. 
Honda Pilot cu ZF 9, treapta I e undeva aproape la 30:1 raportul. 
Si Subaru a crescul la Wilderness e 15-16:1 daca nu ma insel.  - respectabil.  Dar ar mai trebui. 
ZF8  -ul care il aveam pe  Disco pleca in a 2  de pe loc  90% din timp, ca altfel solicita prea tare restul  trenului de rulare. 
De asta zic, ca daca  Mazda începe sa scoată ceva aplicații de off road ușor,  devine concurent pe partea asta pentru Subaru. 
Ca daca te uiți la un  Cx5 -  Forester. CX 30 - Crostreck. ca dimensiuni si preț sunt pe acolo...  nu mai zic de interior  bune,  gama mai largă de motoare ok.. etc..

Sunt convins.  ca o sa fie ok Outback la ce am eu in cap, dar la un moment dat daca ai alternative mai bune.. aia e. 

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2023 on: January 03, 2024, 13:23:28 PM »
Am avut o revelatie zilele astea si m-am si amuzat putin, dar concluzia este ca apreciez comunitatea asta pentru ceea ce este si pentru ca in peste 90% din cazuri conversatiile sunt despre Subaru cu bune si rele.

Evident ca de cand am si audi, am intrat pe grupuri de facebook de audi si dedicate modelului A4 B9, ca forumul marcii s-a dus pe Dunare de mult.
Si cum citesc tot felul de postari, dar mai ales comentariile unde gasesti esenta vietii, sa vezi ce inseamna posesor de Audi vs. posesor de Subaru...

Cum vine unul nou care cauta sa cumpere modelul second hand si cere sfaturi despre ce sa verifice etc., cum toti sar sa ii spuna ca neaparat trebuie sa ia una cu istoric la reprezentanta, verificata acolo, eventual si garantie minim 1 an.
A doua zi dupa ce interesatul devine proprietar si intreaba de un schimb de ulei, de ceva lucrare de intretinere la cati km se face sa fie bine sa nu fie rau, cum vine avalansa de sfaturi de a evita reprezentanta ca e scumpa si oricum nu fac ce trebuie si oricum faci pe ea de garantie.

Cam asta este posesorul de masini de duzina si pot sa spun doar ca ma bucur ca Subaru nu e asa, cu mici exceptii cand mai aterizeaza cate unul din greseala pe la marca asta ca a gasit deal bun, dar nu sta mult si pleaca.

Deci, sa apreciem "exotismul" marcii ca e mai bine asa. Plus ca avem si ce citi pe aici interesant, educativ etc.
« Last Edit: January 03, 2024, 13:26:20 PM by MihaiFlorescu »

UXE

  • 1731
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2024 on: January 18, 2024, 20:46:33 PM »
O recomandare pentru un service de reconditionat planetare in bucuresti ?

NicNic

  • 161
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2025 on: January 18, 2024, 22:17:41 PM »
O recomandare pentru un service de reconditionat planetare in bucuresti ?

Ai incercat la Reco Planet  din Tunari?

Nu am mai fost demult la ei, sa stiu cum mai presteaza, dar sunt specializati doar pe asa ceva.
« Last Edit: January 18, 2024, 22:21:08 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2026 on: January 25, 2024, 18:54:16 PM »
Daca tot se vorbește de planetare:
- merita desfăcute și curățată vaselina din ele și înlocuită cu una noua preventiv?
- care e cea mai buna vaselina pentru ele?
- cu ce se scoate cel mai ușor vaselina veche (am incercat cu benzina la o planetara de decor și tot a fost greu de scos, mă gândesc că ar fi mai ok să nu desfaci toată planetara, mi se pare greu de pus la loc).
- merita înlocuite preventiv burdufurile?
« Last Edit: January 25, 2024, 18:55:49 PM by Theophilus+Julsey »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2027 on: January 25, 2024, 21:13:13 PM »
Am asistat la o astfel de lucrare pentru ca se taiasera burdufurile. Nu e nici placut, nici usor. Nu recomand pentru DIY.
Plus ca daca e veche, ai toate sansele sa constati ca nu e in cea mai buna stare si va trebui sa schimbi capul cu totul.

MyKe

  • 210
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2028 on: January 25, 2024, 21:52:38 PM »
Dacă burdufurile/capetele nu prezintă defecte, merită doar dacă te plictisești și nu mai ai nimic de făcut la mașină. :)
Pentru curățare, spray curățitor de frâne sau motorină, iar ca vaselină orice CV Joint grease (Liqui Moly LM47, Redline CV-2 etc.).
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2029 on: January 26, 2024, 14:29:57 PM »
Am avut o revelatie zilele astea si m-am si amuzat putin, dar concluzia este ca apreciez comunitatea asta pentru ceea ce este si pentru ca in peste 90% din cazuri conversatiile sunt despre Subaru cu bune si rele.

Evident ca de cand am si audi, am intrat pe grupuri de facebook de audi si dedicate modelului A4 B9, ca forumul marcii s-a dus pe Dunare de mult.
Si cum citesc tot felul de postari, dar mai ales comentariile unde gasesti esenta vietii, sa vezi ce inseamna posesor de Audi vs. posesor de Subaru...

Cum vine unul nou care cauta sa cumpere modelul second hand si cere sfaturi despre ce sa verifice etc., cum toti sar sa ii spuna ca neaparat trebuie sa ia una cu istoric la reprezentanta, verificata acolo, eventual si garantie minim 1 an.
A doua zi dupa ce interesatul devine proprietar si intreaba de un schimb de ulei, de ceva lucrare de intretinere la cati km se face sa fie bine sa nu fie rau, cum vine avalansa de sfaturi de a evita reprezentanta ca e scumpa si oricum nu fac ce trebuie si oricum faci pe ea de garantie.

Cam asta este posesorul de masini de duzina si pot sa spun doar ca ma bucur ca Subaru nu e asa, cu mici exceptii cand mai aterizeaza cate unul din greseala pe la marca asta ca a gasit deal bun, dar nu sta mult si pleaca.

Deci, sa apreciem "exotismul" marcii ca e mai bine asa. Plus ca avem si ce citi pe aici interesant, educativ etc.

Noi (românii) avem în sânge căutarea lucrului mai ieftin  și faptul că ne credem mai deștepti decat ceilalti.
Informațiile  despre fiecare model se găsește, ce-i drept, mai greu parcă, decât în urmă cu câțiva ani. Asta este un efect al creșterii puterii de cumpărare , deoarece se cumpără mașini noi sau aproape noi, care au garanție și la care nu ești nevoit să schimbi uleiul sau placutele atât de des . Sau dacă chiar e musai, trebuie sa mergi la service că pierzi garanția .

Pentru producători e win win , deoarece un interval de schimb la 25-30k dă bine pe marketing față de unul al 10k care se traduce in costuri mai mici de exploatare  iar pe de altă parte uzează motoarele și omul e nevoit să ia noul model cand a făcut in jur de 200k km .

Evident că pe fiecare forum e unul care și-a luat cu 7k  nu cu 12k euro cat e pretul pietei , ce contează istoricul, kilometri , si alte detalii. important e că are  a4, 320, cklasse și atât. 

Acum cei care au sau au avut subaru mai vechi, stiu că vor bubui (mai devreme sau mai tarziu) garniturile de chiulasa. E doar o chestiune de timp. Și un mini rebuild, fără surprize,  e 1,5 - 2 k eur. E plin internetul de informatii pe tema asta. La fel și cu dieselul, se știe că la un momet dat bubuie blocul .

Suntem multi pe forum care am avut multe alte mărci și fiecare dintre ele vine cu problema ei specifică. Care poate costa 500, 1000, sau 3000 să o  faci.

După multi ani si mai multe modele/branduri , concluzia la care am ajuns eu este că pentru mărcile mainstream este mult mai ușor de găsit piese. Asta nu e un mit , este realitatea pură. Una e să astept 2 luni sa vină piesele de prin sua/dubai și alta e să vina in 2 zile. 

Apoi e mai usor să găsești mecanici sau solutii la unele probleme, pentru că dacă volumul de masini e mai mare evident că apar anumite probleme mai des.

Ș-apoi , pentru marea majoritate a oamenilor, mașina e un mijloc de deplasare și o reprezentare a statusului. Adică  marea majoritate gândesc obiectiv economic. Eu nu am făcut-o pentru că îmi cumpăram ce mașini vroiam în bugetul alocat , fără să mă gândesc la costurile de exploatare , impozite etc.  Dar lumea nu gândește așa, dacă vrea să țina o mașină 3 ani, dar să nu fie nouă, insă să nu bage bani în ea, soluția este să ia una de  3-4 ani. In timpul deținerii  in 50.000 de km, schimbă uleiul de 2 ori , si niste plăcute , in rest nimic .

Revenind la (modelele noi) Subaru, mi se pare că nu mai există modelele emblematice, nu mai e nimic special și nici nu au ridicat standardul fiabilității. Modelele noi sunt din ce în ce mai mari, motoarele ... tot mai gâtuite de normele de poluare.

Realitatea este că la noi incepand cu anii 2000 și până în prezent chiar, 20 tedei a dus greul. Noi ceilalti cu motoare de 2, 2.5, 3.0 benzină suntem exotici, apoi sa fie si boxer e si mai exotic.





Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

WIM

  • 670
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2030 on: January 27, 2024, 21:27:17 PM »
Remus, stiu opinia ta referitoare la Subaru - mai mult un hobby decat o masina - si experienta personala cu Legacy-ul tau te îndreptățește deplin.

Dar uite mai jos un raspuns de o ora si ceva la intrebarea "cum sa faci un Subaru fiabil?" :



Vei spune, pe buna dreptate, ca asta e o masina de 50.000 $ - dar daca te uiti la peisajul auto din 2005 nu stiu ce alti rivali o sa gasesti in afara de clasicul EVO si, eventual un M3 care in configuratia stock e o masina de 330 de cai. Desigur, poti s-o aduci la 500 si ceva la roata (adica dublul puterii) - ca sa poti face o comparatie directă cu STI-ul asta dar cred ca operatiunea vine la pachet cu dublarea bugetului de achizitie si te duce la un total de vreo 70.000 $. Si nu cred ca un EVO cu o putere similara e mult mai prietenos cu portofelul decat STI-ul, deci n-as considera Subaru o masina excesiv de scumpa din punctul asta de vedere. Nu deschidem o dezbatere pe tema "50.000 USD pe un Subaru" ca n-are sens, e o discuție fara finalitate.

Cat despre fiabilitate in conditii de specificatii stock, cred ca nici acolo lucrurile nu sunt foarte diferite (mai ales daca luam in considerare atractia magnetica pe care o manifesta Subaru fata de proprietari abuzivi si/sau ignoranti) - da, schimbi garnituri de chiulasa la motorul de 3 si 2.5 aspirat, da, schimbi diferentiale centrale cu visco-cuplaj, da, franele stock sunt mai greu de intretinut ca o amanta, da, pica motoarele diesel, da, crapa pistoanele la STI-uri. Dar Subaru plateste pentru greselile lui - schimba motoarele diesel, schimba motoarele de 2.5 turbo iar in tarile in care e prezent direct si care conteaza pentru el (adica America) face asta sub forma de recall.

Si nu stiu multi alti producatori care fac la fel cu motoarele lor de c***t - nu stiu ca BMW sa fi facut rechemari pentru distributiile pe lant distruse, ca Ford/Land Rover/Range Rover sa fi platit pentru motoarele diesel de 2.7 si 3.0 care-si rup arborele mai frecvent ca boxerul diesel, ca Volkswagen sa fi inlocuit chiulase la 2.0 TDI-ul invocat de tine (ca paranteza, la strungarie la Baneasa verificarea chiulasei de 2.0 TDI se plateste inainte, ca s-au saturat de cat de multe le-au ramas pe cap dupa ce proprietarii au aflat ca sunt fisurate).

Iar socul "cultural" pe care il ai ca proaspat proprietar de Subaru second hand cand vine vorba de mentenanta si reparatii, poate fi anulat cu totul cumparand o alta masina. Nu trebuie sa fii expert in domeniul auto ca sa-ti dai seama dupa ceea ce vezi pe strada ca Subaru e o optiune exotica (ajungi la aceeasi concluzie fara efortul de a coborî in strada, e suficienta o statistica a anunturilor de vanzare vs marcile mainstream) si nu poate fi o surpriza ca nu gasesti mecanici cu experienta daca faci putin research si descoperi ca reprezentantele oficiale din toata Romania le numeri pe degetele de la o mana. Deci nu, n-o sa gasesti piese de pe azi pe maine si nu, n-o sa poti s-o repari in cartier.

Cat despre trecutul fiecarui exemplar in parte, există o explicatie pentru Foresterul diesel pe care l-ai luat din Germania cu 3000 de Euro si nu, nu e pentru ca te-ai nascut sub o stea norocoasă ci pentru ca pretul unei masini care nu are mai multe surprize sub capota decat Andreea Marin este de 3 ori mai mare si te-ai gandit ca esti prea destept sa dai banii astia.

Acestea fiind spuse, singurul loc unde sunt complet de acord cu tine este ca in 2024, in Romania (si in Europa in egala masura) Subaru nu mai vinde nici o masina care sa genereze emotie. Cu alte cuvinte, brandul este mort.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2031 on: January 27, 2024, 22:07:07 PM »

Acestea fiind spuse, singurul loc unde sunt complet de acord cu tine este ca in 2024, in Romania (si in Europa in egala masura) Subaru nu mai vinde nici o masina care sa genereze emotie. Cu alte cuvinte, brandul este mort.

Mie imi place BRZ-ul si ceva emotie trezeste. Nu trebuie luat ca un inlocuitor pentru STi, ci mai degraba ca un concurent pentru MX5.
Nu am condus modelul nou, nici facelift de la prima generatie, dar am mers cu prima si chiar mi-a placut.
« Last Edit: January 29, 2024, 13:31:03 PM by MihaiFlorescu »

WIM

  • 670
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2032 on: January 27, 2024, 22:35:05 PM »
Mihai, vorbim de momentul actual. Dupa stiinta mea, BRZ nu este la vanzare nici in RO si nici in UE in general (nu e listat pe site-ul Subaru.eu)

RLX

  • 137
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2033 on: January 27, 2024, 23:10:47 PM »
BRZ nu este la vanzare nici in RO si nici in UE in general

Este una pe stoc la SMT cu 41.490 EUR.

WIM

  • 670
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2034 on: January 27, 2024, 23:45:20 PM »
Este una pe stoc la SMT cu 41.490 EUR.

I stand corrected - in 2024, in Romania (si in Europa in egala masura) Subaru nu mai vinde nici o masina AWD care sa genereze emotie.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2035 on: January 28, 2024, 00:44:26 AM »
imi plac ultimele posturi ..e un fel de back to the future :)
nu fiti suparati , doar nu tocmai a murit brandul...e mai degraba parastas de 7 ani :)

LE: pana si marr a cam obosit sa explice ce tare e subaru astea noi :)
« Last Edit: January 28, 2024, 00:47:32 AM by andea79 »

WIM

  • 670
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2036 on: January 28, 2024, 08:24:22 AM »
e mai degraba parastas de 7 ani :)

Ce sa-i faci - nu toti au fost chemați la înmormântare, multi au ratat si necrologul iar majoritatea a fost, oricum, in denial  ;D

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2037 on: January 28, 2024, 10:02:50 AM »
Subaru nu va muri. Cel puțin nu în SUA.
În Europa e concurența prea mare și o dată cu venirea mașinilor chinezești va fi și mai mare. Europa nu e o miză pentru Subaru.
Nu va aflați pe continentul care trebuie ca să vă puteți bucura de produsele Subaru.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

WIM

  • 670
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2038 on: January 28, 2024, 11:25:23 AM »
Nu va aflați pe continentul care trebuie ca să vă puteți bucura de produsele Subaru.

Ma bucur de un un Legacy pe care Subaru l-a vandut doar la el acasa si in Australia si mai sunt cel putin 2 persoane in situatia mea, deci nu continentul e problema. Where there is a will there is a way.

NicNic

  • 161
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2039 on: January 28, 2024, 12:31:30 PM »
Eu am prins gustul lui Visi (adica Subaru cel mai blamat, inclusiv de cei ce il vand oficial sau cei ce il repara).

Toate masinile de le-am avut sau le am acum, mi-au fost dragi si le-am ingrijit cat am putut mai bine.
Dar cu Visi trebuie sa recunosc ca mi-am depasit cu mult calculele Si, pe masura ce cheltui bani cu el, observ ca tot nu e de ajuns, ca ar mai trebui ceva. Practic, este o masina care ma provoaca.

Prin comparatie, nu pot spune despre SX4 ca ma facea sa cheltui bani cu el. Chiar a fost o masina extrem de cuminte.
Nici XC60 nu ma provoca precum Visi.

In concluzie, Visi este o masina care ma face sa doresc sa o am, sa o ingrijesc excesiv.
Celelate masini ma fac sa le ingrijesc rational, cat sa le folosesc corect.
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel