Tănculețul meu
Subaru club Romania

Tănculețul meu

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Tănculețul meu
« Reply #600 on: October 08, 2021, 17:01:32 PM »
Eu acum am inceput sa ma uit, si ma distram teribil: in 2001 cand a ajuns la Oradea, era cea mai puternic masina din Oradea...  :o ;D ;D
Cum ma, nu era nici un WRX prin oradea la vremea aia? :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Re: Tănculețul meu
« Reply #601 on: October 08, 2021, 17:18:28 PM »
WRX SW 2002

Re: Tănculețul meu
« Reply #602 on: November 29, 2021, 14:26:00 PM »
Ai di capu' si zilili meli ce-am putut pati.
Pe distante scurte si cu soseaua luminata nu mi-am dat seama. Abia cand m-am intors acasa pe intuneric, de la drum lung, am aflat ca n-am faza scurta. Da deloc. Am mers cu 80 si nu vedeam la mai mult de 5-7 m in fata. Probabil ca atat a tinut spray-ul minune.

Intrebare. Exista reper pentru oglinzile de la lupe? Sau daca s-au dus trebuie luat alt far?
Ideea e ca pur si simplu nu mai pot merge daca se intuneca.

Re: Tănculețul meu
« Reply #603 on: November 29, 2021, 23:31:09 PM »
Din ce vad, nu exista ca reper oglinzile, ci cel mult sticla (dar cine stie daca se mai gasesc efectiv, ca repere)

Varianta cea mai ieftina ar fi sa gasesti o pereche de faruri in stare decenta, din dezmembrari.

Daca oglinzile sunt la fel, varianta optima ar fi sa cumperi un set nou de faruri cu halogen, pe care sa le montezi pe farurile tale. Sau chiar sa faci conversia la halogen, daca's tot cu lupa.

Cauta pe baza VIN pe burjauto.com ce preturi au.

Asta, de exemplu, cica ar fi cu xenon, la pret ff bun (in tara pretul ptr acel cod e pe la 6000 ron)

Re: Tănculețul meu
« Reply #604 on: November 30, 2021, 06:52:03 AM »
Ala e super la pret, dar nu-l gasesc si p-ala din dreapta.

Re: Tănculețul meu
« Reply #605 on: November 30, 2021, 10:44:09 AM »
Da, dreapta nu il gasisem nici eu la o cautare rapida, dar macar cu 300$ (incluzand trasnport si taxe) rezolvi partea soferului

Re: Tănculețul meu
« Reply #606 on: November 30, 2021, 11:04:49 AM »
Imi vine sa plang de ciuda cu nu-l au si pe ala. Ce cod are, poate insist si apare in cele din urma.

Varianta dezmembrarilor pica din start. Am avut doua perechi de faruri cu aceeasi problema la oglinzi. Se pare ca atata duc. Nu-ti desface nimeni farul ca sa-ti arate oglinzile. In schimb cam tot 1 000 ron cer pe un far. Risc aiurea.

Mai e varianta unora care reconditioneaza. Vad ca aduc lupe noi. N-am intrebat inca daca si pentru Outback. Desi, pretul lupelor plus reconditionat far plus manopera si transport s-ar putea sa sara de pretul alora din link. Daca ar aparea si dreptul ar fi perfect.
Poate reusesti sa-mi dai codul, sa mai sap. 

Uite asta
https://burjauto.com/oem/84913ag121-subaru-lens-amp-body-complhlr/7793372
Dar n-are spalator (nu ca m-ar deranja) si e dublu la pret. Si nici nu-mi dau seama daca-i nou.
« Last Edit: November 30, 2021, 11:26:35 AM by danielalexandru »

Re: Tănculețul meu
« Reply #607 on: November 30, 2021, 11:21:26 AM »
Pai cel mai sigur cred ca ar fi sa introduci VIN pe site si apoi sa cauti piesa, altfel, pe opposedforces, de exemplu, apar mai bine de 10 coduri echivalente.
Cred totusi ca sunt sanse mici sa mai apara ceva in stock, vorbim totusi de masini de mai bine de 10 ani. Cel putin nu la preturi mici

Re: Tănculețul meu
« Reply #608 on: December 02, 2021, 10:42:48 AM »
Uite aici mai multe tipuri de lupe
https://xenon-bright.ro/440-lupe-bixenon
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Tănculețul meu
« Reply #609 on: December 07, 2021, 23:57:35 PM »
Trebuie sa-i mai fac niste teste inainte sa iau o hotarare. Am descoperit ca farul drept nu se aprinde de cate ori vreau eu, ci de cate ori vrea el. E posibil sa fi mers cu el stins fara sa-mi dau seama.

Am fost azi de-am pus rotile de iarna. Mi-era teama sa nu anunte la stiri ca da vreo ninsoare dupa care as fi stat 4 ore la coada.
Rumanul mi-a tinut o lectie de n-o uit toata viata. I-a spus seful sa nu scoata plumbii vechi, ca p-orma trebuie sa-i puna la loc. Verifica cu plumbii pusi si completeaza in caz de nevoie. L-am intrebat ce-o sa faca peste 3-4 ani, cand nu vor mai incapea plumbii pe janta. N-a stiut. vede el atunci...
L-am rugat sa-mi stranga piulitele la mana, nu cu pistolul. Apoi cu dinamometrica. Nu. I-a spus seful ca pistolul e reglat bine. Bai, si daca pistolul e reglat peste dinamometrica, nu face aia tzac la primul strans? N-a inteles ideea.
L-am intrebat daca seful lui e cumva vreun stranepot de-al lui Dunlop. N-a stiut. A zic ca-l intreaba.  :(

Mai oameni buni. Pe mine nu ma duce capul cum sunt lasate niste fiinte sa se joace cu vietile noastre. Pai anvelopa aia e singura legatura dintre masina si asfalt. daca nu e montata corect, daca nu e umflata corect, daca nu e reparata corect, daca nu e in paramentri,  te omoara.
Astia sunt zdraveni la cap? Lasi tot felul de circopiteci (asta m-a intrebat ce tara face masina asta, i-am raspuns ca Japonia si m-a intrebat unde e aia. I-am zis ca-i in China si s-a strambat. pe genul nu e treaba...)
Obliga-i sa faca niste cursuri, ca nu e spalatorie auto. Sa inteleaga din ce-i facuta o anvelopa, de cate feluri e, cum se comporta in functie de anumite conditii, de ce trebuie de iarna, iarna si de vara fix vara... ce e aia presiune si la ce ajuta.

Apropo de presiune. Astia erau treji cand au zis ca trebuie 1,9 pe spate? Parca mi-e greu sa ma iau dupa eticheta lor, desi stiu ca ei au calculat masina asta, nu eu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #610 on: December 08, 2021, 07:45:21 AM »
Când e doar șoferul în mașina merge 1.9 pe spate. Dar stai sa o umfli când mai bagi pasageri sau bagaje? Merge 2.1 mai ales că outback e destul de lung și nu fuge de spate chiar așa ușor.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Tănculețul meu
« Reply #611 on: December 08, 2021, 08:31:32 AM »
Fix din acest motiv, de cercopiteci, am facut tot posibililul sa am roti separate pe care mi le montez eu in parcare. M-am saturat sa ma contrez cu ei cum se infileteaza piulitele, cum se strang, la ce presiune etc.
Iar legat de presiune, nu stiu, acu' 20 de ani poate erau anvelopele mai rigide, dar in ultimii ani, la presiunile indicate pe masina zici ca am aproape pana. Asa incat eu si la gol, am ridicat destul de mult presiunea. Dar este alegerea mea.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Tănculețul meu
« Reply #612 on: December 08, 2021, 08:51:36 AM »
Pai io am acum 2.5 si mi se pare ca sunt moi daca ma iau dupa ochiometru. Ma duc si le fac exact 2 cu 1.9, cum scrie pe usa. Sa vad si io daca mai pleaca masina de pe loc, cum se tine pe sosea sau cum face prin parcarile subterane. Ma rog, merita un drum lung ca sa vezi si diferenta de consum.

Ma gandesc, subaru avea  contract cu vreun producator de anvelope? Ca sa dea specificatiile fix pentru marca aia? Dar tot nu se explica, pt ca ar fi trebuit sa specifice asta.

Pe eticheta, odata cu cresterea balonului scade presiunea, ceea ce e corect.
Ei au facut testele, ei ar trebui sa aiba dreptate.

De curiozitate, pe ani mai vechi sau mai noi tot presiunile astea sunt specificate? Ultimul outback ce presiuni recomanda? Sau la forester caree  cam la fel de greu?

dan_b

  • 1236
Re: Tănculețul meu
« Reply #613 on: December 08, 2021, 08:55:17 AM »
Presiunea este ideal sa o setezi in functie de mai multi factori: iarna, vara, incarcare si tip anvelopa.
Vara presiunea poate creste de la caldura, deci este bine sa o tii cel mult cat arata pe indicatorii masinii.
Iarna daca le umfli prea tare pierzi din aderenta mai mult decat s-ar intampla vara. Si asa mai departe.
Evident de aici rezulta si importanta anvelopelor de sezon - iarna si vara dedicate. Cele all season pierd foarte mult din aderenta si vara si iarna, pt ca nu sunt nici tari, nici moi cat ar fi cele dedicate.
Si eu am avut patanii cu rotile la vulcanizari.... Odata am avut roata stanga fata nestransa si s-a desfacut unul din prezoane la finalul autostrazii A1, aproape de Pitesti, din fericire chiar aproape de vulcanizare. Am innebunit cand am realizat ce se intamplase si ce se putea intampla. Noroc ca am simtit imediat vibratia rotii si am redus si oprit la timp, dupa care am rulat incet inca niste sute de metri pana la vulcanizare - pt ca nu se simtea la mana nimic slab, doar la vulcanizare mi-au aratat prezoanele nestranse...
Si patania 2, roti neechilibrate la schimbul pt iarna, rulat toata A2 cu 99 km/h ca de la 100 intra in fibrilatii masina...
Si asta cu un atelier la care aveam rotile de mai bine de 5 ani.... Dar am nimerit cate un Dorel de doua ori si a fost suficient... De atunci am verificat si stat langa oameni continuu la schimbare si echilibrare roti, cu extra verificari la plecare etc.
Scuze pt povestea lunga :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1236
Re: Tănculețul meu
« Reply #614 on: December 08, 2021, 08:57:55 AM »
De curiozitate, pe ani mai vechi sau mai noi tot presiunile astea sunt specificate? Ultimul outback ce presiuni recomanda? Sau la forester caree  cam la fel de greu?
La Forester SH aveam 2.1 pt 215/65/16 si era ok si vizual si practic.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Tănculețul meu
« Reply #615 on: December 08, 2021, 09:18:32 AM »
Pe net vad cam peste tot 2.2 cu 2.1
Ia uite valori ce dau astia pentru iarna
https://www.suoutback.com/tire_pressure_monitoring_system_tpms_if_equipped_-980.html

1.9 de pe eticheta ar veni 1.86 bar. N-am mai auzit de asa presiune la o masina.  :o

« Last Edit: December 08, 2021, 09:31:42 AM by danielalexandru »

dan_b

  • 1236
Re: Tănculețul meu
« Reply #616 on: December 08, 2021, 10:00:32 AM »
Pe net vad cam peste tot 2.2 cu 2.1
Ia uite valori ce dau astia pentru iarna
https://www.suoutback.com/tire_pressure_monitoring_system_tpms_if_equipped_-980.html

1.9 de pe eticheta ar veni 1.86 bar. N-am mai auzit de asa presiune la o masina.  :o
Eu le tineam la 2.1 si fata si spate, din considerentele de mai sus. Si a fost foarte ok.
1.9 sau 1.8 deja e pt offroad lejer :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Tănculețul meu
« Reply #617 on: December 08, 2021, 10:18:50 AM »
Fix din acest motiv, de cercopiteci, am facut tot posibililul sa am roti separate pe care mi le montez eu in parcare. M-am saturat sa ma contrez cu ei cum se infileteaza piulitele, cum se strang, la ce presiune etc.
Iar legat de presiune, nu stiu, acu' 20 de ani poate erau anvelopele mai rigide, dar in ultimii ani, la presiunile indicate pe masina zici ca am aproape pana. Asa incat eu si la gol, am ridicat destul de mult presiunea. Dar este alegerea mea.

Lasă-i pe alţii să meargă cu "burţi" la anvelope şi să le tocească rapid, eventual să le mai atingă şi de borduri.  :)
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Tănculețul meu
« Reply #618 on: December 08, 2021, 10:53:23 AM »
Nu gasesc referinta, dar citisem ca de ani buni cauciucurile sunt mai moi si accepta presiuni mai mari pentru a face contact corect cu asfaltul. De aici si recomandarile pentru 2.4-2.6 la masinile mai noi.
La ale noastre recomandarile sunt "pe vechi". Eu vara in R18 tin aprox 2.2bar (dar uneori se duce, la rulare, la 2.6bar), iar iarna pe R17 vad ca e ok la 2.4-2.4bar

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Tănculețul meu
« Reply #619 on: December 08, 2021, 15:31:27 PM »
La fostul Outback am avut aceeasi dilema dupa ce am cumparat masina.
Am mers cateva zile cu 2.0 in anvelope si ulterior am trecut la 2.3 pana am vandut masina.
Legat de anvelope “moi” vs “tari”, depinde atat de brand cat si de vechime.
Cele de iarna oricum trebuie sa fie moi.
Pentru vara, am avut Nankang ns-2 parca tari rau, avand senzatia ca mergeam cu roti de plastic, ca la jucarii. Au venit la pachet cu un set de jante, cu DOT cu 1 an anterior. Le’am vandut foarte repede fiind insesizabil tocite.
Am cumparat un set de ContiSportContact 3 atunci, foarte moi, super grip, insa le’am terminat in putin peste 20k km.
Am avut si Tigar, sarbesti sub licenta Michelin, la fel, moi.