Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)
Subaru club Romania

Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #40 on: April 03, 2019, 17:20:09 PM »
Pai nou original e solutia cea mai ok.in jur de 500 euro.plus ca eu as schimba toti rulmentii de acolo.sau macar verificati.
Acu eu pe banii mei as incerca reparatia.
Dar pana nu desfaci sa vezi ce e acolo vorbim vorbe.
« Last Edit: April 03, 2019, 17:24:13 PM by Mariansro »

Muttley

  • 4922
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #41 on: April 04, 2019, 06:39:13 AM »
Diferentialul ala central sufera la diferente de viteza de rotatie intre punti, nu la diferente de sarcina.
Cred ca ce vrea sa spuna Florescu e ca daca e fundul lasat, fata se descarca atat de tare si spatele se incarca atat de mult incat pneurile fata isi cresc raza de rulare si pneurile spate si-o micsoreaza. In special la accelerari. Astfel, survine diferenta de viteza de rotatie, aia care strica centralul.

Simplificat... Cu spatele lasat e ca si cum presiunea din pneurile fata e foarte mare si cea din pneurile spate foarte mica.

Deci Florescu are dreptate, dar nu stie sa explice :D
« Last Edit: April 04, 2019, 06:54:15 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #42 on: April 04, 2019, 09:15:52 AM »
Muttley, singura chestiune unde sunt de acord cu tine este diferenta de viteze unghiulare dintre punti (fapt ce am sugerat si eu prin diferitele cazuri de patinare sau incarcare).

Faptul ca amortizoarele sunt stricate nu inseamna ca masina e mai grea pe spate!!!!!!! De unde rezulta ca diametrul rotilor spate e neschimbat. “Lasatul de fund” este o consecinta ca si uzarea diferentialului central ci nu cauza.

Eemplu: bagam 1,5 tone in portbagaj, masina va fi lasata rau si vom avea o raza a rotii mai mica de unde diferentialul va lucra, plus ca este posibil ca fata sa se descarce si sa patineze rotile puntii fata; daca scoatem incarcatura, este posibil sa avem un Forester lasat de fund (deci am stricat suspensia spate), dar din punct de vedere al transmisiei, vitezele unghiulare pe linie dreapta la roti vor fi egale, neavand incarcarea suplimentara.

Eu nu inteleg de ce trebuie sa cautam tot timpul, in afara cauzelor evidente cum ar fi km multi, bataia fluturelui din emisfera cealalta care genereaza uraganul la noi  :o.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4922
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #43 on: April 04, 2019, 09:22:14 AM »
Faptul ca amortizoarele sunt stricate nu inseamna ca masina e mai grea pe spate!!!!!!!

Cum sa nu. Si in static, dar mai ales in dinamic. Centrul de greutate se va transfera in spate la accelerare mai abitir decat daca masina ar fi la nivel.
WRX SW 2002

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #44 on: April 04, 2019, 09:28:45 AM »
Batai de aripi......

E clar ca se muta cu 2mm centrul spre spate, dar hai sa lasam teoriile!

Garantez eu ca nu afecteaza diferentialul. El oricum lucreaza pe drum la denivelari si viraje si treaba asta poate intra in multitudinea de mici factori care nu induc decat o uzura normala.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4922
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #45 on: April 04, 2019, 09:30:14 AM »
Dap, de acord, e un mic factor. Pune micul factor la treaba zeci de mii de km, cativa ani, si-o sa iasa cand tragi linie un factor gras si suculent ;)
WRX SW 2002

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #46 on: April 04, 2019, 09:52:59 AM »
O sa iasa ca la 200k km face probleme, lucru perfect normal pentru ceva cu ulei si discuri.

QED  :D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #47 on: April 04, 2019, 10:09:57 AM »
Da, deci ne intelegem, doar ca fiecare se exprima diferit.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #48 on: April 04, 2019, 12:29:33 PM »
Deci , pana la urma , putem trage concluzia ca e posibil ca rotile de pe fata sa aiba o descentrare din caseta? Sau planetarele ajung la maxim si sunt la limita desprinderii ? Si de aici sa apara senzatia de topaiala ? Eu zic ca la mine daca era diff central , in astia 255k de km imi sarea in brate. Se auzea ceva suparator la cate drumuri a batut  , nu ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #49 on: April 04, 2019, 16:20:02 PM »
Pt cei care vor sa inteleaga problema mai bine recomand sa citeasca pe forumul 4x4 la sectiunea freelander 1.despre vacocuplaj.
Stiu ca probabil o sa-mi atrag antipatii pt comparatia cu subaru si cea mai smechera transmisie.dar principiu este acelasi si efectele cam pe acolo.inclusiv dinti rupti de pe coroana si pinionul cutiei de transfer.si aia is minim dubli ca marime fata de subaru.drept e ca is mai moca.

WIM

  • 670
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #50 on: April 05, 2019, 00:11:14 AM »
Pt cei care vor sa inteleaga problema mai bine recomand sa citeasca pe forumul 4x4 la sectiunea freelander 1.despre vacocuplaj.

Pentru cei care vor sa inteleaga mai bine problema le recomand acest topic:

http://forum.liberty.asn.au/viewtopic.php?f=6&t=31089&sid=9542f20f8150f84fe5c4fd270e0c6e2e

E initiat de un om care a transformat un science fair project intr-un business legitim. Doar ca e al dracului de departe si nu merita sa-l trimiți pana acolo doar pentru reconditionare. Merita insa daca vrei sa-i faci un upgrade.

Cred ca după această lectura vor rămâne cu concluzia ca reconditionarea diferentialului central nu se face doar cu piesele celui vechi, plus 60 ml de ulei siliconic cu o vascozitate discutabila, plus know how de pe un canal rusesc de Youtube.

Decat daca vrei sa ai garanția esecului. Diferentialul central mai contine si următoarele repere:



Ce faci in momentul in care găsești un disc îndoit sau mai multe? Sunt vreo 24 de bucăți in total si un diferential bulit are toate șansele să fi îndoit ceva înăuntru. Cu ce inlocuiesti o-ring-urile, avand in vedere ca n-ai cod de piesa pentru ele si masuratul celor vechi nu e chiar o mostră de precizie inginereasca? Asta ca sa nu mai intreb cu ce inlocuiesti x-ring-urile - 2 la număr,cu dimensiuni total atipice?

And so on and so forth...
« Last Edit: April 05, 2019, 00:12:57 AM by WIM »

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #51 on: April 05, 2019, 07:48:57 AM »
Ai dreptate Wim.
Diferentialul mai contine si vreo 2 pinioane si 5 6 rulmenti. Pana nu desface...
Nu prea vad cum se pot indoi discurile daca siguranta de la vasco nu e sarita.dar orice e posibil.
Eu am propus o alternativă.verificata partial.fiecare face ce vrea cu banii si timpul lui.

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #52 on: April 05, 2019, 09:40:04 AM »
Se poate verifica cumva difful central dat jos de pe masina tinand cont ca al meu se manifesta doar dupa ce parcurg vreo 20 de km?
Ma gandesc si la eventualitatea cumpararii unuia second. Se merita ricul?

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #53 on: April 05, 2019, 12:32:13 PM »
Eu nu as cumpara second hand, exista riscul sa ajungi la aceeasi problema mai tarziu. Inteleg ca zgomotul/bataia se manifesta doar la manevrele de parcare, nu in mers. Atunci de ce te agiti atat?
Daca dai un search pe google o sa gasesti pe forumuri externe aceeasi problema mentionata de foarte multi proprietari de Subaru, indiferent de model sau an de fabricatie.

« Last Edit: April 05, 2019, 12:38:55 PM by Nevi »
Subaru Forester SH 2.0 D -2012

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #54 on: April 05, 2019, 13:23:36 PM »
Manifestarea e destul de nasoala altfel nu m-as agita.Dupa cum am spus,la viraje in parcare sau ocolind un sens giratoriu trepideaza toata masina plus zgomote ca de planetata pe duca. Nu ma grabesc maxim dar trebuie sa rezolv,probabil voi opta pentru un diff central nou desi costa ceva...

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #55 on: April 05, 2019, 13:44:01 PM »
Intrebare poate prosteasca: pentru a elimina din calcul diferentialul central, nu se poate deconecta puntea spate pentru un test?
Sau risti sa dai in altele facand asta?

andea79

  • *
  • 4007
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #56 on: April 05, 2019, 13:45:09 PM »
dai jos cardanul :)

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #57 on: April 05, 2019, 13:45:13 PM »
Sa vezi cum te agiti cand incepe sa faca span si deja cauti cutie cu totul, nu doar diff central...

Bingo.

Mutley iti fac eu poza cu o cutie plina de span.cel putin in partea de diff. Si dinti berberiti la pinioanele din diff si rulmenti praf.
Dar cretinul care o avea mergea cu roti diferite intre punti.acu nush ce a crăpat prima.posibil vasco care a facut prapad dupa

Muttley

  • 4922
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #58 on: April 05, 2019, 13:46:32 PM »
andrei, probabil e cel mai sigur mod de a distruge ce a ramas din central. Dar poti incerca.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #59 on: April 05, 2019, 14:10:50 PM »
Mihai, da un link cu cutii roase de span de la central.

Poftim (membru al forumului cu simptome similare acum niste ani de zile):







Reparatia a costat mult mai mult decat 600 euro la AKI pentru ca in afara de diff-ul central deja mai erau si altele belite pe langa.

LE: M-am prins mai tarziu ce vrei sa zici Muttley, ca difful central in sine daca e stricat in interior span-ul nu ajunge in cutie ca e capsula. De acord. Dar un diff central defect face ca intreg mecanismul sa mearga prost si duce la ce am postat mai sus.
« Last Edit: April 05, 2019, 15:00:47 PM by MihaiFlorescu »