Achizitionare Impreza 2.0D
Subaru club Romania

Achizitionare Impreza 2.0D

Achizitionare Impreza 2.0D
« on: May 09, 2019, 10:35:20 AM »
Buna ziua! Este primul meu post, deci imi cer scuze daca am gresit rubrica sau ceva nu este ok. Ideea este ca recent m-am indragostit de acest model, Impreza. Sunt fanul dieselului (sper ca nu o sa devina un post benzina vs diesel sau ca de ce vreau neaparat diesel). Punand in balanta tot ce ofera masina (diesel, motorul boxer care imi place ff mult, 4x4 permanent) + aspectul sportiv m-au convins ca asta e urmatoarea masina pe care o sa o achizitionez. Ideea este ca citind pe forumuri sau pe diferite site-uri, am aflat ca acest motor boxer 2.0D (prima generatie din cate am inteles, pana in 2010/2011, euro 4) este ff pacatos in sensul ca pica pana in 150k km. Unele persoane spun ca cea de-a doua generatie, 2010/2011+, euro 5, nu e asa pacatoasa si ca sunt sanse mici sa pateasca ce a patit generatia anterioara.
Totusi, va rog sa ma sfatuiti...Prima generatie, euro 4, pana in 2010/2011 clar pica. Asa ca am de ales, Sa merg pe cel euro 5 (a doua generatie) sau sa mai astept, sa mai pun bani de o parte si sa merg pe a 3-a generatia de Diesel. Chiar nu ma pricep..
Imi cer scuze daca cumva s-a mai discutat pe aceasta tema.
Va multumesc pentru atentie! :)
P.S.: Da, neaparat DIESEL.  :laugh:
« Last Edit: May 09, 2019, 10:57:28 AM by Drragos »

Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #1 on: May 09, 2019, 10:42:35 AM »
Impreza nu cred c'a avut decat prima generatie de diesel, deci despre ce a treia generatie vorbesti tu pe Impreza?

Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #2 on: May 09, 2019, 10:54:11 AM »
In primul rand, multumesc pentru raspuns!
Ma refer la a doua sau a treia generatie de diesel. Daca ele sunt ok, ca din cate am inteles ele sunt mai ok decat prima generatie. Dar intre ele exista vreo diferenta? Si daca ce am citit pe net legat de probleme rezolvate sunt doar vorbe..
Multumesc!
« Last Edit: May 09, 2019, 10:54:52 AM by Drragos »

Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #3 on: May 09, 2019, 10:59:34 AM »
Cu a doua generatie problemele au fost mult mai putine, inclin sa cred ca acolo e vorba doar de motoare picate, ca la orice alt producator, nu de defect de fabricatie ca la primele boxer diesel.
Daca tot vrei diesel pe masina compacta, cauta la altii.
Generatia a doua de diesel nu stiu sa fie decat pe Forester, Outback si poate XV, iar a treia doar pe Forester si Outback

kkennyy

  • 1769
Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #4 on: May 09, 2019, 11:02:56 AM »
Sunt niste impreze xv pe la nemti cu diesel euro 5, daca nu te deranjeaza garda mai mare, poate e o optiune pentru tine. Euro 4 mai bine iti scoti din cap :)
Forester XT SJ 2018

Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #5 on: May 09, 2019, 11:06:51 AM »
@andrei Pe unele site-uri apar toate generatiile pe Impreza, cine stie? De ce as merge pe alt producator cand acest model imi satisface toate nevoile/cerintele. Singura problema ar fi legat de motorul care ma repet, am auzit ca pica la prima generatie..ceva legat de vibrochen. In rest, ador acest model "proaspat" descoperit de mine. Nu stiam prea multe despre el. Multumesc pentru raspuns!

@kkennyy Deci sa inteleg ca doar euro 5 pot sa gasesc. A 3-a generatie clar nu gasesc.. Multumesc!

Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #6 on: May 09, 2019, 11:14:43 AM »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14034
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #7 on: May 09, 2019, 11:57:59 AM »
Ce vezi acolo sunt preturi de euro4 gata sa pice. Un Euro 5 e pe la 11-12k. euro.

Euro 5 este daca a picat cel euro4 si i-a fost montat motorul ce a luat norma euro5, desi el ca emisii probabil tot euro4 este. Sau vanzatorul intentionat a pus euro 5 ca sa atraga cumparatorii nestiutori.

Cere seria de motor. Baietii care au schimbat motoare stiu sa iti spuna care este diferenta dintre motor cu probleme si motorul schimbat.
Ah, si daca a fost schimbat nu inseamna ca s-a rezolvat. Unii au schimbat motorul de 2 ori. E vorba de multe alte componente pe langa motor care ar trebui inlocuite pe barba proprietarului, nu pe garantie, dar care fac inlocuirea sa fie un succes. Acum nu stiu cati au fost de acord sa plateasca acei 2-2500 euro in plus din buzunar sa aiba totul nou cum se cere si cati au mers doar pe inlocuire de bloc.

Toate acestea trebuie sa ti le dovedeasca vanzatorul cu facturi detaliate si verificate cu ce e pe masina.

Ca idee, vezi ca e un topic in sectiunea "Specific Subaru" care descrie ce iti trebuie si cat costa sa inlocuiesti un motor diesel. Un motor nou facut cum trebuie costa cat masinile gasite de tine.
« Last Edit: May 09, 2019, 12:00:01 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2255
Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #8 on: May 09, 2019, 12:31:58 PM »
Din cate stiu eu, in 2011, motorul era Euro 5 ”din fabrica” (parca prin 2010 s-a facut trecerea de la Euro 4 la Euro 5).
Cat despre preturi, nu stiu ce sa zic - mobile.de spune ca un pret corect pt. o Impreza diesel, 2011, sub 100k km, ar fi undeva intre 8800 si 9700 Euro.
Oricum, sunt foarte putine la vanzare (doar 11 oferte sunt postate pe mobile pt Impreza diesel dupa 2011)...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #9 on: May 09, 2019, 13:52:04 PM »
Sunt 2-3 exemple p'aici care au insistat sa aleaga Subaru diesel, desi le'a fost recomandat sa nu o faca. Unul singur a si reparat motorul dupa ce acesta a cedat, iar reparatia a fost mai mult decat masina in sine.

E posibil ca alea din 2011 sa aiba a doua generatie de motoare, insa cum la noi numeri pe degetele de la o mana reprezentantele si probabil pe degetele de la ambele maini service'urile unde au habar de Subaru, sa te legi la cap cu o masina cu probabilitate mare de a ceda ramane alegerea personala, aici n'o sa'ti recomande mai nimeni sa o faci, mai ales ca daca apar probleme, rezolvarea nu e deloc ieftina (vezi cate boxer diesel sunt la dezmembrari ;))

tAzz

Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #10 on: May 09, 2019, 14:01:39 PM »
Octombrie 2011 si masina este euro 5. In 2017 cand am tot cautat pe net detalii despre acest diesel sa vad daca ma bag la asa ceva sau nu eu am inteles ca ce este in a 2a jumatate a lui 2011 ar trebui sa fie clar euro 5.

Cateva detalii/ diferente etc ptr euro 4/5/6 poti sa gasesti aici https://subdiesel.wordpress.com/boxer-diesel/ee20-engine-info/ .
Un punct de reper rapid ar fi Intake manifold resin material (black plastic) la euro 5 si 6 iar la euro 4  aluminum casting. Deci ridici capota, scoti capacul de la motor si vezi exact daca e euro 4 sau nu. https://postimg.cc/gallery/fq82m27u/ stanga ai aluminiu dreapta plastic negru. Un alt reper ar fi bujiile care sunt ceramice la euro5 la si euro4 metalice dar aici nu sunt 100% sigur.


Xander

  • 1286
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #11 on: May 09, 2019, 15:35:35 PM »
Dacă nu îți iei Euro6, nu are rost sa te chinui.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Serb

  • 886
  • Breathing for a living.
Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #12 on: May 09, 2019, 16:00:56 PM »
Raspunde intr-o secunda: Esti gata sa iti asumi faptul ca deodata va crapa motorul, si vei avea de scos peste 6-7 mii de euro din buzunar sa il repari?

Si eu mi-am luat prin noiembrie un Forester diesel, euro 5, 2011, peste 200k km(tocmai sa fiu sigur ca a trecut de perioada in care de obicei crapa motoarele), bla bla bla. In total masina m-a ajuns cam 8200 de euro, cu tot cu adus. Avea un pret pe care mobile.de mi-l dadea ca fiind peste medie, relativ la pretul masinilor cam cu acelasi an, km, etc.  Cam 7600 era pe site.
Chiar credeam ca voi sta linistit cu ea. Si deocamdata masina merge chiar fain, de curand am fost cu ea la Auto Kino in Brasov pentru o verificare amanuntita... nu i-au gasit nimic. In week-end am facut 1000 de km fara absolut nicio problema.
Incerc sa o ingrijesc cat de bine pot, cu cele mai bune uleiuri/lichide/etc., dar chiar si asa... o mica teama parca tot am.

Privind diesel-ul pe un Subaru... eu simt ca nu conduc un Subaru adevarat, fiindca e diesel. Poate e doar in mintea mea, dar pur si simplu ma simt ca un lup imbracat in oaie.
Cum zicea cineva intr-un post mai sus, sunt alti producatori care fac diesel-uri calumea.
Doar gandeste-te bine. :)

Succes in alegere!

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #13 on: May 09, 2019, 18:39:40 PM »
... eu simt ca nu conduc un Subaru adevarat, fiindca e diesel. Poate e doar in mintea mea...
Nu ti se pare  ;D
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Serb

  • 886
  • Breathing for a living.
Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #14 on: May 09, 2019, 19:05:58 PM »
Gata, s-a decis. :)

Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #15 on: May 09, 2019, 19:41:57 PM »
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri!!
Lasand telefonul cateva ore, nu ma asteptam sa intru pe forum si sa gasesc atatea persoane care sa isi rupa din timpul lor pentru a ma face mai putin prost.  :laugh:
Ideea este ca eu pur si simplu speram ca o sa imi cumpar un model cu motorizare euro 5+ si nu mai am de ce sa stau cu morcovul in fund. Din pacate, mi-ati spulberat visele, dar nu e nici o problema.
Chiar voi medita asupra situatiei si voi incerca sa iau cea mai buna decizie.
Problema este ca masinile sh sunt o loterie, tine foarte mult de noroc. Dar cand stii ca din fabrica au iesit un numar mare de masini cu diverse probleme destul de grave, parca...trebuie sa ai prea mult noroc. Cum au spus si unele persoane de pe aici, trebuie sa verifici ff bine istoricul service. E mai complicat decat ma asteptam.  :-\

Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #16 on: May 09, 2019, 19:46:14 PM »
@tAzz Chiar ieri m-am uitat pe primul site, cel cu detalii despre motor.  :D

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #17 on: May 09, 2019, 20:39:36 PM »
De ce nu te uiti totusi la benzina ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #18 on: May 09, 2019, 20:48:25 PM »
Intotdeauna se ajunge la discutia asta...
Glumesc, pur si simplu prefer diesel-ul. Daca ar avea si sunetul benzinarei ar fi motorul perfect.  :laugh:

Serb

  • 886
  • Breathing for a living.
Re: Achizitionare Impreza 2.0D
« Reply #19 on: May 09, 2019, 21:00:59 PM »
Cred ca e clasicul “dieselul trage”.
O vei folosi prin oras sau drum lung?