Visi - un SH 2009 diesel
Subaru club Romania

Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #160 on: February 19, 2024, 18:52:07 PM »
Azi am avut timp sa curat senzorul MAP. Era imbacsit, asa cum se vede in prima poza.

Fiindca era cam 8 dimineata, deci frig afara, iar mufa senzorului era blocata cu praf intarit (probabil nu s-a umblat acolo vreodata), am curatat senzorul pe pozitie. Deci cat de cat, asa cum se vede in a doua poza.

Prima constatare, motorul nu mai hacaie asa pronuntat la accelerari.
Mersul la relanti este mai rotund, dar inca nu e cum as vrea ... Turatia de relanti cu motor cald oscileaza usor in intervalul 796 - 806 rpm.

In galerie este o gramada de funingine imbacsita cu ulei. Ar trebui curatat, candva ..
O sa verific peste cateva zile daca senzorul se va murdari la fel de mult.

Regulatorul de inalta presiune as vrea sa il schimb cat mai curand. Ma astept sa se mai imbunatateasca mersul motorului si dupa aceasta operatiune.


Nu ma asteptam ca senzorul MAP sa fie asa de imbacsit, avand in vedere de cate ori a trecut prin service-uri aceasta masina.




Multumesc @RLX pentru sugestie.


« Last Edit: February 19, 2024, 18:52:53 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #161 on: February 23, 2024, 16:27:10 PM »
Azi am inlocuit su regulatorul de presiune de pe pompa de injectie.

Cel care a "operat" releul vechi, spune ca ar fi fost obosit, ca opare sa fi curs motorina pe langa plotii de contact electric.
Oricum, cu regulatorul nou Visi este mai "nervos", trage ceva mai constant la accelerari.
Si hacaielile motorului s-au rarit si par mai estompate. (diminuate fecventa de aparitie si intensitatea lor).


A fost refcauta si calibarea injectoarelor.
Turatia le relanti se pastrea in intervalul 798-803 rpm. Deci se simte si mai rotund mersul la relanti al motorului.

Mai am un hint de bifat in verificarile necesare.
Posibil sa fie cumva blocat axul de la turbina, cel de la actuatorul pentru geometria variabila.
O sa il "gadil" si pe acesta, sa vedem ce o mai fi.

Oricum, azi am mers prin traficul din Bucuresti, cu vieza mica, in coloana la semafor (deci si cu turatie motor redusa). Si nu am mai avut senzatia ca nu pot controla turatia motorului din pedala de acceleratie.


PS.:  Dupa curatarea senzorului MAP am constatat ca s-a schimbat consumul afisat in bord. In sensul ca este mai mic.
 Doar ca la  a crescut diferenta intre afisat si cel calculat la pompa.

Daca inainte aveam un consum afisat de 8%, iar la pompa reiesea cam 8, , acum am avut afisat 6,4%, dar la pompa a  fost 7,5 ...
Avand in veder ca ma refer la valori dupa circa 1500 km, consider ca pot fi relevante ca sa compar cu ce aveam inainte, ca valori medii.
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

RLX

  • 137
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #162 on: February 23, 2024, 22:15:59 PM »
In teorie daca ar fi blocata tija de la geometria variabila nu ar intra turbina si s-ar simti acest lucru. Dar sigur ajuta o curatare, poate nu este blocata complet.

Mai poti incerca si curatarea clapetei de acceleratie si verificare EGR.

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #163 on: February 25, 2024, 18:05:11 PM »
Visi a mai facut vreo 500 km dupa ce i-am inliocuit regulatorul de presiune.
Masina intr-adevar trage mult mai bine, indiferent de turatia la care solicit acceleratia.
Evident, la turatii mai joase (sub 1600 rpm), si raspunsul in acceleratie este mai slab, direct proportional cu cuplul disponibil la acele turatii.

Dar per ansamblu, masina este mult mai placuta la a fi condusa cursiv, fara demaraje repetate, ca sa nu hacaie (cum faceam de nevoie, inainte).

Alt efect al inlocuirii regulatoruluin este ca acum da cu fum negru cand accelerez puternic in sarcina (de la 2000-2500 rpm, accelerare in panta, cu viteza a II-a sau a III-a).
Probabil ca turbina este si ea uzata.
E urmatoarea pe lista verificari.

Altfel, sotia mea spune ca nu intelege de ce am luat XC-ul, ca Visi merge foarte bine ...  ;D
« Last Edit: February 25, 2024, 18:06:36 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #164 on: February 25, 2024, 18:22:58 PM »
Cateva poze de la ultima iesire cu Visi:





Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #165 on: February 25, 2024, 18:33:20 PM »
Regulatorul de presiune inalta pentru injectie.
Prima poza: Codul piesei noi (asimilat cu regulator pentru Astra 1.7 diesel , 110 CP, din 2011.

Poza 2 si 3: Regulatorul vechi, pentru identificarea codului pe piesa originala.
La Visi codul original incepe cu 0360 (restul din cod este mai putin important).
Cel care mi-a inlocuit regulatorul, mi-a spus ca sunt versiuni ale acestui regulator (cel scurt, pentru motor e4), care incep cu 0160, 0260, apoi 0360. Ultimul are fi versiunea mai ok, dupa revizuire.
Dar ar mai fi si versiunea 0460, care se foloseste la Mazda (aceasta versiune ar fi  mai ok, dar nu am gasit-o eu disponibila, imediat)








« Last Edit: February 25, 2024, 18:34:31 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel