Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
Subaru club Romania

Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

marr

  • 2208
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #100 on: December 23, 2019, 08:12:20 AM »
PRC ?
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #101 on: December 23, 2019, 09:05:58 AM »
ironman? cred ca sunt produse in australia
forester 2.0x forester 2.5xt

kkennyy

  • 1763
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #102 on: December 23, 2019, 10:38:52 AM »
Distanta de la centrul butucului la buza aripei inca variaza intre 46.5 si 47 cm intre roti, mai astept sa se mai lase putin arcurile. Am observat ca e mai zgomotoasa la unele denivelari, probabil era de asteptat cu arcurile astea.
Pe-acolo e si la mine, 2cm in plus fata de stock. Cu "zgomotul" e o chestiune care mie nu imi place. De fapt nu zgomotul e problema, ci faptul ca trantesc la denivelari bruste. Parerea mea e ca asta se datoreaza combinatiei arc mai rigid - amortizor stock, anume amortizorul sta mereu in cursa mult mai sus, si practic nu mai are sag-ul negativ necesar pentru astfel de denivelari. Cand dai peste o groapa mai mare, suspensia nu mai extinde roata in aceeasi masura ca in configuratia initiala, ea ramane in aer si cand revine pe sol tranteste. Cel putin asta e explicatia mea. Cat timp denivelarile sunt graduale, roata nu paraseste solul si amortizarea e buna. Probabil cea mai buna solutie aici ar fi fost arc cu rigiditate similara ca si stock, dar lungime mai mare, combinat cu amortizor cu cursa mai lunga.
Forester XT SJ 2018

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #103 on: December 23, 2019, 22:14:19 PM »
Nu aveam poza, dar am facut rost:
Before:
https://photos.app.goo.gl/tm8PuVUTUGH1B9YU6

After:
https://photos.app.goo.gl/LW6fpa1r61Y9aSWs9

Iarna asta mai merg cu rotile astea, la anul o sa caut ceva de iarna R16 sa le pun pe jantele de aliaj.
Cauciucurile de vara mai merg 2 ani ... cred, dot 2016 si cam 6mm adancime. O sa vad dupa asta daca trecem pe ceva mai agresiv, in funtie si de drumurile pe care le voi face.

Arcurile sunt produse in australia, dupa ce scrie pe cutie.

Eu prefer sa fie mai ferma masina, dar ceva nu e cum ma asteptam. Exact cum spune kkennyy, daca de exemplu trec prin multe denivelari e ok, suspensia e mai ferma si nu deranjeaza. Dar cand cobor o bordura (am prin parcare niste borduri mici, de vreo 3-4 cm inaltime) sau dau de o groapa mai lata in care intra roata, se aude ca un bocanit/pocnitura. Doar cand coboara roata de pe bordura, cand urca totul e ok. Eu ma gandesc ca amortizorul ajunge la capatul cursei repede, arcul se extinde mai rapid decat cel stock si amortizorul nu are destula cursa sa isi faca treaba si pe extindere. E prea 'moale' amortizorul. Teoretic ar trebui sa fie ok, ca roata ajunge sa fac contact cu solul rapid, dar e deranjant. Se aude mai tare daca presiunea in pneuri e mai mare: am avut 2.3 dupa geometrie, am scazut la 2.1 si e putin mai bine, dar tot se aude.
Faza e ca la mine se comporta aproximativ la fel inainte de schimbarea arcurilor si amortizoarelor, dar doar pe spate unde amortizorele erau duse. Am crezut ca asta va disparea cu noua suspensie... doar ca acum a aparut si pe fata.

Am avut suspensie sport pe un punto acum multi ani, arcuri si amortizoare, acolo se comporta altfel, cand intram intr-o groapa se cobora toata masina, tot auzeam pocnitura, dar si masina se vedea ca a intrat in groapa. Acum la forester se aude pocnitura, dar masina nu se prea balanseaza.

Cred ca explicatia e aici:
https://www.subaruforester.org/threads/subaru-lifting-faq.586370/

Quote
Springs typically change the ride by increasing the spring rating and the height of the spring. This pulls the piston in the strut further to the top of its stroke but gaining you lift. So when coming upon a section in the road where you need that down travel you are already there with the stiffer lifting spring (not having the travel you need)

Vom vedea pe viitor cum se comporta...
Planificasem amortizoare oem si arcuri doar spate, lejofors, dar am cam dublat/triplat bugetul alocat pana la urma ... Daca stiam exact cum se comporta probabil ma mai gandeam daca se merita investitia.

Poate gasim un kit care sa coboare masina de pe arcuri care o inalta :)))

« Last Edit: December 23, 2019, 22:14:52 PM by mirceab »
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #104 on: December 23, 2019, 23:18:59 PM »
Explicatia ta e foarte plauzibila. Imi pare rau sa aud asta...si eu asteptam sa se regenereze stocul furnizorului din Polonia dar m-ai facut sa ma mai gandesc.  :(
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

kkennyy

  • 1763
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #105 on: December 24, 2019, 09:41:28 AM »
Faza e ca la mine se comporta aproximativ la fel inainte de schimbarea arcurilor si amortizoarelor, dar doar pe spate unde amortizorele erau duse. Am crezut ca asta va disparea cu noua suspensie... doar ca acum a aparut si pe fata.

Am avut suspensie sport pe un punto acum multi ani, arcuri si amortizoare, acolo se comporta altfel, cand intram intr-o groapa se cobora toata masina, tot auzeam pocnitura, dar si masina se vedea ca a intrat in groapa. Acum la forester se aude pocnitura, dar masina nu se prea balanseaza.

Cred ca explicatia e aici:
https://www.subaruforester.org/threads/subaru-lifting-faq.586370/
Exact ce ziceam si eu si la fel facea si la mine inainte, doar pe spate. Pe mine unul nu ma deranjeaza, iau bordurile mai incet. Oricum plusurile sunt mult mai importante :)

ps. daca as mai face asta pe viitor si ar fi singura mea masina, probabil as apela la lift kit doar din distantiere, pentru a pastra factory ride quality.
« Last Edit: December 24, 2019, 09:55:14 AM by kkennyy »
Forester XT SJ 2018

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #106 on: December 24, 2019, 09:53:28 AM »
@mirceab, ai cumva codurile de Lesjofors pentru amortizoarele fara self leveling?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #107 on: December 24, 2019, 10:06:57 AM »
La cum descrieti problema, amortizorul nu are viata lunga. Zgomotul ar fi cea mai mica problema. Ideea e ca in timp nu o sa mai amortizeze nici un fel de denivelare si o sa sara roata si la micile imperfectiuni din drum. O sa stea doar in arc. Mai bine stock fara SLS si inaltare din flanse, anvelope, altceva, daca se doreste ceva ieftin si ok.
« Last Edit: December 24, 2019, 10:07:40 AM by MihaiFlorescu »

kkennyy

  • 1763
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #108 on: December 24, 2019, 14:55:59 PM »
Nu vad de ce ar scurta asta viata amortizorului. Ce distruge amortizorul este shock-ul la capat de cursa (compresia maxima), care este cu mult redus ca probabilitate si intensitate, gratie arcurilor mai rigide. As zice ca dimpotriva, o sa aiba viata mai lunga ...
Forester XT SJ 2018

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #109 on: December 24, 2019, 14:59:50 PM »
Orice poc-poc distruge ceva  :).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

kkennyy

  • 1763
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #110 on: December 24, 2019, 16:25:39 PM »
Uite ce zic altii despre asta (vorbesc despre coilover, dar e aceeasi chestie):
Quote
If the clunk is from the Kings, and occurs when they're unloading, it's most likely due to the shock shaft reaching full extension (known as topping out). As King told me, that clunk is normal. Some other coilover brands (such as Donahoe) have a limiter inside that cushions the shaft at full extension, which is why they don't clunk, or at least not as noticeably. But they've also got a longer shock shaft than the Kings, so they have more downtravel and won't top out as easily.

Eu zic sa stai linistit ca nu crapa :)
Forester XT SJ 2018

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #111 on: December 24, 2019, 16:34:38 PM »
Problema cu amortizoarele e urmatoarea . De aceea si masinile din germania crapa repede in Ro.
Daca lucreaza doar putin si mereu in acelasi loc , se creaza uzura doar acolo pe ax. Eh , cand da de altele mai grave , ceva face poc. Ori daca amortizorul sta mereu intins , desi e greu de crezut , e posibil ca pe langa faptul ca nu isi face treaba , cand da de greu sa fac poc , poc , fleosc.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #112 on: December 24, 2019, 16:35:14 PM »
Pfaizzzer - eu amortizoarele le-am luat OEM de pe partsouq, arcurile de la ironman din Bucuresti. Pentru lesjofors apelasem la un magazin de piese auto, nu mai am codurile dar incerc sa fac rost.

Mihai, nu mi se pare ca zgomotul e ca ajunge la capat, si sa traga masina in jos din piulita. Doar ca amortizorul e extins catre maxim si nu are destula cursa in cazul in care cade de pe o bordura ca sa amortizeze, arcul se extinde mai puternic decat poate el sa amortizeze. Da, e un zgomot nedorit si nu pare normal. O sa mai monitorizez asta si incerc sa gasesc mai multe detalii, pana atunci o sa incerc sa nu sar de pe prea multe borduri.

Tks kkennyy, nu cred sa fie asa de grav sa crape ceva, doar ca e enervant.


Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

kkennyy

  • 1763
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #113 on: December 24, 2019, 17:39:20 PM »
Tks kkennyy, nu cred sa fie asa de grav sa crape ceva, doar ca e enervant.
Se mai atenueaza in timp, cel putin asa a fost la mine.
Forester XT SJ 2018

marr

  • 2208
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #114 on: December 24, 2019, 21:03:48 PM »
Speranța moare ultima !
Sper sa aveți, totuși, dreptate ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #115 on: December 24, 2019, 21:25:08 PM »
Daca e ok sa intinzi la max un amortizor si sa ridici masina din arc , de ce s or mai obosi astia cu coilovere sa faca reglaj din flansa de jos ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

kkennyy

  • 1763
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #116 on: December 25, 2019, 07:50:55 AM »
E vorba de 2cm, gizăs, plin de fatalități pe forumul ăsta. Mai vorbim peste vreun an doi, să vedem cāte planetare și amortizoare schimbăm pānă atunci ;)
Forester XT SJ 2018

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #117 on: December 25, 2019, 08:50:28 AM »
Gizăs , iar ne am bagat aiurea in seama. Spor la treaba baieti. Stiti vb aia ? 2 cm nu inseamna mult , dar conteaza atat de mult...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

kkennyy

  • 1763
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #118 on: December 25, 2019, 09:02:34 AM »
Nu contest efectele negative, dar mi se pare că le exagerați peste proporții. Vom vedea īn timp. Sper că vă băgați aiurea īn seamă :P
Forester XT SJ 2018

Muttley

  • 4923
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #119 on: December 25, 2019, 10:10:47 AM »
Daca e ok sa intinzi la max un amortizor si sa ridici masina din arc , de ce s or mai obosi astia cu coilovere sa faca reglaj din flansa de jos ?

Reglajul pe filet al talerului de arc? Daca da, ala echivaleaza cu varierea lungimii arcului, nu intervine pe amortizor.
Adica fix ce fac colegii cu arcuri mai lungi.
WRX SW 2002