Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
Subaru club Romania

Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #120 on: December 25, 2019, 10:55:05 AM »
La coilovers-urile adevarate exista doua reglaje:

1. La talerul arcului pentru pretensionarea acestuia.
2. La prinderea pe fuzeta (se infileteaza) pentru reglarea distantei.

In felul acesta ai aceleasi caracteristici arc-amortizor, indiferent de inaltime.

P.S. De stricat nu se va strica nimic in doi ani, poate nici in 4, singura problema fiind modificarea comportamentului fata de suspensia stock, dar cel putin la Kennyy nu e bai.

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #121 on: December 25, 2019, 11:47:48 AM »
Tare imi e ca de ai dracu si ambitiosi intelegeti ce vreti voi . Nu vreti sa discutati problema ci doar sa auziti ce vreti voi.
Da , o sa fie ok , in doi ani nu are ce sa se intample. Totul va fi perfect , chiar daca zgomotul ala dubios nu inseamna nimic.
Plm...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 4923
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #122 on: December 25, 2019, 11:52:32 AM »
Nu stiam ca exista coilovere la care se regleaza lungimea amortizorului (tubului inferior mai iesact).
WRX SW 2002

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #123 on: December 25, 2019, 15:58:26 PM »
pfaizzzer, nu gasesc codurile de la arcurile les jofors, stiu doar astea oem pe care le-am luat: 20365SC001
Cred ca tot un magazin de piese auto ar trebui sa gaseasca echivalentul, cel la care am fost eu e in concediu pana la anul si nu raspunde la tel.

Din cate imi amintesc eu de vreo 20 de ani, de cand desfacea taica-miu amortizoarele pe ulei la dacie, la capatul cursei amortizorul are mai putin volum de ulei/gaz cu care lucreaza. Cand se descarca la coborarea de pe o bordura nu o sa poata infrana coborarea cum trebuie, mai ales ca amortizorul e moale, nu e sport.
O solutie ar fi sa prelungesc cumva tija amortizorului, sa lucreze mai aproape de zona de mijloc, sau sa caut amortizoare sport. Prima nu cred ca e posibila daca vreau sa se mentina rezistenta si siguranta, a doua ar fi cea mai potrivita, dar mi-a luat ceva timp sa gasesc si amortizoarele oem, deci nu cred ca o sa am succes prea curand.

Nu cred ca e o problema majora, dar este o problema, trebuie sa ma obisnuiesc sa incetinesc la denivelari de genul asta...
Din punctul meu de vedere am ales solutia de mijloc, intre cea economica (lesjofors) si cea corecta, dedicata (penteker, s.a.), care a iesit o struto-camila. Am platit un pret si probabil voi mai plati pentru varianta asta, dar e ceva cu care pot trai... deocamdata.


Sarbatori fericite va doresc la toti!


Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #124 on: December 25, 2019, 16:09:52 PM »
Pe vremuri, la dacie, erau niste prelungitoare de amortizor, care se infiletau in tija amortizorului si o prelungeau(undeva la 10 cm);stiu ca acum se mai folosesc la jimny/samurai.
Google link: https://images.app.goo.gl/qg49sC3rexGysgKX9

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #125 on: December 25, 2019, 16:32:09 PM »
Mircea, codul pe care mi l-ai dat e de la amortizoarele de Dubai.
Interesant ar fi sa gasim o serie de sasiu de Forester de Emirate ca sa reperam si arcurile aferente...

Sarbatori fericite!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #126 on: December 25, 2019, 20:18:42 PM »
pfaizzzer asa e, scuze, ma gandeam la amortizoare si de asta am copiat codul ala...
cred ca la arcuri era 20380SC020

Costin, multumesc, cred ca prelungitoarele astea ar fi ce trebuie daca gasesc sa se potriveasca pe axul meu. Daca gasesc o sa fac o incercare sa vad daca se schimba ceva.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Muttley

  • 4923
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #127 on: December 25, 2019, 20:21:08 PM »
Perfect, prelungitor de 10cm la lift de 2.

WRX SW 2002

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #128 on: December 25, 2019, 20:32:36 PM »
:)) n-am zis ca asta e ce trebuie, dar se pare ca au mai fost si altii care au avut nevoie de solutia asta, deci merita sa mai cautam.

De fapt as putea testa cu niste greutate in portbagaj, sa vad daca atunci cand e lasata masina mai tare si suspensia compresata face la fel. Sau poate face kkennyy un test cand are ambele rezervoare pline si ceva greutate in spate.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

kkennyy

  • 1763
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #129 on: December 25, 2019, 21:54:08 PM »
Cu mașina încărcată nu face, adică 2 persoane plus portbagaj plin. Cu ambele rezervoare pline nu am încercat, nu practic așa ceva de regulă :D

Cu tija prelungită, nu mă prea pricep, dar nu trebuie și un arc mai lung?
« Last Edit: December 25, 2019, 21:54:49 PM by kkennyy »
Forester XT SJ 2018

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #130 on: December 25, 2019, 22:06:00 PM »
Perfect, asta confirma cumva ca problema de aici e. Arcul e prea lung... dah, asta am cumparat. Din cauza asta, amortizorul in loc sa lucreze la mijlocul cursei unde e optim, lucreaza aproape de extensia maxima. Si acolo nu e eficient. Daca axul amortizorului ar fi putin mai lung intervalul de lucru s-ar muta mai jos, catre mijlocul cursei, unde e mai eficient, ca teoretic asa a fost proiectat. Si inaltimea masinii nu se modifica deloc.

Aici explica destul de bine, dar exemplul e de la camioane:
https://www.trucksales.com.au/editorial/details/advice-the-shocking-truth-about-ride-height-118657/

Problema e ca axul ar trebui sa fie mai lung cu 2 - 4 cm maxim, din cate vad cum arata un prelungitor din asta lungimea e mai mare. Din ianuarie ma apuc de cautat prelungitoare ...
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #131 on: December 25, 2019, 22:12:57 PM »
Pun aici intrebarea ca tot e in “trend“ topicul tau:

Amortizoarele fara self leveling ar fi putut fi combinate cu arcurile vechi? Sau arcurile de SLS sunt mai mari in diametru (dar daca acestea ar fi mai mari in diametru, si flansa ar fi trebuit schimbata).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

kkennyy

  • 1763
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #132 on: December 25, 2019, 22:13:53 PM »
Perfect, asta confirma cumva ca problema de aici e. Arcul e prea lung... dah, asta am cumparat. Din cauza asta, amortizorul in loc sa lucreze la mijlocul cursei unde e optim, lucreaza aproape de extensia maxima. Si acolo nu e eficient. Daca axul amortizorului ar fi putin mai lung intervalul de lucru s-ar muta mai jos, catre mijlocul cursei, unde e mai eficient, ca teoretic asa a fost proiectat. Si inaltimea masinii nu se modifica deloc.

Aici explica destul de bine, dar exemplul e de la camioane:
https://www.trucksales.com.au/editorial/details/advice-the-shocking-truth-about-ride-height-118657/

Problema e ca axul ar trebui sa fie mai lung cu 2 - 4 cm maxim, din cate vad cum arata un prelungitor din asta lungimea e mai mare. Din ianuarie ma apuc de cautat prelungitoare ...
E la fel de lung ca cel oem, e doar mai tare. Dacă lungești tija cu 4cm posibil că nu mai poți să prinzi arcul pe amortizor...
Forester XT SJ 2018

kkennyy

  • 1763
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #133 on: December 25, 2019, 22:16:35 PM »
Pun aici intrebarea ca tot e in “trend“ topicul tau:

Amortizoarele fara self leveling ar fi putut fi combinate cu arcurile vechi? Sau arcurile de SLS sunt mai mari in diametru (dar daca acestea ar fi mai mari in diametru, si flansa ar fi trebuit schimbata).
Parcă arcurile pentru sls sunt mai mari în diametru decât cele nonsls.
Forester XT SJ 2018

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #134 on: December 25, 2019, 22:19:01 PM »
Nu se poate, arcurile pentru SLS sunt mult mai moi. SLS tine masina la un anumit nivel, si preiau putin si din treaba arcurilor. E posibil sa se potriveasca ca dimensiuni (sau nu), dar masina ar sta foarte lasata pe spate.
Cand a scos mecanicul amortizorul vechi a incercat sa-l comprime, si l-a comparat cu cel nou. Apoi m-a sunat si m-a intrebat daca sigur sunt bune amortizoarele astea, ca pe cele vechi nu le poate comprima decat foarte greu, iar astea noi se comprima mult mai usor.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

kkennyy

  • 1763
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #135 on: December 25, 2019, 22:26:17 PM »
Astea sunt cele de pe spate la mine, sls și Ironman.

Forester XT SJ 2018

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #136 on: December 25, 2019, 22:29:35 PM »
Quote
E la fel de lung ca cel oem, e doar mai tare. Dacă lungești tija cu 4cm posibil că nu mai poți să prinzi arcul pe amortizor...
Corect, dar fiind mai tare cand il montezi pe masina el nu se lasa la fel de mult ca cel oem. Cand se monteaza pui presa pe arc sa il poti baga pe pozitie, nu conteaza ca amortizorul nu e extins la maxim. Amortizorul poate sa fie si liber sa joace cum vrea in arc inainte de montaj, cand il prinzi de flansa de sus trebuie sa stea fix ca sa fie ghidat corect, si sa nu apara si alte zgomote ...
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #137 on: December 25, 2019, 22:46:54 PM »
In diametru se pare ca sunt la fel, ca altfel trebuia sa schimbati si flansele.
Planul meu era sa iau amortizoare fata compensare si sa le pun pe arcurile existente (as fi luat si arcuri oem, dar nu au la arabi). Lesjofors din comert sunt tot pentru varianta cu SLS.

Ramane sa caut arcuri tari care sa nu faca lift...
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

marr

  • 2208
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #138 on: December 26, 2019, 16:49:55 PM »
Suna un prieten ! 😎
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #139 on: December 26, 2019, 19:00:20 PM »
Cred ca muttley va explica cel mai bine unde e buba cu arcuri si amortizare dacă are răbdare.Plus cum afectează camberul, aderenta și dinamica mașinii.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20