Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
Subaru club Romania

Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #180 on: June 01, 2022, 21:41:52 PM »
Orice ar fi, chiar nu soluția in sine dar ce se curăță poate ajunge foarte ușor în ulei și apoi plimbat pe unde nu trebuie si te trezești că te doare capul.

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #181 on: June 17, 2022, 13:58:13 PM »
Am terminat si cu franele, s-au schimbat discuri, placute, suporti etrieri, culisori, furtune, garnituri si lichid, teoretic ar trebui sa nu mai am treaba cativa ani cu partea asta. Am facut si ITP-ul ca expira la sfarsitul lunii, all good si acolo.

La discuri nu am facut niciodata procedura cu 10 opriri de la 100 la 40 km/h, sau alte proceduri in care discurile ar trebui incalzite treptat. La fiecare masina cand am schimbat a fost o perioada (cateva sute de km) la inceput in care franam mai in lung, si evitand sa blochez rotile sau sa stau mult cu piciorul pe frana. Mecanicul mi-a confirmat acelasi lucru, la toate trainingurile la care a participat cu producatori de discuri au fost recomandari ca primii 500 km sa se franeze mai usor, fara sa solicite discurile mai mult decat e necesar (mentinand siguranta, bineinteles). Voi vedea in concediu cum se comporta.

Offtopic: A calatorit cineva din Moldova catre Bulgaria si a ales ruta prin Calarasi, sa treaca cu bacul pe la Silistra? As merge pe varianta asta catre Nessebar, dar nu am prea intalnit pareri despre traseu.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

marr

  • 2208
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #182 on: June 17, 2022, 18:49:03 PM »
Pe la Călărași - Silistra nu am trecut in Bulgaria, dar la Călărași am fost de câteva ori cu treaba. Drumul A2 - Călărași era ok si destul de liber.
Am trecut insa pe la Negru Vodă (o singura data, la întoarcere din Bulgaria).
Drum extrem de liber atat la noi (pana la A2) cât si la bulgari. La ei insa, e ceva de genul drum județean mai prăpădit.
Vama e foarte mică, dar am trecut rapid (5-10 min). Dacă-i aglomerat, s-ar putea insa sa dureze ceva (nu mai retin exact, dar parca era o singura banda de verificare documente / sens).
Din ce vad pe harta, distanță, in ambele variante, e aproximativ aceeași.
Eu as zice sa faci după cum te va sfătui Waze !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #183 on: June 17, 2022, 19:58:27 PM »
Pe langa Waze, arunca un ochi si pe Google Maps.
De cand cu criza din Ucraina si implicit aglomeratia de ucrainieni, am constatat ca Google Maps este mult mai accurate in ceea ce priveste live traffic decat Waze, mai ales in zonele de granita.
Acum cateva saptamani, Waze imi spunea mergi linistit prin Hamzabeyli (un pic trecut de 12 noaptea) iar Google Maps imi afisa coada de peste 20km de masini. Am ales sa schimb granita in ultimul moment, am trecut prin Derekoy unde am fost singura masina.
Ulterior am aflat ca timpii de asteptare pentru turisme in granita pe sensul de intrare in Bulgaria a fost intre 6 si 8 ore.
« Last Edit: June 17, 2022, 19:59:21 PM by Ilie »

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #184 on: June 17, 2022, 22:12:38 PM »
Multumesc, ma mai documentez pana la plecare.
Am gasit si status in timp real pentru fiecare trecere: https://www.politiadefrontiera.ro/ro/traficonline?vw=2
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #185 on: July 08, 2022, 22:25:53 PM »
Am fost pe la Calarasi la dus, foarte bun drumul si frumos. Foarte bun adica fara gropi si denivelari, dar o banda pe sens. Putine localitati, multe campuri cultivate, multa lavanda... un drum colorat.
La retur am venit pe la Negru Voda, mai multe localitati, iar ultimii aproximativ 5 km inainte de granita cu Romania sunt plini de gropi (nu m-a afectat prea mult cu Foresterul, dar nu cred ca e funny pt o masina cu suspensii mai sportive si joasa). Si o coada luuuunga de tiruri si la noi, si la ei, imparti o banda cu cei care vin din sens opus.
Recomand trecerea pe la Calarasi (trecerea cu bacul a durat cam 15 minute, asteptarea cam 20)

Consum 8 L/100 km Iasi - Nessebar cand am mers mai relaxat, drumul mai putin aglomerat.
9.8 L/100 km Nessebar - Iasi, drumul mai aglomerat, si poate m-am si grabit putin sa ajung acasa.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #186 on: June 14, 2023, 23:02:56 PM »
@mirceab

Am urmărit cu atenție istoricul mașini tale și in special problema țopaitului sau vibrației din diff-ul central. Problem pe care am înțeles ca ai încercat sa o repari (ma rog cei din Twin Cluj) dar fără succes. Ei, cum a evoluat situația? Ai simțit vreo agravare? Sau a devenit un comportament al mașinii cu care ai învățat sa supravietuiesti? Din care am înțeles ai făcut ceva km buni …. Sunt curios cum ai gestionat problema mai departe pentru ca am un Subaru Forester SJ CVT cu comportament similar și încerc sa caut o rezolvare…. Mercie!

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #187 on: June 15, 2023, 08:41:32 AM »
Salut,
Raspunsul simplu e ca m-am obisnuit, da.

Din cate am studiat pe tema asta, problema e diferita pe cutiile manuale fata de automate. La manuala cica face foarte urat, adica chiar topaie. La automate e doar o vibratie, dupa ce s-a incalzit masina, doar la viraj si viteze mici, 10-15 km/h. Se pare ca e un fel de supapa care ar trebui sa dezactiveze tractiunea pe spate daca nu e nevoie, si in cazul asta nu se intampla. Sau asa am inteles eu. Supapa aia e 80 usd prin USA.
Eu cred ca imi place mai mult asa, ajuta iarna cred, sau daca pleci de pe loc de pe o suprafata alunecoasa. Vibratia se simte doar daca o cauti, adica sa fii atent la ea.
Eu am facut 3 drain-fill la ulei cutia de viteze, si dupa al doilea mi s-a parut ca disparuse vibratia, si a aparut dupa ce am facut a treia oara drain-fill...
Pe forumurile din US sunt multi care merg asa de zeci de mii de mile fara probleme. Eu am vreo 50000 km asa, nici o problema.
Fa un schimb de ulei la cutie, cu uleiul original. Daca nu ai cum sa-l scoti tot, fa drain si refill de cateva ori, sa se improspateze cat mai mult din el.
Sau poate e altceva. Dispare vibratia cand e rece motorul, dimineata la prima plecare? Sau la viteze mai mari de 20 km/h?
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #188 on: December 27, 2023, 12:15:10 PM »
Salutare si Sarbatori fericite tuturor!

N-am mai scris de mult, dar cam o data pe luna mai intru si ma delectez cu discutiile de aici.
Anul asta am fost in concediu pana in Grecia (Iasi - Halkidiki), masina s-a comportat excelent. Consum mediu benzina pe 2500 km a fost 9.4 L/100 km. Tinand cont ca masina a fost incarcata plin, mers cu AC, autostrada, e foarte bun. Si vreo 600 ml ulei 5w-30, Amsoil SS. Zic eu ca e in parametri.

Ma gandeam sa o dau si sa iau ceva mai nou, dupa ce a picat optiunea cu XV pe care il gasisem, am gasit o Impreza hibrid. Parea intretinuta, putini km, proprietarul era interesat de un schimb si diferenta initial, apoi s-a razgandit (inca este pe OLX). M-am mai uitat si pe la variante de masini noi, dar bugetul nu permitea. Asa ca am hotarat sa o mai tin cativa ani.

Asa ca am comandat suspensii de la Penteker, bare stabilizatoare fata si spate, am mai schimbat un rulment si ceva bucse, sa fie bine. Si am revopsit-o total, am schimbat albul perlat pe alb simplu: e mult mai simplu de corectat zgarieturi sau vopsea sarita. Si am vopsit podeaua, apoi am dat cu ceara sa o protejez si pe dedesupt.
Am ajuns la 200000 km, asteptam urmatorul prag :)




« Last Edit: December 27, 2023, 12:18:09 PM by mirceab »
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #189 on: December 27, 2023, 12:31:02 PM »
Sa te bucuri de ea in continuare! Ce bare stabilizatoare ai luat?

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #190 on: December 27, 2023, 12:38:40 PM »
Dupa povestiri incep si cu intrebari :)
Am schimbat bujiile acum vreo 2 luni. Am luat NGK SILFR6A11, codul original din cate am gasit. Am curatat clapeta de acceleratie si am schimbat garnitura (16175AA243), si am curatat si EGR si pus garnitura noua si acolo (14719AA040). Clapeta si EGR au mai fost curatate in fiecare an, fara nici o problema. Acum, dupa ce am schimbat si bujiile, am o ezitare a motorului, apare pana in 1600-1700 rpm, cand motorul nu e in sarcina. De exemplu daca merg pe cruise, D sau sport, sau chiar selectat o treapta de viteza manual, uneori, pe la 1500 rpm simt ca si cum se intrerupe motorul pentru scurt timp. Daca merg cu ea turata peste 2000 rpm, oricat, nici o problema. Am mai smtit de vreo 2 ori si cand eram oprit la semafor, in S cu piciorul pe frana. Turatia nu era 1500, 7-800, cat e normal. Alte simptome nu face, porneste bine, nu scoate fum, adica doar ezitarea asta care se intampla uneori. Uneori si la 1500 rpm merge ok.

Intrebare: Ce as putea sa verific? Bujiile le-am schimbat la un mecanic care a lucrat la Subaru, nu cred sa fie montate gresit(nici nu stiu daca are cum, plus ca masina merge cum trebuie 99%)
Erori nu am, am verificat cu un bluetooth ELM. Am fost si la mecanicul care a schimbat bujiile si a pus-o pe tester, nu a gasit nimic relevant, nici nu a aparut problema cat am stat cu el.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #191 on: December 27, 2023, 12:39:24 PM »
Sa te bucuri de ea in continuare! Ce bare stabilizatoare ai luat?

OEM, pe spate aia de XT, de 19 mm. Pe fata cea cu care a venit.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #192 on: December 27, 2023, 14:35:01 PM »
Dupa povestiri incep si cu intrebari :)
Am schimbat bujiile acum vreo 2 luni. Am luat NGK SILFR6A11, codul original din cate am gasit. Am curatat clapeta de acceleratie si am schimbat garnitura (16175AA243), si am curatat si EGR si pus garnitura noua si acolo (14719AA040). Clapeta si EGR au mai fost curatate in fiecare an, fara nici o problema. Acum, dupa ce am schimbat si bujiile, am o ezitare a motorului, apare pana in 1600-1700 rpm, cand motorul nu e in sarcina. De exemplu daca merg pe cruise, D sau sport, sau chiar selectat o treapta de viteza manual, uneori, pe la 1500 rpm simt ca si cum se intrerupe motorul pentru scurt timp. Daca merg cu ea turata peste 2000 rpm, oricat, nici o problema. Am mai smtit de vreo 2 ori si cand eram oprit la semafor, in S cu piciorul pe frana. Turatia nu era 1500, 7-800, cat e normal. Alte simptome nu face, porneste bine, nu scoate fum, adica doar ezitarea asta care se intampla uneori. Uneori si la 1500 rpm merge ok.

Intrebare: Ce as putea sa verific? Bujiile le-am schimbat la un mecanic care a lucrat la Subaru, nu cred sa fie montate gresit(nici nu stiu daca are cum, plus ca masina merge cum trebuie 99%)
Erori nu am, am verificat cu un bluetooth ELM. Am fost si la mecanicul care a schimbat bujiile si a pus-o pe tester, nu a gasit nimic relevant, nici nu a aparut problema cat am stat cu el.

curata si debitmetru daca nu ai facut inca si .. mergi inainte :)
daca mai face si mai ales face mai des cand motorul e incalzit bine cel mai probabil sunt bobinele ...

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #193 on: December 27, 2023, 15:07:47 PM »
Am curatat si debitmetrul. De obicei curat clapeta acceleratie, EGR si debitmetru cand schimb uleiul, se intampla cam cand se schimba sezonul, primavara si toamna. Dar acum au fost astea curatate, si schimbate bujiile. Ah, si aveam o protectie de tabla la catalizatorul mic care zdranganea, am scos-o si am pus fasa de izolare termica. Si m-am gandit ca una din schimbarile astea au cauzat problema, dar sunt prea multe schimbari...
Am cum sa verific ca sunt bobinele? Le-as schimba pe toate, dar din ce am mai gasit cu simptomele asteasunt bobinele, sau poate nu s-au clipsat pana la capat bobinele/bujiile. sau sa fie o bujie defecta...
Andea zici sa mai merg asa pana apare mai des? Nu stric ceva mai scump? :)
« Last Edit: December 27, 2023, 15:49:59 PM by mirceab »
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #194 on: December 27, 2023, 16:20:19 PM »
Si eu tot la bobine ma gandesc. Verifica mufele sa fie bagate bine, sa nu aiba urechea rupta, sa nu fie un fir semirupt.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #195 on: December 27, 2023, 18:48:25 PM »
Am curatat si debitmetrul. De obicei curat clapeta acceleratie, EGR si debitmetru cand schimb uleiul, se intampla cam cand se schimba sezonul, primavara si toamna. Dar acum au fost astea curatate, si schimbate bujiile. Ah, si aveam o protectie de tabla la catalizatorul mic care zdranganea, am scos-o si am pus fasa de izolare termica. Si m-am gandit ca una din schimbarile astea au cauzat problema, dar sunt prea multe schimbari...
Am cum sa verific ca sunt bobinele? Le-as schimba pe toate, dar din ce am mai gasit cu simptomele asteasunt bobinele, sau poate nu s-au clipsat pana la capat bobinele/bujiile. sau sa fie o bujie defecta...
Andea zici sa mai merg asa pana apare mai des? Nu stric ceva mai scump? :)

ce sa se strice ? e subaru .. e infailibil :)

daca e problema pe aprindere (bujii, bobine, mufe fire) o vezi in loguri sub forma unor spike-uri lean rapide pe AFR in momentul in care agatza (vezi practic oxigenul nears iesit pe evacuare) -> dar asta in loguri, adica daca inregistrezi datele in mers si analizezi apoi AFR-ul de la prima sonda ... ca daca doar te uiti la valori nu "prinzi" spike-urile

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #196 on: December 27, 2023, 21:08:43 PM »
ce sa se strice ? e subaru .. e infailibil :)
Asta trebuie sa o lipesc pe volan, sa ma binedispun in trafic  :))) Si cred ca dau comanda de bobine, sa fie bine, sa nu fie rau.

Am inregistrat eu cateva chestii cu ELM ala, dar nu AFR. Am vazut niste spikes in jos/drops pe MAP si MAF si in acelasi timp pe RPM. Dar o sa incerc sa il mai prind si ma uit si la AFR.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #197 on: December 28, 2023, 09:45:18 AM »
Nu da banii de pomana. Verifica intai mufele. De cele mai multe ori acolo e punctul slab. E un plastic subtire care trece prin cicluri de incalzire-racire si devine casant, apoi cand se umbla la bujii se sparge cate ceva. O inspectie vizuala nu te costa nimic.

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #198 on: December 28, 2023, 10:27:45 AM »
Da, ieri am bagat mana sa vad daca e ceva ce pot apasa pe bobine, si am apasat pe fiecare cat am putut cu mana din pozitia aia. Si am impins si mufele de la EGR si debitmetru. Azi am avut de facut niste drumuri prin oras si ma asteptam sa apara problema, aveam pornit si ELM sa inregistrez. Doar ca nu a mai facut.... Nici nu facea foarte des, deci nu stiu daca e relevant. Dar o sa caut cum se scot si sa le inspectez pe fiecare, sa prind o zi mai calduroasa. Multumesc de sfaturi.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #199 on: December 28, 2023, 16:33:25 PM »
Azi a facut de cateva ori, si am reusit sa inregistrez, cred ca valoarea asta de 22 e problema, right?


Dar am gasit si cum se scot bobinele, astept o zi mai libera si cu soare si le verific.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT