Achizitie XV nou
Subaru club Romania

Achizitie XV nou

Achizitie XV nou
« on: January 03, 2020, 16:11:27 PM »
Va salut!

M-ar interesa sa achizitionez un XV nou si ma uitam pe mobile.de, exista si la 19.000 euro, iar la noi sub 24.000 nu sunt.
Aveti idee daca se poate si ce presupune achizitia unei masini noi din DE?

Sau oare o sa mai scada pretul modelului 1.6i din 2019 la noi?

Merci!

marr

  • 2208
Re: Achizitie XV nou
« Reply #1 on: January 04, 2020, 12:22:56 PM »
Preturile oficiale in De sunt similare cu cele de la noi: https://www.subaru.de/konfigurator/#/model/50
Am vazut si eu unele XV-uri sub 20k Euro, dar nu stiu care-i provenienta lor si/sau explicatia preturilor mai mici.
Din cate stiu, in nordul Germaniei, mai sunt unii handleri care aduc masini noi din Danemarca - acolo fiind niste taxe ametitoare la inmatricularea unei masini, preturile de intrare pe piata sunt mai mici. Exact cum fac asta dpdv legal si al taxelor - nu stiu (da, import intracomunitar & stuff).
Am mai vazut anul trecut, pe site-ul Subaru.de, o promotie / campanie cu reducere de 3500 Euro (dar doar pentru autovehiculele ce se inmatriculau in Germania).
La fel de bine, poate fi vorba depre un dealer ce vrea sa-si lichideze stocurile.
Cel mai bine e sa iei legatura cu respectivul dealer si sa ceri detalii.

Legat de achizitia unei masini noi din Germania, fiind vorba despre un import extracomunitar, nu-i absolut nicio problema. Procedura este similara cu cea de la achizitia unei masini SH: iei legatura cu dealer-ul, rezervi masina, te duci in Germania, platesti, faci actele, scoti numerele provizorii sau o urci pe platforma si vii cu ea acasa. In Germania rezolvi rapid (in maximum doua zile ai plecat - dureaza mai mult pana au ei confirmare ca le-au intrat banii in cont.
Daca achizitia o faci pe firma, o sa-ti ceara acte doveditoare ale inregistrarii ca platitor de TVA (sau, cel putin, asa era in urma cu 2-3 ani).
Dar ar trebui sa ceri o oferta pentru modelul ce te intereseaza si de la noi, ca sa nu ai surpriza ca in final sa platesti aceiasi bani ....
De ieftinit 1.6-le in perioada urmatoare ... nu am idee !
Stiu doar ca XV-ul nu va mai avea 2.0 NA simplu, ci doar 16 NA si 2.0 e-boxer (hibrid).

Bafta !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: Achizitie XV nou
« Reply #2 on: January 04, 2020, 13:32:47 PM »
Fă-ți însă o favoare și nu cumpăra versiunea 1.6. O să regreți.

Re: Achizitie XV nou
« Reply #3 on: January 06, 2020, 10:32:22 AM »
Preturile oficiale in De sunt similare cu cele de la noi: https://www.subaru.de/konfigurator/#/model/50
Am vazut si eu unele XV-uri sub 20k Euro, dar nu stiu care-i provenienta lor si/sau explicatia preturilor mai mici.
Din cate stiu, in nordul Germaniei, mai sunt unii handleri care aduc masini noi din Danemarca - acolo fiind niste taxe ametitoare la inmatricularea unei masini, preturile de intrare pe piata sunt mai mici. Exact cum fac asta dpdv legal si al taxelor - nu stiu (da, import intracomunitar & stuff).
Am mai vazut anul trecut, pe site-ul Subaru.de, o promotie / campanie cu reducere de 3500 Euro (dar doar pentru autovehiculele ce se inmatriculau in Germania).
La fel de bine, poate fi vorba depre un dealer ce vrea sa-si lichideze stocurile.
Cel mai bine e sa iei legatura cu respectivul dealer si sa ceri detalii.

Legat de achizitia unei masini noi din Germania, fiind vorba despre un import extracomunitar, nu-i absolut nicio problema. Procedura este similara cu cea de la achizitia unei masini SH: iei legatura cu dealer-ul, rezervi masina, te duci in Germania, platesti, faci actele, scoti numerele provizorii sau o urci pe platforma si vii cu ea acasa. In Germania rezolvi rapid (in maximum doua zile ai plecat - dureaza mai mult pana au ei confirmare ca le-au intrat banii in cont.
Daca achizitia o faci pe firma, o sa-ti ceara acte doveditoare ale inregistrarii ca platitor de TVA (sau, cel putin, asa era in urma cu 2-3 ani).
Dar ar trebui sa ceri o oferta pentru modelul ce te intereseaza si de la noi, ca sa nu ai surpriza ca in final sa platesti aceiasi bani ....
De ieftinit 1.6-le in perioada urmatoare ... nu am idee !
Stiu doar ca XV-ul nu va mai avea 2.0 NA simplu, ci doar 16 NA si 2.0 e-boxer (hibrid).

Bafta !

Merci mult, ma apuc sa cer detalii pe la dealeri.

Fă-ți însă o favoare și nu cumpăra versiunea 1.6. O să regreți.

Nu am pretentii mari de putere. Din ce vad pe youtube e okish. Aveti idee daca consuma mai mult sau mai putin ca 2.0?

Thanks!


kkennyy

  • 1763
Re: Achizitie XV nou
« Reply #4 on: January 06, 2020, 10:38:10 AM »
Consuma mai mult in majoritatea situatiilor, pentru ca este subdimensionat dpdv putere. Poate doar prin oras sa se descurce ceva mai bine.
Forester XT SJ 2018

Re: Achizitie XV nou
« Reply #5 on: January 06, 2020, 11:40:37 AM »
Consuma mai mult in majoritatea situatiilor, pentru ca este subdimensionat dpdv putere. Poate doar prin oras sa se descurce ceva mai bine.



I could live with it
« Last Edit: January 06, 2020, 11:42:12 AM by rtbmod »

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: Achizitie XV nou
« Reply #6 on: January 06, 2020, 11:56:10 AM »
Man, ale sunt la mișto. Cifre mai apropiate de consumul real vezi aici https://www.spritmonitor.de/en/overview/47-Subaru/1272-XV.html?fueltype=2&power_s=10&power_e=120&powerunit=2

Again, cum zice colegul, mașina este underpowered.

kkennyy

  • 1763
Re: Achizitie XV nou
« Reply #7 on: January 06, 2020, 13:54:07 PM »
Sunt si oameni care sunt ok sa atinga suta in 14 secunde si merg 80-90 pe drumurile patriei, deci daca se incadreaza in aceasta categorie, e o varianta si 1.6-le :)
Forester XT SJ 2018

Re: Achizitie XV nou
« Reply #8 on: January 06, 2020, 14:21:06 PM »
Da, acum am o masina care ajunge in 11.6 s la 100km/h, cred ca m-as obisnui, nu stiu, ma mai gandesc  :D
« Last Edit: January 06, 2020, 14:23:47 PM by rtbmod »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Achizitie XV nou
« Reply #9 on: January 06, 2020, 14:25:13 PM »
Poate parea putin, dar urca-te in masina actuala si pregateste-te sa pleci de pe loc, dar asteapta 4 secunde. Nu-ti recomand sa incerci la semafor :D

Pe langa asta, nu vei putea face nici o depasire pe drumurile patriei la viteze de peste 80km/h.
« Last Edit: January 06, 2020, 14:26:11 PM by MihaiFlorescu »

Serb

  • 881
  • Breathing for a living.
Re: Achizitie XV nou
« Reply #10 on: January 06, 2020, 14:28:47 PM »
Da, acum am o masina care ajunge in 11.6 s la 100km/h, cred ca m-as obisnui, nu stiu, ma mai gandesc  :D

Pai de ce vrei una si mai inceata?

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: Achizitie XV nou
« Reply #11 on: January 06, 2020, 14:37:32 PM »
E băiatul ăsta cu ea de vânzare de minim un an, nu o vrea nimeni. Prețul e bun, dar motorașul ăla...

https://www.olx.ro/oferta/subaru-forestier-xv-IDd1vHu.html#01c690c3b5

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Achizitie XV nou
« Reply #12 on: January 06, 2020, 14:45:27 PM »
A mai aparut una manuala astazi prin Fagaras. Ar putea fi mai "vioaie" cu o cutie manuala. Cele noi sunt doar automate.
« Last Edit: January 06, 2020, 14:47:25 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2208
Re: Achizitie XV nou
« Reply #13 on: January 06, 2020, 14:46:04 PM »
Si eu as recomanda calduros 2.0 .... DAR, asta nu mai este in oferta !
Va veni 2.0 e-boxer, dar si pretul va fi semnificativ mai mare.
Pe de alta parte, daca omul cauta in primul rand confort, siguranta si-si doreste o masina cu care sa iasa in natura, nici in versiunea 1.6 nu-i o alegere proasta.
Vorbeam in urma cu ceva vreme cu un bun si vechi coleg al nostru ce a facut un drive-test prelungit cu un XV de 1.6 (generatia precedenta) - inclusiv pe Transfagarasan - si s-a declarat multumit de modul in care s-a comportat masina. Si, nota bene, el are ca daily drive un SG XT.
Parca mai este un coleg cu un XV nou, 1.6, pe sectiunea de prezentare a masinilor si nici el nu se plange ca masina-i moarta in garaj ...
Da, trebuie sa mergi calm si relaxat si sa-ti calculezi cu atentie depasirile, dar daca stilul de condus se ”pupa” cu performantele motorului ... nu-i o masina ca care sa nu poti trai.

LE: Aici este Jurnalul de Bord al XV-ului 1.6: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3717.0.html#
« Last Edit: January 06, 2020, 14:48:55 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Achizitie XV nou
« Reply #14 on: January 06, 2020, 15:00:07 PM »
Si eu as recomanda calduros 2.0 .... DAR, asta nu mai este in oferta !
Va veni 2.0 e-boxer, dar si pretul va fi semnificativ mai mare.
Pe de alta parte, daca omul cauta in primul rand confort, siguranta si-si doreste o masina cu care sa iasa in natura, nici in versiunea 1.6 nu-i o alegere proasta.
Vorbeam in urma cu ceva vreme cu un bun si vechi coleg al nostru ce a facut un drive-test prelungit cu un XV de 1.6 (generatia precedenta) - inclusiv pe Transfagarasan - si s-a declarat multumit de modul in care s-a comportat masina. Si, nota bene, el are ca daily drive un SG XT.
Parca mai este un coleg cu un XV nou, 1.6, pe sectiunea de prezentare a masinilor si nici el nu se plange ca masina-i moarta in garaj ...
Da, trebuie sa mergi calm si relaxat si sa-ti calculezi cu atentie depasirile, dar daca stilul de condus se ”pupa” cu performantele motorului ... nu-i o masina ca care sa nu poti trai.

LE: Aici este Jurnalul de Bord al XV-ului 1.6: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3717.0.html#

Exact asta caut, o masina sigura si de calitate, sa mearga la un pescuit si pe care sa o tin mult timp. Intr-adevar e cam lenesa si consuma cam mult, si de-asta ma gandeam ca daca ar fi 20k euro n-as mai sta pe ganduri..dar la cat o gasesc pe RO, mi se pare cam mult.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Achizitie XV nou
« Reply #15 on: January 06, 2020, 17:35:49 PM »


....... nu vei putea face nici o depasire pe drumurile patriei la viteze de peste 80km/h.

Nu vei putea face depasiri punct. Poate doar sa depasesti masini oprite. Sau incepi azi si te rogi sa termini pana maine. Te ai prins ... ;D
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Bre

Re: Achizitie XV nou
« Reply #16 on: July 01, 2020, 22:35:30 PM »
Salutari

Vreau sa-mi schimb si eu Impreza '10 ( motor diesel decedat) cu un XV...doar ca nu sunt foarte increzator in modelul mild-hybrid 2020.
Am de ales intre modelul 2020 si un model 2018 ( masina showroom 12 000 km ) cu motor 2.0

Ceva sugestii/pareri?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Achizitie XV nou
« Reply #17 on: July 01, 2020, 22:37:55 PM »
Mergi pe ceva deja testat. Un concept nou, platforma noua etc. orice ar fi are nevoie de timp si perfectionare.
Macar la 2018 stii la ce sa te astepti.

marr

  • 2208
Re: Achizitie XV nou
« Reply #18 on: July 01, 2020, 23:06:44 PM »
Am si una si alta ( ma rog, e-boxerul e pe Forester, dar ai prins ideea).
Sfatul meu: ia-o pe aia 2018 dacă-i cu motorul de 2..0 !
Mașina se mișcă foarte bine cu un consum super-decent. Diferența de consum între 2.0 NA si e-boxer va fi nesemnificativa, dar pe cel normal vei avea autonomie semnificativ mai mare (are rezervor de 65 l fata de doar 48 l pe la hibrid).
In plus, e-boxerul e si mai greu cu peste 100 kg (nu stiu cu m e la XV, dar Foresterul e mai greu decât XV-ul 2018 cu 200 kg).
Si astea fără sa te mai gândești ca cea 2018 are in mod clar un preț semnificativ mai mic. Basca un motor si o cutie clasice, fără Complicațiile sistemului hibrid.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2208
Re: Achizitie XV nou
« Reply #19 on: July 02, 2020, 09:35:19 AM »
Ieri am omis cateva aspecte.
Are si e-boxer niste avantaje:
- e-boxerul e NOU, cu garantia care ”curge” de la momentul in care o cumperi. Ailalta are deja cel putin un an de garantie ”evaporat”.
- emisii mai mici (nu cu mult, dar ... poate la un moment dat conteaza);
- fiind hibrid, vei avea de platit taxe mai mici - deocamdata nesemnificativ mai mic, dar nu se stie cum va evolua ”ecologia”;
- datorita cuplului suplimentar livrat de motorul electric, vei avea reprize mai bune si te va ajuta si in off-road (daca ajungi cu ea si in afara soselei);
Ca atare, depinde foarte mult de diferenta de pret intre cele doua. Daca e mai mult de 5000 Euro (si cred ca este), recomandarea mea e sa alegi 2018-le. Dar doar daca-i cu motorul de 2.0. Daca-i 1.6 - CLAR e-boxerul e varianta de cumparat.

Am verificat acum si chestia legate de greutate, dar in specificatii este data masa la gol pt. XV-ul e-boxer (1553 - 1576 kg - in functie de echipare), iar in CIV-ul XV-ului meu este trecuta ”masa in ordine de mers” (1514 kg).
Am cautat acum ce inseamna asta si conform Regulamentului UE 168/2013 pare a fi masa ”la gol” (fara conducator auto) dar cu rezervorul plin la 90% din capacitate.

PS: Ciudat e ca, m-am uitat acum in CIV-ul Foresterului si diferenta dintre ”masa in ordine de mers” si ”masa reala” e de doar ... 4 kg !
Iar, daca nu ma insel, masa reala include si masa conducatorului auto (75 kg).
PPS: M-am uita mai atent la art. 5 din Regulament si aparent, la ”masa in ordine de mers” se scade din masa reala (ma rog, cea determinata prin cantarire) a masinii nu doar greutatea soferului ci si greutatea bateriilor de propulsie ale sistemului hibrid.
Eu nu mai pricep cate kile are masina in realitate  ....
Daca-i cineva mai in tema, il rog sa ma lumineze !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020