Mai scriu puțin la jurnalul XV-ului.
A primit schimb de ulei la CVT cu reînvățare la 34k km.
Comportamentul cutiei a fost schimbat. Se mișca conurile mai repede ca înainte de schimbare, la prima pornire din zi.
Lăsa o impresie de responsivitate mai ridicată la plecări de pe loc, în același timp deranjantă dacă este necesar să frânezi imediat pentru ca motorul termic bruschează cutia CVT ca să se adapteze la regimul de viteză cerut.
În schimb la accelerări lungi și viteze ridicate este mult mai bine calibrată ca viteză de răspuns și ajunge în regimul de viteză cerut mult mai repede.
A nu se înțelege ca accelerează mai repede ca înainte de schimbarea uleiului.
Ce s-a schimbat e cum cutia știe ce trebuie să facă mai repede pentru a atinge regimul de viteză cerut și așteapta motorul termic ca sa livreze puterea necesară.
Impresia e ca înainte de primul schimb de ulei, cutia CVT era într-un mod de auto conservare. Schimba lent, stabiliza mai bine regimul de viteză înainte să schimbe/mute conurile în alt regim de viteza. Părea un regim treptat de atingere a vitezei cerute.
Acum simulează rapid schimbările și mută conurile foarte repede între regimurile de viteză cu neajunsuri pe decelerare.
Până când am facut revizia anuala si la motor cu alt model ulei motul hibrid recomandat de reprezentanta.
S-a schimbat iar comportamentul cutiei CVT.
Tot simulează ca schimba repede între regimurile de viteză dar cutia nu se mai simte la fel de agresată pe decelerari. Motorul termic livrează uniform și în concordanță cu ce se așteaptă cutia să primească de la el . Accelerările deasemenea sunt mai line.
Am fost foarte nemulțumit de uleiul de motor anterior încă de când a fost pus pe mașina. Ăsta nou pare mai ok și face presiune mai bună. Rămâne de văzut cum se păstrează până la revizia următoare.
Mulțumesc celor de la Autokino ca încă ma primesc la revizii chiar daca au un program încărcat și eu sunt mai cârcotaș de fel.
Alte evenimente întâmpinate și nerezolvate:
Scaunul de la șofer s-a degradat destul de mult pentru vârsta pe care o are. Scârțâie ocazional când se mișcă toată caroseria și el amortizează și cu sistemul de prindere din podea. Are uzură pronunțată în dreptul măștii de plastic de pe laterale.
Garnitura de la parbriz iese singură la fiecare furtună cu mașina în repaus. Există recall pe US dar nu și în Europa.
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/MC-10199950-0001.pdfRămâne o mașină plăcută prin prisma celorlalte beneficii. Garda la sol, siguranța în mișcare și eyesight.
Drumuri bune tuturor!